Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 november 2011, 01:08   #241
Torkilson
Gouverneur

Torkilson's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Dat is niet waar. De islam is staat rechtbank leger.
Wij leven niet in een Islamitisch land, wij leven in een land waar vrijheid van Godsdienst geldt.
Citaat:

Men moet de mensen daar dan wel de kans toe geven en die niet in de racisme of islamofobiehoek drummen. Eveneens moet men stoppen de mensen blaasjes wijs te maken in de hoop een soort van euroislam op te richten. Nu doen 'progressieven' aan islampromotie zogenaamd om de onwetende Vlaming de islam te leren kennen.
Gij moet dan ook niet alle Islam-gelovigen op één hoopje vegen met de extremisten. Dat is namelijk een onrechtvaardige beschuldiging. Als ge niet wilt dat ik u racist noem, zult ge daarmee moeten stoppen.

Citaat:

Elke fundamentalist is onmiddellijk op de tenen getrapt en velen zullen niet alleen fuck u zeggen maar mij ook met de dood bedreigen zoals hun 'profeet' mohammed het hen destijds heeft voorgedaan.
En een gematigd moslim is op zijn tenen getrapt als ge de Islam aanvalt. Val de extremisten voor mijn part aan zoveel ge wilt, laat de doorsnee gelovige met rust. Die willen, net als wij, een goed leven met respect voor iedereen.
Citaat:
Er zijn er echter anderen, velen van hen zijn nu exmoslims. Exmoslims die nu op hun beurt de mensen voor de islam waarschuwen
Ach ja, hun goed recht om zich af te keren van hun geloof. Dat zij waarschuwen voor extremisme is op zich niet verkeerd. Dat zij, net als gij, alle gelovigen op een hoopje gooien met de extremisten is bijzonder spijtig.
Oud 8 november 2011, 01:09   #242
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Mocht je gaan slapen: ik wens je een fijne nachtrust! Slaap ze. Ik ben er ook eens vandoor.
Dat is dus niet gelukt, met dank aan mijn dochter die ik nog moest inbakeren. Ik hoop in ieder geval dat gij geniet van uw rachtnust.
Oud 8 november 2011, 01:19   #243
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht
Laat ons even uitgaan van een casus. Het betreft een jonge Marokkaan van de tweede generatie, net 18 geworden, klaar voor de arbeidsmarkt. Hij is niet door anderen ontmoedigd om te solliciteren, hij roept niet “racist” naar iedereen die het niet met hem eens is, hij is positief ingesteld. Hij heeft geen “wij” en “zij” gevoel gekregen ondanks uitspraken als

en

Onze jonge Marokkaan zoekt werk, door zijn naam, huidskleur en afkomst, wordt hij echte niet aanvaard binnen onze maatschappij, velen kennen Marokkanen enkel als criminelen. Hij wordt dan ook voortdurend geweigerd.

vb.

Onze jonge Marokkaan heeft nu enkele opties:

1. Hij gaat doppen. Wettelijk kan dat, gezien hij kan bewijzen dat hij werk zocht, maar nergens werd aangenomen. Als hij dit echter doet is het een profiteur, want hij werkt niet en leeft op onze kosten.
  2. Hij kan in de criminaliteit gaan, als hij dit echter doet is hij een crimineel en bevestigd hij nogmaals het vooroordeel
  3. Hij kan gaan bedelen, als hij dit echter doet wordt hij als schorremorrie gezien dat voortdurend mensen lastig valt en dat te lui is om te werken.
  4. Hij kan terugkeren naar Marokko, waar hij als buitenlander wordt aanzien, en hij opnieuw wordt geconfronteerd met uitsluiting.
  5. Hij kan creperen van de honger.

