![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs een natie ter groote van Duitsland maakt dagen mee dat het grootste deel van zijn windmolens niet noemenswaardig leveren,en op andere dagen juist allemaal tegelijk... Buffering van "stoichastische" energiebronnen is HET probleem van de alternatieve energie.....het heeft ook financiele repercussies,NU al,bij iedereen die aangesloten is op het openbare stroomnet Iemand die dit probleem oplost verdient een Nobelprijs...desnoods vinden ze er maar een speciaal prijsje voor uit! Laatst gewijzigd door kelt : 30 oktober 2011 om 21:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zonnepanelen die NIET meedraaien met de zon zijn alleen 's zomers echt interessant. Ik herhaal: winter of geen winter: die windmolens draaien bijna ALTIJD. Het doet me plezier als ik 's voormiddags buiten kom en ik zie ze draaien. Gewoon fantastisch ! ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch vind ik deze nieuwe technologie interessant. Ik hoop dat er tegen 2015 windmolens draaien die veel meer rendement hebben. Dan wordt de "goedkope" brandstof VERSCHRIKKELIJK duur. Vraag het maar aan Geert Noels. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- Soms een efficientie van bijna 100% - Soms een efficientie van 0% Alles is afhankelijk van de omgeving waar de windmolens staan. Soms produceren de windmolens veel geluid, om dit tegen te gaan, draait men de windmolen iets. Dit maakt natuurlijk dat de opbrengst minder is. Ook het weer speelt een rol, soms is er geen zuchtje wind, dit maakt dat er geen opbrengst is. Soms is er ijsvorming op de wieken, windmolens worden dan, om veiligheidsredenen stilgelegd. Ik heb ergens gelezen dat een windmolen en de geproduceerde energie relatief goedkoop is. De onzekerheidsfactor maakt er eigenlijk dure energie van. Om enkele windmolens te vervangen moet men een gascentrale (dure energie) opstarten, die op zeer korte tijd productief is. gelukkig kan men een windstilte en ... een tijdje op voorhand voorspellen.
![]() |
![]() |
#289 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#290 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarbij: soep - kool - waard. Zonnepanelen brengen het meest op in volle zonlicht met een temperatuur van rond de 25°. Indien het warmer wordt kan je natuurlijk je panelen afkoelen met water maar: - indien er water op de panelen komt, krijgen ze minder zonlicht binnen. - het oppompen van het water kost energie, weg winst. Je kan nog andere middelen uizoeken om ze af te koelen, het kost steeds energie.
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. Laatst gewijzigd door guido 007 : 31 oktober 2011 om 07:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Er moeten er nog veel geplaatst worden. Misschien vragen aan politici en bedrijven om even vooruit te denken. Bedrijven zullen dat misschien nog doen, afhankelijk van de kostprijs, maar voor politici is dat teveel gevraagd, dat weet ondertussen iedereen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#294 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik droom niet en ik lieg niet.
Misschien staan deze 21 windmolens hier op een veel betere plaats dan die welke jij bedoelt. Ze staan nl. vlakbij een kanaal dat een eindje verder uitmondt in de zee. 17 ervan staan zelfs op een oever v.h. kanaal. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
http://www.vlaamsbelang.org/0/8949/
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is natuurlijk allemaal heel nobel en schoon en proper, maar je mag jezelf ook geen blazen wijs maken, wij zijn nu eenmaal afhankelijk van stroom. Of die nu groen is of zwart, of gemaakt door een bende slaven in ne sweatshop die met z'n allen op fietsen rijden, dat interesseert me niet. Maar wat wij willen is 100 % beschikbaarheid. En groene stroom , wind / zon kan ons die 100 % beschikbaarheid niet geven, onmogelijk. de enige alternatieven die dat wel doen zijn de werking van Eb / vloed, en eventueel warmte ophalen uit de bodem, al de rest is onderhevig aan de "natuur" en dus onbetrouwbaar. Zelf de werking van eb en vloed is niet 100 % controleerbaar en aan onze kust en rivieren zijn de verschillen aan de kleine kant en het rendement dus ook. Een pijp boren tot in de vulcanise lagen daar gaan de groene jongens ook niet echt gelukkig mee zijn vrees ik, al lijkt me dat de enige rendabele niet nucleaire methode voor het ogenblik. Als je CO2 vrij wil produceren in Belgie, en 100 % betrouwbaarheid wil, dan moet je minstens 2 nucleaire centrales bouwen. Het is de meest betrouwbare en propere vorm van energie voorziening die we momenteel hebben, wat allerhande groene jongens ook mogen beweren. Het enige probleem dat je hebt, is de opslag van het afval, maar dat gebeurt onder een veilige en gecontroleerde manier, kernafval blijft onder controle, de bucht die je de natuur inblaast door een STEG centrale, een diesel agregaat, of de prullen die in je afgedankte batterijen zitten, sijpelen hoe dan ook de natuur in. Kom met een tegenvoorstel dat 100 % betrouwbaar is, en ik ben er zeker van dat ge goed geld gaat verdienen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ter herhaling: elke medaille heeft 2 kanten... ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(maakt deel uit van zijn verwarming/koeling ) overigens een heel ingewikkeld systeem Als ik zo eens grof schat, gaat die zijn verbruik trouwens ongeveer 2 a 3 keer zo hoog liggen als bij een normaal gezin. Er zijn 24 uur in een dag, en soms denk ik dat hij er 28 of zo weet van te gebruiken... wonderbaarlijke mens... |
|
![]() |
![]() |