![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wie is, denkt u, het best gewapend tegen het lijden ???
Ongetwijfeld : de heere Jezus !
![]() |
#142 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wel kan ik vertellen dat ik als ouder het sowieso lastig zou hebben om mijn kind om niet-dwingende medisch-biologische redenen vol te steken met puberteitsremmers, dit om de volgende redenen: - groot probleem is dat men bij de nieuwe generatie van die remmers, die steeds efficiënter worden, nog niet alle neveneffecten op langere termijn kent, maar men vermoedt toch meer gezondheidsrisico's als bepaalde kankers, botontkalking, hart- en vaatziekten, etc. - het is bekend dat vele genderkinderen juist tijdens en vlak na hun puberteit opnieuw naar het oorspronkelijke geslacht switchen. De kans is dus reëel dat heel dat risico met puberteitsremmers op termijn voor niets is geweest. Vraag is zelfs of alles dan nog onomkeerbaar is. - psychologisch is het voor een kind van 14, 15 of zelfs 16 jaar oud niet evident om 'kunstmatig' zowel lichamelijk als mentaal nog een kind te zijn, zeker niet in de omgang met leeftijdsgenoten en 'peergroups'. - rest dan nog de ethische vraag of het maatschappelijk en sociaal wel verantwoord is in te grijpen in de natuurlijke ontwikkeling van een kind (om niet-dwingende medische redenen). Ik zou er als ouder dus zeker niet op staan te springen, maar ik begrijp dat het een te overwegen keuze kan zijn. Zag gisteren nog een reportage van een Nederlands jongetje uit een 'normaal' heterogezin dat ook een meisje wou zijn en tussen zijn 8 en 17 jaar gevolgd werd. Ook hij kreeg puberteitsremmers, nogal eenduidig van de makers dat zij nauwelijks wezen op de mogelijke medische en psychologische gevolgen hiervan. De medische wetenschap staat tegenwoordig al ver genoeg om ook na de puberteit jonge mannen of andersom vrouwen om te 'tunen' tot een succesvol individu van het tegenovergestelde geslacht. Aan mannen kan men dus een oestrogenenkuur geven vooral dé operatie plaatsvindt en aan vrouwen uiteraard testosteron. Ik zou bij kinderen zoveel mogelijk alles op z'n beloop laten, uiteraard wel met respect voor de identiteitsontwikkeling van het kind (als een jongen een jurkje wil dragen en een bh met neptieten, dan is dat uiteraard zijn keuze, zulks is nog omkeerbaar). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Staatssecretaris
|
![]() In uw beperkt en simplistisch wereldbeeld is enkel iemand die u napraat interessant.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op de Nederlandse zender RTV vond ik het verhaal van Ernst, een achtjarig jongetje, die graag een meisje wil zijn. Zijn ouders zijn hetero, zijn geen "mannenhaters" en willen gewoon het beste voor hun kind. Aan het einde van de derde reportage zegt de mama van Ernst dat het de taak van haar man en haarzelf is om Ernst sterk genoeg te maken om de juiste keuzes te maken, zonder zich te veel door de omgeving te laten beïnvloeden. Zij zijn duidelijk erg begaan met het geluk van hun kind en zo hoort het ook.
http://www.rtvnh.nl/programma/205/Ernst+of+niet
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Minister-President
|
![]() Zo'n gedrag wijst op een pyschische problematiek. Het kind of de volwassene moet geen geslachtsoperatie ondergaan, maar heeft therapie nodig. Eventueel samengaand met medische begeleiding, zoals hormonenbehandelingen e.d. Er bestaat niet zoiets als in het verkeerde lichaam geboren worden. Enkel 'het idee' dat men in het verkeerde lichaam geboren is.
Laatst gewijzigd door Inno : 22 oktober 2011 om 06:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien zou het geen slechte zaak zijn dat je die tijd die je nu aan mij besteed, aanwendt om je een beetje te informeren over het onderwerp waarover je je mening wereldkundig meent te moeten maken.
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En nogmaals, ik ben het beu te reageren op reacties van jou op 1 zin uit mijn betoog terwijl het antwoord op jouw reactie eigenlijk al eerder door mij werd gegeven. Leef jij maar lustig verder in jouw dogmatisch wereldje. Ga verder de wereld "verbeteren". Op naar het aards paradijs, sissy.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Einde gesprek" betekent voor jou duidelijk niet "einde gesprek".
Persoonlijke aanvallen en beledigingen worden overigens nog steeds gerapporteerd.
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De documentaire over Valentijn, van de hand van Hetty Nietsch, kan je hier bekijken: http://www.wetenschap24.nl/programma...Valentijn.html. Zeer mooie documentaire.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zijn zoveel tussenstappen , combinaties mogelijk ts man en vrouw, je houdt het niet voor mogelijk. Als ik 'm vind plaats ik titel Inno. Vrij "medisch" boek dus enige biokennis (hormonale balans) required. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Banneling
|
![]() Er zijn trouwens een heel aantal dieren die uit zichzelf van geslacht veranderen. En men heeft zelfs meerdere malen bericht over mensen die uit zichzelf van geslacht veranderen. Ik zie niet in waarom we dat dan niet mogen nabootsen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En "sissy" slaat op de menselijke soort die vandaag de dag nergens meer tegen kan.
|
![]() |
![]() |