Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 oktober 2011, 19:41   #3781
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Moslims adoreren alleen Allah. God dus, wij maken daarin geen onderscheid tussen Jezus of Mohamed etc alaihim salaam het waren beide mannen geen bovenmenselijke wezens die we adoreren, er is geen kracht of macht dan die van God.
U liegt. Moslims maken weldegelijk een onderscheid. Mohammed was de grootste en de laatste profeet. Dat maakt hem gezaghebbender dan alle andere profeten.

Citaat:
En ja een huwelijk met een 9 jarig meisje zou pedofilie zijn in deze maatschappij. stilaan afgezaagd..., tijd dat de islamhaters iets nieuws uit de kast halen, vergeet niet dat er alleen islamitische historische bronnen zijn om uw val nu achterover stellingen mee te onderbouwen. Trouwen moslims en masse met 9 jarige meisjes? Ken je ene? neen ik niet en u dus hoogst waarschijnlijk ook niet, is er ergens een geval in een afgelegen dorpke in afghanistan of afrika, dat is dan niet onze maatschappij en samenlevingen verschillen en dat is niet alleen in islamitische milieu's vastgesteld val nu om zeg... Moest je de Bijbel oprecht bestuderen dan zou je wel meer praktijken van profeten vinden die wij respecteren die in deze maatschappij buiten de gangbare normen vallen, maar in de maatschappij zijn er geen problemen genoeg blijkbaar dus maakt me ze wel door er andere maatschappijen bij te betrekken zoals het dorpje afkrigudurinukaznadus op het hoogplateau van kapot geschoten midden aghanistan, dat als referentie moet dienen om dat islamhaat discour te voeden. ik vind dat vrij zielig maar ja ik ben maar een moslim dus wat weet ik van normen en waarden
Ik lees veel bla bla, maar geen afkeuring van wat Mohammed heeft gedaan. Een meisje van 9 jaar oud ten huwelijk nemen.

Dat heeft nu eenmaal een naam zoiets. En die naam heb ik niet uitgevonden.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 19:46   #3782
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
moslim zijn is niet ras gebonden dus neen geen racist
Racisme heeft dan wel hoe langer hoe minder met ras te maken. Het is gewoon het superieursgevoel van een bepaalde groep tov een andere groep.
Maw als ge U als moslim niet superieur voelt, dan bent ge geen racist.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 19:59   #3783
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik weet dat wel. Ik weet dat zo goed als dat ik weet dat elke katholiek de Paus aanvaardt als hoofd van de katholieke kerk. Want de katholiek die dit niet aanvaard, wordt door de Roomse kerk, niet als katholiek gezien.

Blijkbaar niet.

Paulus.
Jij wenst alweer taalspelletjes te spelen.

Vertel me dan wie jij aanziet als moslim?
Wanneer is iemand voor jou een moslim?

Geef dan ook telkens in een voetnoot je definitie weer wanneer je het woord "moslim" gebruikt om misverstanden te voorkomen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 20:15   #3784
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik heb niets tegen katholieken, maar ja ik weet het veel beter Godzijdank.
Dan bent u niet akkoord met Mohammed en alsdusdanig geen moslim gezien u bewust en opzettelijk zondigt tegen de eerste pijler van de islam.

U weet, of u zou tenminste moeten weten, dat de profeet katholieken ziet als 'mensen van het boek'. Deze 'dhimmi's' moeten wel beseffen dat ze tweederangs burgers zijn en als ze zich onafhankelijk willen opstellen moeten ze terug op hun ondergeschikte plaats gezet worden, goedschiks of desnoods kwaadschiks. Aldus de wil van Mohammed.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 30 oktober 2011 om 20:23.
Oud 30 oktober 2011, 20:20   #3785
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Jij wenst alweer taalspelletjes te spelen.

Vertel me dan wie jij aanziet als moslim?
Wanneer is iemand voor jou een moslim?

Geef dan ook telkens in een voetnoot je definitie weer wanneer je het woord "moslim" gebruikt om misverstanden te voorkomen.
ik speel helemaal geen taalspelletjes. Dat zullen eeder diegenen zijn die afwijken van deze onafhankelijk bron om te zeggen wat een moslim is.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Moslim

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 30 oktober 2011 om 20:22.
Oud 30 oktober 2011, 20:30   #3786
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U liegt. Moslims maken weldegelijk een onderscheid. Mohammed was de grootste en de laatste profeet. Dat maakt hem gezaghebbender dan alle andere profeten.
Geen onderscheid maken, grootste of laatste of Adam eerste of dit dat. Inhoudelijk verkondigde ze dezelfde boodschap. Aanbid God, niet profeet of een instituut of ego of idolen of mensen of geld of andere (af)goden.

