Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 oktober 2011, 09:59   #261
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Fred uit Gent's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Waarom niet?
Omdat dit tot tal van problemen leidt.

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 09:59   #262
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Omdat dit tot tal van problemen leidt.

Fred.
Zoals?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 09:59   #263
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik reageerde op deze post van jou:
Ik reageerde op een andere post van jou.

Fred.
Oud 31 oktober 2011, 10:00   #264
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Zoals?
Moeder-vader figuur. Je dwingt een kind in een situatie waar het niet om gevraagd heeft.

Fred.
Oud 31 oktober 2011, 10:06   #265
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik reageerde op een andere post van jou.

Fred.
En ik word verondersteld dat te ruiken of zo?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 31 oktober 2011, 10:07   #266
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moeder-vader figuur. Je dwingt een kind in een situatie waar het niet om gevraagd heeft.

Fred.
Toon aan dat dat een probleem is.

Citaat:
Oud 31 oktober 2011, 10:38   #267
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Yep

Fred.
Oud 31 oktober 2011, 10:44   #268
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Toon aan dat dat een probleem is.
Dat zullen we pas weten als die kinderen volwassen zijn. Maar goed, ik zal eerlijk zijn: beter een goede opvoeding bij twee homo's dan mishandeld te worden bij twee hetero's. Over de kinderwens kan ik eigenlijk niet veel meer vertellen, want zelf had ik er geen. Ik weet dus niet wat dat is, de kinderwens. Ik kijk dus met verbazing naar mensen (hetero of homo) bij wie de kinderwens blijkbaar hun ganse leven overheerst.

Fred.
Oud 31 oktober 2011, 11:09   #269
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Latere leeftijd? Welke leeftijd dan? Op zijn 40ste?

Iets zegt mij dat je met de hormonenhuishouding van een kind in volle ontwikkeling beter niet prutst. Wie weet wat zijn de gevolgen later?

En het leven is tegenwoordig voor een tiener al lastig genoeg, je moet dat kind niet nog eens extra belasten met de vraag of het nu man of vrouw wil worden.

En als die persoon later toch een probleem zou hebben met zijn/haar geslacht, dan kan daar later nog steeds iets aan gedaan worden.

PS: een goede raad: je moet geen probleem oplossen dat er niet is.

Fred.
Dit is in feite de kern van de zaak. Het hormonaal evenwicht verstoren is in mijn ogen fout. Zelfs bij volwassen mensen geeft dat problemen. Kanker is één der mogelijke problemen...Niet iets om licht over te springen.
Ik denk dat je tegen je twinstigste wel weet waar je aan toe bent wat betreft je sexe. En als je dan een flinke kerel geworden bent, met normaal ontwikkelde spieren, en alle verdere lichamelijke kenmerken van een man, voel je je misschien een heel stuk minder vrouwelijk.
Met meisjes net hetzelfde dus hé, sommigen zijn échte kwajongens als ze klein zijn, om dan later prachtige vrouwen te worden. Ik ken er zelf zo één. Ik mag er niet aan denken wat voor zonde het geweest zou zijn, om die bvb vol testosteron gepompt te hebben als ze zo 11 of 12 jaar was...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 11:25   #270
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is gebruikelijk dat je hele zinnen en zelfs hele teksten leest en niet alleen de fragmentjes waarvan jij denkt dat ze in je kraampje passen. Maar ik begrijp dat je je tot de meest intellectueel oneerlijke praktijken moet verlagen. Je beseft immers zelf ook wel dat je niet weet waar je over spreekt. Tenminste, dat hoop ik toch voor je...

De volledige eerste zin leest:

"While it is a relatively new practice that same-sex couples are being granted the same form of legal marital recognition as commonly used by mixed-sexed couples, there is a long history of recorded same-sex unions around the world".

En daarover hadden we het natuurlijk.

In je plaatselijke dorpskroeg kom je met dat soort verachtelijke truukjes misschien nog wel weg. Op dit forum ligt het intelligentiepeil iets hoger dan dat. Iets te hoog voor jou overigens.

