Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 31 oktober 2011, 12:23   #11501
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Bedankt. Het is wel duidelijk.

Het klopt niet dat er "meer en meer criminaliteit is"
Jij mag ook proberen hoor...hoe kun je een uitspraak bevestigen wanneer tweede en derde generatie migranten onder Belg gerekend zijn...om te weten wat het verband is moet je origine registeren, en dat mag van u nou net niet he?
Om dit soort gebakken lucht te kunnen uitblazen?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 12:42   #11502
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Jij mag ook proberen hoor...hoe kun je een uitspraak bevestigen wanneer tweede en derde generatie migranten onder Belg gerekend zijn...om te weten wat het verband is moet je origine registeren, en dat mag van u nou net niet he?
Wat bedoel je met verband? Een correlatie of oorzakelijk verband?
Om te weten of er een correlatie is moet je inderdaad origine registreren.
Dat is het enige dat jij wil tellen.
Je wil niet weten of er andere correlaties zijn en al helemaal niet of er met andere factoren een oorzakelijk verband is.

Maar wat heeft je opmerking te maken met het bewijs dat "er is steeds meer en meer criminaliteit" niet klopt?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 16:30   #11503
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Met andere woorden, uw stelling is ook gebaseerd op 'het schijnt'.
Het "schijnt" dat geen enkel Europees land tevreden is met de "verrijking" van de multicul die over hen heen is gekropen.
Zoals Merkel onlangs beweerde dat "de multicul een vergissing was". Je moet maar durven!
Het"schijnt", ze hebben het allemaal "van horen zeggen" dat bepaalde bevolkingsgroepen daar qua problemen met kop en schouders boven steken, maar ze dwalen uiteraard...
En niet alleen in Europa kan men dat verschijnsel missen als kiespijn.
Enfin, het zal maar een "gevoel" zijn waarschijnlijk.
andev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 16:34   #11504
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De cijfers tonen het tegendeel aan, Andev.

De criminaliteit loopt (gelukkig) terug de laatste jaren.

Brussel (2008-2010):
diefstal en afpersing: 101.719 96.314 95.248
Misdrijven tegen de lichamelijke integriteit:12.189 11.952 11.917
Autodiefstal: 2.999 2.760 2.436

Ja, natuurlijk krijgen nog mensen er mee te maken, de misdaden zijn immers niet totaal verdwenen.
Maar de stelling dat de misdaden, samen met de vreemdelingen stijgen is hier wel duidelijk weerlegd.
Het spijt me,Albo, maar ik blijf ten stelligste overtuigd dat de stijging van de misdaden samengaat met de vele vreemdelingen. Denkt U dat die cijfers kloppen, dat alles in die cijfers zit, dat men telkens nota neemt van elk feit dat er gebeurt enz???
En zoals Alice opmerkte, men kan foefelen met het begrip "Belg" zoveel men wil! Maak er allemaal "Belgen" van en er is geen vreemdelingencriminaliteit meer. Opgelost.
En we zien steeds maar meer vreemdelingen binnenkomen en bijna geen vertrekken: dat belooft!

Laatst gewijzigd door andev : 31 oktober 2011 om 16:40.
Oud 31 oktober 2011, 16:36   #11505
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat heeft dit met deze draad te maken.
Dit gaat niet over allochtonen.
Even een tussendoortje om de sfeer er in te houden!
Oud 31 oktober 2011, 16:37   #11506
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Het "schijnt" dat geen enkel Europees land tevreden is met de "verrijking" van de multicul die over hen heen is gekropen.
Zoals Merkel onlangs beweerde dat "de multicul een vergissing was". Je moet maar durven!
Het"schijnt", ze hebben het allemaal "van horen zeggen" dat bepaalde bevolkingsgroepen daar qua problemen met kop en schouders boven steken, maar ze dwalen uiteraard...
En niet alleen in Europa kan men dat verschijnsel missen als kiespijn.
Enfin, het zal maar een "gevoel" zijn waarschijnlijk.
Citaat:
Het spijt me,Albo, maar ik blijf ten stelligste overtuigd dat de stijging van de misdaden samengaat met de vele vreemdelingen. Denkt U dat die cijfers kloppen, dat alles in die cijfers zit, dat men telkens nota neemt van elk feit dat er gebeurt enz???
En we zien steeds maar meer vreemdelingen binnenkomen en bijna geen vertrekken: dat belooft!
Er zijn er die 't licht van de zon zouden loochenen indien 't partijstandpunt dat doet. Brave partijsoldaatjes
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 16:52   #11507
den dinges
Banneling