Citaat:
Ik lees veel bla bla, maar geen afkeuring van wat Mohammed heeft gedaan. Een meisje van 9 jaar oud ten huwelijk nemen.

Dat heeft nu eenmaal een naam zoiets. En die naam heb ik niet uitgevonden.

Paulus.
Pedofilie heeft een wettelijke en een psychobiologische betekenis.
Wettelijk moet je contextualiseren omdat het niet in alle wetten, tradities en normen bestaat. Het is noch statisch noch universeel.

Trouwen met een 9-jarige jonge/meisje keur ik 'hier' af, maar moest ik in SA of Sierra Leone zijn, dan zou ik het moeten individualiseren.

En psychobiologisch (homofilie, pedofilie, zoöfilie ..) moet je ook individualiseren.

Laatst gewijzigd door porpo : 30 oktober 2011 om 20:31.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 20:37   #3787
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Geen onderscheid maken, grootste of laatste of Adam eerste of dit dat. Inhoudelijk verkondigde ze dezelfde boodschap. Aanbid God, niet profeet of een instituut of ego of idolen of mensen of geld of andere (af)goden.
Neen.

De boodschap van het christendom en dus van Christus is inhoudelijk totaal anders dan die van de moslims en dus van Mohammed.

Citaat:
Pedofilie heeft een wettelijke en een psychobiologische betekenis.
Wettelijk moet je contextualiseren omdat het niet in alle wetten, tradities en normen bestaat. Het is noch statisch noch universeel.

Trouwen met een 9-jarige jonge/meisje keur ik 'hier' af, maar moest ik in SA of Sierra Leone zijn, dan zou ik het moeten individualiseren.

En psychobiologisch (homofilie, pedofilie, zoöfilie ..) moet je ook individualiseren.
Zoals ik eerder al zei: veel bla bla, maar geen afkeuring van wat Mohammed heeft gedaan. Een meisje van 9 jaar oud ten huwelijk nemen.

Dat heeft nu eenmaal een naam zoiets. Wettelijk en/of pscobiologisch. En die naam heb ik niet uitgevonden. Ook in SA of in Sierra Leone.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 30 oktober 2011 om 20:37.
Oud 30 oktober 2011, 20:49   #3788
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
ik speel helemaal geen taalspelletjes. Dat zullen eeder diegenen zijn die afwijken van deze onafhankelijk bron om te zeggen wat een moslim is.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Moslim

Paulus.
Ok. Ik lees er
Citaat:
Een moslim (Arabisch: مسلم, moeslim, Perzisch: مسلمان, Turks: Müslüman) is letterlijk: iemand die zich overgeeft, waarbij gedoeld wordt op de overgave aan God (Arabisch: الله, Allah). "Moslim" kan dus ook in een bredere context gebruikt worden. Meestal wordt met een moslim een aanhanger van de islam bedoeld, ook hier in dit artikel.

De shahadah verwoordt dat een moslim boven alles in God gelooft en doorgaans wordt daarop volgend Mohammed 'slechts' als diens profeet of boodschapper beschouwd. Wel zien de meeste moslims, met name soennieten, Mohammed als een volmaakt rolmodel en proberen zij hem zo getrouw mogelijk na te volgen in woord en daad, omdat volgens hen in de Koran een verwijzing hiernaar staat. Deze verwijzing wordt betwist door koranistische moslims.
Of je nu met moslim iemand bedoelt die zich overgeeft aan god, of een aanhanger van de islam.

Ik ken niet alle moslims. Jij ook niet. Je kan dus niet weten of elke moslim iets heeft tegen katholieken.
Ik ken voldoende moslims om te weten dat je bewering niet klopt.
Oud 30 oktober 2011, 20:52   #3789
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen.

De boodschap van het christendom en dus van Christus is inhoudelijk totaal anders dan die van de moslims en dus van Mohammed.
Ik vertel wat ik geloof en niet wat jij gelooft.

Citaat:
Zoals ik eerder al zei: veel bla bla, maar geen afkeuring van wat Mohammed heeft gedaan. Een meisje van 9 jaar oud ten huwelijk nemen.

Dat heeft nu eenmaal een naam zoiets. Wettelijk en/of pscobiologisch. En die naam heb ik niet uitgevonden. Ook in SA of in Sierra Leone.

Paulus.
De wereld is dynamisch en niet dood he Paulus.

Romeinen 14:14-23
14 Ik weet en ben verzekerd in den Heere Jezus, dat geen ding onrein is in zichzelven; dan die acht iets onrein te zijn, dien is het onrein.

15 Maar indien uw broeder om der spijze wil bedroefd wordt, zo wandelt gij niet meer naar liefde. Verderf dien niet met uw spijze, voor welken Christus gestorven is.

