Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 oktober 2011, 14:59   #1161
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Je moet niet zo jaloers zijn. Als jij eens gelyncht wordt zullen we ook een dubbeldraadje over je openen, ok?
Om iemand te lynchen moet je met twee zijn
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 15:02   #1162
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Je moet niet zo jaloers zijn. Als jij eens gelyncht wordt zullen we ook een dubbeldraadje over je openen, ok?
ja we bespreken zeker alle forumleden die sterven, en we houden hier dan een virtuele begrafenis, en iedereen geeft dan zijn speachke
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 15:04   #1163
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
en iedereen geeft dan zijn speechke
wil dat voor sommigen zelfs pre-emptive doen, zo'n speechke
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 15:12   #1164
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
wil dat voor sommigen zelfs pre-emptive doen, zo'n speechke
tuurlijk, virtueel, anders krijg je allerlei dodelijke symptomen.
Oud 30 oktober 2011, 15:14   #1165
eno2
Banneling

Standaard

Bfg324 met zijn fascistoïde reclame
Oud 30 oktober 2011, 15:14   #1166
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
.
Blijft wel dat ik geschokt was na het lezen van die dingen over sarcoidosis, dat blijkt inderdaad heel goed te kloppen... Behalve dan dat er tot nog toe geen evidentie is voor enige granulomen. |
Die granulomen kunnen al weer weg zijn - parti en voyage - samen met n paar angsten

Doeme, as ik de juiste diploma's had dan schreef ik nu snel een paper over het mogelijk verband tss granulomen en gegeneraliseerde angst in anorexia-patiëntes na zona-aanvallen in ongewoon warme oktobermaanden, en onder invloed van zware metalen.

Laatst gewijzigd door Knipp : 30 oktober 2011 om 15:18.
Oud 30 oktober 2011, 15:15   #1167
eno2
Banneling

Standaard

Wat zijn jullie, medici, doodgravers, of lijkredenaars?
Oud 30 oktober 2011, 15:21   #1168
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Zoals?
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 15:43   #1169
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Waw, interessant!
Had ik maar wat meer tijd ...

Citaat:
Excellente informatie over Erythema Nodosum

Verplichte literatuur voor groentje !
Mmmmz ... het zou kunnen. Alleen, de koorts, de bulten, ...

Weliswaar hebben artsen coeliakie, chrohn en daarmee volgens mij ook ineens colitis ulcerosa uitgesloten.
Dat kon nog voor mij, omdat dat de ziekte van bechterew met zich mee kan brengen en dat ook heel wat kon verklaren. Maar mijn botten zijn dus ook normaal.
Ander probleem is het ontbreken van typische symptomen van die darmziekten, maar soit.

Wat ik, als ik alles probeer objectief te zien (kuch), is dat dokters de volgende dingen niet lijken te hebben uitgesloten, terwijl dit volgens mij toch wel mocht gezien de veelheid van mijn klachten en gezien sommige klachten als je ze eruit ligt, in één van de volgende beelden kunnen passen:

- leukemie (veel blauwe plekken en de huiduitslag, heb ik duidelijk aangegeven) Maar dit is uit te sluiten met een simpele bloedtest misschien die sowieso standaard gebeurd??

- huidkanker ... (zit in de familie, ook een zeer zeldzame vorm. Heel toevallig heb ik mijn zus mee naar de dermato gesleurd enkele jaren geleden voor controle op melanoma, ikzelf zou dan ook ineens door de mallemolen worden gehaald. Huidartsen freaken altijd wel nogal als ze mij zien. Ooit heb ik van eentje zelfs haar privé-telefoonnummer gekregen. Dat was een schatje. :hart: Terwijl ik zelf niet zo over die huidproblemen maal, buiten dat het ontsierend is. Uit ellende was mijn moeder meegegaan, zonder afspraak voor een consult. Net voordat we de artsen verlieten vroeg mama wat dat vlekje op haar neus was, wat ze sinds enkele jaren had en maar niet weg kreeg... Het moest onmiddellijk worden verwijderd. Blijkbaar huidkanker (in wording). En gezien al mijn huidafwijkingen en behandelingen hiertegen... maar dit is misschien ook zichtbaar in het bloed?? Ahum... als het uitgezaaid is toch?

