Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 30 november 2011, 12:43   #61
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
waarbij ze dan even intelligent blijken als Unizo, Voka en al de hoera roepers hierboven en op facebook ...

de Vlaming is ne politieke nitwit. politiek achterlijk. niet meer, niet minder.
Denken dat deze staking ook maar iets uitmaakt, is anders ook een knap staaltje van politieke achterlijkheid.

Die staking raakt enkel diegenen die er niet door geraakt moeten worden. Bedrijven die moeten stilleggen omwille van een gebrek aan personeel (enkelen die mee gaan betogen en velen die dat aangrijpen voor een extra dagje verlof), velen die geimpacteerd worden omdat ze die dag opvang/ander vervoer/whatever mogen gaan zoeken, politie die alles in goede banen moeten leiden maar wiens schuld het evenmin is dat dergelijke idiote beslissingen worden genomen...

De politiek zelf, die gaat er zelfs niet om malen, ook al hebben ze een slecht akkoord gemaakt.
Sfax is offline  
Oud 30 november 2011, 12:47   #62
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
²

energiepremies afgeschaft : kost +5000 plaatsen in de bouw in Vlaanderen alleen
milieupremie groene wagens afgeschaft ... xxx aantal plaatsen in automobielindustrie in Vlaanderen
een begroting die Vlaanderen compleet ringeloort en verpaupert

en dan roepen Unizo en Voka op tot niet staken ???

Belgische establishment pippo's!!!

*Anna en de metalo's één strijd ! (deze keer)

slaagt den boel kort en klein !!!
Ik wil dat nog wel eens zien dat de energiepremies volledig afgeschaft worden. De rekening wordt gewoon voor het grootste deel naar Vlaanderen doorgeschoven.

Vlaanderen zal namelijk zelf een stuk van die maatregelen overnemen en financieren, maar toch nog een begroting in evenwicht afleveren. Wallonie zal dat dan uiteraard ook doen en een begroting afleveren die nog verder in het rood gaat en dat dan via de staatsschuld voor het grootste deel op Vlaanderen afwentelen. Zo gaat dat hier namelijk in Belgie, al decennialang.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 30 november 2011, 13:19   #63
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
als gij denkt dat DiRupoI uw bedrijf niet gaat schaden ... of zit je in Wallonie mss ?
Wat een argumentatie is dat nu in hemelsnaam? Di Rupo I schaadt mijn bedrijf dus kan ik het al even goed ook doen? Ja dat klinkt logisch.

Di Rupo I kan ik niet veranderen. Dat kan jij niet veranderen, en de staking zal dat ook niet veranderen (tenzij we mss eens elke week beginnen te staken ofzo maar dan ligt Belgie op zijn gat. We hebben niet genoeg welvaart om zo'n stakingen op te vangen). Mensen hebben nu eenmaal politici verkozen die niets kunnen of niets willen doen voor Belgie maar alles voor hun postjes en hun partij. In 2012 de oude vertrouwde partijen eensgezind wegstemmen, door ofwel op de NVA, de Groenen (hoewel...), ongeldig of weg te blijven van de stembus lijkt mij het enige haalbare om wat te doen aan dit soort wanpraktijken.
Athelas is offline  
Oud 30 november 2011, 13:23   #64
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
En wat met degenen die niet echt staken maar ook niet zullen werken?
BV :

Stakende stakers kunnen niet-stakenden ook alle werk laten staken...
Tja, das overmacht waar je weinig aan kan doen. Ik zal dat probleem niet hebben, maar er zullen idd wel bedrijven zijn waar dit van toepassing is. Ik vind dit een triestige manier van doen. Je mening opdringen aan collega's keur ik niet goed.
Athelas is offline  
Oud 30 november 2011, 13:25   #65
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Denken dat deze staking ook maar iets uitmaakt, is anders ook een knap staaltje van politieke achterlijkheid.

Die staking raakt enkel diegenen die er niet door geraakt moeten worden. Bedrijven die moeten stilleggen omwille van een gebrek aan personeel (enkelen die mee gaan betogen en velen die dat aangrijpen voor een extra dagje verlof), velen die geimpacteerd worden omdat ze die dag opvang/ander vervoer/whatever mogen gaan zoeken, politie die alles in goede banen moeten leiden maar wiens schuld het evenmin is dat dergelijke idiote beslissingen worden genomen...

