Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 oktober 2011, 20:17   #21
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik vind dit geen toeval.
De Zwevegemsestraat is de toegangsweg naar het megalomane schoppingcentrum de K.
De klanten moeten gelokt worden, om hun kerst shopping te doen.

Toen de K in aanbouw was, heeft Stad Kortrijk de Zwevegemsestraat onbereikbaar gemaakt, gedurende meer dan een jaar, bijna 2 jaar. In de hoop dat de plaatselijke handelaars en restaurants van "multiculturele" afkomst zouden verplicht zijn te vertrekken. Want dat past niet bij de K met dure boetieks.
Dat is niet gelukt.

"De beslissing komt er ook na herhaalde klachten van buurtbewoners over het dealen van drugs." De buurtbewoners, dat zijn die handelaars en zelfstandigen. De meeste van allochtone afkomst, enkele autochtoon. Die hebben hun klachten ook overgemaakt toen de Zwevegemsestraat openlag, en het dealen er toen begon. Maar toen vond de politie het niet nodig om in te grijpen. Want de K was toen nog niet open.
Opmerkelijk. De criminelen in alle 'multiculturele wijken in heel het land, in heel Europa en omstreken, zijn van allochtone afkomst.
Oud 29 oktober 2011, 20:55   #22
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Opmerkelijk. De criminelen in alle 'multiculturele wijken in heel het land, in heel Europa en omstreken, zijn van allochtone afkomst.
Waar lees jij dat die dealers van allochtone afkomst zijn?
De Zwevegemsestraat is op 5 minuten stappen van het station.

Speciaal voor jou
De Kortrijkse politie zal vanaf nu zichtbaarder aanwezig zijn in de Zwevegemsestraat met controles indien nodig. Dat zei korpschef Stefaan Eeckhout na overleg met (allochtone) handelaars die vragende partij zijn.
Zes allochtone handelaars gingen in gesprek met korpschef Stefaan Eeckhout. De meeste van hen hebben een zaak in de Zwevegemsestraat.

'Het gaat nu niet goed in de Zwevegemsestraat', zei de uitbater van Le Metis die net als zijn collega-handelaars zijn naam niet in de krant wilde. 'Het heeft te maken met de drugshandelaars die er opduiken, die wij ook niet kennen maar die de boel verzieken. Eens ze hun waar aan de man hebben gebracht, verdwijnen ze weer en laten de problemen aan de bewoners over. We keuren dat net als andere burgers in de stad af, meer nog, we worden door hen ook soms afgedreigd. We zijn dan ook vragende partij voor meer politieaanwezigheid in de straat, zodat onze straat niet in handen komt van dat soort figuren.'

De man merkte wel op dat de politie te vaak focust op groepjes Noord-Afrikaanse jongeren bij controles.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=TJ3CM3Q7

p.s. Je kan zeer lekker eten in "Le Metis". Zeker doen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 21:49   #23
smiley

Standaard

Citaat:

Speciaal voor jou
De Kortrijkse politie zal vanaf nu zichtbaarder aanwezig zijn in de Zwevegemsestraat met controles indien nodig. Dat zei korpschef Stefaan Eeckhout na overleg met (allochtone) handelaars die vragende partij zijn.
Zes allochtone handelaars gingen in gesprek met korpschef Stefaan Eeckhout. De meeste van hen hebben een zaak in de Zwevegemsestraat.

'Het gaat nu niet goed in de Zwevegemsestraat', zei de uitbater van Le Metis die net als zijn collega-handelaars zijn naam niet in de krant wilde. 'Het heeft te maken met de drugshandelaars die er opduiken, die wij ook niet kennen maar die de boel verzieken. Eens ze hun waar aan de man hebben gebracht, verdwijnen ze weer en laten de problemen aan de bewoners over. We keuren dat net als andere burgers in de stad af, meer nog, we worden door hen ook soms afgedreigd. We zijn dan ook vragende partij voor meer politieaanwezigheid in de straat, zodat onze straat niet in handen komt van dat soort figuren.'

De man merkte wel op dat de politie te vaak focust op groepjes Noord-Afrikaanse jongeren bij controles.

Die multicuturele wijk is een probleemwijk net zoals elke andere multiculturele wijk een probleemwijk is (borgerokko, mollahbeek enz). En neen, autochtonen gaan niet afzakken naar een multiculurele wijk om daar criminele feiten te plegen. Men stelde vast dat net als in elke andere multiculturele wijk van het land de criminaliteit daar hoger is dan in de rest van de niet-multiculturele stad dan in de rest van het niet-multiculturele land.