- kwaadaardige lymfeklieren

Nu, ik denk niet dat ik één van deze dingen heb.
Anderzijds vind ik het toch de plicht om het uit te sluiten. Ik bedoel. Het moest maar eens.... en gezien de veelheid aan symptomen en de sluwe wijze waarop kanker zich uit (van heel veel en heel bizarre symptomen tot asymptomatisch, tenzij het vijf na twaalf is: in het ziekenhuis zag ik een aantal kankerpatiënten jammergenoeg. De meesten daarvan waren "kwieker" als mij, en ook zij voelden zich niet ziek (godzijdank) al kan dat in de toekomst nog veranderen ). Het had dus geen kwaad gekunnen, hadden ze het uitgesloten. En indien wel, mochten ze dat steeds even vermelden.
Dat staat toch altijd beter dan een antwoord als "ja, wat is de kans dat je dat hebt??". En "weet ge wel wat dat kost al die onderzoeken??" "terwijl het duidelijk psychosomatisch is".
Oud 30 oktober 2011, 15:47   #1170
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Aan uw berichten.
Jij moet zeer zwaar psychisch lijden. Mijn welgemeend meedevoelen.
Oud 30 oktober 2011, 15:49   #1171
Weezer
Eur. Commissievoorzitter

Weezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om iemand te lynchen moet je met twee zijn
Waarom?
Oud 30 oktober 2011, 15:50   #1172
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Die granulomen kunnen al weer weg zijn - parti en voyage - samen met n paar angsten

Doeme, as ik de juiste diploma's had dan schreef ik nu snel een paper over het mogelijk verband tss granulomen en gegeneraliseerde angst in anorexia-patiëntes na zona-aanvallen in ongewoon warme oktobermaanden, en onder invloed van zware metalen.

Het is trouwens begonnen in een extreem koude augustus-maand.
Of ervoren al, in een Zuid-Europees land. En ik heb enkel hoogtevrees/-duizeligheid.
De PAK's en dioxines mogen we volgens mij ook zeker niet over het hoofd zien.

Kunnen die granuloma's echt plots verdwijnen?

Mijn lymfeklieren zijn vandaag minder gezwollen. I kid you not. Ook gisteren waren de symptomen plots beter, tenzij bij echt grote bewegingen, dingen heffen, ... toen heb ik er ook niet echt opgelet wegens andere dingen te doen.
De druk op mijn hoofd lijkt ook veel beter ... zelfs toen ik onder de mri plat lag (voor het eerst in euh weken tijd ) viel het heel goed mee.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 30 oktober 2011 om 15:54.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 15:50   #1173
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Jij moet zeer zwaar psychisch lijden. Mijn welgemeend meedevoelen.
Eno2!!:c heer:
Trixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 16:09   #1174
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weezer Bekijk bericht
Waarom?
Belabberde woordkennis

yn - chen
[` lin(t)sj ` (n)]
(«Engels) (lynchte, h. gelyncht)
benaming voor het vermoorden van een van misdaad verdachte of anderszins onwelgevallige persoon door een volksmenigte

Maar ik wil voor Nynorsk gerust eens iemand heel alleen lynchen...
Oud 30 oktober 2011, 16:30   #1175
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
... zelfs toen ik onder de mri plat lag ...
mri ? vandaag al gemaakt ? wanneer weet je de commentaar ?

Citaat:
Anderzijds vind ik het toch de plicht om het uit te sluiten
Suikernonkel zoeken die je een MRI-scanner kado doet voor je 27ste verjaardag ?

Laatst gewijzigd door Knipp : 30 oktober 2011 om 16:36.
Oud 30 oktober 2011, 16:38   #1176
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Hij is een bewonderaar van het nazisme om puur homo-erotische redenen.
Met andere woorden: hij krijgt een erectie van laarzengekap en zwart lederen uniforms.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 16:40   #1177
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Hij is een bewonderaar van het nazisme om puur homo-erotische redenen.
Met andere woorden: hij krijgt een erectie van laarzengekap en zwart lederen uniforms.
Ha, dat is nieuw. Dan erger ik mij nog meer.
Oud 30 oktober 2011, 16:58   #1178
Groentje-18

Standaard

Het kan echt alles zijn:

Dit klopt bijvoorbeeld ook perfect, qua symptomen beschrijving toch:
Citaat:
Shingles - Symptoms

When the virus that causes chickenpox reactivates, it causes shingles. Early symptoms of shingles include headache, sensitivity to light, and flu-like symptoms without a fever. You may then feel itching, tingling, or pain where a band, strip, or small area of rash may appear several days or weeks later. A rash can appear anywhere on the body but will be on only one side of the body, the left or right. The rash will first form blisters, then scab over, and finally clear up over a few weeks. This band of pain and rash is the clearest sign of shingles.

The rash camera caused by shingles is more painful than itchy. The nerve roots that supply sensation to your skin run in pathways on each side of your body. When the virus becomes reactivated, it travels up the nerve roots to the area of skin supplied by those specific nerve roots. This is why the rash can wrap around either the left or right side of your body, usually from the middle of your back toward your chest. It can also appear on your face around one eye. It is possible to have more than one area of rash on your body.

Shingles develops in stages:
Prodromal stage (before the rash appears)

* Pain, burning, tickling, tingling, and/or numbness occurs in the area around the affected nerves several days or weeks before a rash appears. The discomfort usually occurs on the chest or back, but it may occur on the belly, head, face, neck, or one arm or leg.
* Flu-like symptoms (usually without a fever), such as chills, stomachache, or diarrhea, may develop just before or along with the start of the rash.
* Swelling and tenderness of the lymph nodes may occur.