Standaard Kop in het zand, kont omhoog...en doorbijten, het is maar een slechte moment

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Er zijn er die 't licht van de zon zouden loochenen indien 't partijstandpunt dat doet. Brave partijsoldaatjes
Er zijn inderdaad mensen die nog zouden ontkennen dat vreemdelingen dikwijls en meer misdaden plegen als autochtonen terwijl ze er zelf het slachtoffer van zijn. Er is toch reeds 2 keer ingebroken bij jou, in je multikut-buurt ? Denk je dat de daders Vlaamsche boerenjongens waren misschien ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 16:55   #11508
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je wil niet weten of er andere correlaties zijn en al helemaal niet of er met andere factoren een oorzakelijk verband is.

Maar wat heeft je opmerking te maken met het bewijs dat "er is steeds meer en meer criminaliteit" niet klopt?
Volgens Van San , Vermeulen , Janssen , Van Gemert e.a; is het de cultuur.
Maar stel dat ze zich vergissen (wat weinig waarschijnlijk is gezien een aanzienlijk aantal van onderzoekers uit verschillende vakgebieden deze conclusie trekt) en hun crimineel gedrag bijvoorbeeld te wijten zou zijn aan het feit dat hun onderbroek te hard spant , dan nog doet dat voor mij niet ter zake.
Als ik naar een ander land verhuis, gaan ze daar ook geen eieren onder mijn gat leggen en moet ik mij daar aanpassen en mij gedragen. En als ik mij niet gedraag en mij niet aanpas , gaan ze me daar in den bak steken en daarna gaan ze proberen om zo snel mogelijk van mij af te raken, als die mogelijkheid bestaat .

Sinterklaas spelen is ondertussen wel overal voorbij. Ze zitten daar in het buitenland niet op mij te wachten en wij hier niet op hen.
Crimineel gedrag , om welke reden dan ook , valt niet te tolereren.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 17:20   #11509
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Volgens Van San , Vermeulen , Janssen , Van Gemert e.a; is het de cultuur.
Maar stel dat ze zich vergissen (wat weinig waarschijnlijk is gezien een aanzienlijk aantal van onderzoekers uit verschillende vakgebieden deze conclusie trekt)
4 onderzoekers zijn voor jou een aanzienlijk aantal!
"De proefschriften van Van San en Van Gemert konden de collega-sociale wetenschappers geenszins overtuigen van een oorzakelijk verband tussen cultuur en criminaliteit. Weinigen ontkennen dat cultuur een invloed kan hebben op de verschijningsvormen van criminaliteit, zoals met name in het proefschrift van Marion Van San goed geïllustreerd wordt. Niemand aanvaardt echter dat etnisch-culturele factoren er ook voor zorgen dat allochtonen beduidend meer misdaden begaan. Er is een verpletterende consensus dat het aandeel van allochtonen in criminaliteit overduidelijk te verklaren is door omgevingsfactoren als sociaal-economische positie, woonomgeving, scholing, leeftijd, discriminatie en achterstelling."
http://users.belgacom.net/jacobs/criminaliteit.htm
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=116

