Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 november 2011, 21:16   #1
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard Is N-VA pro-E.U. of niet?

Ik begrijp iets niet. De N-VA wil België weg omdat het geen solidariteit wil met onze 3 miljoen landgenoten in het zuiden. Maar de N-VA wil wel in de Europese Unie blijven waar we solidair moeten zijn met 10 miljoen Grieken en straks misschien 60 miljoen Italianen. Wie kan mij dat uitleggen?
Oud 13 november 2011, 21:33   #2
Oblique
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Wie kan mij dat uitleggen?

Louis Tobback.
Oblique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2011, 21:33   #3
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik begrijp iets niet. De N-VA wil België weg omdat het geen solidariteit wil met onze 3 miljoen landgenoten in het zuiden. Maar de N-VA wil wel in de Europese Unie blijven waar we solidair moeten zijn met 10 miljoen Grieken en straks misschien 60 miljoen Italianen. Wie kan mij dat uitleggen?
Als ik me niet vergis heeft de N-VA geen probleem met de door U vermelde solidariteit op voorwaarde dat ze verantwoord is, beperkt in de tijd, transparant en onderhevig is aan een verantwoord beleid...
En natuurlijk op voorwaarde dat de subsidie ontvangende partij eerbied heeft voor de Nederlandse taal en het grondgebied van Vlaanderen respecteert...

Wat zou U als voorwaarden stellen? Of zou U geen voorwaarden stellen... omdat U gewoon belgicistisch blijft redeneren?
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2011, 21:37   #4
Goudbever
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Ja.

Landen zijn het verleden.

Europa is de toekomst!!!

Hehehe... De briljante strategen van de NVA hadden echter niet door dat Europa sneller zou crashen dan België.

Staan ze daar mooi met hun mond vol tanden.

Hehe.
Goudbever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2011, 21:51   #5
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goudbever Bekijk bericht
Ja.

Landen zijn het verleden.

Europa is de toekomst!!!

Hehehe... De briljante strategen van de NVA hadden echter niet door dat Europa sneller zou crashen dan België.

Staan ze daar mooi met hun mond vol tanden.

Hehe.
Mister Europe is en was nochtans den dikke van de CD&V. En nog steeds vluchten de groten der Belgische politiek naar de blijkbaar veilige en fiks opbrengende haven, Europa genaamd!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2011, 21:59   #6
De Brabander
Minister-President

Standaard

Maar allez, welke flamingant legt nu die paradox uit? Ik snap het echt niet.
Oud 13 november 2011, 22:02   #7
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er valt helemaal geen paradox uit te leggen. Jouw openingspost is een valse "redenering".
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2011, 22:06   #8
Goudbever
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:

NVA is anti Europa maar Vlamingen altijd pro Europees dus uit opportunisme om salonfähig over te komen is er dan maar gekozen om de lof van Europa te gaan bezingen.

Beetje zoals De Winter die de Joods Gemeenschap uit Antwerpen op gaat vrijen.

Hehe.
Goudbever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2011, 22:12   #9
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de woorden van het monster van Frankenstein:

Flanders... bad...
Belgium... good...
Oud 13 november 2011, 22:13   #10
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Er valt helemaal geen paradox uit te leggen. Jouw openingspost is een valse "redenering".
dat is een mooi tjeefts antwoord op " Is N-VA pro-E.U. of niet? "
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2011, 22:18   #11
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
dat is een mooi tjeefts antwoord op " Is N-VA pro-E.U. of niet? "
Uiteraard is de N-VA pro EU.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2011, 22:22   #12
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze willen evolueren naar een efficiënt beleid. Dat is misschien moeilijk te snappen in België.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2011, 23:20   #13
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

U kan het partijprogramma van de N-VA mbt Europa hier bekijken. Verder is u vergelijking tussen de steun aan Griekenland en de "solidariteit" met het Waals gewest zo lek als een zeef. De steun aan Griekenland is niet zonder voorwaarden en een stuk transparanter.