De politiek zelf, die gaat er zelfs niet om malen, ook al hebben ze een slecht akkoord gemaakt.
de metalo's moeten brussel en de bedrijven in brand zetten, waarop de bedrijfsleiders de telefoons van de politici roodgloeiend zetten ... zo werkt het.
Anna List is offline  
Oud 30 november 2011, 13:28   #66
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Wat een argumentatie is dat nu in hemelsnaam? Di Rupo I schaadt mijn bedrijf dus kan ik het al even goed ook doen? Ja dat klinkt logisch.

Di Rupo I kan ik niet veranderen. Dat kan jij niet veranderen, en de staking zal dat ook niet veranderen (tenzij we mss eens elke week beginnen te staken ofzo maar dan ligt Belgie op zijn gat. We hebben niet genoeg welvaart om zo'n stakingen op te vangen). Mensen hebben nu eenmaal politici verkozen die niets kunnen of niets willen doen voor Belgie maar alles voor hun postjes en hun partij. In 2012 de oude vertrouwde partijen eensgezind wegstemmen, door ofwel op de NVA, de Groenen (hoewel...), ongeldig of weg te blijven van de stembus lijkt mij het enige haalbare om wat te doen aan dit soort wanpraktijken.

DiRupo schaadt jou bedrijf.

strategisch zoek je dan bondgenootschappen met gelijk wie, om DiRupo onderuit te halen én ongedaan te maken, in dit geval heb jij de metalo's nodig (moet jij de metalo's ge(mis)bruiken, als je trots dat liever leest).

een regering laten vallen ... zelfs na een paar maand ... it has been done hoor, ook in B ... zoek maar eens op welk premier het maar 7 maand volhield
Anna List is offline  
Oud 30 november 2011, 13:29   #67
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik wil dat nog wel eens zien dat de energiepremies volledig afgeschaft worden. De rekening wordt gewoon voor het grootste deel naar Vlaanderen doorgeschoven.

Vlaanderen zal namelijk zelf een stuk van die maatregelen overnemen en financieren, maar toch nog een begroting in evenwicht afleveren. Wallonie zal dat dan uiteraard ook doen en een begroting afleveren die nog verder in het rood gaat en dat dan via de staatsschuld voor het grootste deel op Vlaanderen afwentelen. Zo gaat dat hier namelijk in Belgie, al decennialang.
Peeters heeft al laten weten daar geen geld voor te hebben.

maar mss kan je een paardenstal zetten of zo.
Anna List is offline  
Oud 30 november 2011, 13:37   #68
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
de metalo's moeten brussel en de bedrijven in brand zetten, waarop de bedrijfsleiders de telefoons van de politici roodgloeiend zetten ... zo werkt het.
Ge zult veel meer bereiken met een beerkar leeg te spuiten in de hal van het koninklijk paleis dan met een paar bedrijven in brand te steken of de bedrijfsleiders te gijzelen...
Herr Flick is offline  
Oud 30 november 2011, 13:40   #69
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ge zult veel meer bereiken met een beerkar leeg te spuiten in de hal van het koninklijk paleis dan met een paar bedrijven in brand te steken of de bedrijfsleiders te gijzelen...
Beerkar leeg => opkuisen door stadspersoneel en brandweer => geld van belastingen => burger weeral dupe...
manta is offline  
Oud 30 november 2011, 13:42   #70
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Beerkar leeg => opkuisen door stadspersoneel en brandweer => geld van belastingen => burger weeral dupe...
Ja maar dat is minder schadelijk en meer effect en ge pakt er de echte klootzakken mee aan.

Als ze dan toch keet willen schoppen, het koninklijk paleis, of wetstraat 16.
Herr Flick is offline  
Oud 30 november 2011, 13:50   #71
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Peeters heeft al laten weten daar geen geld voor te hebben.

maar mss kan je een paardenstal zetten of zo.
Vandenbossche heeft al laten weten een inspanning te willen doen. Als het om geld uitgeven gaat dan vertrouw ik een sos wel hoor, dat is hun corebusiness. En als het om kazakkendraaierij gaat dan vertrouw ik wel op Peeters.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 30 november 2011, 14:11   #72
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Dream on...

