Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Bekijk resultaten enquête: Hoeveel klassen moeten er zijn op de trein ?
één : want we zijn allemaal gelijk 15 40,54%
twee : want ik ben een gewoontedier 4 10,81%
drie: want de kwaadste belg heeft altijd gelijk 7 18,92%
meer : want ik wil terug mensen vervoeren in beestenwagens 11 29,73%
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 25 oktober 2011, 17:02   #21
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
jij mag je dan gerust tussen de niet-stinkende en niet-geparfumeerde, niet drinkende zwartrijders begeven! niemand die je zal missen in onze tweede klasse coupé.
Beetje moeite met te lezen wat er staat?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Een tweede klas voor wie zich te goed voelt om tussen 't gewoon volk te reizen maar geen 1° klas wil betalen?
Spijker op de kop.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2011, 17:03   #22
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Dit doet me terugdenken aan de treinrit Jo'Burg-Port Elizabeth...

Heerlijk.
Oud 25 oktober 2011, 17:03   #23
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Overigens: ik steun het voorstel, maar dan mag er wel een duidelijker verschil komen tussen de verschillende klassen want 1ste vind ik momenteel maar pover.
Oud 25 oktober 2011, 17:20   #24
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Een tweede klasse voor wie zich te goed voelt om tussen 't gewoon volk te reizen maar geen 1° klasse wil betalen?
Sta me toe me iets beter te voelen dan die bende 'marginalen' ! Ik vind niet dat ik daarvoor een duur eerste klasticket moet bijbetalen, ik heb ook geen 'gekke' werkgever die dit toestaat en me dat terugbetaalt. Dat heeft overigens niets op zich met huidskleur of afkomst te maken, het valt me enkel op dat er onder die 'ambetante reizigers' in Antwerpen zich veel 'Nieuwe Antwerpenaren' bevinden, dat is een louter empirische vaststelling zonder enig vooroordeel.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2011, 17:22   #25
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Overigens: ik steun het voorstel, maar dan mag er wel een duidelijker verschil komen tussen de verschillende klassen want 1ste vind ik momenteel maar pover.
Inderdaad, voor die meerprijs mag er wat meer verschil zijn. Toen ik toch eens in eerste klasse verzeild was geraakt, werkte de helft van de leeslampjes boven de stoelen niet en stonk de wc tot in het midden van de wagon. Daarvoor betaal ik geen 50 of 60 % meer ! Enige voordeel is dat je de margi's even niet onder ogen moet komen.
Oud 25 oktober 2011, 18:03   #26
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Het is de moeite niet meer om een 1ste klasse ticket te kopen. De zetels zijn veel minder comfortabel dan vroeger, en het gebeurt vaak dat 2de klassers zich bij een overvolle trein in 1ste komen vestigen.

Men moet 1ste en 2de klasse beter afschermen. In elke klasse moet men - zoals in Nederland - een stiltegedeelte invoeren.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2011, 18:05   #27
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En een derde klasse invoeren lijkt me enkel in het voordeel van de arme reizigers. Zo kan men tegen Ryanair-prijzen reizigers vervoeren voor wie comfort niet belangrijk is, en dewelke niet veel geld hebben.
Oud 25 oktober 2011, 19:28   #28
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit doet me terugdenken aan de treinrit Jo'Burg-Port Elizabeth...

Heerlijk.
Met de Shosholoza Meyl ? Heeft die ook niet "maar" twee klassen ?

Mam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2011, 19:29   #29
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
En een derde klasse invoeren lijkt me enkel in het voordeel van de arme reizigers. Zo kan men tegen Ryanair-prijzen reizigers vervoeren voor wie comfort niet belangrijk is, en dewelke niet veel geld hebben.
Wat zal dan precies het verschil tussen 2e en 3e klasse zijn?
Mam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2011, 21:26   #30
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht
Wat zal dan precies het verschil tussen 2e en 3e klasse zijn?
3de klasse bevat nog minder comfort. (Geen airco, geen dure zetels die toch minder goed zitten dan die goedkope banken van vroeger, ... )
Oud 26 oktober 2011, 22:24   #31
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht
Met de Shosholoza Meyl ? Heeft die ook niet "maar" twee klassen ?

