![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Maghreblanden worden normaliter niet als "afrika" aangeduid, evenmin als de Levant. Goed zo? Bovendien verwees ik naar de werkuren (standaard tussen 8 en 5) waarbij de meeste witte werkslaven NIET op de tram zitten, maar de niet-nederlandstaligen weldegelijk de meerderheid uitmaken in bepaalde regio's (de bekende 2060, tenzij jij natuurlijk vindt dat die regio uitpuilt van witte aboriginals). Ik ben niet bepaald een "oud peke" en reis trouwens naar de halte Handel om bij de Turken hun specialiteiten te kopen. Straf hé. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 15 november 2011 om 18:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Er is bovendien niets mis met het woord neger. Ik heb geen flauw idee wie ge bedoelt met "jullie" maar gelieve mij daar niet bij te rekenen. En ik weet goed genoeg waar ge naar verwijst. Denk ge nu dat ge iets wereldschokkend hebt ontdekt of zo? Allé, wanneer de tram langs de haltes van het getto passeert zijn er meer passagiers van buitenlandse afkomst dan wanneer de tram langs de middenklasse wijken komt. Wauw. Dat dit zorgt voor het gevoel van in een totaal ander land terecht gekomen te zijn is nog altijd geen universeel gegeven. Ik zit dan nog altijd in Antwerpen, Vlaanderen.
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik heb 2 jaar dagelijks tram 3 genomen en wat CC zegt is dus wel waar (hoewel het merendeel voor de halte SPORT afstapt)
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Stel je liever de vraag aan wat de Vlaming zich niet ergert. Er zullen wel ergens Vlamen rondhuppelen in het buitenland die zich zelfs daar ergeren aan de plaatselijke taal. Wedden?
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Bij de weg, zijn de eigen dialecten meegerekend?
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Stel nu dat je gelijk zou hebben. Who cares? Stoor jij je aan mensen die een andere taal spreken tegen elkaar?
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dat laatste heb ik ook al eens voor gehad. Wel grappig. Maar dat ging om toeristen dat is iets heel anders dan mensen die hier blijvend wonen en dikwijls al kleinkinderen zijn van de oorspronkelijke inwijkelingen.
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
![]() Citaat:
In de Marokkaanse trammen spreken ze verschillende talen. Uw punt is?
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Heel tof. Meer van dat, Steve.
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn punt is dat de Marrakechers het niet leuk zouden vinden indien ze nog enkel Engels of Vlaams of Chinees op de bus of tram zouden horen. Maar dat is vooralsnog het geval niet in die monoculturele samenleving die gespaard bleef van massa invasies door vreemdelingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Maar ik kan je ergens wel volgen. Ik versta ook liever wat er gezegd word. En de Arabische rochelklanken hebben wel iets agressiefs. Eigenlijk hoor ik vrij veel Oost-Europese talen en die klinken niet zo agressief. ps ik moet zelfs zeggen dat ik door het openbaar vervoer te nemen dikwijls hoopvol gestemd geraak na het volgen van gesprekken : die zijn allemaal met hun eigen leventje bezig, met hun kinderen, hun lessen Nederlands, hun werk, ... ik denk dat ik minder optimistisch zou zijn als ik 's avonds laat de stad in trek maar dat doe ik niet, niet uit schrik, maar omdat ik liever slaap .. bij deze ![]() Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 15 november 2011 om 20:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
![]() Citaat:
Nota: ik Marokko spreken ze meer Frans.
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Vandaar dat ze die kopvodden dragen. Altijd handig zo'n schoendoek bij de hand. Laatst gewijzigd door Elbow : 15 november 2011 om 21:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet dat ik gedacht had dat je iets van geschiedenis af zou weten. Citaat:
Citaat:
De allochtoon spreekt gemiddeld veel beter Nederlands dan een witte autochtoon. Nog érger diezelfde migrant spreekt meestal nog minstens één andere taal vloeiend, daar waar onze jaloerse Vlaming het doet met armzalig schoolfrans. Ik snap die frustraties wel. |
|||
![]() |
![]() |