![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Een blik op de toekomst?
http://www.vandaag.be/bizar/83597_bu...patienten.html Citaat:
Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 17 november 2011 om 12:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Freddy Willockx mag zich gelukkig prijzen dat hij niet in Bulgarije woont...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en getuigen van deen onnoemelijke schoonheid???? me dunkt bewijst dit gewoon dat die inbreker toch nog een béétje menselijkheid in zich had. of dit zo'n onnoemelijke schoonheid is weet ik niet. Ik vind vooral het beeld van die kindjes die hun spaarpotje komen afgeven aan de inbreker heel intriest en zielig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe ik het zie: behandelen onder verdoving wordt een luxebehandeling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn vorige tandarts deed niet mee aan verdovingen (voor basisingrepen zoals niet-intensieve gaatjes). Hij zei dat ik veel meer last zou hebben van de verdoving achteraf dan van de (korte) pijn op het moment zelf.
En eigenlijk had hij gelijk. Het is een zeer korte pijn, en als ik het vergelijk met het sukkelgedrag dat resulteert door mijn huidige tandarts, vind ik het best begrijpelijk. Maar de weg van "geen pijn" is natuurlijk "geruststellender". Hoe dan ook, de maatregel zelf is schandalig. Dat tart alle verbeelding. Medische ingrepen bij mensen - als is het van tandheelkundige aard - moeten volgens mij altijd met een zo min mogelijke pijn voor de patiënt gebeuren.
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ik moet nu een wijsheidstand laten trekken. Gelukkig ben ik nog geen 60+, want dat lijkt me nu niet bepaald een aangename gebeurtenis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() Dan blijven die mensen gewoon thuis met tandpijn zitten en worden ze onbeschikbaar voor de arbeidsmarkt (voor zover ze al beschikbaar kunnen zijn).
Want er zullen wel armen bijzitten die kunnen werken maar de kost om te werken zal hoger liggen dan wat ze ervoor terug krijgen.
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Trouwens zo erg is het niet, ik heb er al eentje laten doen (met plaatselijke verdoving) Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 18 november 2011 om 09:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aan de basis hiervan liggen natuurlijk de zeer hoge aankoopprijzen van anesthetica...
Zelfs de 'oudere' producten zijn nog steeds belachelijk duur, hoewel die zichzelf nu toch al moeten terugverdiend hebben.
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
toen zij stopte en ik verhuisde en uiteindelijk wel een andere tandarts moest zoeken, kwam ik bij één die verdoven absoluut vermijdt. zij probeert altijd eerst zonder ... 'als het te pijnlijk wordt kunnen we nog zien' ... best wel spannend ... maar meestal valt t mee. ergens toch ook wel een kinky aspect aan ... volgens mij glimlacht ze altijd als t een beetje pijn begint te doen en ze toch voort kan werken ... ze plaatst ook af en toe zo'n inox klem in mijn mond ... soms weet ik eigenlijk ni goed wat ik daarvan moet denken ... maar mijn tanden zijn ook wel goed gedaan ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Staatssecretaris
|
![]() Gaatjes vullen zonder verdoving heeft het grote voordeel dat de tandarts het direkt merkt als hij te dicht bij de zenuw komt. Ik heb eens een tand laten vullen onder verdoving, en de pijn was niet te harden toen de verdoving uitgewerkt was. Er zat teveel druk op de zenuw. Ze hebben die tand alsnog moeten ontzenuwen. Maar dan kwam er een abces onder. Ik bespaar u de verdere details.
![]() Fred. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister
|
![]() Bij mij hebben ze eens getrokken zonder verdoving. Een melktand die maar geen plaats wilde ruimen. Daarna 5 jaar rondgelopen met een vaste beugel. Nooit meer.
Tijd voor deze: http://www.youtube.com/watch?v=dG5Qk-jB0D4
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ok Cynara. Goed om weten. Ik heb een nogal liefde-haatverhouding met tandartsen. Ook al hebben ze fluwelen handen. Wat leidt tot denigrerende toestanden in de tandartsstoel. Plots ben je ondergischt en overgeleverd. Ik heb het liefst pijnloos. En kom mij aub niet vertellen dat vrouwen meer lijden tijdens een bevalling zonder verdoving. Ik heb iets tegen tandartsen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het ergste vind ik hun misplaatst snobisme: een verwaarloosd gebit behandelen wij niet. Wat dat ook moge betekenen, want tanden slijten nu eenmaal. Zijn jullie dokters of niet?! Laatst gewijzigd door Mam : 18 november 2011 om 17:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Kan me moeilijk voorstellen dat ze dat zeggen, want als ze zulk gebit tegenkomen staan de euro's in hun ogen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Ze zeggen dat niet in uw gezicht als je voor hen staat natuurlijk. Maar bv sommigen zetten op hun website zo van die dingen "een verwaarloosd gebit beschouwen we niet als een spoedgeval". Echt, ik mijn kop zitten breken over wat die daar nu mee bedoelen...
|
![]() |
![]() |