Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 november 2011, 11:55   #11941
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Jij denkt dat dat gewoonlijk geen autochtonen zijn. Dan ben je veranderd van gedacht.

Die feiten zijn je wel bekend. Je weet al te goed dat het over autochtonen gaat, dan moet je hier niet doen alsof het allochtonen zijn.

U haalt weer verschillende betekenissen door elkaar. In de quote van me die u hier tussenlapt gaat het niet over "jongeren" maar over de benoeming van een deel van de bevolking. Als het in Belgie over "iemand" gaat, dan ga (of ging) ik ervan uit dat het over een "belg" gaat en niet over een chinees. Gaat het over een chinees, dan zet men dat erbij (vroeger althans).

De term "jongeren" is ondertussen algemeen gekend als eufemisme voor het niet mogen benoemen van criminele allochtone jeugd. Ondertussen is die overvloed aan criminele feiten door die "jongeren" zo algemeen verbreid dat men er "chirojongens" bijzet als het over niet allochtone jongeren gaat. Echter dit is natuurlijk niet 100% zeker want ze moeten de mensen toch nog wat zand in de ogen strooien.

Een artikel dat over "jongeren" gaat kan dus niet gebruikt worden om aan te duiden dat Marckse en Franske van de chiro die mens in mekaar hebben geklopt.
Maar dat had de rest van het forum waarschijnlijk allang begrepen. Er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2011, 12:09   #11942
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
U haalt weer verschillende betekenissen door elkaar. In de quote van me die u hier tussenlapt gaat het niet over "jongeren" maar over de benoeming van een deel van de bevolking. Als het in Belgie over "iemand" gaat, dan ga (of ging) ik ervan uit dat het over een "belg" gaat en niet over een chinees. Gaat het over een chinees, dan zet men dat erbij (vroeger althans).
Nee, hoor. Het ging wel degelijk over "jongeren"
als er geen aparte vermelding bijstaat neem ik aan dat in een land met 90% blanke autochtone jongeren, het over autochtone jongeren gaat.
Citaat:
De term "jongeren" is ondertussen algemeen gekend als eufemisme voor het niet mogen benoemen van criminele allochtone jeugd. Ondertussen is die overvloed aan criminele feiten door die "jongeren" zo algemeen verbreid dat men er "chirojongens" bijzet als het over niet allochtone jongeren gaat. Echter dit is natuurlijk niet 100% zeker want ze moeten de mensen toch nog wat zand in de ogen strooien.
Ondertussen? Sedert 24 augustus is dit veranderd!
http://forum.politics.be/showthread....50#post5647150

Citaat:
Een artikel dat over "jongeren" gaat kan dus niet gebruikt worden om aan te duiden dat Marckse en Franske van de chiro die mens in mekaar hebben geklopt.
Maar dat had de rest van het forum waarschijnlijk allang begrepen. Er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk.
Ja, natuurlijk.
Als het over "onze" jongeren gaat zijn het uitzonderingen. Als het over "hun" jongeren gaat is het typisch!

Zit elbow hier nog?
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=465
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2011, 12:11   #11943
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
100 % correct!
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2011, 13:08   #11944
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Een paar weken geleden las ik in de krant (Volkskrant, Nederland) over de aanhouding van een groep jeugdigen. Verder lezen leerde mij dat het ging om 9 mannen (geen vrouwen) met leeftijden van 38, 35, 32 en 29 jaar, de rest beneden de 25. Maar waarom deze groep 'jeugdigen' noemen? Omdat het een multiculturele bende was. Turken, Marokkanen, Antillianen en een inboorling.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2011, 13:19   #11945
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Een paar weken geleden las ik in de krant (Volkskrant, Nederland) over de aanhouding van een groep jeugdigen. Verder lezen leerde mij dat het ging om 9 mannen (geen vrouwen) met leeftijden van 38, 35, 32 en 29 jaar, de rest beneden de 25. Maar waarom deze groep 'jeugdigen' noemen? Omdat het een multiculturele bende was. Turken, Marokkanen, Antillianen en een inboorling.
Pas op hoor, zonder bron en link die aantonen dat u juist zit over leeftijden, origine en terechtheid van aanhouding, doet u aan haatzaaien waardoor het nodig is en blijft dat Sjok ten strijde trekt!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2011, 13:19   #11946
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Juist!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2011, 14:33   #11947
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Juist!
Ja, dat verwondert me niet dat jij dat juist vindt.
Als het over "onze" jongeren gaat zijn het uitzonderingen. Als het over "hun" jongeren gaat is het typisch!