Active stage (rash and blisters appear)

* A band, strip, or small area of rash appears. It can appear anywhere on the body but will be on only one side of the body, the left or right. Blisters will form. Fluid inside the blister is clear at first but may become cloudy after 3 to 4 days. A few people won't get a rash, or the rash will be mild.
* A rash may occur on the forehead, cheek, nose, and around one eye (herpes zoster ophthalmicus camera), which may threaten your sight unless you get prompt treatment.4
* Pain, described as "piercing needles in the skin," may occur along with the skin rash.
* Blisters may break open, ooze, and crust over in about 5 days. The rash heals in about 2 to 4 weeks, although some scars may remain.1

Postherpetic neuralgia (chronic pain stage)

* Postherpetic neuralgia is the most common complication of shingles. It lasts for at least 30 days and may continue for months to years. Symptoms are:6
o Aching, burning, stabbing pain in the area of the earlier shingles rash.
o Persistent pain that may linger for years.
o Extreme sensitivity to touch.
* The pain associated with postherpetic neuralgia most commonly affects the forehead or chest. This pain may make it difficult for the person to eat, sleep, and perform daily activities. It may also lead to depression.

Shingles may be confused with other conditions that cause similar symptoms of rash or pain, such as herpes simplex infection or appendicitis.

Behalve dan dat er zich nooit blaajses vormen en ze al zeker niet openkrakken, en ze ook niet slechts aan één zijde van het lichaam zijn. Rechts zijn de symptomen van alles wel altijd erger geweest. Maar links heeft dus ook prijs ...

Bij fotootjes nemen in het licht nog een vreemde tekeningachtige uitslag op mijn huid ontdekt. Slaat nergens op, maar ze staat er wel.
Zucht.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 30 oktober 2011 om 17:05.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2011, 17:05   #1179
Groentje-18

Standaard

Citaat:
mri ? vandaag al gemaakt ? wanneer weet je de commentaar ?
Die moest blijkbaar vorige week zondagmiddag al gebeurd zijn. Er een beetje via spoed tussengepropt dus. Maar ze waren me vergeten te zeggen wanneer ik moest komen en het blad vergeten mee te geven. Ik dacht dat die afspraak misschien ook werkelijk niet gemaakt werd, behalve om zich van me af te maken. Blijkbaar toch wel. Soit, ik verwacht niet dat er iets abnormaals op te zien is.
Voor de resultaten moet ik me tot mijn huisarts of terug tot daar wenden.
Sowieso moet ik eens terug naar daar gaan, want ik was net aan het opruimen en had toen een medisch verslag in mijn pollen: bomvol fouten. Over het zogenaamd gezond zijn van mijn familie tot fouten tegen welke medicatie ik (niet) gebruik. :-/
Van de symptomen staan er uiteraard slechts enkelen vermeld... kwestie van indekken zeker? Als ik, moest er ooit wèl iets gevonden worden, zeg dat ik dat symptoom toen al had en had gemeld aan de arts, maar het niet op papier staat, was het er toen niet ...
Ombuds contacteren dan zeker?

Als er echt iets dramatisch op te zien moest zijn, bellen ze. Ik hoop dat mijn hals ook mee is gescand.

Citaat:
Suikernonkel zoeken die je een MRI-scanner kado doet voor je 27ste verjaardag ?
Met al de CT's die ik gehad heb (95% mislukte thorax ct waardoor het een open vraag is of er daar iets op te zien is of niet , skelet-ct-scan en spiraal-ct schedel is dat echt geen slecht idee ...

Soit, ik denk dat ik beter eens begin met een goede hospitalisatieverzekering te nemen. Moeder had me dat nog aangeraden, een dik half jaar geleden.
De verzekering die de gekste dingen dekt zal het beste zijn denk ik.
Oud 30 oktober 2011, 20:08   #1180
Groentje-18

Standaard

Toen ik daarstraks nieuwe en duidelijkere foto's wilde maken, ontdekte ik drie nieuwe vlekjes, links ditmaal. Allen netjes op een rij ... in mijn hals richting de schouder, over een afstand van een paar cm. Ze zijn wat groter dan de andere (waarschijnlijk zijn ze gewoon in stadium I, verheven en een beetje schilferig vanboven....).

Op mijn linkerbeen heeft zich rond de vlekjes die er al stonden, een soort patroon afgetekend. Het is wat bordeaux-ig, roziger dan de rest.

Nooit gezien.

Maar inmiddels heb ik toevallig ook last van mijn oogprobleem wat al jaren aansleept en ook nooit verklaard kan worden: rechteroog rood, alsof het ontstoken is, wazig op den duur. 's Nachts om de één of andere reden een zwarte vlek voor dat oog en ik die ook het gevoel heb dat er iets in zit (vermoedelijk gezwollen ader dus).

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be