Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2011, 10:26   #1
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard geldkraan dicht!

Nee ik heb het niet over de Walen of de Grieken maar wel de gehele Belgische politiek.

Totale boycot van België:

- geen belastingen meer,
- geen boetes meer
- geen tckets meer voor trein tram en bus

noem maar op, alles waarmee de regerende elite in dit land echt pijn kan gedaan worden.

Tijd voor alle zagers en klagers hier om eindelijk eens kleur te bekennen of voor eeuwig te zwijgen.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2011, 10:33   #2
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2011, 10:40   #3
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

lol
Oud 3 november 2011, 11:09   #4
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De belze staat is zo slim dat ineens van mijn pree te pikken, anders wachte ik inderdaad zo lang mogelijk.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2011, 11:10   #5
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Nee ik heb het niet over de Walen of de Grieken maar wel de gehele Belgische politiek.

- geen belastingen meer,
- geen boetes meer

noem maar op, alles waarmee de regerende elite in dit land echt pijn kan gedaan worden.

Tijd voor alle zagers en klagers hier om eindelijk eens kleur te bekennen of voor eeuwig te zwijgen.
Je krijgt jammer genoeg niet teveel mensen die dat ook effectief zullen doen, ze zullen misschien zeggen dat ze ook geen belastingen meer betalen en zo, maar in 't geniep...
Zie eens dat ze hun huisje en zo kwijt geraken...
Oud 3 november 2011, 11:13   #6
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

Beste Pelgrim, ik hoor het u allemaal graag zeggen(schrijven). Wat betreft geen belastingen meer betalen, als loon of weddetrekkende hebt ge zelfs die keuze niet, het wordt al afgehouden aan de bron,bij mij dusdanig veel dat ik altijd moet terugkrijgen. Wat betreft geen ticket meer betalen op trein tram bus, geloof mij, van zodra er bij een belg zwartrijden vastgesteld wordt, stopt het voertuig en komt er onmiddellijk politie bij, je wordt van de tram trein bus gehaald met bovenop ene fikse boete. Oh ja, u zegt , geen boetes meer betalen, dan komt de deurwaarder aan huis, indien nodig met steun van politie, goederen worden aangeslagen en verkocht. De enigste personen voor wie een deel van uw redeneringen opgaan zijn voor zij die niks hebben, ja, een kei kunt ge natuurlijk niet stropen. Wat we met zijn allen en dan bedoel ik alle werkenden zowel arbeiders, bedienden en ambtenaren moesten doen is eens een week naar het werk gaan met alleen het openbaar vervoer. Het eerste wat komt stil te liggen is de industrie, bijna niemand geraakt op een industrieterrein om 0500hr s'morgens. Chemische bedrijven gaan hierdoor de opkomende ochtendplg niet binnenkrijgen waarbij in sommige bedrijven een gevaar dreigt. Voor de rest, het treinverkeer naar brussel komt vast te zitten, kan gewoon de stroom ambtenaren niet aan die elke dag naar Brussel moeten en waarvan velen met eigen wagen rijden. Als we dit met zijn allen zouden doen, maw de wagen thuislaten, dan ben ik zeker dat de regering na 3 dagen op de grond zit en smeekt dat we alstublieft terug met de wagen naar het werk komen. Dit zou pas een aktie zijn, maar ja, welke vlaming zal hier wanneer aan beginnen.
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2011, 11:22   #7
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
Beste Pelgrim, ik hoor het u allemaal graag zeggen(schrijven). Wat betreft geen belastingen meer betalen, als loon of weddetrekkende hebt ge zelfs die keuze niet, het wordt al afgehouden aan de bron,bij mij dusdanig veel dat ik altijd moet terugkrijgen. Wat betreft geen ticket meer betalen op trein tram bus, geloof mij, van zodra er bij een belg zwartrijden vastgesteld wordt, stopt het voertuig en komt er onmiddellijk politie bij, je wordt van de tram trein bus gehaald met bovenop ene fikse boete. Oh ja, u zegt , geen boetes meer betalen, dan komt de deurwaarder aan huis, indien nodig met steun van politie, goederen worden aangeslagen en verkocht. De enigste personen voor wie een deel van uw redeneringen opgaan zijn voor zij die niks hebben, ja, een kei kunt ge natuurlijk niet stropen. Wat we met zijn allen en dan bedoel ik alle werkenden zowel arbeiders, bedienden en ambtenaren moesten doen is eens een week naar het werk gaan met alleen het openbaar vervoer. Het eerste wat komt stil te liggen is de industrie, bijna niemand geraakt op een industrieterrein om 0500hr s'morgens. Chemische bedrijven gaan hierdoor de opkomende ochtendplg niet binnenkrijgen waarbij in sommige bedrijven een gevaar dreigt. Voor de rest, het treinverkeer naar brussel komt vast te zitten, kan gewoon de stroom ambtenaren niet aan die elke dag naar Brussel moeten en waarvan velen met eigen wagen rijden. Als we dit met zijn allen zouden doen, maw de wagen thuislaten, dan ben ik zeker dat de regering na 3 dagen op de grond zit en smeekt dat we alstublieft terug met de wagen naar het werk komen. Dit zou pas een aktie zijn, maar ja, welke vlaming zal hier wanneer aan beginnen.