Citaat:
De man merkte wel op dat de politie te vaak focust op groepjes Noord-Afrikaanse jongeren bij controles
Dat kan men de politie moeilijk verwijten, die staan immers met beide voeten in de realiteit. Die weten immers in welke groep de meeste criminaliteit voorkomt (eveneens de jeugdrechters ) en die worden dan logischerwijze ook het meest aan controle onderworpen.

Laatst gewijzigd door smiley : 29 oktober 2011 om 21:55.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 22:07   #24
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Die multicuturele wijk is een probleemwijk net zoals elke andere multiculturele wijk een probleemwijk is (borgerokko, mollahbeek enz). En neen, autochtonen gaan niet afzakken naar een multiculurele wijk om daar criminele feiten te plegen. Men stelde vast dat net als in elke andere multiculturele wijk van het land de criminaliteit daar hoger is dan in de rest van de niet-multiculturele stad dan in de rest van het niet-multiculturele land.

Dat kan men de politie moeilijk verwijten, die staan immers met beide voeten in de realiteit. Die weten immers in welke groep de meeste criminaliteit voorkomt (eveneens de jeugdrechters ) en die worden dan logischerwijze ook het meest aan controle onderworpen.
Smiley, jij kent Kortrijk en de Zwevegemsestraat overduidelijk niet.
Wil je nu eerst eens lezen wat ik aanhaalde, i.p.v. je mantra te herhalen?
Oud 29 oktober 2011, 22:11   #25
smiley

Standaard

Citaat:
Smiley, jij kent Kortrijk en de Zwevegemsestraat overduidelijk niet.
Wil je nu eerst eens lezen wat ik aanhaalde, i.p.v. je mantra te herhalen?
Men dempt de put als het kalf verdronken is. Al vele jaren lang heeft men vrij spel gegeven aan dit soort mensen die de Zwevegemsestraat en andere buurten verzieken. En dat Allochtonen geviseerd worden, wel het kan niet anders alle meldingen die daarover binnen komen gaan over allochtonen. Overvallen, diefstallen, afpersingen, DRUGS, illegaliteit, hoe moet men het anders oplossen zonder controle en aanwezigheid. Er moeten deftige voorbeelden gesteld worden aan criminelen, zodat de Kortrijkzaan zich weer kan thuis voelen in zijn buurt, in zijn stad. http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=TJ3CM3Q7

Laatst gewijzigd door smiley : 29 oktober 2011 om 22:11.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 22:15   #26
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
http://www.deredactie.be/permalink/1.1142340

Vond het toch wel opmerkelijk om iemand van allochtone origine dingen te horen zeggen als "Er komen hier veel nieuwe mensen aan, en die hebben een gebrek aan opvoeding" en "er is een migratieprobleem".
als je dit als autochtoon zegt ben je een racist
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 22:31   #27
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Speciaal voor jou

Vandaar dat er in de Zwevegemsestraat 'n aantal 'theehuizen' en cafés werden gesloten omwille van 'drugsinbreuken'?

Laatst gewijzigd door SDX : 29 oktober 2011 om 22:31.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 01:00   #28
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
als je dit als autochtoon zegt ben je een racist
Is dit het befaamde calimero-complex van extreem-rechts?
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 01:03   #29
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
http://www.deredactie.be/permalink/1.1142340

Vond het toch wel opmerkelijk om iemand van allochtone origine dingen te horen zeggen als "Er komen hier veel nieuwe mensen aan, en die hebben een gebrek aan opvoeding" en "er is een migratieprobleem".

Degelijk geïntegreerde mensen kaarten het gebrek aan burgerzin aan bij minder goed geïntegreerde mensen. Wat er aan doen om die laatste groep beter te integreren?
Niets nieuws. Toen ik een kwarteeuw terug in het middelbaar zat, zat er in onze klas een Filippijnse jongen en die was toen al gewoon het hardst van iedereen tegenover migranten.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 02:15   #30
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Niets nieuws. Toen ik een kwarteeuw terug in het middelbaar zat, zat er in onze klas een Filippijnse jongen en die was toen al gewoon het hardst van iedereen tegenover migranten.
Waar was dat, en was dat een moslim?

Als een christelijk geadopteerd kind uit Oostrozebeke dat zegt, is dat heel anders dan wanneer een allochtone, islamitische Filipino uit Molenbeek zulke standpunten in neemt.

