![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Lagere pensioenen, optrekken van belastingen beknibbelen op essentiële zaken als onderwijs. De Overheid moet vooral de besparingen zoeken bij zichzelf het systeeem ontvetten en alle profiteurs die teren op de sociale zekerheid er uitschoppen zonder pardon. Maar of dat voldoende zal zijn... ? Ondertussen moet België omdat de economische groei lager en lager uitvalt voor de begroting van volgend jaar 10 �* 12 miljard besparen ! Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 1 november 2011 om 12:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Gouverneur
|
![]() Ik vind het grappig, nee HILARISCH hoe iedereen slaafjes de "narrative" van de bankiers na-aapt. Onbetwistbare bewijs dat wij in een bankier-dictatuur leven. Zij bepalen de agenda. Zij bepalen wie de goede en de slechterik is. En de zogenaamde media doet alleen maar
Niet vergeten dat anderhalf jaar geleden IJSLAND exact op dezelfde manier als Griekenland nu bedreigd werd dat er een catastrofe zou volgen als de IJslanders niet buigen voor de tirannie van de EU-ECB-IMF triumviraat (dat IJsland een paria staat zou zijn, dat het een derdewereldland land zou worden en allerlei andere doemscenario's werden voorgesteld als de IJslanders niet slaafjes het dictaat van de bankiers en de EU-bobo's navolgt). Maar vervolgens gebeurde exact het tegenovergestelde met IJsland Zo ook nu. Het is het beste voor HET VOLK van Griekenland en HET VOLK van de rest van Europa dat Griekenland zo snel mogelijk uit de EU treedt. De zogenaamde "default" dat er komt zal pijnlijk zijn maar ook kort. Op lange termijn is het niets minder dan de beste oplossing. Kortom beste Grieken: hou het referendum en stem NEE Laatst gewijzigd door Tempest : 1 november 2011 om 12:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 1 november 2011 om 12:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eens kijken wat er overblijft van de 60% nee van de polls op het moment dat het mes op de keel gaat. Maar als het Ja is, dan zijn we van de Grieken af, en dan kan de Heer Quatremer wel eens gelijk krijgen ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 1 november 2011 om 12:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Papandreou heeft groot gelijk om een referendum te houden over het prijsgeven van de nationale soevereiniteit. De EU heeft tien jaar met vuur gespeeld door de lidstaten toe te staan om schulden op te bouwen tot een EU-gemiddelde boven de 60%, omdat de EU daardoor kwetsbaar werd in geval van een langdurige recessie. Nu de recessie een feit is wordt Griekenland als een zondebok voor eeuwig de woestijn in gestuurd. Schande.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Griekenland kan niet uit de Euro stappen. 1. Als Griekenland uit de Euro stapt is dit Lehman Brothers x 100. Alle banken zouden kapseizen omdat ze Grieks staatspapier in portefeuille hebben. 2. Griekenland kan uit de eurozone treden alleen op voorwaarde dat het begeleid is. Met name "een begeleid faillissement". En dan de Drachme in te voeren. En niet onmiddelijk omschakelen van muntéénheid. Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 1 november 2011 om 12:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
* KNIP * misschien heb jij het nog niet in de gaten maar OP DIT MOMENT al staat het mes op de keel Laatst gewijzigd door Arnold Layne : 2 november 2011 om 16:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() @Tempest
gescheld=> Mod |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien,de spaargelden die plotsklaps verzekerd moesten worden waren deze van burgers van tamelijk rijke naties zoals Belgie,Nederland,het VK..... draagbaar dus.... De "fundamentals" begroting en de economie van Ijsland waren- en zijn eigenlijk niet slecht....Het was "de privé"-banksector die de boel verziekt hadden...Ondertussen is deze "privé" op de juiste afmetingen gesneden... Het Griekse probleem kan vanuit financieel standpunt opgelost worden als de Grieken vrijwel alle economisch interessante plekjes van hun natie als onderpand zouden geven aan hun schuld-eisers en ze laten runnen door niet-Grieken(de helft van de haven Piraeus is ondertussen een Chinese operatie)... In Griekenland is zowel "de privé" als "de Staat" schuldig aan onvoorstelbaar profitariaat en mismanagement.... Bovendien IS er geen noemenswaardige ECHTE economie ,behalve dat belachelijke toerisme,zoals in zoveel andere ONTWIKKELINGSlanden(en de Vlaamse Kuststreek ![]() dit wordt veel moeilijker dan Ijsland... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 1 november 2011 om 12:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Het toerisme in Griekenland is niet belachelijk
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 15% van uw BNP moet je betrekken van mensen die komen om naar uw verleden te kijken of in uw zon te gaan liggen...
goed,we kunnen verschillen van mening,maar is dit eigenlijk wel "economie" met een blik op de toekomst? Wat is er fout gegaan dat deze historische maritieme natie,plof tussen van de belangrijkste scheepsroutes op deze planeet, niet ritselt van de scheepswerven,van nieuw ontwikkelingen op scheepsbouwgebied? (nog tot kortgeleden waren Griekse reders en scheepsmagnaten wereldberoemd,zij vonden het blijkbaar niet nodig te investeren in hun eigen land..) Hoe is het mogelijk dat de beste(ik bedoel technologisch meest geavanceerde-) Griekse fabrikanten eigenlijk wapenfabrikanten zijn,en dan nog vooral voor de eigen (overdreven grote-) strijdkrachten? Laatst gewijzigd door kelt : 1 november 2011 om 12:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het doet helemaal niets of IJsland binnen of buiten de EU is want exact op dezelfde manier werd het behandeld als Griekenland. Dat is het enige wat telt hier. De bankiers zeggen tegen zowel de Grieken als de IJslandse volk: geef ons jullie geld of anders gaat de hemel op jullie hoofd vallen. Dat is het enige wat telt. Het gaat hier om afpersing door middel van propaganda en niets anders. Officieel wordt dit soort afpersing alleen maar gepleegd door de letterlijke maffia. Griekenland kan dus wel uit de Euro stappen. En nee het is niet Lehman Brothers want Lehman Brothers is een criminele entiteit die al lang failliet moest of in de eerste plaats nooit had mogen bestaan in een echte vrije markt . Laatst gewijzigd door Tempest : 1 november 2011 om 12:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Over de grote reders en hun traditionele gammele internationale oliebotenvloot onder de goedkoopste vlaggen zullen we het maar niet hebben. Er is niets fout gegaan. Griekenland is altijd een land geweest dat zijn eigen inwoners niet kon voeden, een land van uitwijking en diaspora. De helft van Griekenland is verlaten. Na de joden het meeste verspreid over de wereld, denk ik. Met de (hulp van de )EU hadden ze een goede kans om er bovenop te raken.Moesten ze de boel beduvelen natuurlijk. Laatst gewijzigd door eno2 : 1 november 2011 om 12:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Als er te kiezen valt tussen de twee weet ik wel welke mijn voorkeur wegdraagt.
![]() |
![]() |
#39 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Griekenland heeft 5000 jaar bestaan en daar gebeurde de laatste 10 jaar echt geen bijzondere onvoorstelbare vorm van corruptie dat nergens anders bestaat (zoals het voorgesteld wordt door de de bankier-papegaaien ofwel de media. Half zuid Europa is waarschijnlijk minstens even corrupt als Griekenland zo niet erger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
De bewering dat de Grieken eerlijke en hardwerkende belastingbetalers zijn die in de zak zijn gezet door politici is te belachelijk voor woorden. Neen, alle Grieken van hoog tot laag hebben gezellig poverteerd, en nu worden ze geconfronteerd met de rekening.
![]() |