Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 25 november 2011, 20:57   #221
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Inderdaad, zeker als je het vergelijkt met de vorige keer.
Vorige keer was er ook niets te verdienen tov een gewoon spaarboekje! Dat maakt een verschil! Mensen kopen die staatsbons dus om winst te maken, niet om het land te redden!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 25 november 2011, 20:58   #222
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
dat ook. Maar dat zijn er zoveel.
Helaas, hoe langer hoe meer.
Bob is offline  
Oud 25 november 2011, 20:58   #223
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjarel Bekijk bericht
Ruim 500 miljoen ondertussen : vind ik toch wel veel hoor.
20 miljard oude Belgische franken! In praktisch één dag...
Het Oosten is offline  
Oud 25 november 2011, 21:00   #224
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
...nog een 1000 miljard te gaan...
Bob is offline  
Oud 25 november 2011, 21:00   #225
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Inderdaad, zeker als je het vergelijkt met de vorige keer.

Probleem is dat onze politici dat opnieuw verkeerd gaan interpreteren. Er zijn blijkbaar nog altijd hopen burgers die bereid zijn de handen uit de mouwen te steken om de situatie onder controle te krijgen. Dat kan uiteraard alleen maar als er nu drastisch hervormd wordt. Maar het is zo voorspelbaar dat de politici de problemen weer gaan minimaliseren en niet adequaat gaan handelen.
Oud 25 november 2011, 21:03   #226
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niets onrechtmatig aan die arco vergoeding. Ze hebben mij dat verkocht als een spaarrekening, dus ik wil ook zo worden vergoed.
Kost dat veel zo'n spaarrekening?
Oud 25 november 2011, 21:07   #227
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn soort denkt tenminste na.
Als je de stommiteiten die van uw kant komen bekijkt zou ik u aanraden af en toe eens de grijze massa te gebruiken.
De hoeveelheid geld die men op deze manier ophaalt, ondanks het groot success die men dit noemt, is ruim onvoldoende.
U heeft trouwens mijn redenering helemaal niet weerlegt.
De redenering moet niet weerlegd worden. Ze klopt grotendeels. Het groot kapitaal kiest voor de OLO's, niet voor de staatsbons. Simpelweg omdat de OLO's meer opbrengen.

De uitgifte van de staatsbon is een succes. De inschrijving loopt nog altijd en juist doordat het een succes is wordt het nog een groter succes. Het is natuurlijk geen oplossing voor de herfinanciering van onze schulden. Het is enkel maar een druppel op een hete plaat.

Dat neemt niet weg dat het hilarisch is om de pogingen te zien en te horen van de staatsafbrekers om een vaste waarde als de staatsbon af te breken.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 25 november 2011, 21:08   #228
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Stop nu eens met overal (een beetje) over te liegen. Het waren 2 dagen. Dat is het dubbele.
Op zich maakt dat niet veel uit want het blijft veel geld, maar het haalt weer maar eens je geloofwaardigheid onderuit.

Overigens heeft Leterme zijn inwoners weeral belogen en bedrogen als je De Callataÿ op de tijd mag geloven...

Ach ja, nog een geluk dat Dexia ons geen eurocent zal kosten.
Oud 25 november 2011, 21:11   #229
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier toont ze inderdaad goed aan wat voor een misselijke domme gans ze in feite is.
Ik kan niet weten hoe ze bij jou overkomt. Kijk eens naar het volgende filmpje:

http://forum.politics.be/showthread.php?p=5823548
Siegfried Bracke versus Gwendolyn Rutte.

Die Siegfried Bracke is nu toch geen bleuke in een politiek debat en hij zit daar gewoon af te gaan als een gieter. Hij heeft wel beter momenten gehad...

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
Oud 25 november 2011, 21:26   #230
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Stop nu eens met overal (een beetje) over te liegen. Het waren 2 dagen. Dat is het dubbele.
Op zich maakt dat niet veel uit want het blijft veel geld, maar het haalt weer maar eens je geloofwaardigheid onderuit.

Overigens heeft Leterme zijn inwoners weeral belogen en bedrogen als je De Callataÿ op de tijd mag geloven...

Ach ja, nog een geluk dat Dexia ons geen eurocent zal kosten.
Eigenlijk was het nog geen twee dagen. Leterme kondigde het twee dagen geleden aan. En daarna was er een massale toeloop. Dus eigenlijk, in de praktijk, mag men spreken van een goede dag. Maar in feite maakt dat niet zoveel uit. Zelfs 20 miljard oude Belgische franken in 2 dagen , maakt 10 miljard per dag. Niet niks!

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 november 2011 om 21:31.
Het Oosten is offline  
Oud 25 november 2011, 21:26   #231
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
De redenering moet niet weerlegd worden. Ze klopt grotendeels. Het groot kapitaal kiest voor de OLO's, niet voor de staatsbons. Simpelweg omdat de OLO's meer opbrengen.