Citaat:
en hun crimineel gedrag bijvoorbeeld te wijten zou zijn aan het feit dat hun onderbroek te hard spant , dan nog doet dat voor mij niet ter zake.
Waarom wens je dat dan kost wat kost aan cultuur te linken?
Citaat:
Als ik naar een ander land verhuis, gaan ze daar ook geen eieren onder mijn gat leggen
Insinueer je nu dat er met "het feit dat hun onderbroek te hard spant" dan toch geen oorzakelijk verband is.
Citaat:
en moet ik mij daar aanpassen en mij gedragen. En als ik mij niet gedraag en mij niet aanpas , gaan ze me daar in den bak steken en daarna gaan ze proberen om zo snel mogelijk van mij af te raken, als die mogelijkheid bestaat .
Ze steken je toch niet in den bak omdat je je niet aanpast.
Ten andere waaraan moet men zich aanpassen? Ik pas me ook niet aan aan om het even wat.
Citaat:
Sinterklaas spelen is ondertussen wel overal voorbij. Ze zitten daar in het buitenland niet op mij te wachten en wij hier niet op hen.
Crimineel gedrag , om welke reden dan ook , valt niet te tolereren.
Uiteraard valt crimineel gedrag niet te tolereren. Niemand die het tegendeel beweert.

p.s. Had jij zin in wat zelfkastijding?
http://forum.politics.be/showthread....72#post5768772
Oud 31 oktober 2011, 17:22   #11510
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Even een tussendoortje om de sfeer er in te houden!
De sfeer van haat zaaien?
Oud 31 oktober 2011, 17:44   #11511
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
4 onderzoekers zijn voor jou een aanzienlijk aantal!
"De proefschriften van Van San en Van Gemert konden de collega-sociale wetenschappers geenszins overtuigen van een oorzakelijk verband tussen cultuur en criminaliteit. Weinigen ontkennen dat cultuur een invloed kan hebben op de verschijningsvormen van criminaliteit, zoals met name in het proefschrift van Marion Van San goed geïllustreerd wordt. Niemand aanvaardt echter dat etnisch-culturele factoren er ook voor zorgen dat allochtonen beduidend meer misdaden begaan. Er is een verpletterende consensus dat het aandeel van allochtonen in criminaliteit overduidelijk te verklaren is door omgevingsfactoren als sociaal-economische positie, woonomgeving, scholing, leeftijd, discriminatie en achterstelling."
http://users.belgacom.net/jacobs/criminaliteit.htm
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=116

Waarom wens je dat dan kost wat kost aan cultuur te linken?

Insinueer je nu dat er met "het feit dat hun onderbroek te hard spant" dan toch geen oorzakelijk verband is.

Ze steken je toch niet in den bak omdat je je niet aanpast.
Ten andere waaraan moet men zich aanpassen? Ik pas me ook niet aan aan om het even wat.

Uiteraard valt crimineel gedrag niet te tolereren. Niemand die het tegendeel beweert.

p.s. Had jij zin in wat zelfkastijding?
http://forum.politics.be/showthread....72#post5768772
Allemaal onzin, Turken vertonen vele malen minder crimineel gedrag dan Marokkanen en hun economisch- sociale positie is minstens zo slecht.
En er zijn in absolute aantallen veel meer slecht geschoolde autochtonen maar die plegen blijkbaar veel minder criminele feiten.
Het probleem met de onderzoeken van Van San e.a. is dat ze slecht in de linkse kraam passen , dat is al.

Wie zijn dan al die onderzoekers hier te lande die de resultaten van het onderzoek van Van San , Vermeulen , Janssen , Van Gemert enz... op wetenschappelijke wijze weerleggen ?
U noemt niet één naam, niet één onderzoek .
Bestaan ze wel , die wetenschappelijke studies ?
Of is alles gewoon een ontkenning van de werkelijkheid, omdat deze niet goed uitkomt.

Laatst gewijzigd door Pericles : 31 oktober 2011 om 17:45.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 19:08   #11512
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Allemaal onzin,
Geen onzin, of zijn de proffen die ik aanhaal allemaal "kak proffen"
Citaat:
Turken vertonen vele malen minder crimineel gedrag dan Marokkanen en hun economisch- sociale positie is minstens zo slecht.
En er zijn in absolute aantallen veel meer slecht geschoolde autochtonen maar die plegen blijkbaar veel minder criminele feiten.
Ach, proff Pericles heeft zijn eigen onderzoek uitgevoerd.
Citaat:
Het probleem met de onderzoeken van Van San e.a. is dat ze slecht in de linkse kraam passen , dat is al.
Het probleem met wat ik aanhaalde is dat ze slecht in jouw kraam passen , dat is al.
Citaat:
Wie zijn dan al die onderzoekers hier te lande die de resultaten van het onderzoek van Van San , Vermeulen , Janssen , Van Gemert enz... op wetenschappelijke wijze weerleggen ?
U noemt niet één naam, niet één onderzoek .
Bestaan ze wel , die wetenschappelijke studies ?
Of is alles gewoon een ontkenning van de werkelijkheid, omdat deze niet goed uitkomt.
Wanneer ik zo'n studie geef, zal je die dan aanvaarden?
Oud 1 november 2011, 01:28   #11513
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