Dat zou inderdaad een geweldige actie zijn.

Nog meer alternatieven, met z'n allen beslissen een week niet te tanken...

Of een maand niet te roken, geen lotto meer te spelen, (waarom denk je dat ze zo een onnozel programma als rang1 lanceren op TV, ... om mensen vrijwillig belasting te laten betalen natuurlijk... )

Ofwel eens zien wat voor procedures we allemaal niet kunnen starten die perfect legaal zijn maar het overheidssysteem kompleet doen vastlopen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2011, 11:47   #8
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
De belze staat is zo slim dat ineens van mijn pree te pikken, anders wachte ik inderdaad zo lang mogelijk.
Veel mensen moeten elk jaar toch bij betalen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Je krijgt jammer genoeg niet teveel mensen die dat ook effectief zullen doen, ze zullen misschien zeggen dat ze ook geen belastingen meer betalen en zo, maar in 't geniep...
Zie eens dat ze hun huisje en zo kwijt geraken...
Die Vlaemsche burgermentaliteit zal ook de reden zijn waarom Belgique zal blijven bestaan en we recht op een nieuw fascisme afstevenen. Een woord dat ik hier bewust gebruik.
Oud 3 november 2011, 11:59   #9
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Veel mensen moeten elk jaar toch bij betalen.

Die Vlaemsche burgermentaliteit zal ook de reden zijn waarom Belgique zal blijven bestaan en we recht op een nieuw fascisme afstevenen. Een woord dat ik hier bewust gebruik.
Allemaal gemakkelijk om te blijven kakken op die zogenaamd typische Vlaemsche burgermentaliteit...

Maar wat doe je concreet zelf ?

Breng je zelf je voorstellen wel in de praktijk ? Weiger je zelf nog langer belastingen te betalen, of boetes, of kaartjes voor openbaar vervoer ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2011, 12:06   #10
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

zoals de new kids :" vanaf nu betaal helemaal nergens meer voor , jongeh"
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2011, 12:23   #11
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

- geen belastingen meer,
- geen boetes meer

Goed idee, maar het gros van mijn belastingen wordt aan de bron afgehouden.

Maar ik rook wel bijna een jaar niet meer en dat heeft de begroting toch aanzienlijk in de problemen gebracht.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2011, 12:44   #12
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht

Maar ik rook wel bijna een jaar niet meer en dat heeft de begroting toch aanzienlijk in de problemen gebracht.

'Geen woorden, maar daden' en 'Verander de wereld! Begin bij jezelf' zijn twee mooie spreekwoorden, Pelgrim! Ik lees nu al enkele maanden je 'strijd met anarchistische ondertoon'. Waar blijft de organisatie ervan? Hier wat komen roepen in de woestijn - op een klein forum dan nog - zal weinig aarde aan de dijk zetten. Pas op, dit is niet denigrerend bedoeld (zoals sommige van je posts ten aanzien van Vlaamsvoelenden hier wel zijn). Wie iets wil veranderen moet een bewging op het getouw zetten, mensen achter zich scharen, tijd erin steken, zichzelf wegcijferen voor zijn doel: dat is niet iedereen gegeven!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2011, 12:52   #13
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:

- geen belastingen meer,
- geen boetes meer

Vermogen in vastgoed in BE ==> 0
Overige vermogen in BE ==> volledig terug gebracht naar 0
Inkomsten in BE ==> volledig terug gebracht naar 0

Problem solved (en op de koop toe zijn de vrouwen in vele landen dan nog eens een pak knapper dan in BE )
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2011, 12:54   #14
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

- geen belastingen meer,
- geen boetes meer

Waarom?
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2011, 13:42   #15
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Goei grap. Ge krijgt de belgen enkel uit hun zetel als ge ne groten barbecue organiseert.
Frans Oghtendlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2011, 13:48   #16
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door White Raven Bekijk bericht
Goei grap. Ge krijgt de belgen enkel uit hun zetel als ge ne groten barbecue organiseert.
Gij zijt toch ook zo nen typische, he: altijd maar commentaar, maar zelf ooit iets uitdenken en in elkaar steken dat zelfs maar zou kunnen leiden tot interessant denkwerk...