Niet dat religie hier wat terzake doet, maar dat het net allochtonen uit Molenbeek zijn die de door andere allochtonen gecreëerde situatie aankaarten, da's behoorlijk straf.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 08:13   #31
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Men dempt de put als het kalf verdronken is.
Ik heb je net verteld hoe het komt dat dat kalf verdronken is.
Maar je negeert het. Het past immers niet in je kraam.
Toen de K in aanbouw was, heeft Stad Kortrijk de Zwevegemsestraat onbereikbaar gemaakt, gedurende meer dan een jaar, bijna 2 jaar. In de hoop dat de plaatselijke handelaars en restaurants van "multiculturele" afkomst zouden verplicht zijn te vertrekken. Want dat past niet bij de K met dure boetieks.
Dat is niet gelukt.
http://forum.politics.be/showthread....13#post5769713
Als de Zwevegemsestraat onbereikbaar is kan daar ook geen politiepatrouille passeren, hé. De dealers die met de trein toekomen wisten dat maar al te goed en hadden daar vrij spel.
Komen deze ook uit de Kortrijkse multiculturele wijk?
http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=HC2T0DD4

Citaat:
Al vele jaren lang heeft men vrij spel gegeven aan dit soort mensen die de Zwevegemsestraat en andere buurten verzieken.
Kom mee met mij naar de Zwevegemsestraat. Ga eens luisteren naar de restauranthouder van Le Metis.
Citaat:
En dat Allochtonen geviseerd worden, wel het kan niet anders alle meldingen die daarover binnen komen gaan over allochtonen. Overvallen, diefstallen, afpersingen, DRUGS, illegaliteit, hoe moet men het anders oplossen zonder controle en aanwezigheid.
Het is de bedoeling dat de dealers worden opgepakt.
Van jou krijgen de autochtone dealers vrij spel, en moet de politie zijn tijd verdoen met het controleren van allochtonen.
Citaat:
Er moeten deftige voorbeelden gesteld worden aan criminelen, zodat de Kortrijkzaan zich weer kan thuis voelen in zijn buurt, in zijn stad. http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=TJ3CM3Q7
Ik voel me thuis in mijn stad. Ik ga en sta waar ik wil. Ik doe evengoed boodschappen in de Zwevegemsestraat.
Oud 30 oktober 2011, 08:19   #32
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Is dit het befaamde calimero-complex van extreem-rechts?
Da's een goeie, Nijn.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 08:26   #33
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Vandaar dat er in de Zwevegemsestraat 'n aantal 'theehuizen' en cafés werden gesloten omwille van 'drugsinbreuken'?
Vertel, hoeveel is dat "aantal" in de Zwevegemsestraat?
Wat insinueer je nu.
Omdat er 3 theehuizen in heel Kortrijk gesloten zijn, is alle drugsgerelateerde criminaliteit gepleegd door allochtonen!
Oud 30 oktober 2011, 10:46   #34
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vertel, hoeveel is dat "aantal" in de Zwevegemsestraat?
Wat insinueer je nu.
Omdat er 3 theehuizen in heel Kortrijk gesloten zijn, is alle drugsgerelateerde criminaliteit gepleegd door allochtonen!
'n Aantal = 'n aantal, betekenis; 'n te tellen hoeveelheid!

Insinueren doe ik niks, er z�*jn theehuizen en cafés gesloten in de Zwevegemsestraat, k�*n je niet ontkennen, maar gemakshalve verzwijg je dat.

Was dat nou om te 'insinueren' dat alle drugsgerelateerde criminaliteit gepleegd wordt door 'vreemden*'?

*Vreemden als in; n�*et allochtonen en n�*et uit de Zwevegemsestraat.

Laatst gewijzigd door SDX : 30 oktober 2011 om 10:48.
Oud 30 oktober 2011, 10:48   #35
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

-

Laatst gewijzigd door SDX : 30 oktober 2011 om 10:48.
Oud 30 oktober 2011, 10:50   #36
smiley

Standaard

Citaat:
Dat is niet gelukt.
Als de Zwevegemsestraat onbereikbaar is kan daar ook geen politiepatrouille passeren, hé. De dealers die met de trein toekomen wisten dat maar al te goed en hadden daar vrij spel.

Kom mee met mij naar de Zwevegemsestraat. Ga eens luisteren naar de restauranthouder van Le Metis.

Het is de bedoeling dat de dealers worden opgepakt.
Van jou krijgen de autochtone dealers vrij spel, en moet de politie zijn tijd verdoen met het controleren van allochtonen.