U liegt, manipuleert en verdraait.
Ik schreef al vaak genoeg dat ik daderschap en vorm van criminaliteit, nationaliteit en origine wil registreren omdat dan duidelijk wordt wie wat doet.

Ik wil op basis hiervan bekijken wat wel of niet onderzocht moet worden, en u weet dat, dus waarom vertelt u onzin, alweer?
Oud 1 november 2011, 07:55   #11514
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
U liegt, manipuleert en verdraait.

Ik schreef al vaak genoeg dat ik daderschap en vorm van criminaliteit, nationaliteit en origine wil registreren omdat dan duidelijk wordt wie wat doet.
Ja, je schreef dat al vaak genoeg, en dat bevestig ik ook.
Om te weten of er een correlatie is moet je inderdaad origine registreren. Dat is het enige dat jij wil tellen.
Maar dan wordt niet duidelijk wie wat doet.
Dan ken je de origine, maar niet wie wat doet.

Citaat:
Ik wil op basis hiervan bekijken wat wel of niet onderzocht moet worden, en u weet dat, dus waarom vertelt u onzin, alweer?
Jij kan dan niets meer onderzoeken, want je hebt geen andere factoren geregistreerd.
Oud 1 november 2011, 18:00   #11515
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waarom meer en meer mensen iets tegen allochtonen hebben?
Misschien daarom?
Allemaal niet erg want .... er bestaan ook sjoemelende autochtonen uiteraard!
Beetje "mens, erger je niet" onderstaande tekst.
Natuurlijk zouden we 200 bijkomende onderzoeken moeten laten uitvoeren
EERST vooraleer dat allemaal in z'n juiste context te krijgen!
Veel leesplezier! Sommigen kunnen ideëen opdoen om ook eens iets te proberen!
Arti en co zullen ons wel wijzen op wat niet juist kan zijn in die tekstjes.

Citaat:
'Best of' van sjoemelende migranten.

De scherpe woorden van de Antwerpse procureur-generaal Yves Liégeois over het asielbeleid zijn allerminst losse flodders. Zijn kritiek heeft diepe wortels in de dagelijkse praktijk van de rechtbanken, die geconfronteerd worden met duizenden dossiers van verregaande fraude. En wat voor de rechter komt, is nog maar het topje van de ijsberg. Zwakke punten in de Vreemdelingenwet, het vaak ontstellende gebrek aan controle en de goedgelovigheid van sommige administraties spelen in de kaart van de sjoemelaars. Dat blijkt uit het verhaal van een rechter. Het profitariaat, een 'best of'.
José MASSCHELIN

1. Luxeleven voor vrouw van chirurg in Marokko.

Onze rechter steekt van wal met een straf verhaal waaruit blijkt dat je als immigrant niet eens in ons land hoeft te wonen om jarenlang van een mooie uitkering te genieten. Dat heeft een Belgisch-Marokkaanse vrouw uit de streek van Mechelen bewezen. "De dame beweerde dat ze een alleenstaande moeder was. Ze liet zich met haar drie kinderen inschrijven in de gemeente waar haar broer woonde. Ze woonde met haar kroost ook in het huis van haar broer. De vrouw kon een werkloosheidsuitkering én kinderbijslag bemachtigen. Haar broer genoot een fiscaal voordeel omdat hij vier personen onderdak gaf."

