Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête:
0%
Aantal stemmers: 0. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 10 november 2011, 15:40   #1541
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Inderdaad.

En Lysenko had de waarheid over plantkunde.
Google is my friend.

Maar, het is niet wie juist is, maar wie gelijk krijgt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2011, 15:42   #1542
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Google is my friend.

Maar, het is niet wie juist is, maar wie gelijk krijgt.
Dus je erkent dat het status quo misschien geen gelijk heeft, maar dat het enkel gelijk 'krijgt' - dat het status quo dus het status quo is?

Daar heb je gelijk in. Het status quo is het status quo.

Maar als je enkel maar kan zeggen 'het status quo heeft gelijk' vraag ik me af waarom je nog discussieert?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2011, 15:52   #1543
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus je erkent dat het status quo misschien geen gelijk heeft, maar dat het enkel gelijk 'krijgt' - dat het status quo dus het status quo is?

Daar heb je gelijk in. Het status quo is het status quo.

Maar als je enkel maar kan zeggen 'het status quo heeft gelijk' vraag ik me af waarom je nog discussieert?
Omdat ik vind dat het parlement het recht heeft om te bepalen wat een uitbater doet in zijn zaak.

Als dat niet bestaat dan komen we terecht in een zeer akelige wereld waarin iedereen kan doen en laten wat hij wilt.

Ik weet wat je nu gaat zeggen, en ik ga al het antwoord geven: de massa is dom en hoort tot op een bepaalde gecontroleerd te worden.
Oud 10 november 2011, 15:56   #1544
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat ik vind dat het parlement het recht heeft om te bepalen wat een uitbater doet in zijn zaak.
En waarom vind jij dat?
Citaat:
Als dat niet bestaat dan komen we terecht in een zeer akelige wereld waarin iedereen kan doen en laten wat hij wilt.
Ah; dat zijn de enige mogelijke alternatieven?

Ofwel heeft het parlement het soevereine recht om alles te beslissen wat ze willen ofwel komen we in een zeer akelige wereld waarin iedereen alles kan doen en laten wat hij wilt?

Wat denk je van dit eenvoudig te begrijpen derde alternatief: de overheid houdt zich enkel bezig met het beschermen van het eigendomsrecht (en dus ook contractreguleringen, fraude, schadebeginsel, negatieve externaliteiten, beschermen tegen diefstal, moord, verkracthingen, agressie en dergelijke) en houdt zich niet bezig met het bepalen van wat mensen op hun eigendom wel of niet moeten doen.

Enfin; jouw dichotomie is om alle mogelijke redenen een valse dichotomie.

Citaat:
Ik weet wat je nu gaat zeggen, en ik ga al het antwoord geven: de massa is dom en hoort tot op een bepaalde gecontroleerd te worden.
Lol @ het paternalisme idee als legitimatie voor overheid. Niemand ondersteunt dat idee nog. Gelukkig maar. Het is dan intern contradictorisch. Snap je waarom? (Hint: wie mag er allemaal stemmen?)

Maar het gaat dan ook niet over 'de massa', he. Geef maar toe: het gaat gewoon over jij die je zin wilt krijgen in deze discussie, dus haal je er maar alles bij wat goed klinkt om jouw mening te rechtvaardigen. Los van of dat het intern consistent is of niet.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 10 november 2011 om 15:56.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2011, 18:10   #1545
Coldwave
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Het is geen overheidstaak om te zorgen dat iedereen zich vermaakt in een individueel geoptimaliseerde omgeving.
Coldwave is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2011, 18:26   #1546
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coldwave Bekijk bericht
Het is geen overheidstaak om te zorgen dat iedereen zich vermaakt in een individueel geoptimaliseerde omgeving.
Over volksgezondheid op statistisch grote schaal waken wel.
Oud 10 november 2011, 18:26   #1547
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
En waarom vind jij dat?

Ah; dat zijn de enige mogelijke alternatieven?

Ofwel heeft het parlement het soevereine recht om alles te beslissen wat ze willen ofwel komen we in een zeer akelige wereld waarin iedereen alles kan doen en laten wat hij wilt?

Wat denk je van dit eenvoudig te begrijpen derde alternatief: de overheid houdt zich enkel bezig met het beschermen van het eigendomsrecht (en dus ook contractreguleringen, fraude, schadebeginsel, negatieve externaliteiten, beschermen tegen diefstal, moord, verkracthingen, agressie en dergelijke) en houdt zich niet bezig met het bepalen van wat mensen op hun eigendom wel of niet moeten doen.

Enfin; jouw dichotomie is om alle mogelijke redenen een valse dichotomie.

Lol @ het paternalisme idee als legitimatie voor overheid. Niemand ondersteunt dat idee nog. Gelukkig maar. Het is dan intern contradictorisch. Snap je waarom? (Hint: wie mag er allemaal stemmen?)

Maar het gaat dan ook niet over 'de massa', he. Geef maar toe: het gaat gewoon over jij die je zin wilt krijgen in deze discussie, dus haal je er maar alles bij wat goed klinkt om jouw mening te rechtvaardigen. Los van of dat het intern consistent is of niet.
Adrian lol lol lol

Het parlement staat u niet aan !

Awel, start een partij eh....zeveraar.
Oud 10 november 2011, 18:29   #1548
Coldwave
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Over volksgezondheid op statistisch grote schaal waken wel.
Volksgezondheid is niet hetzelfde als individuele gezondheid en dat weet jij donders goed.
Oud 10 november 2011, 18:31   #1549
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Volksgezondheid is niet hetzelfde als individuele gezondheid en dat weet jij donders goed.
alweer: op statistisch grote schaal

Het rookverbod geldt voor alle cafes.
Oud 10 november 2011, 18:37   #1550
Coldwave
Gouverneur

Standaard

Citaat:
alweer: op statistisch grote schaal

Het rookverbod geldt voor alle cafes.