Hij heette anders toen, en zag er ook niet zo stijlvol uit... Eerste klasse was een normale slaaptrein (twee per cabine, wel zonder annex badkamer). Tweede klasse was per zes, zonder matras. Derde klasse was houten banken.

Ik ben met een vriendin even door die derde klasse gewandeld, en ik kan je verzekeren dat we het tiental politieagenten aan boord nodig hadden (ook tijdens de nacht, toen er vanalles gebeurd is).

Avontuurtje, dat wel.

Laatst gewijzigd door lombas : 26 oktober 2011 om 22:25.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2011, 04:40   #32
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg Bekijk bericht
Ja miljaar, ik dacht gisteren even rustig de trein te kunnen nemen. Viel dat even tegen, in elke coupé die ik probeerde (en ja, ik heb er verschillende geprobeerd) werd rustig treinen onmogelijk gemaakt door GSM-ende zwarten (ja, het zijn altijd zwarten), veel te hard taterende marokkaanse trienen, balorige hangjorigen en dergelijke meer.
Als middle-class burgertrut voel ik me echter niet thuis tussen de eerste-klasse snobs.

Zou het daarom geen goed idee zijn om terug drie verschillende klassen op de trein in te voeren ?

ik weet dat dit direct weerstand zal oproepen, maar het is niet zo dat ik vraag om terug transporten met beeestenwagens of open wagons met houten banken in te voeren. Qua comfortniveau mogen 2e en 3e klasse hetzelfde ingericht worden. Het verschil zou er louter uit bestaan dat in tweede klasse enkel mensen toegelaten worden met een minimum aan sociale fatsoensnormen.

Voorstel:
-eerste klasse : snobs, parlementsleden, NMBS-personeel
-tweede klasse : normale mensen
-derde klasse : marginale vierde wereld figuren. (gelet op het feit dat ze VIERDE wereldfiguren zijn, impliceert dat ze in DERDE klasse zelfs nog boven hun stand zitten!)
Het is bij mij ondertussen zo ver gekomen dat ik al zelfs niet meer met het OV wil rijden om vooral die reden.
Mensen die het leuk vinden om met de trein, bus of metro/tram te rijden zijn ofwel zelf storende factoren en actoren of beliegen zichzelf gewoon.
Het is een gedeelde verantwoordelijkheid; het OV wordt steeds duurder, service gaat omgekeerd evenredig achteruit en samen daarmee de veiligheid en de mentaliteit van de gebruikers ervan. Nee, liever 3uur in de file en veel betalen voor de auto en het risico van een ongeval lopen dan 3uur op een trein/bus/metro te zitten!!

Momenteel heb ik dan ook voor de beestenwagens gekozen en stop daar maar al die mensen in die anders toch maar storend zijn. Laat ze daar elkaar maar in de weg zitten, aangapen, door elkaar roepend hun gsm beantwoorden en hun muziek luid zetten.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2011, 07:17   #33
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hoezo "het OV wordt steeds duurder" - die prijzen stijgen minder snel dan de index!
Oud 27 oktober 2011, 08:02   #34
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
3de klasse bevat nog minder comfort. (Geen airco, geen dure zetels die toch minder goed zitten dan die goedkope banken van vroeger, ... )
in treinen waar er een pak mensen sowieso recht staan, waar er geen airco is, zie ik het voordeel niet.
Oud 27 oktober 2011, 08:40   #35
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg Bekijk bericht
Ja miljaar, ik dacht gisteren even rustig de trein te kunnen nemen. Viel dat even tegen, in elke coupé die ik probeerde (en ja, ik heb er verschillende geprobeerd) werd rustig treinen onmogelijk gemaakt door GSM-ende zwarten (ja, het zijn altijd zwarten), veel te hard taterende marokkaanse trienen, balorige hangjorigen en dergelijke meer.
Als middle-class burgertrut voel ik me echter niet thuis tussen de eerste-klasse snobs.

