![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: | |||
|
|
0% | ||
| Aantal stemmers: 0. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1541 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1542 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Daar heb je gelijk in. Het status quo is het status quo. Maar als je enkel maar kan zeggen 'het status quo heeft gelijk' vraag ik me af waarom je nog discussieert?
|
|
|
|
|
#1543 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als dat niet bestaat dan komen we terecht in een zeer akelige wereld waarin iedereen kan doen en laten wat hij wilt. Ik weet wat je nu gaat zeggen, en ik ga al het antwoord geven: de massa is dom en hoort tot op een bepaalde gecontroleerd te worden. |
|
|
|
|
|
|
#1544 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Ofwel heeft het parlement het soevereine recht om alles te beslissen wat ze willen ofwel komen we in een zeer akelige wereld waarin iedereen alles kan doen en laten wat hij wilt? Wat denk je van dit eenvoudig te begrijpen derde alternatief: de overheid houdt zich enkel bezig met het beschermen van het eigendomsrecht (en dus ook contractreguleringen, fraude, schadebeginsel, negatieve externaliteiten, beschermen tegen diefstal, moord, verkracthingen, agressie en dergelijke) en houdt zich niet bezig met het bepalen van wat mensen op hun eigendom wel of niet moeten doen. Enfin; jouw dichotomie is om alle mogelijke redenen een valse dichotomie. Citaat:
Maar het gaat dan ook niet over 'de massa', he. Geef maar toe: het gaat gewoon over jij die je zin wilt krijgen in deze discussie, dus haal je er maar alles bij wat goed klinkt om jouw mening te rechtvaardigen. Los van of dat het intern consistent is of niet.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 10 november 2011 om 15:56. |
||||
|
|
|
|
|
#1545 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
|
|
#1546 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1547 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het parlement staat u niet aan ! Awel, start een partij eh....zeveraar. |
|
|
|
|
|
|
#1548 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
|
|
#1549 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1550 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Als mensen er vrijwillig voor kiezen om gezamenlijk in een container met asbest te springen, dan is dat individuele gezondheid. En dat is dus niks anders dan mensen die vrijwillig kiezen om in een rokerige commercieel uitgebate ruimte te gaan zitten. Ik vind het daarom ook heel redelijk om te eisen dat een horeca-ondernemer duidelijk aangeeft wanneer er wel gerookt mag worden in zijn tent. Maar als mensen ervoor kiezen om een plek op te zoeken die stinkt en waar je prikkende ogen van krijgt, wie ben jij dan eigenlijk om te zeggen dat hun ogen niet mogen prikken? |
|
|
|
|
|
|
#1551 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik denk dat ik wel gelijk heb, maar je kan mij altijd van het tegendeel trachten te overtuigen.
Dat laatste is wel moeilijk, want als ik zie hoe je redeneert en op wat je je baseert in je argumenten, met heel diene zever over of het parlement dit nu wel of niet mag beslissen ....
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#1552 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De Britse artsen zijn ook al onwetenschappelijk bezig. Net zoals in de andere vermelde landen ...
Althans, zo gaat zometeen hier iemand beweren !! titel: Britse artsen willen rookverbod in auto link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111116_110 beetje tekst voor als de link niet werkt: Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#1553 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Roken zou hoe langer hoe meer ontmoedigd moeten worden..dat op lange termijn niemand meer begint met roken, en de sigaret dan verdwijnt.
|
|
|
|
#1554 | |
|
|
Citaat:
Van zodra de gevolgen van die individuele keuze afgewenteld worden op de gemeenschap heeft die gemeenschap het recht en de plicht om in te grijpen. Nu zit het roken in het vizier, andere lifestyle ziekten zullen wel volgen, hopelijk.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
|
|
|
|
|
#1555 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
het lezen van dag allemaal is toch veel destructiever voor onze samenleving dat enkele rokers???
|
|
|
|
#1556 | |
|
|
Citaat:
Zie maar dat je geen proces aan je been krijgt van den 'dag allemaal'
|
|
|
|
#1557 |
|
Staatssecretaris
|
Dan blijft alleen de eigen tuin nog over. Of de venster op een appartement.
Dat men zo rond de pot draait ipv rechtstreeks het roken te verbieden is eerlijk gezegd slechter voor mijn gezondheid als roken zelf. |
|
|
|
|
|
#1558 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dit hierboven is een vrijgeleide voor een superbetutteling en overheidsdictaat... |
|
|
|
|
|
|
#1559 |
|
Gouverneur
|
Ik heb zo het gevoel dat er weer een groepje artsen is verwend met een snoepreisje en vijfgangenmenu. Golfbaan ook uiteraard, dit alles op kosten van Big Pharma om de valse boodschap te verspreiden.
|
|
|
|
|
|
#1560 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|