Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 oktober 2011, 00:02   #421
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quorn Bekijk bericht
Daad van verzet is het saboteren van aanvoerlijnen, commandoposten, konvooien overvallen.
Op welke manier "saboteer" je een leger met het doden van onschuldige kinderen?
Wat een hysterisch gedoe over het feit dat het kinderen zijn. Als alle 8 de slachtoffers 18 jaar en één dag waren, waren de feiten in jullie ogen dan nog even erg?
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2011, 00:04   #422
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
U heeft uw mening hier weldegelijk een paar keer gegeven. De onschuldigste was nog ''dat het nu eenmaal zo gaat in een oorlog''.

Maar dat is precies het beeld dat van deze ruil overblijft:
- Israel is bereid één jonge militair thuis te brengen, omdat elk leven telt en dit belangrijk is volgens de ongeschreven afspraak. De jongen was 18, nu 25, had geen kip aangeraakt maar is zeer slecht behandeld. In ruil voor:
- 1.000 Palestijnen, waaronder beestachtige moordenaars zonder geweten. 1 Israelier is dus 1.000 Palestijnen waard (volgens de Palestijnen), deze beestachtige moordenaars, wiens daden bekend zijn, worden ''vrijheidsstrijders'' genoemd in plaats van dat ze meteen door de PA opnieuw in de gevangenis worden gesmeten. Zij zien er behoorlijk goed en gevoed uit.
Misschien dragen zij besmettellijke ziektes in zich mee ? Hebben ze geen vaccins gekregen in de gevangenis ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2011, 00:06   #423
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
het filmstukje laat me denken aan een hele reportage over nog zo'n monster:Kahira al-Saadi ;
Zelf heeft ze vier kinderen die van de Israeliers hun moeder nog in de gevangenis mochten bezoeken.

Papa is ondertussen hertrouwd met een andere plofster.
Die vrouwen blazen zich nog liever op als met hun man thuis te blijven...
Oud 20 oktober 2011, 00:10   #424
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oblique Bekijk bericht
Om u gerust te stellen van hen welzijn:

Hamas vows to provide all prisoners a job, salary for life, apartment and car
A job ? Zelfmoordkandidaat, dus dat " salary for life " zal nogal meevallen, het appartement zal vlug terug vrijkomen en de ouwen bak om zich mee op te blazen zal ook niet veel kosten meebrengen.
Oud 20 oktober 2011, 00:13   #425
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Het zal je verbazen maar al die reacties kunnen eens naar je kop stijgen. En, inderdaad ik heb ooit jouw mening gedeeld. Nu echter, denk ik dat ik maar beter hard kan zijn. Er wordt toch alleen maar met de voeten gerammeld als je dat niet bent. Het is niet omdat jij de forumracisten belachelijk vindt en dat je vindt dat dezen geen aandacht verdienen dat iedereen daar hetzelfde over denkt hoor. Hoe meer ik van de racisten lees, hoe racistischer ik zelf word. Het is sterker dan mezelf.

Wat heb je godverdomme aan je opleidingen, intelligentie, je job als je harde werken toch nooit erkend zal worden? Je zal altijd gezien worden als den 'profiterende allochtoon'. Wat heb ik godverdomme aan al jullie voze kankerreacties waarin er constant wordt uitgehaald naar een hele bevolking, naar de voorouders... En ik weet dat ik me moet focussen op het goede. Maar neen dat doe ik niet meer. Genoeg is genoeg.

Geef ik mijn mening dan ben ik een 'heks, een makkak, een trol, een teef, islamtuig'. Doen racisten dat, dan moet ik maar zwijgen want oh ja, wat zijn die racistjes toch oh zo belachelijk. Sorry, niet met mij.
Racisten moet je hard aanpakken maar hoe relevant zijn ze eigenlijk? En zijn het allemaal wel racisten? Hoe lomp en platvloers sommige reacties hier ook zijn, ik zie eerder woede en verontwaardiging dan daadwerkelijk racisme.

Dat die verontwaardiging zich tegen jou richt is logisch, om twee redenen:
1. bgf is een dommekloot, oblique een antisemiet of op zijn minst een prococateur en porpo een malloot. Hun mening telt niet. Zie het maar als compliment (of respect) dat jij hier als kop van jut dient;
2. Je roept de verontwaardiging (niet de scheldpartijen want die deugen niet) over jezelf af. Je keurt eerst de moord op die kinderen goed, dan weer niet. Dan verdedig je de moord weer, daarna trek je je woorden weer in om vervolgens opnieuw die moorden goed te keuren. Jij zegt wel dat het niet zo is maar dat is toch echt daadwerkelijk wat je doet.