16 Dat dan uw goed niet gelasterd worde.

17 Want het Koninkrijk Gods is niet spijs en drank, maar rechtvaardigheid, en vrede, en blijdschap, door den Heiligen Geest.

18 Want die Christus in deze dingen dient, is Gode welbehagelijk, en aangenaam den mensen.

19 Zo dan laat ons najagen, hetgeen tot den vrede, en hetgeen tot de stichting onder elkander dient.

20 Verbreek het werk van God niet om der spijze wil. Alle dingen zijn wel rein; maar het is kwaad den mens, die met aanstoot eet.

21 Het is goed geen vlees te eten, noch wijn te drinken, noch iets, waaraan uw broeder zich stoot, of geërgerd wordt, of waarin hij zwak is.

22 Hebt gij geloof? hebt dat bij uzelven voor God. Zalig is hij, die zichzelven niet oordeelt in hetgeen hij voor goed houdt.

23 Maar die twijfelt, indien hij eet, is veroordeeld, omdat hij niet uit het geloof eet. En al wat uit het geloof niet is, dat is zonde.
Jij hebt een mening en een andere mening. Je hebt wie het gelooft, en wie het niet geloof.

Voor u uw godsdienst(/mening/way of life/overtuiging/filosofie) en voor mij mijn godsdienst(/mening/way of life/overtuiging/filosofie) (Quran)
Oud 30 oktober 2011, 20:54   #3790
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok. Ik lees er

Of je nu met moslim iemand bedoelt die zich overgeeft aan god, of een aanhanger van de islam.

Ik ken niet alle moslims. Jij ook niet. Je kan dus niet weten of elke moslim iets heeft tegen katholieken.
'Moslims' zoals ergun top hebben inderdaad niks tegen katholieken.

Islam Redelijk, Islam Zot
http://www.brusselsjournal.com/node/4849

Laatst gewijzigd door smiley : 30 oktober 2011 om 20:54.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 20:55   #3791
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ok. Ik lees er

De islam leert dat moslims katholieken minderwaardig zijn Artisjok. Ze worden 'dhimmi's' genoemd. Deze 'dhimmi's' moeten wel beseffen dat ze tweederangs burgers zijn en als ze zich onafhankelijk willen opstellen moeten ze terug op hun ondergeschikte plaats gezet worden, goedschiks of desnoods kwaadschiks. Aldus de leer van de islam op schrift gezet door Mohammed.

Paulus.
Oud 30 oktober 2011, 21:00   #3792
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
De islam leert dat moslims katholieken minderwaardig zijn Artisjok. Ze worden 'dhimmi's' genoemd. Deze 'dhimmi's' moeten wel beseffen dat ze tweederangs burgers zijn en als ze zich onafhankelijk willen opstellen moeten ze terug op hun ondergeschikte plaats gezet worden, goedschiks of desnoods kwaadschiks. Aldus de leer van de islam op schrift gezet door Mohammed.

Paulus.
De islam, Paulus; bestaat niet.
Lees de eerste 2 alinea van de wiki-link die je zelf gaf als definitie voor moslim, en je merkt dat er al verschillen zijn tussen verschillende strekkingen.

Welke van je eigen definitie je ook gebruikt.
Oud 30 oktober 2011, 21:03   #3793
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vertel wat ik geloof en niet wat jij gelooft.
Gelooft gij wat gij wilt jongen. Het is een vrij land hier. Neemt niet weg dat de leer van Christus weldeglijk inhoudelijk verschilt van deze van Mohammed. Of jij dat gelooft of niet, doet niet veel ter zake.

Citaat:
De wereld is dynamisch en niet dood he Paulus.
Dat weet ik, dat weet ik.

Citaat:
Romeinen 14:14-23
14 Ik weet en ben verzekerd in den Heere Jezus, dat geen ding onrein is in zichzelven; dan die acht iets onrein te zijn, dien is het onrein.

15 Maar indien uw broeder om der spijze wil bedroefd wordt, zo wandelt gij niet meer naar liefde. Verderf dien niet met uw spijze, voor welken Christus gestorven is.

16 Dat dan uw goed niet gelasterd worde.

17 Want het Koninkrijk Gods is niet spijs en drank, maar rechtvaardigheid, en vrede, en blijdschap, door den Heiligen Geest.

18 Want die Christus in deze dingen dient, is Gode welbehagelijk, en aangenaam den mensen.

19 Zo dan laat ons najagen, hetgeen tot den vrede, en hetgeen tot de stichting onder elkander dient.

20 Verbreek het werk van God niet om der spijze wil. Alle dingen zijn wel rein; maar het is kwaad den mens, die met aanstoot eet.

21 Het is goed geen vlees te eten, noch wijn te drinken, noch iets, waaraan uw broeder zich stoot, of geërgerd wordt, of waarin hij zwak is.

