Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 november 2011, 12:44   #541
Torkilson
Gouverneur

Torkilson's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Zolang het eigenvolk niet bereid is alle criminaliteit te gaan vervolgen en sanctioneren, is elk onderzoek op origine zinloos.

In een goed onderzoek moet namelijk de gehele criminele populatie worden onderzocht om uitspraken te doen. Een selective steekproef is wetenschappelijk onverantwoord. Om het zachtjes te zeggen.
Dankuwel, ge waart mij, iets beknopter weliswaar, voor.
Oud 10 november 2011, 13:08   #542
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht
Zoek eht maar uit.

Wij willen criminaliteit verminderen, gij wilt het aantal allochtonen verminderen. het zijn twee verschillende zaken. Amuseer u ermee maar mijn geduld is stilaan op.
Er is een duidelijk oorzakelijk verband tussen immigratie en toename van criminele activiteiten...als ge de criminaliteit wilt aanpakken zonder te erkennen dan de helft van de crimele feiten door importers worden gepleegd dan amuseert gij u maar met deze hopeloze zaak
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2011, 13:10   #543
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Zolang het eigenvolk niet bereid is alle criminaliteit te gaan vervolgen en sanctioneren, is elk onderzoek op origine zinloos.
In een goed onderzoek moet namelijk de gehele criminele populatie worden onderzocht om uitspraken te doen. Een selective steekproef is wetenschappelijk onverantwoord. Om het zachtjes te zeggen.
Een onderzoek op origine is nodig, al is het maar om bepaalde onderzoeksdaden te ontdoen van alle misplaatste racisme klachten...

Nieuwe sexuele misdrijven worden ook altijd eerst getoetst aan 'oude' daders...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2011, 13:19   #544
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Er is een duidelijk oorzakelijk verband tussen immigratie en toename van criminele activiteiten...als ge de criminaliteit wilt aanpakken zonder te erkennen dan de helft van de crimele feiten door importers worden gepleegd dan amuseert gij u maar met deze hopeloze zaak
Er is een verschil tussen correlatie en oorzakelijk verband. Ik erken niets tot het bewezen is. ik zoek pas naar oplossingen als ik weet waarvoor exact. Dit lijkt mij eerder rationeel dan "mij amuseren met een hopeloze zaak".
Oud 10 november 2011, 15:49   #545
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is een verschil tussen correlatie en oorzakelijk verband. Ik erken niets tot het bewezen is. ik zoek pas naar oplossingen als ik weet waarvoor exact. Dit lijkt mij eerder rationeel dan "mij amuseren met een hopeloze zaak".
Maar tegelijkertijd wilt u niet dat registratie op origine wat over of ondervertegenwoordiging glashelder zou bewijzen kan en mag.
Zo hoeft u ook nooit te erkennen natuurlijk,laat staan oplossingen zoeken, is dat uw bedoeling?
Wat de opmerking van Ebertje betreft waar u mee akkoord ging, registratie van origine bij daderschap in de meest voorkomende vormen van criminaliteit blijft zinvol, omdat het gaat over misdrijven met kleine afstand tot alle burgers. Alle vormen van inbraken, diefstallen al of niet met geweld, overlast,steaming, dealen, afpersing, overvallen, verkrachtingen zijn meest voorkomende vormen van criminaliteit.

Registreer dat eerst maar eens. Het is niet omdat er ook minder voorkomende vormen zijn , dat dit ineens niet meer zinvol is, burgers liggen minder wakker van bedrijfsfraude dan hun auto, huis en kinderen.

Later mag je van mij gerust nog andere vormen onderzoeken, maar dit heeft prioriteit.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2011, 18:19   #546
Elbow
Banneling

Standaard

In Nederland hebben ze minder moeite met registreren en interpreteren.

Citaat:
Uit de landelijke monitor over Marokkaanse en Antilliaanse Nederlanders 2011 van researchinstituut Risbo (Erasmusuniversiteit) - opgezet in opdracht van het ministerie van Binnenlandse Zaken - blijkt dat 38,7 procent van de Marokkaanse mannen tussen 12 en 24 jaar in de Marokkanengemeenten de afgelopen 5 jaar één of meerdere malen bij de politie is beland. Het gaat vooral om vermogens- en geweldsdelicten.
Citaat:
Bij vergelijking van de criminaliteitscijfers onder 12- tot 24-jarigen blijken Marokkaanse jonge mannen vrijwel overal vaker verdachte dan hun Antilliaanse leeftijdsgenoten, zelfs in 20 van de 22 Antillianengemeenten.
Zelfs bij de meisjes begint het verkeerd te lopen.