Hiermee wil ik niet zeggen dat alle Allochtonen engeltjes zijn. Maar wel dat we, om onze maatschappij vooruit te helpen, het in het belang is van iedereen om iedereen die wil werken de kans te gunnen dit ook daadwerkelijk te doen.
Criminaliteit hoeven we niet te tolereren, maar steeds een volledige bevolkingsgroep te viseren is contraproductief. De allochtoon die wil werken zal op den duur alleen maar de kans krijgen om in de criminaliteit te gaan, of om te profiteren. Dit zijn beide zaken die we allemaal liever vermijden.
Ik heb een Marokkaan uit Antwerpen tegengekomen in Napoli. Die was daar gaan wonen. Volgens hem was het daar de gulden middenweg tussen België en Marokko. Zijn uiterlijk viel er niet op, het is er schoon weer, maar het is veel vrijer als in Marokko, waar hij sowieso een " Belg " is. In België was hij dan weer een Marokkaan, en voelde hij zich evenmin thuis.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2011, 01:22   #244
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Absoluut niet, ik ga uit van één casus om aan te tonen hoe dit in het geheel in zijn werk gaat. ge hebt duidelijk de eerste en laatste alinea niet grondig gelezen.
M.a.w. je bent aan het veralgemenen ? Iets dat de allochtonen-knuffelaars de normale échte Belgen gewoonlijk verwijten..." Ge moet niet veralgemenen " zeggen ze dan...
Oud 8 november 2011, 01:24   #245
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
M.a.w. je bent aan het veralgemenen ? Iets dat de allochtonen-knuffelaars de normale échte Belgen gewoonlijk verwijten..." Ge moet niet veralgemenen " zeggen ze dan...
Wie veralgemeend? Ik niet in ieder geval.
Wat is een échte Belg? Ik niet in ieder geval.
Wat is de meerwaarde van uw post? Geen gevonden.
Oud 8 november 2011, 01:26   #246
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik heb een Marokkaan uit Antwerpen tegengekomen in Napoli. Die was daar gaan wonen. Volgens hem was het daar de gulden middenweg tussen België en Marokko. Zijn uiterlijk viel er niet op, het is er schoon weer, maar het is veel vrijer als in Marokko, waar hij sowieso een " Belg " is. In België was hij dan weer een Marokkaan, en voelde hij zich evenmin thuis.
En, uw punt is...? Dat Marokkanen zich wel degelijk kunnen aanpassen, en goed ook? Dat wist ik al, ze moeten alleen de kans krijgen. Ze hebben niet allemaal dezelfde capaciteiten, hetzelfde taalgevoel,...
Oud 8 november 2011, 01:26   #247
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus, ge filtert hen eruit en we komen weer in het stramien terecht dat ik hierboven beschrijf.
Wat moeten de mensen anders doen, vermits 9 op de 10 keren blijkt dat de kerel zich ontpopt tot een lastpost ?
Oud 8 november 2011, 01:30   #248
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Wat moeten de mensen anders doen, vermits 9 op de 10 keren blijkt dat de kerel zich ontpopt tot een lastpost ?
Nadenken of het niet de moeite loont die tiende persoon een kans te geven. Nadenken over de reden waarom het één op tien is, dat ge hier aanhaalt.
Nadenken over wat ons op termijn vooruit helpt.

Dit zijn nog maar drie dingen om over na te denken...
Oud 8 november 2011, 06:11   #249
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Deze draad hanteert even kinderlijk simplistische stellingen als het ordinair racisme...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2011, 08:16   #250
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Grappig (niet).
Je snapt me wel, niet? Zie vorig antwoord. Ik heb geen probleem met je, euh, probleemstelling, wel met het feit dat je dat doortrekt naar de allochtoon in z'n algemeenheid.
Waar lees je iets als "doortrekken naar de allochtonen in zijn algemeenheid"?

Er wordt aan de hand van een voorbeeld uitgelegd waarom racisme onze maatschappij verziekt.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2011, 08:22   #251
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Noem eens een paar Westerse landen waar de integratie van moslims een succes is.
Kan je dan eerst definiëren wat jij een "succes" noemt?
Eventueel met een concreet voorbeeld van een land dat een succes is of was.