Ik voel me thuis in mijn stad. Ik ga en sta waar ik wil. Ik doe evengoed boodschappen in de Zwevegemsestraat.
Je reageerde hier op een tekst geschreven door iemand die in Kortrijk woont. Die mens voelt zich niet meer thuis in zijn stad. Hier nog eentje.

Citaat:
Op 09 augustus 2011 om 16u05, zei Nicolas Vankeirsbilck:

Ze zijn te streng opgetreden zeggen ze... het zijn groepen die hier komen en dan weer vertrekken... Ze kennen ze niet... amai, daar geloof ik nu keer niets van. Als ik naar het stad ga dan hangen de bendes rond de K, in de zwevegemstraat moet je met vergrendelde deuren de straat doorrijden, aan het station steken kinderen van oost blok landen vlaamse jongeren neer. In de parken dealen elke dag dezelfde bendes. We mogen niet meer 's avonds alleen rondlopen in stad... Het houdt niet op. Het is kalf is inderdaad al verdronken! en nu gaan de politie 'het geweer van schouder veranderen'. Er is volgens mij nog niets verberterd, het verslechtert. Politie kijkt ook alleen maar naar de zwevegemstraat en station omdat dat zo dicht tegen de toeristische K ligt, maar het probleem is breeder dan juist die locaties. Ik zou me niet alleen willen thuis voelen in deze stad, in de eerste plaats zou ik mij veilig willen voelen. Ik ben het zat en mijn huis staat reeds te koop

Citaat:
Neen die komen vanuit Franse en Nederlandse 'multiculturele' wijken naar de kortrijkse multiculturele wijk afgezakt om 'zaken' te doen.

Citaat:
Ik voel me thuis in mijn stad.
Mensen zoals jij zouden zich evengoed thuis voelen in timboektoe
Oud 30 oktober 2011, 11:01   #37
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is niet gelukt.
Dat is 'n reden om crimineel te worden sjok, omdat er wegwerkzaamheden in uitvoering zijn?

Flikken hebben geen benen meer?

Rare logica hou jij er op na.

...en die theehuizen en cafés die gesloten werden in de Zwevegemsestraat, was dat omdat politie en gemeentebestuur 'racistisch' zijn?
Oud 30 oktober 2011, 11:04   #38
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
'n Aantal = 'n aantal, betekenis; 'n te tellen hoeveelheid!

Insinueren doe ik niks, er z�*jn theehuizen en cafés gesloten in de Zwevegemsestraat, k�*n je niet ontkennen, maar gemakshalve verzwijg je dat.
Niet theehuizen en cafés. 1 theehuis (enkelvoud) en 0 café's (nul, geen) gesloten in de Zwevegemsestraat.

Verzwijgen? Het ging over de drugsdealers die naar de Zwevegemsestraat verhuisden, voor dat ene theehuis er was. Toen was het nog een zaak in elektrische toestellen en gadgets.

Laatst gewijzigd door artisjok : 30 oktober 2011 om 11:05.
Oud 30 oktober 2011, 11:08   #39
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet theehuizen en cafés. 1 theehuis (enkelvoud) en 0 café's (nul, geen) gesloten in de Zwevegemsestraat.

Verzwijgen? Het ging over de drugsdealers die naar de Zwevegemsestraat verhuisden, voor dat ene theehuis er was. Toen was het nog een zaak in elektrische toestellen en gadgets.
Je bent precies niet goed op de hoogte van wat er zoal afspeelt in je eigen stad.

Oh, waren die drugsdealers die verhuisden naar de multikulle wijk autochtonen?
Oud 30 oktober 2011, 11:40   #40
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Je reageerde hier op een tekst geschreven door iemand die in Kortrijk woont. Die mens voelt zich niet meer thuis in zijn stad. Hier nog eentje.
Ja, en dan? Je hebt overal mensen met vooroordelen.
Dat "alle meldingen die daarover binnen komen gaan over allochtonen" is een leugen.
(heb ondertussen eens gegoogled op de naam van deze lezer, en zijn reacties op vandaag.be spreken voor zich)
Ik woon ook en Kortrijk, en voel we wel thuis in mijn stad.

Citaat:
Neen die komen vanuit Franse en Nederlandse 'multiculturele' wijken naar de kortrijkse multiculturele wijk afgezakt om 'zaken' te doen.
Ach, die komen dus zelfs helemaal niet uit Kortrijk.
Uit welke Franse en Nederlandse wijken ze komen weet jij helemaal niet.

Citaat:
Mensen zoals jij zouden zich evengoed thuis voelen in timboektoe
Zijn de argumenten op?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be