Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 oktober 2011, 16:28   #21
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
Dezelfde 'belastingbetaler' die o zo graag in de slachtofferrol kruipt op slechte dagen, zou er wel een keer mogen bij vertellen wat hij van dexia en het gemeentekrediet gekregen heeft op goeie dagen.

Ik bvb m'n eerste job en m'n eerste kredietlijn.
Je hebt die mensen toch een lieve brief geschreven om ze te bedanken dat ze jou een kredietlijn 'gegeven' hebben?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2011, 16:28   #22
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
De waarborgen brengen op, wat dat betreft had Leterme gelijk vanmorgen op de radio.

En de 'belastingbetaler' moet toch maar een keer leren het volledige plaatje te zien.

Dezelfde 'belastingbetaler' die o zo graag in de slachtofferrol kruipt op slechte dagen, zou er wel een keer mogen bij vertellen wat hij van dexia en het gemeentekrediet gekregen heeft op goeie dagen.

Ik bvb m'n eerste job en m'n eerste kredietlijn.

En een ander forumlid-belastingbetaler gisteren de mogelijkheid om 10.000 stuks te kopen aan 0.9 en een half uur later te verkopen aan 1.05.

Zonder gekheid, wat zou gemeentekrediet-dexia doorheen de geschiedenis de staatskas hebben opgeleverd aan belastingen op arbeid, belastingen op winst, dividenden voor de gemeenten etcetera ?
Had ge uw eerste job niet gehad bij dexia, dan ge ze ergens anders gekregen. Idem wat uw eerste kredietlijn betreft.
En of dexia in de loop der jaren meer heeft opgebracht, dan dat de redding zal kosten, en al gekost heeft, weet ik niet. De berekening zal trouwens niet eenvoudig zijn. Want was dexia er niet geweest, dan was het iemand anders geweest.
Uiteindelijk zal de vraag zijn, heeft dexia zijn geld beheerd als een goede huisvader. En daar heb ik toch den indruk that the sky the limit was, als het op winst maken aankwam, en dat de genomen risico's navenant waren.
Maar akkoord. Was het allemaal goed afgelopen, dan zouden het zowat helden zijn. Maar het is nu eenmaal slecht afgelopen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2011, 16:33   #23
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door White Raven Bekijk bericht
Als de waarborgen opbrengen, waarom zitten alle politiekers dan te zagen over besparen en waarom staan er dan landen op de rand van het failliet?

Eigenlijk moeten de Grieken dus gewoon doen wat België doet en de problemen zijn daar opgelost.

Niet dus...
Heb zo wel het gevoel dat de Grieken wel een aantal jaren gedaan hebben, zoals de Belgen nu doen
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2011, 16:45   #24
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als de waarborgen opbrengen, waarom zitten alle politiekers dan te zagen over besparen en waarom staan er dan landen op de rand van het failliet?

Eigenlijk moeten de Grieken dus gewoon doen wat België doet en de problemen zijn daar opgelost.

Niet dus...
Als ik Dehaene was plaatste ik de hoofdzetel van de "bad bank" in Griekenland. Bij een faillissement van Griekenland is die 3,8 miljard misschien nog te verrekenen met een stuk haven of zo.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2011, 16:52   #25
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat heeft niks liberaals. Een goeie liberaal zoals ik vind dat zo een bank maar op haar snuit moet gaan, en nikske staatsgarantie.
Dan ben jij de enige goeie liberaal in gans België. En aanzie het maar als een compliment.
Oud 5 oktober 2011, 17:22   #26
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Kan iemand me eens uitleggen hoe het zich garant stellen van de Belze staat voor het slechtste deel van een bank ons geen cent gaat kosten?

Vooral het geven dat de gegarandeerde som eigenlijk groter is dan de bestaande staatsschuld maakt het wel straf.

Als nuchter volksmens zou ik er toch niet aan denken om mezelf borg te stellen voor de gigantische schuldenberg van anderen, zeker niet als ik zelf al moet gaan snoeien in de uitgaven. Maar ja ik snap ongetwijfeld NIKS van economie.

Zie ik iets over het hoofd en zit hier ergens dé mirakeloplossing voor de crisis? En voor mijn eigen portemonnee?
Een groot Belgisch politieker verklaarde ooit :" je moet een probleem nooit oplossen vóór het zich voordoet." Die werd achteraf baas van Dexia, en kijk, hij wachtte de problemen af en toen die kwamen vond hij de oplossing. België betaalt.

Maar hier is nu het geniale. Het probleem waardoor België zal moeten betalen heeft zich nog niet voorgedaan ! En misschien doet het zich wel nooitt voor. (Vraag niet waarom) Maar daarom kost het ons dus niets.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2011, 23:42   #27
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Datgene waar de Belgische staat zich garant voor stelt bestaat uit het slechtste deel van de schuldenberg van Dexia.

Dat slechte deel zal nooit in ons leven nog betaald kunnen worden als de Europese monetaire unie eenmaal ineenstort.

