Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 1 november 2011, 22:37   #11561
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat klopt gedeeltelijk.

Voor dezelfde moeite kwam die handelaar de rivier overgezwommen, en na 1 blik op't enige ongehuwde meisje werd zijn kop ingeslagen .

Omdat haar tweelingzusje een maand daarvoor verkracht en vermoord was door een andere handelaar, die zijn hormonen niet kon bedwingen.
Of gewoon wegens 'better safe than sorry' en eerst schieten en dan vragen stellen.
Ook racisme en slechte ervaringen zijn iets van alle tijden, dat klopt.
Oud 1 november 2011, 22:37   #11562
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Belgische politie viseert te vaak allochtone minderheden
http://forum.politics.be/showthread.php?t=123883
En dat Allochtonen geviseerd worden, wel het kan niet anders alle meldingen die daarover binnen komen gaan over allochtonen.
http://forum.politics.be/showthread....31#post5769831

De "BBB"-discriminatie van dat interim-bedrijf is je welbekend.
De excuses om die discriminatie te rechtvaardigen ook.
Zeveraar, dat moet 'n 'bewijs' voorstellen voor je;
Citaat:
De haatzaaiers, de racisten op dit forum en IRL zullen een vreemdeling toch beoordelen als vreemdeling.
Ze zien enkel de negatieve kanten. Ook al leren ze de taal, werken ze, houden ze zich ten allen tijde aan de wet, die racisten zullen dit nooit waarderen en hen toch beoordelen als crimineel, profiteur en onaangepaste.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2011, 22:38   #11563
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Een beetje een gekleurde vraag (maar dat zijn we gewoon), maar velen van die handelaars bleven inderdaad hangen en namen een 'lokale' vrouw of sloten zich met familie aan bij de groep.
En doen moslims dit ook of halen zij een vrouw uit de eigen grot en sluiten zij zich liefst niet aan bij een andere familie tenzij dit moslims zijn?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2011, 22:42   #11564
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een beetje een gekleurde vraag (maar dat zijn we gewoon), maar velen van die handelaars bleven inderdaad hangen en namen een 'lokale' vrouw of sloten zich met familie aan bij de groep.
Had 't iets met 'kleur' te maken, heb jij iets met 'kleur' of 'gekleurd'?

Aaah, ze namen 'n lokale vrouw of sloten zich met familie aan bij de groep!

Ze sloten zich 'aan'! Ze vraten niet de voorraad besjes en noten op van jouw voorouders? Ze dreven handel, ruilhandel; 'n handvol noten tegen 'n handvol bessen...zoiets? Voor wat hoort wat, niet, 'ik wil leefloon, sociale woning, alles gratis, ik heb daar recht op'?
Oud 1 november 2011, 22:47   #11565
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ze sloten zich 'aan'! Ze vraten niet de voorraad besjes en noten op van jouw voorouders? Ze dreven handel, ruilhandel; 'n handvol noten tegen 'n handvol bessen...zoiets? Voor wat hoort wat, niet, 'ik wil leefloon, sociale woning, alles gratis, ik heb daar recht op'?
Er zullen toen ook wel profiteurs geweest zijn.

Punt is en blijft dat mengeling van culturen en de daardoor opgetreden veranderingen ervan iets van alle tijden is.
Ik zie dat niet zo snel veranderen, tenzij er geen ander leven is in dit universum.
Oud 1 november 2011, 22:50   #11566
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zullen toen ook wel profiteurs geweest zijn.

Punt is en blijft dat mengeling van culturen en de daardoor opgetreden veranderingen ervan iets van alle tijden is.
Ik zie dat niet zo snel veranderen, tenzij er geen ander leven is in dit universum.
Mengeling ja, je zegt 't; 'mengeling'!
Gebeurt niet, d?*t ìs juist 't probleem.
Oud 1 november 2011, 22:54   #11567
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
dat moet 'n 'bewijs' voorstellen voor je;
Ja, dat zijn voorbeelden dat vreemdelingen gezien (en behandeld) worden als vreemdeling, ook al leren ze de taal, werken ze, houden ze zich ten allen tijde aan de wet.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2011, 22:56   #11568
Alboreto

Standaard

Citaat:
Mengeling ja, je zegt 't; 'mengeling'!
Gebeurt niet, d?*t ìs juist 't probleem.
Gebeurt inderdaad te weinig, daar volg ik u.
Beide kanten hebben daar fout aan.

Nu ik weet uit ervaring ook dat er wel degelijk mengeling is.
Zowel gemengde huwelijken als gemengde cultuur.

Mooi voorbeeld is de eetcultuur die we al van elkaar hebben overgenomen.
En nee, dat verplicht niemand om varkensvlees of halal te eten.

