![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3781 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat heeft nu eenmaal een naam zoiets. En die naam heb ik niet uitgevonden. Paulus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3782 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Racisme heeft dan wel hoe langer hoe minder met ras te maken. Het is gewoon het superieursgevoel van een bepaalde groep tov een andere groep.
Maw als ge U als moslim niet superieur voelt, dan bent ge geen racist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3783 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vertel me dan wie jij aanziet als moslim? Wanneer is iemand voor jou een moslim? Geef dan ook telkens in een voetnoot je definitie weer wanneer je het woord "moslim" gebruikt om misverstanden te voorkomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3784 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U weet, of u zou tenminste moeten weten, dat de profeet katholieken ziet als 'mensen van het boek'. Deze 'dhimmi's' moeten wel beseffen dat ze tweederangs burgers zijn en als ze zich onafhankelijk willen opstellen moeten ze terug op hun ondergeschikte plaats gezet worden, goedschiks of desnoods kwaadschiks. Aldus de wil van Mohammed. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 30 oktober 2011 om 20:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3785 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Moslim Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 30 oktober 2011 om 20:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3786 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wettelijk moet je contextualiseren omdat het niet in alle wetten, tradities en normen bestaat. Het is noch statisch noch universeel. Trouwen met een 9-jarige jonge/meisje keur ik 'hier' af, maar moest ik in SA of Sierra Leone zijn, dan zou ik het moeten individualiseren. En psychobiologisch (homofilie, pedofilie, zoöfilie ..) moet je ook individualiseren. Laatst gewijzigd door porpo : 30 oktober 2011 om 20:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3787 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De boodschap van het christendom en dus van Christus is inhoudelijk totaal anders dan die van de moslims en dus van Mohammed. Citaat:
Dat heeft nu eenmaal een naam zoiets. Wettelijk en/of pscobiologisch. En die naam heb ik niet uitgevonden. Ook in SA of in Sierra Leone. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 30 oktober 2011 om 20:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3788 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik ken niet alle moslims. Jij ook niet. Je kan dus niet weten of elke moslim iets heeft tegen katholieken. Ik ken voldoende moslims om te weten dat je bewering niet klopt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3789 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Romeinen 14:14-23 14 Ik weet en ben verzekerd in den Heere Jezus, dat geen ding onrein is in zichzelven; dan die acht iets onrein te zijn, dien is het onrein.Jij hebt een mening en een andere mening. Je hebt wie het gelooft, en wie het niet geloof. Voor u uw godsdienst(/mening/way of life/overtuiging/filosofie) en voor mij mijn godsdienst(/mening/way of life/overtuiging/filosofie) (Quran) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3790 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Islam Redelijk, Islam Zot http://www.brusselsjournal.com/node/4849
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 30 oktober 2011 om 20:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3791 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3792 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Lees de eerste 2 alinea van de wiki-link die je zelf gaf als definitie voor moslim, en je merkt dat er al verschillen zijn tussen verschillende strekkingen. Welke van je eigen definitie je ook gebruikt. Ik ken niet alle moslims. Jij ook niet. Je kan dus niet weten of elke moslim iets heeft tegen katholieken. Ik ken voldoende moslims om te weten dat je bewering niet klopt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3793 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gelooft gij wat gij wilt jongen. Het is een vrij land hier. Neemt niet weg dat de leer van Christus weldeglijk inhoudelijk verschilt van deze van Mohammed. Of jij dat gelooft of niet, doet niet veel ter zake.
Citaat:
Citaat:
Paulus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3794 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat beweren 'progressieven' en onvolwassen personen die niet erg consequent zijn en zich daarom onterecht moslim blijven noemen om het maar niet over de ongemakkelijke waarheid over de islam te moeten hebben, de islam van 'profeet' mohammed, en die alzo te kunnen wegzetten als 'zot'.
Islam Redelijk, Islam Zot http://www.brusselsjournal.com/node/4849
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 30 oktober 2011 om 21:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3795 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3796 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik poste al twee keer wat die profeet over dhimmi's heeft gezegd. De moslim die het daar niet mee eens is en de katholiek wel als evenwaardig beschouwd ipv minderwaardig, houdt zich derhalve niet aan de leer van de islam, noch aan de woorden van de profeet. En is volgens de eigen leer én de definitie op wikipedia, geen moslim. Je kunt net zo goed gaan beweren dat ik niet mag zeggen dat leden van de kukluxklan allemaal racisten zijn, omdat ik ze niet allemaal persoonlijk ken. Wie geen racist is wordt daar nu eenmaal geen lid van. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 30 oktober 2011 om 21:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3797 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3798 |
Europees Commissaris
|
![]() Paulus,
Laten we zeggen dat de moslims racisten zijn omdat ze, volgens jou, tegen katholieken zijn. Zijn deze moslims(racisten) evenwaardig of minderwaardig? Laatst gewijzigd door porpo : 30 oktober 2011 om 21:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3799 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 30 oktober 2011 om 21:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3800 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Een moslim (Arabisch: مسلم, moeslim, Perzisch: مسلمان, Turks: Müslüman) is letterlijk: iemand die zich overgeeft, waarbij gedoeld wordt op de overgave aan God (Arabisch: الله, Allah). "Moslim" kan dus ook in een bredere context gebruikt worden. Meestal wordt met een moslim een aanhanger van de islam bedoeld, ook hier in dit artikel. |
||
![]() |
![]() |