Risus abundat in ore stultorum.
Tja, als je nu al Latijn nodig hebt om je bedenkelijke levensbeschouwing goed te praten...Je doet mij een beetje aan katolieke priesters denken...
Trouwens, ik ontken niet dat er hier en elders mannelijke koppels bestonden in vroegere tijden, maar wél dat dit de norm was, zoas men vandaag door onze strot poogt te rammen.
Enkel enige stapelgekke Romeinse keizers gingen heuse huwelijke aan met mannen. En dat je net hen aanhaalt om je beweringen te staven vind ik zo grappig...
Citaat:
Elagabalus developed a reputation among his contemporaries for extreme eccentricity, decadence and zealotry which was likely exaggerated by his successors and political rivals.[2] This likely propaganda was passed on and, as a result, he was one of the most reviled Roman emperors to early historians. For example, Edward Gibbon wrote that Elagabalus "abandoned himself to the grossest pleasures and ungoverned fury."[3] "The name Elagabalus is branded in history above all others" because of his "unspeakably disgusting life," wrote B.G. Niebuhr.[4
Citaat:
Grote brand van Rome

Vanaf deze tijd ging het alleen maar bergafwaarts. Nero hield zich vrijwel alleen nog maar bezig met zijn passies en trad zelfs op als dichter, zanger en acteur, maar met zijn middelmatige talenten had dat een averechts effect op zowel de senaat als het volk. Bovendien verwoestte een grote brand in 64 een groot deel van Rome. Hoewel de keizer niet in de stad was en veel deed om het leed te verzachten en de wederopbouw ter hand te nemen, deden (waarschijnlijk valse) geruchten de ronde dat hij zelf tot de brand opdracht had gegeven - vanwege het mooie schouwspel, of om plaats te maken voor een groot paleis. Ook deed het verhaal de ronde dat Nero tijdens de brand een gedicht over het brandende Troje aan het voordragen was op het balkon van zijn paleis. Deze geruchten kwamen onder andere tot stand doordat hij op het vrijgekomen terrein een fabelachtig paleis, de Domus Aurea, liet bouwen. Hij wentelde de verdenking van hemzelf af door de christenen de schuld te geven van de grote brand.[1][2]

[bewerken] Weelde

Het grote en luxueuze paleis dat Nero liet bouwen in het verwoeste deel van de stad (de Domus Aurea = Gouden Huis), dat zich uitstrekte van de Palatijn tot de Esquilijn, vergrootte de reeds bestaande haat tegen de keizer. Het bevatte onder andere een enorm standbeeld van Nero van zo'n 40 meter hoog, later de Colossus genoemd. Het paleis verhinderde niet alleen een groot deel van de oorspronkelijke bewoners terug te keren naar hun woonplaats, maar verergerde ook de fiscale crisis die ontstaan was door de wederopbouw van de rest van de verwoeste gedeeltes van de stad. Het is dan ook niet verwonderlijk dat in 65 een complot tegen Nero werd gesmeed. Het lekte echter uit en Nero nam harde maatregelen. Nero liet Tiridates in 66 persoonlijk naar Rome komen - wettelijk was dat niet nodig - om zijn bevestiging uit handen van de keizer te ontvangen. Zo werd alle moeite die Corbulo gedaan had weer ongedaan gemaakt.

[bewerken] Vervolging

Nero is bekend om zijn fanatieke christenvervolging en de wreedheden die hij tegen hen beging. Zo zou hij bijvoorbeeld volgens Tacitus[3] gevangen christenen in teer hebben laten dopen en in brand laten steken, om ze zo als verlichting te laten dienen tijdens zijn feesten.
Deze twee mafketels dus
Zijn dit nu écht je grote voorbeelden ?

Laatst gewijzigd door den dinges : 31 oktober 2011 om 11:29.
Oud 31 oktober 2011, 11:31   #271
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Begin niet over geurtjes, je begeeft je op glad ijs...
Oud 31 oktober 2011, 11:57   #272
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Begin niet over geurtjes, je begeeft je op glad ijs...

Fred.
Oud 31 oktober 2011, 11:57   #273
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zullen we pas weten als die kinderen volwassen zijn.
Nee hoor. Er bestaan voldoende wetenschappelijke studies die aantonen dat kinderen geen nadelige gevolgen ondervinden van de opvoeding door een gelijkslachtig koppel.

Citaat:
Oud 31 oktober 2011, 12:00   #274
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Nee hoor. Er bestaan voldoende wetenschappelijke studies die aantonen dat kinderen geen nadelige gevolgen ondervinden van de opvoeding door een gelijkslachtig koppel.
Sommige zaken komen pas boven water als je volwassen bent.