Laatst gewijzigd door mkb : 13 november 2011 om 23:21.
mkb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2011, 00:10   #14
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk zijn wij voor een verenigd Europa. Wat niet wil zeggen dat we geen kritiek hebben op zijn instellingen en zijn werking.
Bovendien hebben we er ook niks tegen dat Wallonië deel uitmaakt van de Europese Unie. Dat betekent dus dat we na onze onafhankelijkheid even solidair zullen zijn met de Walen als met de Grieken.
Waar zit nu je paradox? Ik snap het echt niet
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2011, 02:14   #15
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mkb Bekijk bericht
U kan het partijprogramma van de N-VA mbt Europa hier bekijken. Verder is u vergelijking tussen de steun aan Griekenland en de "solidariteit" met het Waals gewest zo lek als een zeef. De steun aan Griekenland is niet zonder voorwaarden en een stuk transparanter.
Europa, spreekt nergens over Vlaanderen.
Europa spreekt over België.
Of je dat nu graag hebt of niet.
Zolang Europa niets onderneemt om de echte veroorzakers van de crisis aan te pakken, de bankiers zal er nu een besparing zijn en zal er zoals ieder jaar een besparing zijn.
Ik heb in mijn leven voor iedere begroting nog nooit anders gehoord als, we moeten besparen.
En telkens was er licht aan het einde van de tunnel.
De enige oplossing is de nationalisatie van alle banken zodat er een duidelijk beeld komt van de toestand van die bankensector.
Het afschaffen van alle niet transparante beleggingsproducten en vooral een volledige scheiding van banken, met de verzekering sector.
Kortom, als je een bank binnenstapt moet je op voorhand weten dat die bank zich enkel bezighoud met geld op te halen om te sparen, betalingen uit te voeren en leningen te verstrekken.
Als dan zowel de rente op het spaargeld en de rente op leningen zodanig word vastgelegd dat er voldoende winst is voor de werking van die banken weet iedereen die een bank binnenstapt, zoveel brengt mijn spaargeld op en een lening kost mij zoveel.
Hetzelfde voor beleggingen. Volledig aparte belegging kantoren of banken. Zodat je weet als ik hier binnenstap en ik wil mijn geld beleggen loop ik het risico het volledig te verliezen.
Net hetzelfde met verzekeringen.
Volledig aparte instituten, die hun polissen afsluiten met een winstmarge die groot genoeg is om de werking en eventuele tegenvallers te bekostigen.
Wat N-VA nu doet is niets anders als wat alle andere partijen uit het verleden ook gedaan hebben en nog doen.
Laat het kapitaal met rust, want jij als gewone burger, bent de schuld van alles en zult er voor opdraaien.
Er verandert met N-VA dus niets voor de gewone burger.
Ze laten de schuldigen gewoon op de oude basis verder werken en als het op betalen aankomt is het de gewone burger die er voor opdraait. Het enige verschil met andere partijen is dat hij op zijn Vlaams genaaid word.
Heeft De Klucht zijn moeder misschien voor 1.000.000 aan euro obligaties gekocht en heeft hij in de gaten dat ze waardeloos zijn?
België komt in het vizier te liggen van de financiële markten.
Als ze hem dan hadden gevraagd, heb jij daar, in je loopbaan niet mee voor gezorgd, dat we nu in deze situatie zitten, hadden we misschien nog iets zinnigs gehoord.
Nu geven ze hem een open platform om stekker trekker De Cloot wat steun te geven.
Al bezuinigen ze 20 miljard dan nog blijft alles hetzelfde, want het verdwijnt toch naar de uitzuigers van het systeem.
En de mensen laten zich vangen aan de verschuiving van een pion hier of daar. Papandreou is weg, Berlusconi is weg, nu komt alles goed. Champagne om te vieren, maar het echte punt om te vieren is niet weg. De schulden blijven en lopen nog iedere seconde op.
Maandag beginnen de beurzen weer euforisch, goed voor de shorters en om 11 uur moet je maken dat ze terug verkocht zijn, want dan beseffen ze dat er niets verandert is. Maar ja toch weer even winst gemaakt zonder te werken en iemand anders wat armer.
In de week toch eens even kijken of ik toch niet één punt vind in het partij programma van N-VA, dat de gewone burger niet armer gaat maken.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2011, 11:17   #16
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien eens het verschil leren kennen tussen voorwaardelijke vrijwillige steun en onvoorwaardelijke onvrijwillige steun.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2011, 11:37   #17
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Europa, spreekt nergens over Vlaanderen.
Europa spreekt over België.
...
De N-VA is voor Europa, maar niet voor eenderwelk Europa.

Minstens het element subsidiariteit moet erg doorwegen.
(bekijk maar even welke grote bevoegdheden de staten van de USA hebben ... om te zien wat allemaal mogelijk is; en zonder deze staatsindeling te willen copiëren of bejubelen)

Verder is het niet omdat een paar onnozele criminelen wat stokken in de wielen steken, dat de auto niet meer goed zou zijn.

[IMG]i51.tinypic.com/98vmvl.jpg[/IMG]

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2011, 11:45   #18
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Natuurlijk is NVA pro-Europa, wat ook een van de redenen was waarom ik er niet op gestemd* heb

*Is 't nu -t of -d, ik ga het nooit onthouden

Laatst gewijzigd door plakker : 14 november 2011 om 11:48.
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2011, 12:01   #19
De Brabander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Misschien eens het verschil leren kennen tussen voorwaardelijke vrijwillige steun en onvoorwaardelijke onvrijwillige steun.
Leg eens uit. Ik zie geen verschil tussen betalen en betalen. Ik hoor immers dat we geen andere keus hebben dan de Grieken te helpen.
Oud 14 november 2011, 12:04   #20
De Brabander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Natuurlijk zijn wij voor een verenigd Europa. Wat niet wil zeggen dat we geen kritiek hebben op zijn instellingen en zijn werking.
Bovendien hebben we er ook niks tegen dat Wallonië deel uitmaakt van de Europese Unie. Dat betekent dus dat we na onze onafhankelijkheid even solidair zullen zijn met de Walen als met de Grieken.
Waar zit nu je paradox? Ik snap het echt niet
Dus, de zogenaamde "Vlamingen" (als die zouden bestaan - quod non) willen meer betalen aan Grieken en Italianen dan aan Belgen?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be