Laatst gewijzigd door artisjok : 9 november 2011 om 14:34.
Oud 9 november 2011, 17:16   #11948
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Er is helemaal niets hypocriet aan om vlees te eten maar ervoor te zorgen dat het dierenleed zoveel mogelijk beperkt wordt.
Natuurlijk wel.
Als ge het dierenleed wilt beperken dan eet ge geen dieren meer.
Oud 9 november 2011, 19:01   #11949
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, dit topic gaat over "Waarom er meer mensen iets krijgen tegen allochtonen"
Ik vind het nogal eigenaardig om iets te krijgen tegen een bepaalde groep omwille van feiten waar andere groepen zich ook aan bezondigen.
Zou het kunnen dat bij een bepaalde groep het "offerfeest" meer als het nieuws haalt, zelfs voorgesteld wordt als een grote dag voor een bepaalde bevolkingsgroep, dan nog in het nieuws komt omdat ze weigeren zelfs maar gebruik te maken van installaties, met veel weggegooid belastingsgeld georganiseerd, (15.000 euro in Anwerpen... )voor een lege zaal als resultaat. Enz
Maar ik heb precies juist gelezen dat je eindelijk kunt aanvaarden dat dat onverdoofd slachten een onnodige brutaliteit is bij dat "offerfeest"?
Mijn antwoord ging dus vooral over "waarom meer aandacht voor... dan!"

Laatst gewijzigd door andev : 9 november 2011 om 19:07.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2011, 19:04   #11950
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Natuurlijk wel.
Even nuttig antwoord als: als je minder criminaliteit, last en kosten wil hebben, dan beperkt je sterk het aantal allochtonen in je land, en laat enkel diegenen binnen waar we iets aan hebben!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2011, 19:16   #11951
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
als er geen aparte vermelding bijstaat neem ik aan dat in een land met 90% blanke autochtone jongeren, het over autochtone jongeren gaat.
Nu ben je echt wel aan het zwanzen. Als men spreekt over "jongeren" dan heeft men het gegarandeerd over niet-Europese allochtone jongeren. En daar bedoelt men ook geen Cambodjanen of Brazilianen mee, maar enkel Noord-Afrikanen.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2011, 19:36   #11952
Torkilson
Gouverneur

Torkilson's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Even nuttig antwoord als: als je minder criminaliteit, last en kosten wil hebben, dan beperkt je sterk het aantal allochtonen in je land, en laat enkel diegenen binnen waar we iets aan hebben!
Onzin, dat lost niets op.
Oud 9 november 2011, 20:02   #11953
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Natuurlijk wel.
Welles
nietes
Welles
nietes
Gij wint.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2011, 20:08   #11954
Torkilson
Gouverneur

Torkilson's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Welles
nietes
Welles
nietes
Gij wint.
+klopt, omdat velen niet met argumenten komen. Spijtig natuurlijk.
Oud 9 november 2011, 20:33   #11955
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Ondertussen? Sedert 24 augustus is dit veranderd!
http://forum.politics.be/showthread....50#post5647150

Ja, natuurlijk.

Zit elbow hier nog?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Nu ben je echt wel aan het zwanzen. Als men spreekt over "jongeren" dan heeft men het gegarandeerd over niet-Europese allochtone jongeren. En daar bedoelt men ook geen Cambodjanen of Brazilianen mee, maar enkel Noord-Afrikanen.
Die "jongeren" in Erpe-Mere die in groep met een 15-tal die man in coma sloegen waren nochtans Belgische autochtone jongeren.
Vandaar dat het uitzonderingen zijn.
Indien het niet-Europese allochtone jongeren waren dan is het typisch.
Oud 9 november 2011, 20:43   #11956
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Die "jongeren" in Erpe-Mere die in groep met een 15-tal die man in coma sloegen waren nochtans Belgische autochtone jongeren.
Heb je 2 minuten geleden de reportage gezien in Ter Zake over Charlie Hebdo? Met beelden van"Franse (ahum) "jongeren" die meteen in agressie vervielen.

Ik vind dat altijd zo lachwekkend, die 'jongeren' in leren jekkers en hype baskets die ineens beginnen te schuimbekken omdat hun profeet in een spotprent verschijnt. Ik heb dat nog nooit gezien 'autochtone christelijke jongeren' die als hyena's bijeentroepen en klaar staan om op de vuist te gaan tegen journalisten als die een krant met een spotprent van Jezus of zo tonen. Die zijn daarmee niet bezig en voelen zich helemaal niet persoonlijk geviseerd door een prent van een dooie van 2000 jaar geleden.
Oud 9 november 2011, 20:54   #11957
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb je 2 minuten geleden de reportage gezien in Ter Zake over Charlie Hebdo? Met beelden van"Franse (ahum) "jongeren" die meteen in agressie vervielen.