Je zegt dat het omgekeerde ook het geval is. Je weet dat dat niet juist is. Geen enkele serieuze forummer zal lachen of juichen bij de dood van Palestijnse kinderen, zeggen dat ''niks mis mee'' is of een een standbeeld willen oprichten voor de daders.

Het verbazingwekkende is het gebrek aan moreel besef (of vermeend gebrek) bij degenen die die moorden goedkeuren. Allereerst die Palestijnse mevrouw maar ook jij en de anderen. Nynorsk is een beschaafde vrouw en zij verwoordt haar gevoelens anders dan bijvoorbeeld een eigenzinnig. Toch concludeert ook zij in een pessimistische bui achter haar schermpje dat 'dat samenleven waarschijnlijk toch nooit zal lukken''.
Het is precies dát wat de woede oproept bij de minder verbaal begaafden onder ons: ''Als ze zo onmenselijk reageren op kindermoorden is het écht een ander slag mensen waarmee ik niet wil samenleven''.

Begrijp je nu echt niet dat jouw reacties (en die van Oblique en porpo etc) agressie oproepen? Begrijp je nu echt niet dat wat hier gebeurt precies datgene is waar je anderen van beschuldigt?: Je zegt dat je zelf racistischer wordt door andermans racisme; Ik zie dat mensen hier racistischer worden door jullie reacties op die kindermoorden.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2011, 00:15   #426
Oblique
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Dat is hetzelfde als zeggen dat Noorwegen de schuld is dat er mannen als Breivik bestaan...Is het d�*t wat je wil zeggen ?
Uiteraard. Dat is compleet vergelijkbaar, want Noorwegen bezet Zweden en wat blijkt? De niet regerende partij en haar commiekids collaboreren samen met de commies van Zweden om massaimmigratie te forceren op Noorwegen.

Of iets in dien aard, toch, he? Je begrijpt wel wat ik wil zeggen, om Breivik er zo maar eens passant te kunnen bijzwieren. Ge weet hoe dat dat gaat,he.
Oblique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2011, 00:19   #427
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Met alle respect voor uw mening, maar ik zie toch wel wat anders.

Ik heb het na het lezen van jouw posting twee keer herbekeken. De eerste keer zonder geluid (want 't is al laat) , maar om zeker te zijn sloot ik de koptelefoon aan en keek nog een keer...

Ik zie weldegelijk een triomf en een trotse lach, en nergens ook maar één sikkepit van spijt.

Voor de meelezer: http://www.youtube.com/watch?v=_eeYQosgnF8

Paulus.
Dat mag hoor. Ik heb de wijsheid niet in pacht. Het is ook alleen maar wat ik denk (en hoop) te zien. Ik had het trouwens ook niet over spijt, dat zou weer teveel zijn.
Oud 20 oktober 2011, 00:21   #428
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, dankzij de Amerikaanse belastingsbetaler die dat ongewenst financiert.
USA helpt Israël ? Maar geeft ook geld aan de Palestijnen. Trouwens, de héle wereld geeft jaarlijks veel geld aan de Palestijnen.
http://www.fas.org/sgp/crs/mideast/RS22967.pdf
http://en.wikipedia.org/wiki/Interna...o_Palestinians

Citaat:
International aid has played a major role in the Israeli–Palestinian conflict as it has been used as a means to keep the peace process going.[1] Palestinians in the West Bank and Gaza Strip receive one of the highest levels of aid in the world.[2] Aid has been offered to the Palestinian National Authority (PNA) and other Palestinian Non-governmental organizations (PNGOs) by the international community, including International Non-governmental Organizations (INGOs).

The entities that provide aid to the Palestinians are categorized into seven groups: the Arab nations, the European Union, the United States, Japan, international institutions (including agencies of the UN system), European countries, and other nations.[3]
Dus, niet flauw doen , hé...
Oud 20 oktober 2011, 00:22   #429
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Je zegt dat je zelf racistischer wordt door andermans racisme; Ik zie dat mensen hier racistischer worden door jullie reacties op die kindermoorden.
de sprookjesboek(nu ja sprookjes eerder horror) aanhangers zijn de ergste racisten die er rondlopen op deze aardkloot, dat je dat nog niet doorhebt...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2011, 00:25   #430
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe snel zou heden ten dage Israel platbranden na het bestoken van 600 raketten per dag vanuit Libanon, samen met een invasie vanuit de Sinaai en Jordanië?
Als ze d�*t durven dan nuken de Israëli's ze plat denk ik...Je hebt hier met goed bewapende mensen te maken, die druk je zo maar niet tegen de muur...
Oud 20 oktober 2011, 00:26   #431
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge vraagt aan mij waarom de Duitsers, buiten het nazisme om, de joden haatte. Waarop ik laat blijken dat het volksverraders waren. Als dat antwoord niet bevredigend genoeg is, dan spijt mij dat en verzoek ik u zelf onderzoek te verrichten.
Ja, die 35000 waar jij mee afkomt waren de goeden. De anderen waren "volksverraders". Dat antwoord is niet alleen onbevredigend, het is inhoudsloos gezeik.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2011, 00:27   #432
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoezo? Daar moet geen doen alsof bij komen. Israel IS de agressor. Het bezet illegaal Palestina en steelt hun land en berooft de Palestijnen van hun vrijheid, waardigheid en basis mensenrechten.