Als een land voor er moslims kwamen al geen succes is, kan je niet verwachten dat het door de moslims plots wel een succes wordt.
Oud 8 november 2011, 08:29   #252
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Kan je dan eerst definiëren wat jij een "succes" noemt?
Eventueel met een concreet voorbeeld van een land dat een succes is of was.
Zwitserland, de enige echte democratie die er bestaat.
Citaat:
Als een land voor er moslims kwamen al geen succes is, kan je niet verwachten dat het door de moslims plots wel een succes wordt.
Hoezo niet? Zijn al die Moslims dan geen meerwaarde die het gemiddelde kunnen opdrijven?
Oud 8 november 2011, 08:48   #253
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Zwitserland, de enige echte democratie die er bestaat.
Welke criteria gebruik jij om Zwitserland een succes te noemen?

Citaat:
Hoezo niet? Zijn al die Moslims dan geen meerwaarde die het gemiddelde kunnen opdrijven?
In Zwitserland volgens jou alvast wel.
Oud 8 november 2011, 09:01   #254
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is dus niet gelukt, met dank aan mijn dochter die ik nog moest inbakeren. Ik hoop in ieder geval dat gij geniet van uw rachtnust.
Heb ik gedaan. Wel wat te kort

@Dixie: Laat de joden met rust. Hier gaat het niet over joodse kinderen.
Oud 8 november 2011, 09:03   #255
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Het model dat Torkilson beoogd is niet mogelijk want voor élke moslim is het woord van God belangrijker dan 'menselijke' wetten. Er is géén compromis mogelijk, begrijp je dat niet? Zelfs de schaapjes verdoven is te veel gevraagd.
Er is wel een compromis mogelijk.
Hoofddoeken bijvoorbeeld.
Degene die een hoofddoek willen dragen, dragen een hoofddoek behalve wanneer de veiligheid anders voorschrijft.
Degene die geen hoofddoek willen dragen, dragen geen hoofddoek.
Simpel, hé.
Oud 8 november 2011, 09:07   #256
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
Racisme oplossen? Dat wordt erin geboord bij mensen aan de hand van andere mensen en eigen instinct. Uiteindelijk beschermen we allemaal ons territorium tegen vreemdelingen, welke huidskleur ook.
Tot je die vreemdelingen leert kennen.
Dan zijn ze geen vreemdelingen meer.
Oud 8 november 2011, 09:10   #257
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welke criteria gebruik jij om Zwitserland een succes te noemen?
Het is een volksdemocratie, eentje die economisch succesvol is, zelfs met hun nadelen in natuurlijke grondstoffen.

Citaat:
In Zwitserland volgens jou alvast wel.
Hoeveel moslims hebben er enige macht? Of kunnen politieke druk uitoefenen?
Oud 8 november 2011, 09:13   #258
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Het gaat over de Marokkaan die volgens de topicstarter door het (overroepen) racisme van de blanke Vlaming niet aan werk geraakt. Dat is het beeld dat de topicstarter ons zit voor te schotelen of wil doen geloven. Een Marokkaan dus die niet “racist” roept naar iedereen die het niet met hem eens is, positief ingesteld is en geen “wij” en “zij” gevoel heeft

Het gaat dus wel degelijk over de islam ook al beseft die het niet. Iemand die als moslim is opgevoed roept racist naar al wie kritiek op de islam heeft, is niet positief ingesteld en kent een wij/zij gevoel.
Voor jou is de Marokkaan uit de OP dan geen moslim.
Bijgevolg gaat deze draad voor jou niet over islam.
Oud 8 november 2011, 09:14   #259
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tot je die vreemdelingen leert kennen.
Dan zijn ze geen vreemdelingen meer.
Dat is het "wij en zij" principe. Eenmaal iemand in de "wij" groep mag die een hoop meer mispeuteren dan iemand in de "zij groep".
Oud 8 november 2011, 09:16   #260
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor jou is de Marokkaan uit de OP dan geen moslim.
Bijgevolg gaat deze draad voor jou niet over islam.
Zoals ik al duidelijk bracht. Als die Marokkaan door mijn selectie komt -waar vasthouden aan verouderde levensregels binnen een geweldadige religie een sterk minpunt zijn- evenals de mogelijkheid tot zwanger worden- dan gaat ie van de "zij" , naar de "wij" groep.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be