![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heb je daar niets over gehoord? Ik haal dit voorbeeld aan omdat ik dacht dat dit nu wel een bekend voorbeeld is; en het publiek bijgevolg goed ingelicht. Ik beweer niet dat ik beter ingelicht ben, ik beweer dat die beslissing om al dan niet af te wijzen arbitrair is. Mag ik nu a.u.b. weten waar jij het vandaan haalt dat illegalen niet naar hier komen met goede bedoelingen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doei. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Natuurlijk kan je dat niet vertellen.
Je weet immers niet of en in hoeverre asielzoekers naar niet hier komen met goede bedoelingen. Evenmin kan je vertellen wat er crimineel is aan illegaal verblijven in een land. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() Of het terecht is dat een asielaanvraag geweigerd wordt is arbitrair.
Uit "Weg van Nederland" bleek dat er bijvoorbeeld een meisje wordt teruggestuurd naar Armenië, wiens broer daar in de gevangenis werd vermoord. Armenië met toen en nu ook politieke gevangenen Armenië met een president die aan de macht kwam na frauduleuze verkiezingen. Armenië die tegen haar eigen burgers geweld gebruikt (10 doden en talloze gewonden en arrestaties) http://en.wikipedia.org/wiki/2008_Ar...otests#March_1 Armenië, die de mensenrechten niet eerbiedigt. http://www.epress.am/en/2011/02/28/a...nt-report.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw voorbeeld is dus fout. Je moet afkomstig zijn uit een land in oorlog( is Armenie niet!) behoren tot een bedreigde minderheid, mogelijk voldeed dat meisje onvoldoende aan gestelde voorwaarden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu wil ik graag geloven dat er fouten kunnen gebeuren. Daarmee willen aantonen dat alle illegalen brave msikende burgers zijn is gewoon crimineel. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mogelijk was die afwijzing terecht, mogelijk was die afwijzing niet terecht. Stel dat ze onterecht was, dat haar leven wel bedreigd is, of dat zij meent dat haar leven bedreigd is. Wat zou jij doen in haar plaats? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Typisch..een ander wordt demierenneukt met de regeltjes en voorschriften maar hun winkel mag de wet 'herschikken'.. Het dichtsbijzijnde EU land van Armenie ligt 3.500 kilometer korterbij..einde debat... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik wens enkel te vertellen dat het toekennen en afwijzen van asiel arbitrair is. Ik stel vast dat er geen antwoord komt op : Stel dat de afwijzing onterecht was, dat haar leven wel bedreigd is, of dat zij meent dat haar leven bedreigd is.p.s. Die "meeste illegalen hebben géén recht" is al wat correcter dan "Illegalen komen immers niet met goede bedoelingen." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heel leuk die woordspelletjes om rond de problemen heen te fietsen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() Belgie ligt 2.000 km van de dichtbijzijnde EU grens en toch is dit lapje grond de 2de populairste plaats voor asielzoekers...ze hebben blijkbaar geld & geduld al die levensbedreigde sukkels..
Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 20 oktober 2011 om 20:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik noem het om de hete brei heen fietsen en alles in het werk stellen om een draad te laten ontsporen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hij maakt niet eens een punt. Hij kopieert een krantenartikel, en dat is het. Niet eens een aanzet tot discussie. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk het niet, er zijn criteria die bepalen of het oordeel wel of niet in iemands voordeel kan beslecht worden en zoals het voorbeeld van Sjok aantoont, kun je dit niet doen om emotionele gronden. Dat zou pas oneerlijk zijn! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meeste illegalen komen vanwege economische aspecten , om mensonterende armoede te ontvluchten, legaal te worden, papieren te krijgen, en dan familie te laten overkomen..dat is menselijk, begrijpelijk, maar we kunnen niet iedereen opvangen die uit puur economische reden naar Belgie komt. Alieszoekers krijgen vaak ook verblijf, maar de meeste illegalen komen daar helemaal niet voor in aanmerking..dat weten ze heel goed, dus proberen mannen een kind te krijgen bij vrouwen die wel legaal zijn,samen te wonen, te trouwen, evengoed gebruiken vrouwen hun mogelijkheden om toch maar aan papieren te geraken..gelukkig verscherpt de wet op gezinshereniging,want zodra iemand legaal is begint de intocht van kinderen en later ook een nieuwe partner uit Afrika.. wanneer iemand onvoldoende middelen heeft tot onderhoud is dat ellende voor die mensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |