Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 november 2011, 23:50   #12221
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Dat artikel klopt. In de jaren 60 kon ik onze voordeur laten openstaan of mijn fiets op straat laten staan zonder die vast te leggen met een ketting. Niemand zou bij ons thuis zijn binnengekomen om te stelen en mijn fiets zou er na een week ook nog staan. De criminaliteit was zeer laag. Toen geen overvolle gevangenissen. De gevangeniscapaciteit was voor de autochtone bevolking meer dan voldoende. Eveneens het strafrecht was op maat van de autochtoon gemaakt die voldoet nu niet meer voor vele ingeweken 'verrijkers' die er andere normen op na houden. Die goede tijden zijn nu voorbij. Nu zijn wij vanuit Brussel 'verrijkt' met alle gevolgen vandien.
ja, als er een dief losliep dan zat de obese politie erachter en dan probeerden ze hem echt over de daken heen te pakken; dat was nog een tijd voordat ze in newyork over de daken liepen. Nu zitten ze achter hun computer en maken ze al puffend rapportjes
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2011, 00:48   #12222
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Dat artikel klopt. In de jaren 60 kon ik onze voordeur laten openstaan of mijn fiets op straat laten staan zonder die vast te leggen met een ketting. Niemand zou bij ons thuis zijn binnengekomen om te stelen en mijn fiets zou er na een week ook nog staan. De criminaliteit was zeer laag. Toen geen overvolle gevangenissen. De gevangeniscapaciteit was voor de autochtone bevolking meer dan voldoende. Eveneens het strafrecht was op maat van de autochtoon gemaakt die voldoet nu niet meer voor vele ingeweken 'verrijkers' die er andere normen op na houden. Die goede tijden zijn nu voorbij. Nu zijn wij vanuit Brussel 'verrijkt' met alle gevolgen vandien.
Ik heb dat ook zien evolueren.

Als twintiger in begin de jaren '80, verdiende ik een flinke cent bij als kelner in goeddraaiende Antwerpse discotheken en waren er in verhouding slechts een handvol allochtonen, waaronder zwarte Afrikanen, Jamaicanen, Joegoslaven, Iranezen (veel studenten) ea die toen nog blij waren dat ze binnenmochten.
Was toen ook bevriend met tal van die gasten zoals den Ali, den Abdel, de Musti, den Bibi, den Isah, Omar en tal van andere kleurrijke figuren uit die tijd, die toen nog door de meeste autochtonen probleemloos aanvaard werden.

Die gasten kwamen zelfs tussenbeide in vechtpartijen tussen autochtonen onderling, die toen teveel gezopen en/of gesnoven hadden en niet meer wisten waar de klok hing.
Ben ook op uitnodiging van velen onder hen ingegaan, om bij hen thuis te komen eten en dan de rest van de avond zitten lachen en babbelen, al dan niet met een flinke reefer als dessert.
Mooie en onbezorgde tijden waren toen nog.
Toen kon je (enfin, ik toch) nog in 't kot van de nacht alleen door achterbuurten en winkelstraten lopen, zonder dat je kans liep om overvallen of gemolesteerd te worden door ingevoerd crapuleus lowlife.

Een van hen voorspelde me zelfs, dat die uitgangsbuurt binnen de 10 jaar volledig van hen zou zijn. Profetische woorden.

Echter, in die periode kwamen er ook groepjes (Marrokaanse) allochtonen uit Brussel en Charleroi massaal afgezakt, die niet graag gezien werden door de Antwerpse Marrokanen wegens te agressief, en begon de boel pas echt goed te fikken.
Begin jaren '90 was het Statiekwartier een omgeving waar quasi elk weekend de boel ontaarde in massale vechtpartijen en waarbij de autochtonen begrijpelijkerwijs uitweken naar de disco's op den buiten.
Zelfs de flikken zag je toen niet meer door die straten patrouilleren, gezien er toen al glazen en flessen naar hen gesmeten werden en als er al eens een tussenkomst gebeurde, werden ze onmiddelijk omsingeld door trossen verrijkers en de Antwerpse Sossen gebaarden van krommenaas.
De MUG heeft toen zware overuren gedraaid...

Half tot eind jaren '90 kwamen dan nog eens horden dolgedraaide Albanezen en Kosovaren aanzetten, stijf van de coke én gewapend, die dan op hun beurt de Marrokaanse portiers en kelners buitenkeilden en hun plaatsen innamen.
Nu is die buurt een dood hol, met wat sextenten, stripbars en louche tavernes, waar geen normaal mens nog komt.