"De grote leugen van de moeder kwam echter uit, toen ze in 2007 werd opgeroepen om te zetelen in een kiesbureau. Ze daagde niet op en de politie maakte er een zaak van. Een agent werd op pad gestuurd om de vrouw te zoeken. Uit zijn buurtonderzoek bleek dat de moeder en de kinderen al sinds 1998 permanent in Marokko woonden. Ze was er getrouwd met een chirurg en leidde een luxueus bestaan. Ze kwam nu en dan naar ons land om het geld van haar Belgische rekening te halen. De moeder kon meer dan tien jaar lang sjoemelen. Ze werd door niemand gecontroleerd. Ze werd uiteindelijk opgepakt en veroordeeld tot 18 maanden cel."

2. Al zeer jong met pensioen.

Ook met de pensioenleeftijd wordt er regelmatig geknoeid. "Sommige migranten, die al dan niet gewerkt hebben, vragen hun pensioen aan terwijl ze nog niet aan de leeftijdsvoorwaarden voldoen. Ze doen dat om rustig naar hun vaderland te kunnen terugkeren. Als de administratie van Pensioenen hun aanvraag weigert omdat ze veel te jong zijn, dan starten ze een procedure voor de arbeidsrechtbank. Als ze ook van de rechtbank ongelijk krijgen, trekken ze naar hun vaderland om een geboorte-attest te halen. Ze staan hier dan een maand later terug met een attest waaruit blijkt dat ze plots vijf jaar ouder zijn. Er loopt heel wat mis met de geboorteregisters in onder meer Marokko, Algerije en Turkije. Die attesten zijn officiële documenten, maar we weten dat ze vals zijn. Als rechter kan je er niets tegen doen, want dan veroorzaak je een diplomatieke rel met die landen."

3. Ziek op einde van vakantie.

Het is voor migranten die werken ook helemaal niet moeilijk om hun betaalde vakantie met enkele weken te verlengen op kosten van de werkgever. De rechter: "De fraudeurs vertrekken op 1 juli met vakantie naar hun vaderland. Normaal is dat voor een maand. Rond 28 juli worden ze plots ernstig ziek. Ze hebben meestal last van hevige rugpijn. Die kerels stappen in hun thuisland naar een arts, die een attest aflevert waaruit blijkt dat ze op geen enkele manier vervoerd mogen worden. Niet met het vliegtuig, niet met een auto en ook niet met een schip. Begin september staan ze hier plots terug. Werkgevers die het riskeren om die mannen te ontslaan wegens onwettige afwezigheid, worden prompt voor de arbeidsrechtbank gesleurd. Je mag een arbeider/bediende immers niet ontslaan als hij ziek is..."

4. Rugkwaal voor leefloon.

Een andere 'klassieker' is de geveinsde ziekte om voor onbepaalde tijd een leefloon te krijgen. "Ik maakte het al tientallen keren mee dat asielzoekers ziek worden op de dag dat ze geregulariseerd raken. Daarvoor hebben ze meestal tot vijf jaar in het zwart gewerkt, maar dan laat hun gezondheid het afweten. De ziekten: rugpijn, depressie en posttraumatisch stress-syndroom. Dit laatste illusteren ze dan met een foto van een afgebrand huis ergens in Kosovo. De meeste attesten worden afgeleverd door een allochtone arts. Als het leefloon wordt goedgekeurd, dan gaan ze weer aan de slag in het zwart. En ze worden amper gecontroleerd."

5. Eén dag werken volstaat.

Het volstaat ook dat immigranten hier één dag gewerkt hebben om daarna van een werkloosheidsuitkering te kunnen genieten. "Ze moeten enkel een attest voorleggen dat ze in het land van herkomst gewerkt hebben. Als ze daar één dag arbeid in ons land aan kunnen toevoegen, dan is hun plan gelukt. Dergelijke fraudeurs vinden vlug de weg naar nepvennootschappen die hen dergelijke attesten bezorgen, tegen betaling. Als je als rechter een onderzoek instelt naar de echtheid van die vennootschappen, zijn ze meestal al failliet. Er valt dus niets meer te controleren. De sjoemelaars profiteren met succes van de zwakke regels in het asielbeleid."