Citaat:
Ook Marokkaanse meisjes vormen een groeiend probleem. In negen Marokkanengemeenten is méér dan 10 procent van de meisjes tussen 12 en 24 jaar ooit bij de politie beland. In 18 gemeenten doen de Marokkaanse meisjes slechter dan de Antilliaanse meisjes. Koploper is Antillianengemeente Groningen, waar één van elke vier Marokkaanse meisjes politiecontacten heeft gehad, anderhalf keer zo vaak als hun Antilliaanse leeftijdgenoten en zes keer zo vaak als Nederlandse meiden.
Men aarzelt er niet om te vergelijken :
Citaat:
De scores van Marokkaanse jongeren liggen een stuk hoger dan die van autochtone jongeren: gemiddeld is 13 procent van de autochtone mannen en 3 procent van de autochtone vrouwen tot 24 jaar als verdachte bekend bij de politie
Samenvatting uit : http://www.binnenlandsbestuur.nl/ope....2561474.lynkx
Hoe sommigen kunnen blijven doen alsof er geen vuiltje aan de lucht is, ondanks al het cijfermateriaal, is niet te begrijpen.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2011, 19:15   #547
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Maar tegelijkertijd wilt u niet dat registratie op origine wat over of ondervertegenwoordiging glashelder zou bewijzen kan en mag.
.
Stierenstront. Lees mijn posts er maar op na.
Oud 10 november 2011, 19:21   #548
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Waaruit blijkt duidelijk dit oorzakelijk verband?
Bron link a.u.b.

p.s. Heb jij ooit de basis van statistiek gehad? Dan ken je het verschil tussen "oorzakelijk verband" en "correlatie".
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2011, 19:42   #549
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En opnieuw grijpt ze naar de stopoppen.
Weer geen argumenten meer, Ali?
Oud 10 november 2011, 19:43   #550
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vooral? Dus, niet-criminele werkende allochtonen terugsturen? Vergeet het.
Heb jij een cursus gevolg om zinloze praat te leren uitslaan?
Waar lees jij dat we het hebben over de "niet-criminele werkende allochtonen"? Is dat het soort dat inbreken, stelen enz als tijdverdrijf hebben?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2011, 19:44   #551
Alboreto

Standaard

Citaat:
Albi, je schreef helemaal niets en daar zijn we uit, nergens wist je samen te vatten, nergens gaf je het nummer waar die grote argumenten dan zouden staan.
Zoals ik al schreef, heb ik al verschillende keren gedaan.
Het heeft dus geen zin om het nog ne keer te doen, ge negeert toch, dus why bother?

Citaat:
En kun je minder persoonlijk worden? Je lokt namelijk zo zaken uit.
Begin eerst eens voor eigen deur te vegen, Ali.
Oud 10 november 2011, 19:44   #552
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat is de eerste keer dat ik die vraag zie en lees.
Vertel eerst eens welke criteria je gebruikt om te bepalen dat een land "verrijkt" is. En hoe we kunnen bepalen dat de "verrijking" het gevolg is van moslims die naar dat land gekomen zijn.

Over welke vraag heb je het nu?
Denk je echt dat ik daar zal op "antwoorden"?
Met je mond vol tanden staan en doen alsof je van niets weet: foei!
Oud 10 november 2011, 19:45   #553
Alboreto

Standaard

Citaat:
Zoals" je mag origine niet in kaart brengen want dan wil je niets doen aan criminaliteit"?
En de volgende stropop.
Hoeveel keer hebben we dit nu al weerlegd?
Ge illustreert hier schoon wat ik in mijn vorige post schreef.

QED, Ali.
Oud 10 november 2011, 19:49   #554
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Hé kijk, dat is wat ik hier al de hele tijd zeg.
Is er ergens een probleem met criminaliteit, pak dan de criminelen aan.
Ge ziet wel dat het helpt.
En dat zonder racistisch te zijn.
Goed, niet?