Als mensen er vrijwillig voor kiezen om gezamenlijk in een container met asbest te springen, dan is dat individuele gezondheid. En dat is dus niks anders dan mensen die vrijwillig kiezen om in een rokerige commercieel uitgebate ruimte te gaan zitten.

Ik vind het daarom ook heel redelijk om te eisen dat een horeca-ondernemer duidelijk aangeeft wanneer er wel gerookt mag worden in zijn tent.

Maar als mensen ervoor kiezen om een plek op te zoeken die stinkt en waar je prikkende ogen van krijgt, wie ben jij dan eigenlijk om te zeggen dat hun ogen niet mogen prikken?
Oud 10 november 2011, 18:53   #1551
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat antwoord is fout. Weet je waarom?
Ik denk dat ik wel gelijk heb, maar je kan mij altijd van het tegendeel trachten te overtuigen.
Dat laatste is wel moeilijk, want als ik zie hoe je redeneert en op wat je je baseert in je argumenten, met heel diene zever over of het parlement dit nu wel of niet mag beslissen ....

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2011, 11:13   #1552
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

De Britse artsen zijn ook al onwetenschappelijk bezig. Net zoals in de andere vermelde landen ...
Althans, zo gaat zometeen hier iemand beweren !!

titel: Britse artsen willen rookverbod in auto

link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111116_110

beetje tekst voor als de link niet werkt:

Citaat:
De Britse regering moet een verbod invoeren op roken in de auto. Daartoe heeft de Britse artsenorganisatie woensdag opgeroepen. De stap zou verder gaan dan welke antirookmaatregel waar dan ook.

Uit een onderzoek van de organisatie dat woensdag werd gepubliceerd blijkt dat mensen in een afgesloten ruimte zoals een auto aan 23 keer meer giftige stoffen worden blootgesteld dan in een rokerige bar. Vooral kinderen zijn kwetsbaar voor meeroken omdat ze meer verontreinigde stoffen opnemen. Rook blijft nog lang in een auto hangen nadat de sigaret is uitgemaakt.

In Australië, Canada en delen van de Verenigde Staten is het al verboden te roken als er kinderen in de auto zitten. In Groot-Brittannië is roken in het openbaar vervoer verboden, maar er is geen wet tegen roken in de auto. Vivienne Nathanson van de artsenorganisatie vindt dat de regering een ’gedurfde en moedige stap’ moet nemen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2011, 11:23   #1553
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De Britse artsen zijn ook al onwetenschappelijk bezig. Net zoals in de andere vermelde landen ...
Althans, zo gaat zometeen hier iemand beweren !!

link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111116_110

beetje tekst voor als de link niet werkt:
een goede zaak, lijkt me.
Roken zou hoe langer hoe meer ontmoedigd moeten worden..dat op lange termijn niemand meer begint met roken, en de sigaret dan verdwijnt.
Oud 17 november 2011, 11:44   #1554
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als mensen er vrijwillig voor kiezen om gezamenlijk in een container met asbest te springen, dan is dat individuele gezondheid. En dat is dus niks anders dan mensen die vrijwillig kiezen om in een rokerige commercieel uitgebate ruimte te gaan zitten.

Ik vind het daarom ook heel redelijk om te eisen dat een horeca-ondernemer duidelijk aangeeft wanneer er wel gerookt mag worden in zijn tent.

Maar als mensen ervoor kiezen om een plek op te zoeken die stinkt en waar je prikkende ogen van krijgt, wie ben jij dan eigenlijk om te zeggen dat hun ogen niet mogen prikken?
Neen.
Van zodra de gevolgen van die individuele keuze afgewenteld worden op de gemeenschap heeft die gemeenschap het recht en de plicht om in te grijpen. Nu zit het roken in het vizier, andere lifestyle ziekten zullen wel volgen, hopelijk.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2011, 14:05   #1555
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Neen.
Van zodra de gevolgen van die individuele keuze afgewenteld worden op de gemeenschap heeft die gemeenschap het recht en de plicht om in te grijpen. Nu zit het roken in het vizier, andere lifestyle ziekten zullen wel volgen, hopelijk.

het lezen van dag allemaal is toch veel destructiever voor onze samenleving dat enkele rokers???
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2011, 14:41   #1556
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
het lezen van dag allemaal is toch veel destructiever voor onze samenleving dat enkele rokers???
hoegenaamd niet..
Zie maar dat je geen proces aan je been krijgt van den 'dag allemaal'
Oud 17 november 2011, 20:00   #1557
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dan blijft alleen de eigen tuin nog over. Of de venster op een appartement.
Dat men zo rond de pot draait ipv rechtstreeks het roken te verbieden is eerlijk gezegd slechter voor mijn gezondheid als roken zelf.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2011, 20:07   #1558
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Neen.

Dit hierboven is een vrijgeleide voor een superbetutteling en overheidsdictaat...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2011, 21:44   #1559
Coldwave
Gouverneur

Standaard

Ik heb zo het gevoel dat er weer een groepje artsen is verwend met een snoepreisje en vijfgangenmenu. Golfbaan ook uiteraard, dit alles op kosten van Big Pharma om de valse boodschap te verspreiden.
Oud 17 november 2011, 23:54   #1560
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
... dat dacht ik toch ook
praha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be