Enfin, multi-cul op z'n best dus, welke onze ultra-poco's van dienst die evolutie nooit van dichtbij hebben meegemaakt.
Ik vermoed dat ze dan nu wel een ander refrein zouden piepen.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2011, 00:52   #12223
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Die "verrijking" kost de belastingbetaler zo'n 7 miljard per jaar en da's dan een voorzichtige schatting.
Tel daar nog de gevangeniskosten bij en de ziektekosten van de slachtoffers die ze maken en je kan zo het federaal begrotingstekort opvullen.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2011, 09:15   #12224
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Best mogelijk.
Dat geldt voor iedereen.
Citaat:
Ze is in elk geval hevige voorvechter voor het legaliseren van softdrugs...
Wat is het verband?
Citaat:
En als je dan ziet hoe ze FIFY't?....
Het was dan ook nodig, hé.
Mijn repliek weergeven door enkel de p.s. over te nemen; of "hoe opzettelijk verkeerd weergeven".
Citaat:
Tjah?

Paulus.
Zou dat door die andere drug komen? Te veel alcohol?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2011, 09:17   #12225
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Tel daar nog de gevangeniskosten bij en de ziektekosten van de slachtoffers die ze maken en je kan zo het federaal begrotingstekort opvullen.
Waarom hou je geen rekening met wat ze bijdragen aan belastingen, RSZ, aan het BNP?
Oud 15 november 2011, 09:22   #12226
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RTODTO Bekijk bericht
Kosten aan uitkeringen, kindergeld, ziektekosten, ... bedoel je?
Heb je daar exacte (positieve) cijfers van?
Neen, als ik schrijf "wat ze bijdragen aan belastingen, RSZ, aan het BNP" dan bedoel ik ook "wat ze bijdragen aan belastingen, RSZ, aan het BNP".

Neen, ik heb daar geen cijfers van, de algemene regel is immers om dit niet mee te rekenen. Alle kosten-baten berekeningen houden enkel rekening met de kosten.
Oud 15 november 2011, 09:51   #12227
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Je hebt er geen cijfers van maar weet wel dat de cijfers , die je niet hebt, niet worden meegerekend?
Bekijk iedere opsomming van de elementen om de kost te berekenen. De baten worden niet vermeld.
Dat is zo voor DD zijn berekening, voor het FDW zijn berekening. Wilders is in hetzelfde bedje ziek.

Als jij van een berekening weet waar de baten worden meegerekend, dan hoor ik het graag.
Oud 15 november 2011, 09:53   #12228
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Er zijn enkel kosten, en dat kan jij niet aanvaarden.
Hun bijdragen aan belastingen, RSZ, het BNP zijn kosten?
Leg me dat eens uit?
Oud 15 november 2011, 10:11   #12229
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe je het ook draait of keert, het blijft een negatief saldo dus kosten.
Zoek jij de cijfers maar. Jij vroeg ze.
Ik ken het resultaat wat voldoende is.
We weten niet of het saldo negatief of positief zal zijn, en in hoeverre; want we kennen de cijfers van de baten niet.

Ik vroeg de cijfers niet.
Ik merkte enkel op dat ook de baten moeten meegerekend worden.
Oud 15 november 2011, 10:13   #12230
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Als die van uitkeringen komen??
Op uitkeringen worden inderdaad ook belastingen betaald.
Ik bedoelde die van werken in loonverband of als werkgever.
Oud 15 november 2011, 10:20   #12231
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hoe is het toch mogelijk dat meer en mensen moeten kotsen van de "vreemdelingenverrijking" die men ons cadeau heeft gedaan!
Een zoveelste reden...

Citaat:
BRUSSEL - Voor het hof van assisen van Brussel is Serge Lokadi (21) schuldig bevonden aan de doodslag op Patrick Lufusu (19). Drie andere bendeleden, Fabian Kayogera (22), Pitchou Twite (23) en Roland Denke (23), gaan vrijuit voor doodslag maar werden door de jury schuldig bevonden aan slagen en verwondingen met de dood tot gevolg zonder de intentie te doden, en met voorbedachten rade. Het slachtoffer was lid van een andere bende. .

Lokadi, Kayogera, Twite en Denke waren lid van de bende '1140' uit Evere. In de nacht van 23 op 24 juli 2008 hadden ze samen met een tiental andere leden van de groep in het centrum van Brussel afgesproken om de rivaliserende bende 'Anneessens' te treffen.

Onderweg botsten ze op twee jongeren van een derde bende, 'Versailles' uit Neder-over-Heembeek. Gewapend met revolvers, messen en andere wapens gingen de leden van '1140' de twee te lijf, als wraak voor geweldfeiten van enkele dagen eerder. Een van hen werd bewusteloos geschopt. De andere jongen, de 19-jarige Patrick Lufusu, kreeg van Serge Lokadi vier messteken toegediend. Hij kon zwaargewond ontkomen maar overleed in het ziekenhuis aan zijn verwondingen.

De daders konden geïdentificeerd worden dankzij bewakingsbeelden en de getuigenis van het slachtoffer dat de aanval overleefde. Dinsdagvoormiddag vinden de pleidooien voor de strafmaat plaats.
uit DS online vandaag
Weer zoiets typisch dat we onder "verrijking" moeten verstaan!
Meerdere bendes gekleurd krapuul lopen al jaren rond in Brussel, zijn "gekend" door de politie enz. Nu en dan worden er eens een paar opgepakt maar er komen er waarschijnlijk 10x zo vlug weer bij als er verdwijnen...
Reken maar dat die verantwoordelijk voor heel wat criminele activiteiten, dag in dag uit. Zonder de nachten te vergeten...
Zoiets laten rondlopen in onze steden en er blijven naar kijken en niets doen... gewoon schandalig! Buiten gooien en de verdere toegang tot ons landje verbieden: enige oplossing.
Het blijft echter wachten op die politiekers die er eens aan beginnen...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2011, 10:25   #12232
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
U blijkt ze nochtans te kennen :
Ik ken de elementen die bij de baten zouden moeten worden gerekend.
Behalve bijdragen aan belastingen, RSZ, het BNP zouden we ook nog de BTW op aangekochte producten moeten in rekening brengen. Maar dat is niet te achterhalen.
De bijdragen aan belastingen, RSZ, het BNP zijn wel te achterhalen.
Oud 15 november 2011, 10:25   #12233
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ontwetende 123 Bekijk bericht
Hahahha, nee .
Sommige mensen kunnen daarboven staan, dat jij rechts en verzuurd bent geraakt. En dat bent gaan relaviteren met dat iedereen dat wordt, is niet mijn schuld. Accepteer nu maar gewoon dat je daar niet boven hebt kunnen staan. Dus ik BLijf lekker altijd LINKS, alhoewel ik mijzelf liever niet in hokjes plaats.
Dat iemand zo "ontwetend" kan zijn... niet te geloven!
Oud 15 november 2011, 10:26   #12234
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Hoe is het toch mogelijk dat meer en mensen moeten kotsen van de "vreemdelingenverrijking" die men ons cadeau heeft gedaan!
Een zoveelste reden...

Weer zoiets typisch dat we onder "verrijking" moeten verstaan!
Meerdere bendes gekleurd krapuul lopen al jaren rond in Brussel, zijn "gekend" door de politie enz. Nu en dan worden er eens een paar opgepakt maar er komen er waarschijnlijk 10x zo vlug weer bij als er verdwijnen...
Reken maar dat die verantwoordelijk voor heel wat criminele activiteiten, dag in dag uit. Zonder de nachten te vergeten...
Zoiets laten rondlopen in onze steden en er blijven naar kijken en niets doen... gewoon schandalig! Buiten gooien en de verdere toegang tot ons landje verbieden: enige oplossing.
Het blijft echter wachten op die politiekers die er eens aan beginnen...
Zou je dan niet beter iets krijgen tegen justitie?

Laatst gewijzigd door artisjok : 15 november 2011 om 10:27.
Oud 15 november 2011, 10:28   #12235
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ontwetende 123 Bekijk bericht
Wij geven ze de kans niet om het goede pad op te gaan.
Zoals ik al tig keer heb duidelijk gemaakt.
Het enige "goede pad" dat nog rest voor sommigen is terug het land uit!
Gedaan met "kansen" en geld naar hun kop te gooien. Ze zijn toch niet van plan er iets van te maken...
Oud 15 november 2011, 10:34   #12236
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, iedereen is verantwoordelijk voor eigen daden.
Dat blijk jij keer op keer te "vergeten".
Dan is ook justitie, en haar minister, verantwoordelijk voor hun daden.
Oud 15 november 2011, 10:43   #12237
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Iedereen = persoonlijk.

Schuld niet afwimpelen of bedoel je dat allachtonen geen vrije wil hebben?
Als justitie onterecht criminelen vrij laat rondlopen, zoals andev beweert, dan is dat onterecht laten vrijlopen voor rekening van justitie. Ongeacht de afkomst van die criminelen.
Oud 15 november 2011, 11:06   #12238
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Als het allachtoonse individu geen misdaden pleegt zijn er geen problemen.
Blijft dus steeds en altijd zijn/haar verantwoordelijkheid.
Ja, uiteraard is en blijft dit steeds de verantwoordelijkheid van de crimineel in kwestie.

Als justitie onterecht criminelen laar rondlopen, wiens verantwoordelijkheid is dat dan?
Oud 15 november 2011, 11:08   #12239
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Nog meer immigranten achter slot en grendel? Wie kan daar tegen zijn.
Ik ben er tegen om immigranten achter slot en grendel te stoppen.
Het zijn de criminelen die achter slot en grendel moeten.
Oud 15 november 2011, 11:11   #12240
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Gelukkig dan dat de meeste immigranten criminelen zijn.
(doe geen moeite om achter cijfers te vragen)
De meeste = ten minste 50% + 1

Daar hoef ik inderdaad geen cijfers voor vragen. Niet ten minste 50% + 1 van de immigranten zijn crimineel.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be