En dat laatste is zo goed als zeker als de parasitaire banken niet ten gronde worden aangepakt.

Kortom: betalen zul je.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2011, 23:58   #28
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Eigenlijk is België toch een fantastisch land eh.
Gans Europa moet zwaar besparen door de bankencrisis. Wij Belgen, nee hoor, geen cent gaat ons dat kosten, we gaan er zelfs aan verdienen!

Waarom hebben ze Leterme eigenlijk niet als EU-president aangesteld? Zo'n genie!
Het is eigenlijk toch ongelooflijk hoe schaamteloos die man staat te liegen. Wat gaat hij later vertellen als het uitkomt dat de garanties waardeloos zijn? Dat het leugentjes om bestwil waren?
Oud 6 oktober 2011, 01:39   #29
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Het is eigenlijk toch ongelooflijk hoe schaamteloos die man staat te liegen. Wat gaat hij later vertellen als het uitkomt dat de garanties waardeloos zijn? Dat het leugentjes om bestwil waren?
Gelijk altijd, het is de schuld van de gemeenten. Ze hadden de opcentiemen maar eerder moeten verhogen dan had de top en het management nu nog enkele jaren tijd om zichzelf te verrijken. Hij kan moeilijk zeggen dat zijn partijgenoten Martens en Dehaene reeds 40 jaar geleden de aanzet tot dit fiasco hebben gegeven. Jammer dat de gewone werkende burger de kans niet heeft om zijn schulden in een "bad bank" te stoppen, en zich dan een bonus toe te eigenen. Integendeel zijn wij de gewone werkende burger de betalers van de genationaliseerde "bad bank" geworden "zonder dat het ons iets gaat kosten" en meer zelfs "het gaat ons nog geld opbrengen". Zou hij en Reynders de logica niet snappen dat schulden geld kosten of bedoelen ze dat zij 2 er rijker van worden?
Oud 6 oktober 2011, 02:18   #30
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Al wie dat gelooft is gewoonweg voldoende gebrainwasht.
Misschien in de eerste ronde gaan we nu niets betalen maar door oa die creaties van die bad banken gaan we uiteindelijk wel het gelag betalen.
Men schuift het constant voor zich uit en al de maatregelen en manoeuvres gaan op termijn niets uithalen, en contraire ze maken het keer op keer erger. De bom die ooit eens gaat barsten gaat daarom eens zo hard aankomen en meer verwoesting achterlaten dan alles bijeen van de afgelopen decennia of zelfs eeuw.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2011, 16:23   #31
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

1 000 000 000 000 euro voor dat fameus fonds.

Kan iemand mij nekeer uitleggen hoe ze dat gaan financieren, als dat ons geen cent gaat kosten?
Frans Oghtendlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2011, 16:29   #32
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Kan iemand mij nekeer uitleggen hoe ze dat gaan financieren, als dat ons geen cent gaat kosten?
Dat is een fonds waarop ze gokken er nooit een bal uit te moeten halen, ... windowdressing om de beleggers zand in de ogen te strooien, uiteraard kunnen ze dat nooit uitbetalen, mocht het nodig zijn...

gewoon lucht.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2011, 17:05   #33
subocaj

Standaard

Geen probleem die 1.000 miljard, de drukpersen staan dit jaar niet meer stil.

Goed voor de werkgelegenheid of werken die al volautomatisch?
Oud 2 november 2011, 17:08   #34
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

kan ik ergens solliciteren voor zo'n job?
Frans Oghtendlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2011, 17:25   #35
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wafels. 5 euro per pakje.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2011, 17:27   #36
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Wafels. 5 euro per pakje.
En een spaghetti-avond.
Oud 2 november 2011, 20:27   #37
subocaj

Standaard

Citaat:
kan ik ergens solliciteren voor zo'n job?
Bij de nationale bank. Of heet die nu notionele bank?
Oud 2 november 2011, 21:46   #38
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:

Inderdaad...

Maar kan mij eens iemand uitleggen waar ze dat geld gaan vinden?
Of zou dat ook virtueel geld zijn?

Waarschijnlijk wel...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2011, 22:30   #39
besluitloos
Banneling

Standaard

Citaat:

op dezelfde manier als we in de wereldwijde crisis ingesukkeld zijn. Dat is gefantaseerd geld. En met dat gefantaseerd geld gaan ze nog wat verder fantaseren.

Of, zoals freelancer e.a. zeggen, dat is virtueel geld. Dat bestaat niet echt en kan ook nooit uitgegeven worden.
besluitloos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2011, 22:33   #40
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat bedrag is maar bijkomstig, veel erger is dat deze nieuwe Europese instelling boven alle gezag staat en volstrekt immuun is. Als dit wordt goedgekeurd is de Europese dictatuur een feit.
Ik vind het bijzonder verontrustend dat de bevolking braafjes knikt en zwijgt.

Ik acht oorlog op het Europese vasteland meer en meer mogelijk. Het fascisme van de 21ste eeuw zal marcheren onder de blauwe vlag met gele sterren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be