Ge zou ne keer moeten weten hoe vaak Pel en ik daarmee bezig zijn en verdomme halve epistels uitschrijven daarover. Alleen komen we effectief steeds terecht bij het eeuwige punt: niemand gaat dat willen doen, behalve wij twee.

En wij doen wat wij kunnen in ons leven om 'ongehoorzaam' te zijn. Natuurlijk heeft dat geen effect, wat zou het effect hebben. Maar met pipo's zoals u geraken we ook nergens.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 3 november 2011 om 14:08.
Oud 3 november 2011, 13:56   #17
freelancer
Banneling

Standaard

Het is duidelijk dat iemand van een populistische partij gepost heeft...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2011, 14:01   #18
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Het is duidelijk dat iemand van een populistische partij gepost heeft...
Wees eens concreet. Over wie heb je het.
Oud 3 november 2011, 14:04   #19
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Allemaal gemakkelijk om te blijven kakken op die zogenaamd typische Vlaemsche burgermentaliteit...

Maar wat doe je concreet zelf ?

Breng je zelf je voorstellen wel in de praktijk ? Weiger je zelf nog langer belastingen te betalen, of boetes, of kaartjes voor openbaar vervoer ?
Ik heb hier meermaals voorstellen gedaan. De kracht van burgerverzet zit in het aantal en daar loopt het altijd mis omdat er heel veel kaakslagflaminganten zijn die moord en brand schreeuwen over wat hen niet aan staat maar als puntje bij paaltje komt duizend en één excuses verzinnen om toch maar niet moe te worden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht

Alleen al door uw levensverwachting op te krikken geef je het regime de middenvinger

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht

'Geen woorden, maar daden' en 'Verander de wereld! Begin bij jezelf' zijn twee mooie spreekwoorden, Pelgrim! Ik lees nu al enkele maanden je 'strijd met anarchistische ondertoon'. Waar blijft de organisatie ervan? Hier wat komen roepen in de woestijn - op een klein forum dan nog - zal weinig aarde aan de dijk zetten. Pas op, dit is niet denigrerend bedoeld (zoals sommige van je posts ten aanzien van Vlaamsvoelenden hier wel zijn). Wie iets wil veranderen moet een bewging op het getouw zetten, mensen achter zich scharen, tijd erin steken, zichzelf wegcijferen voor zijn doel: dat is niet iedereen gegeven!
Voor u 't zelfde. Ik heb hier meermaals zéér concrete voorstellen gedaan. De meesten aan wie die voorstellen gericht waren kwamen niet verder én zullen nooit verder komen dan hier op dit forum hysterisch te doen over het groot onrecht dat hen wordt aangedaan door die stoute boze Walen, maar zelf brengen ze geen enkel concreet alternatief voor. Wel de Vlaming verdient niet beter dan door Di Rupo, Electrabel en Europa genaaid te worden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door White Raven Bekijk bericht
Dat is nog heel optimistisch.
Oud 3 november 2011, 14:18   #20
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Gij zijt toch ook zo nen typische, he: altijd maar commentaar, maar zelf ooit iets uitdenken en in elkaar steken dat zelfs maar zou kunnen leiden tot interessant denkwerk...

Ge zou ne keer moeten weten hoe vaak Pel en ik daarmee bezig zijn en verdomme halve epistels uitschrijven daarover. Alleen komen we effectief steeds terecht bij het eeuwige punt: niemand gaat dat willen doen, behalve wij twee.

En wij doen wat wij kunnen in ons leven om 'ongehoorzaam' te zijn. Natuurlijk heeft dat geen effect, wat zou het effect hebben. Maar met pipo's zoals u geraken we ook nergens.
Ge beseft toch dat ge mij just gelijk hebt gegeven? Ge zegt het zelf: niemand gaat dat willen doen. Niemand gaat eender wat willen doen, behalve een paar slimmeriken/gevaarlijke extremisten (hangt af van wie zijn standpunt).
Frans Oghtendlicht is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be