Maar ik ben blij dat we het eens zijn over het feit dat cultuur mengeling niets nieuws is. Iets dat Andev (met weinig succes vrees ik) probeert tegen te gaan.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 1 november 2011 om 22:57.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2011, 23:04   #11569
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, dat zijn voorbeelden dat vreemdelingen gezien (en behandeld) worden als vreemdeling, ook al leren ze de taal, werken ze, houden ze zich ten allen tijde aan de wet.
Hoe wéét jij dat, als politie 'allochtonen' viseert, wéét jij of die 'allochtonen' de taal goed spreken, goed geïntegreerd zijn, werken, zich aan de wet houden etc etc...jij wéét toch niet w?*e politie controleert, je bent er niet bij! Je gaat er vanuit dat ze de taal kennen, zich aan de wet houden, werken etc etc...dat is jouw aanname, meer niet!
Oud 1 november 2011, 23:09   #11570
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar ik ben blij dat we het eens zijn over het feit dat cultuur mengeling niets nieuws is. Iets dat Andev (met weinig succes vrees ik) probeert tegen te gaan.
Beide kanten hebben daar helemaal geen fout aan, degeen die naar 'n ander land gaat dient zich aan te passen, niet degene die er vanouds reeds is.

De Spaanse staat, 't volk heeft niets voor mij gedaan, dient niets voor mij te doen, IK ben degene die ervoor gekozen heeft om hier te zijn dus ben ?*k degene die zich dient aan te passen, de taal te leren, me aan de wetten te houden, hun cultuur te aanvaarden, hun eten dat in de supermarkt beschikbaar is (en da's belange niet wat er in BelZiek te krijgen is) te kopen en te eten, me gewoon aan te passen, zo simpel is dat!
...en indien 't me hier niet zint, dien ik enkel op te rotten en hebben ze 't volste recht om me eruit te schoppen!

Ik vrees dat jij Andev toch fout begrijpt hoor, want w?*t hij/zij schrijft is telkens; boenk nagel op de kop!

Bovendien; mocht ik nakomelingen hebben, en die nakomelingen zouden zich niet aanpassen, de taal niet willen kennen, de crimineel gaan uithangen, dit land afzeiken, zou ?*k hen eigenhandig terugschoppen met 'n keiharde trap die ze zich nog lang zouden heugen, n?*et andersom; 't land, of de inwoners/autochtonen van dit land, degenen wiens voorouders dit land gemaakt hebben tot wat 't is, 't opgebouwd hebben, de schuld geven van 't falen van m?*jn nakomelingen! D?*t is logica, niet andersom!

Laatst gewijzigd door SDX : 1 november 2011 om 23:15.
Oud 1 november 2011, 23:14   #11571
Alboreto

Standaard

Citaat:
Beide kanten hebben daar helemaal geen fout aan, degeen die naar 'n ander land gaat dient zich aan te passen, niet degene die er vanouds reeds is.
Ben ik gedeeltelijk mee eens.
Samenleven is iets van geven en nemen.
Het is logisch dat de inwijkeling de meeste inspanning levert, maar de inwijkeling moet ook de kans krijgen zich te integreren.
Een er zijn veel mensen die deze kans gewoon niet willen geven en de persoon al afschrijven van dat 1.
Ook is het zo dat ook de lokale bevolking wijzigingen ondervind door de inwijkeling.
Ze nemen dingen over, of doen inspanning om het de inwijkeling mogelijk te maken toch een deel van de eigenheid te behouden.

Citaat:
Ik vrees dat jij Andev toch fout begrijpt hoor, want w?*t hij/zij schrijft is telkens; boenk nagel op de kop!
Vanuit mijn standpunt klopt hij/zij constant op zij duim, maar het zal wel perceptie zijn zeker?
Oud 1 november 2011, 23:16   #11572
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Gut ja, al die Zuid Europeanen hier in België.... Al die mensen hier gelokt met valse beloftes, die hun kloten van, en hun longen uit hun lijf gewerkt hebben... Die zijn echt samengeklonterd in verloederde stadswijken, waar de hulpdiensten bekogeld worden met stenen, waar mensen van de nutsvoorzieningen niet mogen komen....
Oud 1 november 2011, 23:16   #11573
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:

Een beetje mengeling is niet slecht. Maar te veel mengeling betekent dat straks iedereen hetzelfde uiterlijk heeft, geen specifiek onderscheid meer, en dat vind ik nu écht wel spijtig.
En een land dat overgepakt word door een ander volk, die daar de autochtonen wegjagen en/of uitroeien, dat vind ik helemaal niks.
Oppassen dat het ook hier niet gebeurt, want met het zootje dat hier nu binnenstroomt, moet je zelfs morgen geen reservaten verwachten, zoals de handvol indianen die vandaag nog overleven in de USA. De enige keus die zij ons zullen laten zal het graf zijn. En daarna vergeten worden.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2011, 23:19   #11574
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Of gewoon wegens 'better safe than sorry' en eerst schieten en dan vragen stellen.
We kunnen veronerstellen dat het schieten wat later kwam, maar de hersens uit de schedel meppen met een stuk vuursteen was wel vroeg.
Citaat:
Ook racisme en slechte ervaringen zijn iets van alle tijden, dat klopt.
Het is iets wat ook in't dierenrijk voorkomt.
Ooit al eens opgemerkt dat racisme meestal gericht is tegen de mannetjes?