Of is dat niet genoeg agressie voor mevrouw de antiarabiste? U had liever meteen de volledige exterminatie der Palestijnen gezien?
Er zijn nog nooit zoveel Palestijnen geweest als vandaag de dag...Lekker vetgemest met al die hulp van de internationale gemeenschap.
Oud 20 oktober 2011, 00:28   #433
Oblique
Banneling

Standaard

Citaat:
USA helpt Israël ? Maar geeft ook geld aan de Palestijnen.
Een peulschil in vergelijking. Maar daar zijn ze vast reuzeblij mee. Wat mij betreft mogen ze dat afschaffen, hebben die klerelijers niets meer om te lopen chanteren.

Echter is de belachelijk hoge steun aan Israel ongewenst door het Amerikaans volk, lobby's en politiekers die zichzelf prostitueren enzo, je kent dat wel. In een tijd waar de VS bankroet is. Daar gaat het over.
Oud 20 oktober 2011, 00:31   #434
Oblique
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ze d�*t durven dan nuken de Israëli's ze plat denk ik...Je hebt hier met goed bewapende mensen te maken, die druk je zo maar niet tegen de muur...
Als zij hen nuken, nuken ze zichzelf gewoon.

Niet dat ik bijster intelligente antwoorden verwachtte ofzo.
Oud 20 oktober 2011, 00:32   #435
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Tel Aviv staat in lichterlaaie binnen de 2 uur als dat moet.
Moesten de arabieren daartoe in staat zijn , dan was het al lang gebeurd, haat hebben ze er genoeg voor...Ze proberen al zolang man, en nog steeds noppes...Besef eindelijk dat ze het gewoon niet kunnen !
Oud 20 oktober 2011, 00:33   #436
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Ge vraagt aan mij waarom de Duitsers, buiten het nazisme om, de joden haatte. Waarop ik laat blijken dat het volksverraders waren. Als dat antwoord niet bevredigend genoeg is, dan spijt mij dat en verzoek ik u zelf onderzoek te verrichten.
Hee Oblique, déze Palestijn is rechtstreeks verantwoordelijk voor de dood van 10.000 Joodse kinderen. Een supergroot standbeeld dan maar?
Citaat:
Toen de moefti in 1942 hoorde, dat de Duitse kant onderhandelde over de uitwisseling van 5000 joodse kinderen uit Slowakije, Polen en Hongarije tegen Britse krijgsgevangenen, intervenieerde hij bij zijn vriend Heinrich Himmler – want als deze kinderen over enkele jaren volwassen zouden zijn, zouden zij het ”joodse element” in Palestina versterken. Himmler verbood daarop de uitwisseling. Iets dergelijks herhaalde zich, toen de regering in Boekarest bijna 80.000 Joden uit Roemenië naar Palestina wilde laten uitreizen, net zoals bij de onderhandelingen over 5000 Bulgaarse kinderen in februari 1943 – in plaats van naar Palestina werden ze naar de vernietigingskampen getransporteerd.
Allemaal voor ''de goede zaak'' zeker?
Oud 20 oktober 2011, 00:34   #437
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ja, die 35000 waar jij mee afkomt waren de goeden. De anderen waren "volksverraders". Dat antwoord is niet alleen onbevredigend, het is inhoudsloos gezeik.
waarschijnlijk een of andere antisemitische leugen
Oud 20 oktober 2011, 00:35   #438
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
enig idee waarom die Zesdaagse Oorlog slechts zes dagen duurde????
Omdat de joden de zevende dag wilden rusten ?
Oud 20 oktober 2011, 00:35   #439
Oblique
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Dat is wat jij er van maakt, dat ik daarmee zou bedoelen dat alle joden die niet in Hitler's rangen huisde, "slechte" joden zouden zijn. Dat kortzichtig denken ligt ten uwen laste.
Oud 20 oktober 2011, 00:37   #440
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moesten de arabieren daartoe in staat zijn , dan was het al lang gebeurd, haat hebben ze er genoeg voor...Ze proberen al zolang man, en nog steeds noppes...Besef eindelijk dat ze het gewoon niet kunnen !
mocht Israël alleen uit kinderen zou bestaan hebben ze misschien een kans...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be