Pak de misdadiger (strenger) aan.
Voil�*, we begrijpen elkaar!
En wanneer we bij dat aanpakken van die criminelen... tot de onweerlegbare vaststelling komen dat het zo dikwijls, buiten elke aanvaardbare proportie, om... allochtone/illegalen gaat, dan heeft dat inderdaad niets met "racisme" te maken. Akkoord.
Oud 10 november 2011, 19:53   #555
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zowel Alboreto als ikzelf dragen nochtans voortdurend argumenten aan.
Jullie dragen voortdurend argumenten aan!
Wat een lolbroeken zijn jullie toch!
Stom van ons dat we ze niet als zodanig herkennen!
Oud 10 november 2011, 20:00   #556
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is een duidelijke stropop, weeral. Ik ga het nog één keer uitleggen, daarna kunt ge ermee doen wat ge wilt. Dit is echt de laatste keer dat ik deze vraag beantwoord.

Wij willen criminaliteit bestrijden. Hiervoor stellen wij ons de vraag: "Wat leidt tot criminaliteit?". Eens we dat weten kunnen we de verschillende factoren gaan aanpakken om ervoor te zorgen dat er minder criminaliteit zal zijn in de toekomst. Het heeft als bonusvoordeel dat we die verschillende factoren kunnen vergelijken. We kunnen zien of bepaalde factoren elkaar in stand houden of tegenwerken,...

Uw vraag is: "Waarom zijn vreemdelingen crimineel?" Waarna gij het aantal criminele vreemdelingen wilt verminderen. Waarom moet dat onderzoek zo eng? Waarom wilt ge alleen dat vreemdelingen minder crimineel zijn, en niet iedere groep die meer crimineel gedrag vertoont?
Lieve help....
Men weet al decennia of eeuwen wat leidt tot criminaliteit!
En als je teveel mensen met die kenmerken in je gemeenschap krijgt heb je prijs. Simpel! Dus niet teveel dergelijke mensen binnenlaten, "opvangen" enz
Het enige dat nog onderzocht kon worden is waarom sommige "bevolkingsgroepen" met kenmerken als "armoede, werkloosheid enz" toch nog zoveel crimineler zijn dan "andere bevolkingsgroepen" die met dezelfde negatieve feiten moeten worstelen.
Maar niets dat jullie zelf al niet wisten uiteraard, jullie zijn toch geen hypocriete idioten nietwaar!
Oud 10 november 2011, 20:00   #557
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Voil�*, we begrijpen elkaar!
En wanneer we bij dat aanpakken van die criminelen... tot de onweerlegbare vaststelling komen dat het zo dikwijls, buiten elke aanvaardbare proportie, om... allochtone/illegalen gaat, dan heeft dat inderdaad niets met "racisme" te maken. Akkoord.
Wie is er nu oververtegenwoordigd allochtonen of illegalen?
Indien er een verband is tussen criminaliteit en het illegaal zijn, is het zeker de moeite om dit te onderzoeken.
Maar verblijfsduur mag niet eens geregistreerd en onderzocht worden.
Schrik voor de waarheid? Wat moet er verborgen blijven?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2011, 20:02   #558
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Samengevat: "ik erken niets".
OK
Oud 10 november 2011, 20:05   #559
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
In Nederland hebben ze minder moeite met registreren en interpreteren.

Zelfs bij de meisjes begint het verkeerd te lopen.

Men aarzelt er niet om te vergelijken :

Samenvatting uit : http://www.binnenlandsbestuur.nl/ope....2561474.lynkx
Hoe sommigen kunnen blijven doen alsof er geen vuiltje aan de lucht is, ondanks al het cijfermateriaal, is niet te begrijpen.
Dat is het soort posting dat je wat moet "bijhouden" en een paar tientallen keer onder hun neus schuiven, want, wees maar zeker dat je geen zinnige reactie zult krijgen ....
Feiten voor zinloze ontkenningen, mooie ruil toch!

Post 546 voor de multiculknuffelaars

Laatst gewijzigd door andev : 10 november 2011 om 20:07.
Oud 10 november 2011, 20:07   #560
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Wie is er nu oververtegenwoordigd allochtonen of illegalen?
Beide
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be