Komt ook voor bij de meeste in groep levende zoogdieren. Een wolf die in een roedel wil komen zal moeten bewijzen dat die sterk genoeg is.
Oud 1 november 2011, 23:19   #11575
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ben ik gedeeltelijk mee eens.
Samenleven is iets van geven en nemen.
Het is logisch dat de inwijkeling de meeste inspanning levert, maar de inwijkeling moet ook de kans krijgen zich te integreren.
Een er zijn veel mensen die deze kans gewoon niet willen geven en de persoon al afschrijven van dat 1.
Ook is het zo dat ook de lokale bevolking wijzigingen ondervind door de inwijkeling.
Ze nemen dingen over, of doen inspanning om het de inwijkeling mogelijk te maken toch een deel van de eigenheid te behouden.
Onzin, dacht jij dat de rode loper werd uitgelegd toen ik hier aankwam?
Ík heb 't allemaal zèlf moeten doen!

...en ik herhaal nog maar even wat ik net toevoegde;

Bovendien; mocht ik nakomelingen hebben, en die nakomelingen zouden zich niet aanpassen, de taal niet willen kennen, de crimineel gaan uithangen, dit land afzeiken, zou ?*k hen eigenhandig terugschoppen met 'n keiharde trap die ze zich nog lang zouden heugen, n?*et andersom; 't land, of de inwoners/autochtonen van dit land, degenen wiens voorouders dit land gemaakt hebben tot wat 't is, 't opgebouwd hebben, de schuld geven van 't falen van m?*jn nakomelingen! D?*t is logica, niet andersom!

Citaat:
Vanuit mijn standpunt klopt hij/zij constant op zij duim, maar het zal wel perceptie zijn zeker?
Ligt aan jouw perceptie, je begrijpt er de ballen van, als je er vanuit gaat dat integratie van 2 kanten moet komen ga je al de mist in!
Oud 1 november 2011, 23:22   #11576
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gut ja, al die Zuid Europeanen hier in België.... Al die mensen hier gelokt met valse beloftes, die hun kloten van, en hun longen uit hun lijf gewerkt hebben... Die zijn echt samengeklonterd in verloederde stadswijken, waar de hulpdiensten bekogeld worden met stenen, waar mensen van de nutsvoorzieningen niet mogen komen....
Die bedoel ik steeds.

Die Italiaanse getto's, Spaanse, Poolse, Griekse, weetikveel wat er allemaal bij mij in de klas zat van 'allochtonen'. Allemaal oververtegenwoordigd in de criminaliteit.
Oud 1 november 2011, 23:25   #11577
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Komt ook voor bij de meeste in groep levende zoogdieren. Een wolf die in een roedel wil komen zal moeten bewijzen dat die sterk genoeg is.
Dat voorbeeld haalde ik ook ooit aan (territorium verdedigen), kreeg ik 't antwoord dat we toch geen 'dieren' zijn, goh, we zijn geen zoogdieren meer.
Oud 2 november 2011, 00:50   #11578
Alboreto

Standaard

Citaat:
We kunnen veronerstellen dat het schieten wat later kwam, maar de hersens uit de schedel meppen met een stuk vuursteen was wel vroeg.

Indeed.
Oud 2 november 2011, 00:52   #11579
Alboreto

Standaard

Citaat:
Onzin, dacht jij dat de rode loper werd uitgelegd toen ik hier aankwam?
Ík heb 't allemaal zèlf moeten doen!
Yeah, sure, ge klinkt natuurlijk schoon, maar we weten beiden wel dat ge daar wel wat hulp hebt gekregen.

Citaat:
Ligt aan jouw perceptie, je begrijpt er de ballen van, als je er vanuit gaat dat integratie van 2 kanten moet komen ga je al de mist in!
Ieder z'n waarheid zeker?
Oud 2 november 2011, 00:58   #11580
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Yeah, sure, ge klinkt natuurlijk schoon, maar we weten beiden wel dat ge daar wel wat hulp hebt gekregen.
Hoe is't in vredesnaam mogelijk!

Ik heb van niemand hulp gekregen, heb ook geen hulp nodig gehad of ook maar gevraagd!

Vertel eens...van wie of wat zoal zou ik hulp gekregen hebben...jij schijnt 't zo goed te weten?
Citaat:
Ieder z'n waarheid zeker?
Kwestie van perceptie, weetjewel...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be