Fred.
Oud 31 oktober 2011, 12:20   #275
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, als je nu al Latijn nodig hebt om je bedenkelijke levensbeschouwing goed te praten...Je doet mij een beetje aan katolieke priesters denken...
Misschien moest je maar eens de moeite doen om op te zoeken wat daar staat...

Citaat:
Trouwens, ik ontken niet dat er hier en elders mannelijke koppels bestonden in vroegere tijden, maar wél dat dit de norm was, zoas men vandaag door onze strot poogt te rammen.
En wéér moet je je bedienen van leugens om je gebrek aan kennis en inzicht te maskeren...
Dit is letterlijk wat je zei:
Citaat:
Familieverband was ruimer vroeger dan vandaag, met inwonende grootouders enz , soort clanverband, kan best.
Maar familie's met 2 moeders of vaders, openlijk homofiel / lesbisch, dat is nog nooit nergens geconstateerd, behalve de laatste jaren in westerse landen. Je kan daar gerust je universitaire werken op nakijken...
Wordt het niet een beetje pijnlijk voor je om zo door mij voor schut te worden gezet?

Citaat:
Enkel enige stapelgekke Romeinse keizers gingen heuse huwelijke aan met mannen. En dat je net hen aanhaalt om je beweringen te staven vind ik zo grappig...
IK haalde dat niet aan. JIJ probeert dat ervan te maken, maar daar zal je toch een beetje vroeger voor moeten opstaan... Eens te meer val je onherroepelijk door de mand.

Ik lees in het Wikipedia-artikel:

"In pre-Christian Rome and Greece, there had been some debate on which form of sexuality was preferable. While the majority of people seemed to have believed that bisexuality was the norm, there were those who preferred to be exclusively heterosexual or homosexual."

en:

"In North America, among the Native Americans societies, same-sex unions have taken the form of Two-Spirit-type relationships, in which some male members of the tribe, from an early age, heed a calling to take on female gender with all its responsibilities. They are prized as wives by the other men in the tribe, who enter into formal marriages with these Two-Spirit men".

En als je even de moeite doet om door te klikken (http://en.wikipedia.org/wiki/Timelin...#Before_1970):

"The first recorded mention of the performance of same-sex marriages occurred during the early Roman Empire.[73] These same-sex marriages were solemnized with the same ceremonies and customs which were used for heterosexual marriages. Cicero mentions the marriage (using the Latin verb for "to marry", i.e. nubere) of the son of Curio the Elder in a casual manner as if it was commonplace. Cicero states that the younger Curio was "united in a stable and permanent marriage" to Antonius. Martial also mentions a number of same-sex marriages. By Juvenal's time, gay marriages seem to have become commonplace as he mentions attending gay marriages as if there were "nothing special."".

En toch wel frappant:

"These gay marriages continued until Christianity became the official religion of the Roman Empire. A law in the Theodosian Code (C. Th. 9.7.3) was issued in 342 AD by the Christian emperors Constantius II and Constans. This law prohibited same-sex marriage in ancient Rome and ordered that those who were so married were to be executed".

Citaat:
Deze twee mafketels dus
Zijn dit nu écht je grote voorbeelden ?
Nee dus.

Citaat:
Oud 31 oktober 2011, 12:35   #276
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sommige zaken komen pas boven water als je volwassen bent.

Fred.
Denk je dat dat bij volwassenen nog niet onderzocht werd? Je zou je toch ècht eens wat beter moge informeren...

Citaat:
Oud 31 oktober 2011, 12:46   #277
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Denk je dat dat bij volwassenen nog niet onderzocht werd? Je zou je toch ècht eens wat beter moge informeren...
Het homo huwelijk met eventueel kinderen is iets van de laatste 10 jaar dacht ik.

Fred.
Oud 31 oktober 2011, 12:49   #278
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het homo huwelijk met eventueel kinderen is iets van de laatste 10 jaar dacht ik.

Fred.
Dat dacht je dan verkeerd. Zoals ik al zei: informeer je.

Je kan hier beginnen: www.colage.org

Citaat:
Oud 31 oktober 2011, 13:00   #279
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dat dacht je dan verkeerd. Zoals ik al zei: informeer je.
Ok ok ik lees dat toch niet. Het is mijn ding niet.. ik zal maar zwijgen zeker.

Fred.
Oud 31 oktober 2011, 13:43   #280
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Fred.
Volgens Raf hebben kinderen geen rechten, ze krijgen die maar eerst als ze tot volwaardig homo zijn opgegroeid.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be