Het enige dat daaruit volgt, is een versnelde uittocht uit België.
Sfax is offline  
Oud 30 november 2011, 14:17   #73
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
²

energiepremies afgeschaft : kost +5000 plaatsen in de bouw in Vlaanderen alleen
milieupremie groene wagens afgeschaft ... xxx aantal plaatsen in automobielindustrie in Vlaanderen
een begroting die Vlaanderen compleet ringeloort en verpaupert

en dan roepen Unizo en Voka op tot niet staken ???

Belgische establishment pippo's!!!

*Anna en de metalo's één strijd ! (deze keer)

slaagt den boel kort en klein !!!
Kortzichtige visie.

Als we dan toch zo maar wat uit onze mouw mogen schudden.
Energiepremie en milieupremie afgeschaft.=minder belastingen heffen=lagere lonen=meer werk voor misschien wel 20.000 mensen. Want fabrieken die hier blijven of komen fabriceren ook voor de export.
pajoske is offline  
Oud 30 november 2011, 14:41   #74
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
ge vergist u

om iets te bereiken moet je de normale beurshandel verstoren, bedrijven platleggen, of zorgen dat er niemand in en uit brussel geraakt.

de beurs op 1

ccc anyone ?
Anna List is offline  
Oud 30 november 2011, 14:43   #75
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Energiepremie en milieupremie afgeschaft.=minder belastingen heffen...
ge snapt dat ik niet verder heb moeten lezen
Anna List is offline  
Oud 30 november 2011, 14:44   #76
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ge vergist u

om iets te bereiken moet je de normale beurshandel verstoren, bedrijven platleggen, of zorgen dat er niemand in en uit brussel geraakt.

de beurs op 1

ccc anyone ?
De ring afzetten ja, maar ge moet vooral de politiekers pakken en zorgen dat ze weten dat het echt tegen hen is, en niet tegen het bedrijfsleven.
Herr Flick is offline  
Oud 30 november 2011, 15:15   #77
pixelpower
Provinciaal Gedeputeerde

pixelpower's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Denk je dat we Belgie gaan klein krijgen zonder het schade toe te brengen?

Unizo haar boodschap is de zoveelste variatie op het aloude "wees bang en onderdanig domme Vlaming."
Nice try, leftie.
pixelpower is offline  
Oud 30 november 2011, 15:57   #78
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Voor alle duidelijkheid, in het geval je post toch niet sarcastisch zou zijn: ik ga NIET staken, niet omdat ik de akkoorden van Di Rupo goed vind, maar omdat ik mij niet kan vinden in de standpunten van de vakbond en de manier waarop.

Wat mij betreft gaan de akkoorden van Di Rupo, ipv te ver, niet ver genoeg. De oneerlijkheid dat wij de de crisis betalen ga je niet oplossen met een staking die meer schade doen aan je bedrijf dan aan de schuldigen. Organiseer wat mij betreft zoveel betogingen als je wilt en ik ga met plezier mee, maar mijn bedrijf schaden dat hier niets mee te maken heeft, dat vind ik een brug te ver.
Dat is allemaal zever, het enige dat nu van belang is is dat de akkoorden van Di Rupo in de vuilbak verdwijnen (allee, dat er geen regering Di Rupo komt). Wat gij hier doet is er voor zorgen dat het verzet tegen Di Rupo schoon gebroken is.
Frans Oghtendlicht is offline  
Oud 30 november 2011, 15:59   #79
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pixelpower Bekijk bericht
Nice try, leftie.
Ik heb al veel gehoord, maar "leftie" nog niet dikwijls.

Aarhg... dat doet werkelijk pijn.
Oud 30 november 2011, 15:59   #80
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Als die staking niks uitmaakt komt dat net door mensen zoals gij die enkel kunnen staan roepen vanop de zijlijn maar als puntje bij paaltje komt alle excuses uit de kast halen om toch maar niks te moeten doen.
Frans Oghtendlicht is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be