6. Ongeneeslijk ziek... in thuisland.

Nog een veelbeproefde tactiek is het 'artikel 9ter van de Vreemdelingenwet'. "Dat bepaalt dat iemand geregulariseerd kan worden als hij aan een ziekte lijdt die in zijn thuisland niet verzorgd kan worden", legt de rechter uit. "Die persoon moet een leefloon krijgen en mag niet werken. Helemaal aberrant is dat de wet zegt dat ook zijn familieleden niet mogen werken. Er bestaat een circuit van artsen die valse attesten afleveren. Er zijn er die het zo nogal bont maken. Zo kreeg een Russische vrouw, die zogezegd aan sinusitis leed, een tijdelijke regularisatie omdat ze voor 'onbepaalde tijd' niet in een vliegtuig mocht zitten, wegens drukverschillen. Je kan het zo gek niet bedenken of er is wel een arts die het op papier zet."

7. Regularisatie omdat vader in de cel zit.

Nog veel voorkomend in het misbruik: regularisatie om humanitaire redenen. "Wist je dat een gezin geregulariseerd kan worden als de vader in de gevangenis zit?", grijnst onze rechter. "We hebben het al meegemaakt met verschillende zigeunerfamilies. Pa vliegt in de bak en de advocaat maakt van de gelegenheid gebruik om de illegale familieleden aan een leefloon te helpen. Ze willen pa immers kunnen bezoeken in de gevangenis en onze asielwet zegt dat dit een humanitaire reden is om (tijdelijk) in ons land te blijven én een uitkering te krijgen. Als vader vier jaar moet brommen, dan krijgt zijn kroost vier jaar lang steun. Handig voor illegalen die in de gevangenis zitten."

8. Schijnscheidingen.

We kenden de schijnhuwelijken al, maar 'schijnscheidingen' zijn nog veel interessanter. "Twee geregulariseerde immigranten zijn gehuwd en leven van een uitkering. De ene krijgt werklozensteun, de andere een uitkering van het ziekenfonds", geeft de rechter als voorbeeld uit zijn praktijk. "Omdat ze samenwonen, krijgt slechts één van de twee zijn uitkering als gezinshoofd. Als ze scheiden, dan kunnen ze allebei een hogere uitkering krijgen, zo leren ze van hun advocaten. Ze gaan dus uit elkaar, voor de show. Eén van hen huurt zogezegd een zolderkamertje bij een familielid, de andere blijft waar hij is. Ze laten hun scheiding ook bevestigen door een vrederechter. Een van de partners moet onderhoudsgeld betalen, maar weigert dat zogezegd. De andere stapt naar het fonds voor onbetaalde onderhoudsgelden en strijkt daar een maandelijks bedrag op. Dit soort papieren scheidingen is erg lucratief. En slechts weinigen lopen tegen de lamp."

9. ruzie in familie als het uitkomt.

Ook gezinsherenigingen kunnen zeer winstgevend zijn. "Sommige migranten die hun bejaarde ouders laten overkomen, moeten zich borg stellen en voor de zorg van hun vader/moeder opdraaien. Dit vervalt echter als de bejaarde na drie maanden geregulariseerd wordt. Van dan af komen ze plots niet meer overeen, maken de kinderen te veel lawaai en wil het oudje alleen gaan wonen. Gevolg: leefloon. In werkelijkheid wonen ze onder één dak en is het leefloon een extra inkomen... Controle? Zeer zwak."

10. Wat in Nederland niet kan, kan hier wel.

"En dan is er nog de stroom van Nederlandse migranten richting België", zucht de rechter. "Onze noorderburen zijn nu eenmaal veel strenger geworden. Marokkaans-Nederlandse meisjes die in hun vaderland met een Marokkaanse man huwen, hebben niet meer het recht om hem mee te nemen naar Nederland. Gevolg: het meisje verhuist (tijdelijk) naar België waar haar man wél welkom is in het kader van de gezinshereniging. Na een tijdje nemen ze weer de wijk naar Nederland, want de man mag er met zijn Belgische papieren verblijven..."