22 Hebt gij geloof? hebt dat bij uzelven voor God. Zalig is hij, die zichzelven niet oordeelt in hetgeen hij voor goed houdt.

23 Maar die twijfelt, indien hij eet, is veroordeeld, omdat hij niet uit het geloof eet. En al wat uit het geloof niet is, dat is zonde.
Jij hebt een mening en een andere mening. Je hebt wie het gelooft, en wie het niet geloof.

Voor u uw godsdienst(/mening/way of life/overtuiging/filosofie) en voor mij mijn godsdienst(/mening/way of life/overtuiging/filosofie) (Quran)
Wat wil je daar nu eigenlijk mee zeggen?

Paulus.
Oud 30 oktober 2011, 21:04   #3794
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat beweren 'progressieven' en onvolwassen personen die niet erg consequent zijn en zich daarom onterecht moslim blijven noemen om het maar niet over de ongemakkelijke waarheid over de islam te moeten hebben, de islam van 'profeet' mohammed, en die alzo te kunnen wegzetten als 'zot'.

Islam Redelijk, Islam Zot
http://www.brusselsjournal.com/node/4849

Laatst gewijzigd door smiley : 30 oktober 2011 om 21:06.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 21:05   #3795
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat wil je daar nu eigenlijk mee zeggen?
Simpel he collega.
Het is, maar indien je niet wilt, is het niet.
Oud 30 oktober 2011, 21:12   #3796
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lees de eerste 2 alinea van de wiki-link die je zelf gaf als definitie voor moslim, en je merkt dat er al verschillen zijn tussen verschillende strekkingen.
De islaam bestaan weldegelijk meisje. Net zoals het christendom bestaat. Weliswaar zijn er verschillende strekkingen, maar dat neemt niet weg dat er een overkoepelende leer is.

Citaat:
Het is ook niet nodig om alle moslims te kennen, om te weten wat zij geloven. En zij geloven weldegelijk de leer van Mohammed. Meer nog, zien zij het allemaal, van eender welke strekkking ook, het als heiligschennis om de woorden van de profeet te verdraaien.

Ik poste al twee keer wat die profeet over dhimmi's heeft gezegd. De moslim die het daar niet mee eens is en de katholiek wel als evenwaardig beschouwd ipv minderwaardig, houdt zich derhalve niet aan de leer van de islam, noch aan de woorden van de profeet. En is volgens de eigen leer én de definitie op wikipedia, geen moslim.

Je kunt net zo goed gaan beweren dat ik niet mag zeggen dat leden van de kukluxklan allemaal racisten zijn, omdat ik ze niet allemaal persoonlijk ken.

Wie geen racist is wordt daar nu eenmaal geen lid van.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 30 oktober 2011 om 21:14.
Oud 30 oktober 2011, 21:13   #3797
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Simpel he collega.
Het is, maar indien je niet wilt, is het niet.
Het is wat?

Päulus.
Oud 30 oktober 2011, 21:17   #3798
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Paulus,
Laten we zeggen dat de moslims racisten zijn omdat ze, volgens jou, tegen katholieken zijn.
Zijn deze moslims(racisten) evenwaardig of minderwaardig?

Laatst gewijzigd door porpo : 30 oktober 2011 om 21:18.
Oud 30 oktober 2011, 21:22   #3799
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Paulus,
Laten we zeggen dat de moslims racisten zijn omdat ze, volgens jou, tegen katholieken zijn.
Zijn deze moslims(racisten) evenwaardig of minderwaardig?
In mijn visie zijn alle mensen evenwaardig. Ook racisten.

Waarom?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 30 oktober 2011 om 21:22.
Oud 30 oktober 2011, 21:26   #3800
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Dat beweren 'progressieven' en onvolwassen personen die niet erg consequent zijn en zich daarom onterecht moslim blijven noemen
Dat beweert Paulus nochtans middels de link die hij aangaf om weer te geven wie voor hem moslim is.
Een moslim (Arabisch: مسلم, moeslim, Perzisch: مسلمان, Turks: Müslüman) is letterlijk: iemand die zich overgeeft, waarbij gedoeld wordt op de overgave aan God (Arabisch: الله, Allah). "Moslim" kan dus ook in een bredere context gebruikt worden. Meestal wordt met een moslim een aanhanger van de islam bedoeld, ook hier in dit artikel.

De shahadah verwoordt dat een moslim boven alles in God gelooft en doorgaans wordt daarop volgend Mohammed 'slechts' als diens profeet of boodschapper beschouwd. Wel zien de meeste moslims, met name soennieten, Mohammed als een volmaakt rolmodel en proberen zij hem zo getrouw mogelijk na te volgen in woord en daad, omdat volgens hen in de Koran een verwijzing hiernaar staat. Deze verwijzing wordt betwist door koranistische moslims.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be