Zou het daarom geen goed idee zijn om terug drie verschillende klassen op de trein in te voeren ?

ik weet dat dit direct weerstand zal oproepen, maar het is niet zo dat ik vraag om terug transporten met beeestenwagens of open wagons met houten banken in te voeren. Qua comfortniveau mogen 2e en 3e klasse hetzelfde ingericht worden. Het verschil zou er louter uit bestaan dat in tweede klasse enkel mensen toegelaten worden met een minimum aan sociale fatsoensnormen.

Voorstel:
-eerste klasse : snobs, parlementsleden, NMBS-personeel
-tweede klasse : normale mensen
-derde klasse : marginale vierde wereld figuren. (gelet op het feit dat ze VIERDE wereldfiguren zijn, impliceert dat ze in DERDE klasse zelfs nog boven hun stand zitten!)
Het openbaar vervoer is altijd een beetje reizen en avontuur.

Het OV word in de eerste plaats betaald door de belastingbetaler, dit terwijl 50% er geen gebruik van kan maken en er van de overige 50%, slecht 10% echt gebruik van maakt, waarvan er dan nog eens 50% gratis gebruik mag maken van het OV.
Van mij mogen het dus allemaal beestenbakken worden, dan kan men de belastingen verlagen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2011, 08:45   #36
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het openbaar vervoer is altijd een beetje reizen en avontuur.

Het OV word in de eerste plaats betaald door de belastingbetaler, dit terwijl 50% er geen gebruik van kan maken en er van de overige 50%, slecht 10% echt gebruik van maakt, waarvan er dan nog eens 50% gratis gebruik mag maken van het OV.
Van mij mogen het dus allemaal beestenbakken worden, dan kan men de belastingen verlagen.
Wat een bizarre redenering. Voor mijn part mogen dan alle autosnelwegen zandweggetjes worden - véél goedkoper in onderhoud.

Ouderlingentehuizen mogen ook allemaal afgeschaft worden - enfin, alle faciliteiten voor 65+'ers.

&c.
Oud 27 oktober 2011, 09:29   #37
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat een bizarre redenering. Voor mijn part mogen dan alle autosnelwegen zandweggetjes worden - véél goedkoper in onderhoud.

Ouderlingentehuizen mogen ook allemaal afgeschaft worden - enfin, alle faciliteiten voor 65+'ers.

&c.
Snelwegen mogen inderdaad terug veranderen in zandwegen, veel minder ongevallen, dus goedkoper voor de overheid, dus minder belastingen.

Ouderlingentehuizen zijn een schande voor onze maatschappij.
Ze dienen enkel om ouders te kunnen dumpen op kosten en ten laste van, derde in plaats van er zelf voor te zorgen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2011, 10:16   #38
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Snelwegen mogen inderdaad terug veranderen in zandwegen, veel minder ongevallen, dus goedkoper voor de overheid, dus minder belastingen.

Ouderlingentehuizen zijn een schande voor onze maatschappij.
Ze dienen enkel om ouders te kunnen dumpen op kosten en ten laste van, derde in plaats van er zelf voor te zorgen.
Uw voorstellen zijn te dom voor woorden. Ik stel voor in het Marokkaanse Atlasgebergte te gaan wonen, daar hebben ze ook enkel wegen met rotsen en zand en vangen de families ook hun 'oudjes' op, maar voor de rest stopt het leven daar. Wel bizar dat men begint over ouderlingenopvang op het mobiliteitsforum, daar zijn meer geschikte plaatsen voor.
Oud 27 oktober 2011, 10:17   #39
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Wel bizar dat men begint over ouderlingenopvang op het mobiliteitsforum, daar zijn meer geschikte plaatsen voor.
Je begrijpt mijn bericht dus niet. OK dan...
Oud 27 oktober 2011, 10:23   #40
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Terug een derde klasse invoeren op de trein ?
Derdeklassedraad

Sluiten of K&K
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be