Rechter herkent woorden van Antwerpse procureur-generaal in de praktijk

Niet alle asielzoekers mogen over dezelfde kam geschoren worden, maar de rechtbanken worden wel geconfronteerd met duizenden dossiers van fraude.

© Het Laatste Nieuws

Laatst gewijzigd door andev : 1 november 2011 om 18:05.
Oud 1 november 2011, 18:13   #11516
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, je schreef dat al vaak genoeg, en dat bevestig ik ook.
Om te weten of er een correlatie is moet je inderdaad origine registreren. Dat is het enige dat jij wil tellen.
Maar dan wordt niet duidelijk wie wat doet.
Dan ken je de origine, maar niet wie wat doet.

Jij kan dan niets meer onderzoeken, want je hebt geen andere factoren geregistreerd.
Hoera! U snapt het, eindelijk! Want om te weten wie wat doet hoef je namelijk niets meer dan daderschap, vorm van criminaliteit, nationaliteit en origine te registeren, lukt het ineens je angst daarvoor te overwinnen, Goed zo!
Wanneer dit duidelijk is kun je bepalen wat je verder nog moet onderzoeken en bij welke groep.
Ik zie niet in waarom je dan niet andere factoren die ook meetbaar zijn voor specifieke groepen niet zou kunnen onderzoeken, nadat geweten is wie wat doet!
Ik denk dat u schaakmat staat..oeps!
Oud 1 november 2011, 18:13   #11517
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De sfeer van haat zaaien?
Stop eens met je "haat zaaien"!
Het gaat er om dat zoveel mogelijk mensen moeten weten wat er zoal gebeurt in dit landje voor onze maatschappij volledig naar de bliksem is, dank zij je multiculprofitariaat en - criminaliteit!
Het zijn de mensen, de kiezers dus, die bepaalde politiekers achter hun vodden zullen moeten zitten om, zoals reeds gebeurt in meerdere landen, dat multiculgedoe wat in te perken en de uitwassen weg te snijden! Politiekers verplichten rekening te houden dat het niet alleen gaat om een nieuwe kiezersvijver bij elkaar te harken, en de bullshit ervan op de maatschappij te laden.
Voorlopig krijgen we diegenen die in andere landen de deur uitvliegen in ons landje binnen!
Oud 1 november 2011, 18:17   #11518
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom meer en meer mensen iets tegen allochtonen hebben?
Misschien daarom?
Allemaal niet erg want .... er bestaan ook sjoemelende autochtonen uiteraard!
Beetje "mens, erger je niet" onderstaande tekst.
Natuurlijk zouden we 200 bijkomende onderzoeken moeten laten uitvoeren
EERST vooraleer dat allemaal in z'n juiste context te krijgen!
Veel leesplezier! Sommigen kunnen ideëen opdoen om ook eens iets te proberen!
Arti en co zullen ons wel wijzen op wat niet juist kan zijn in die tekstjes.
Hallo Sjok en Albi?? Hallooo....
Oud 1 november 2011, 18:23   #11519
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoera! U snapt het, eindelijk! Want om te weten wie wat doet hoef je namelijk niets meer dan daderschap, vorm van criminaliteit, nationaliteit en origine te registeren, lukt het ineens je angst daarvoor te overwinnen, Goed zo!
Wanneer dit duidelijk is kun je bepalen wat je verder nog moet onderzoeken en bij welke groep.
Ik zie niet in waarom je dan niet andere factoren die ook meetbaar zijn voor specifieke groepen niet zou kunnen onderzoeken, nadat geweten is wie wat doet!
Ik denk dat u schaakmat staat..oeps!
Alice, hebt ge er enig idee van hoe kinderachtig ge hier uit de hoek komt.
Oud 1 november 2011, 18:29   #11520
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alice, hebt ge er enig idee van hoe kinderachtig ge hier uit de hoek komt.
Hoezo? Mag ik niet blij zijn dat Sjok eindelijk begrijpt wat er staat? Anders reden genoeg daarvoor, heeft u nog zo iets als een argument? Nee he?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be