Ik vind dat altijd zo lachwekkend, die 'jongeren' in leren jekkers en hype baskets die ineens beginnen te schuimbekken omdat hun profeet in een spotprent verschijnt. Ik heb dat nog nooit gezien 'autochtone christelijke jongeren' die als hyena's bijeentroepen en klaar staan om op de vuist te gaan tegen journalisten als die een krant met een spotprent van Jezus of zo tonen. Die zijn daarmee niet bezig en voelen zich helemaal niet persoonlijk geviseerd door een prent van een dooie van 2000 jaar geleden.
Ik heb niemand zien schuimbekken. Ik heb wel gezien dat er één de krant verfrommelde en op de grond smeet en kwaad wekliep.
Ik heb ook gezien dat nog anderen er over konden discussiëren.
Ik heb ook gezien dat in de krantenwinkel van die allochtoon, de editie van deze week uitverkocht was, maar niet die van vorige week.

Autochtone christelijke jongeren reageren nooit zo.
Op de voorpagina van het – intussen in Frankrijk uitverkochte – ‘Charia Hebdo’-nummer (foto 2) wordt ook een artikel aangekondigd over katholieke integristen die zich verzetten tegen een toneelstuk dat dezer dagen in Parijs wordt opgevoerd. De Franse minister van Binnenlandse Zaken Claude Guéant zegt dat katholieke integristen wel protesteren maar geen aanslagen plegen. Katholieke integristen hebben de voorbije dagen anders wel auto-olie op bezoekers van genoemd toneelstuk over ‘het gezicht van de zoon van God’ uitgegoten; in april vernielden ze met hamers twee kunstwerken die hen niet bevielen; en in 1988 staken ze een cinemazaal in Parijs in brand omwille van de vertoning van de film The Last Temptation of Christ.
http://aff.skynetblogs.be/archive/20...frankrijk.html
Oud 9 november 2011, 21:09   #11958
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb niemand zien schuimbekken.
Ik wel.

Citaat:
Ik heb wel gezien dat er één de krant verfrommelde en op de grond smeet en kwaad wekliep.
Heb je de samentroeping gemist en de opgestoken vuist? Niet meteen een uitnodiging om te debateren met de journalist, maar jij zal dat wel normaal vinden natuurlijk.

Citaat:
Autochtone christelijke jongeren reageren nooit zo.
Op de voorpagina van het – intussen in Frankrijk uitverkochte – ‘Charia Hebdo’-nummer (foto 2) wordt ook een artikel aangekondigd over katholieke integristen die zich verzetten tegen een toneelstuk dat dezer dagen in Parijs wordt opgevoerd. De Franse minister van Binnenlandse Zaken Claude Guéant zegt dat katholieke integristen wel protesteren maar geen aanslagen plegen. Katholieke integristen hebben de voorbije dagen anders wel auto-olie op bezoekers van genoemd toneelstuk over ‘het gezicht van de zoon van God’ uitgegoten; in april vernielden ze met hamers twee kunstwerken die hen niet bevielen; en in 1988 staken ze een cinemazaal in Parijs in brand omwille van de vertoning van de film The Last Temptation of Christ.
http://aff.skynetblogs.be/archive/20...frankrijk.html

Nu ben je opgelucht zeker dat je drie katholieke integristen en een paardekop hebt kunnen retraceren uit 1988? Ik zou dat gevalletje saven voor alle keren dat je nog islamitisch jongerengeweld gaat moeten vergoeilijken.
Oud 9 november 2011, 21:18   #11959
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wel.

Heb je de samentroeping gemist en de opgestoken vuist? Niet meteen een uitnodiging om te debateren met de journalist, maar jij zal dat wel normaal vinden natuurlijk.
Neen, ik heb die samentroeping niet gemist.
Jij hebt blijkbaar de rest gemist.

Citaat:
Nu ben je opgelucht zeker dat je drie katholieke integristen en een paardekop hebt kunnen retraceren uit 1988? Ik zou dat gevalletje saven voor alle keren dat je nog islamitisch jongerengeweld gaat moeten vergoeilijken.
En die van de voorbije dagen? En die van in april?

Het is wel duidelijk dat jij de feiten/mensen anders beoordeelt naargelang hun afkomst/religie.
Als het één van "ons" is het de uitzondering.
Als het één van "hen" is het typisch.
http://forum.politics.be/showthread....86#post5787286
Oud 9 november 2011, 21:35   #11960
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, ik heb die samentroeping niet gemist.
Jij hebt blijkbaar de rest gemist.
Nee hoor een beschaafd debat was daar niet te zien.

Citaat:
En die van de voorbije dagen? En die van in april?

Het is wel duidelijk dat jij de feiten/mensen anders beoordeelt naargelang hun afkomst/religie.
Als het één van "ons" is het de uitzondering.
Als het één van "hen" is het typisch.
http://forum.politics.be/showthread....86#post5787286
Ik veronderstel dat je me moeiteloos kan kwoten?
Zo nee dan zijn je uitlatingen niet meer dan uitingen van diepe frustraties.
Tiens, ben jij die zedepreker niet die regelmatig zit te vijlen dat er niet veralgemeend mag worden? Dat gezedepreek geldt voor iedereen behalve jezelf zeker?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be