De uitgifte van de staatsbon is een succes. De inschrijving loopt nog altijd en juist doordat het een succes is wordt het nog een groter succes. Het is natuurlijk geen oplossing voor de herfinanciering van onze schulden. Het is enkel maar een druppel op een hete plaat.

Dat neemt niet weg dat het hilarisch is om de pogingen te zien en te horen van de staatsafbrekers om een vaste waarde als de staatsbon af te breken.
Alleen ben ik geen staatsafbreker.
stuyckp is offline  
Oud 25 november 2011, 21:30   #232
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik leg er mij wel bij neer, ik verwacht niet dat ik ooit nog iets van dat geld zie.

Wat niet weg neemt dat ik wel vind dat ik er recht op heb. De overheid heeft mij een spaargarantie gegeven, Arco heeft mij gezegd dat het een spaarrekening was, dus ik heb recht op een spaargarantie.

Banken beleggen u geld ook in aandelen, dat maakt u geen belegger of aandeelhouder. Arco is een heel gelijkaardig verhaal, ik kocht ook geen aandelen, maar certificaten (dus zonder stemrecht) beschermd met spaargarantie.
Ga je naar de buitengewone algemene vergadering op 8 december ?

De gewone algemene vergadering van Groep Arco is jaarlijks elke laatste donderdag van de maand Juni. Dit verschijnt in de pers en de coöperanten krijgen er ook een uitnodiging voor. Je kan wel degelijk stemmen op deze vergaderingen.

Oud 25 november 2011, 21:31   #233
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Eigenlijk was het nog geen twee dagen. Leterme kondigde het twee dagen geleden aan. En daarna was er een massale toeloop. Dus eigenlijk, in de praktijk, mag men spreken van een goede dag. Maar in feite maakt dat niet zoveel uit. Zelfs 20 miljard oude Belgische franken in 2 dagen , maakt 10 miljard per dag. Niet niks!
Of hoe spreek ik mezelf tegen...

Doe nu toch eens een klein beetje moeite om niet te liegen. En wees nu eens moedig en geef gewoon toe dat je fout was.
Oud 25 november 2011, 21:32   #234
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik kan niet weten hoe ze bij jou overkomt. Kijk eens naar het volgende filmpje:

http://forum.politics.be/showthread.php?p=5823548
Siegfried Bracke versus Gwendolyn Rutte.

Die Siegfried Bracke is nu toch geen bleuke in een politiek debat en hij zit daar gewoon af te gaan als een gieter. Hij heeft wel beter momenten gehad...
Ik zie geen afgang, van geen van beiden eigenlijk.
stuyckp is offline  
Oud 25 november 2011, 21:34   #235
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of hoe spreek ik mezelf tegen...

Doe nu toch eens een klein beetje moeite om niet te liegen. En wees nu eens moedig en geef gewoon toe dat je fout was.

Zoals ik zei, zelfs 20 miljard BF in twee dagen , is een smak geld. Il faut le faire!
Het Oosten is offline  
Oud 25 november 2011, 21:39   #236
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Niets onrechtmatig aan. Als de overheid het onder de spaargarantie steekt dan mogen ze dat verkopen als spaarrekening. Als achteraf blijkt dat de overheid hier een fout heeft gemaakt dan kan ik de overheid vervolgen want hun slechte wetgeving heeft mij schade berokkend.
Lol, you'll be in for a treat dan met je obligaties

En jazeker, onrechtmatig. Als het ACV je belogen heeft, moet je maar bij hen gaan aankloppen. Feit blijft dat je gewoon een speculant bent die zijn gat gebrand heeft.
Sfax is offline  
Oud 25 november 2011, 21:41   #237
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals ik zei, zelfs 20 miljard BF in twee dagen , is een smak geld. Il faut le faire!
U bent toch zeker dat de staat die zelf niet geplaatst heeft en daarvoor een lening heeft aangegaan... op zijn dexiaans zogezegd...
freelancer is offline  
Oud 25 november 2011, 21:47   #238
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
U bent toch zeker dat de staat die zelf niet geplaatst heeft en daarvoor een lening heeft aangegaan... op zijn dexiaans zogezegd...
Waart u het niet die luid oreerde dat het géén succes zou worden?

'Het kan verkeren' zei Bredero.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 november 2011 om 21:48.
Het Oosten is offline  
Oud 25 november 2011, 21:47   #239
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Zoals ik dat (zelfs eerder dan jou als ik me niet vergis, al is dat niet relevant) ook onmiddellijk zei is dat zo.

Het gaat erom dat het fijn zou zijn dat je niet aan elke waarheid een draai moet geven zodat het je beter uitkomt.

Maar toch fijn dat je toegeeft de waarheid verdraaid te hebben.

Overigens laat een econoom in de tijd wel al weten dat de staat niet eerlijk geweest is met de spaarder... Sterk werk van Leterme
Oud 25 november 2011, 21:48   #240
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Dat zou het verhaal wel helemaal afmaken.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be