Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 6 december 2011, 07:51   #1161
Rizzz
Parlementslid

Rizzz's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Uw wens niet voor realiteit houden.
Racisme houdt zijn betekenis en zal en moet bestreden worden als de kanker die ze is.
Get used to it.
Zolang je niet zo veel vlees rond de tumor gaat wegsnijden dat je de patient vermoordt.
Want jullie vergeten soms duidelijk waar het echt om gaat, de welvaart van de patient (de maatschappij).
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2011, 08:07   #1162
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
Zolang je niet zo veel vlees rond de tumor gaat wegsnijden dat je de patient vermoordt.
Want jullie vergeten soms duidelijk waar het echt om gaat, de welvaart van de patient (de maatschappij).
Goede analogie.
Voor beide kanten trouwens.
Oud 6 december 2011, 15:23   #1163
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Racisme houdt zijn betekenis en zal en moet bestreden worden als de kanker die ze is.
Get used to it.
De meeste racisme klachten zijn gericht tegen volledig onschadelijke 'goedaardige' tumoren die links met zware chemo wil bestrijden..

Trouwens IEDEREEN discrimineert mensen op diverse basissen..(karakter,favoriete voetbalclub, enz.)

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 6 december 2011 om 15:24.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2011, 15:27   #1164
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist, maar ik herhaal, klant is koning.
Als je klant gelukkig is met het werk van je mensen, waarom zou jij dan als bedrijfsleider niet gelukkig zijn?

Langs de andere kant, wat ben je met 's werelds beste electricien in dienst als je hem/haar nergens naartoe kan sturen? Da's een salaris dat je betaalt voor niks.
Ik denk dat je bekwame mensen overal naartoe kunt sturen ook naar koning klant! Die is immers dik tevreden wanneer er kwalitreit aan betaalbare prijs geleverd wordt.
Wedden dat de kleur totaal niet belangrijk is maar wel kwaliteit en prijs, ook bij koning klant?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2011, 15:33   #1165
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Het door jullie gebruikte woordje "racisme" is volledig van zijn betekenis ontdaan. Het multiculwereldje maakt dat nog enkel aan zichzelf wijs. Als ze het al zelf geloven!
Klopt en volgens mij lijken vooral gefrustreerde moraalridders dit steeds en overal te uit te hollen, ook op dit forum.
Misschien proberen deze mensen zich zo belangrijk en van betekenis te voelen, ik weet het niet..maar door hun houding worden begrippen zoals discriminatie of racisme wel totaal uitgehold, dat is een terechte opmerking..
Oud 6 december 2011, 15:49   #1166
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik denk dat je bekwame mensen overal naartoe kunt sturen ook naar koning klant! Die is immers dik tevreden wanneer er kwalitreit aan betaalbare prijs geleverd wordt.
Wedden dat de kleur totaal niet belangrijk is maar wel kwaliteit en prijs, ook bij koning klant?
Nogal wat mensen zijn wantrouwig om onbekenden in hun woning te laten rondlopen.
Wanneer deze dan nog behoren tot een groep met, al dan niet terecht, een slechte naam zal men niet afwachten hoe de kwaliteit achteraf is. Toen bij ons in de straat de aardgas aangelegd werd kwamen bijna alle werklui bij mij naar de wc. Blijkbaar werd hen dat door de andere buurtbewoners geweigerd.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2011, 20:09   #1167
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Get used to it.
Maar de multiculkanker bestrijden = racisme? Wat nu?

Laatst gewijzigd door andev : 6 december 2011 om 20:11.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2011, 20:47   #1168
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar de multiculkanker bestrijden = racisme?
Zoals het er hier aan toe gaat, inderdaad.
Oud 6 december 2011, 21:35   #1169
Rizzz
Parlementslid

Rizzz's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
In de meeste gevallen heb je gelijk, maar in dat voorbeeld dat ik gaf van een zaak die een vertegenwoordiger naar Saudi wil sturen, geloof me, een vrouw gaan ze daar niet willen ontvangen, de Saudi's zouden zich zelfs belefigd voelen dat wij hen 'maar' een vrouw sturen om met hen zaken te doen.
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2011, 12:56   #1170
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Nogal wat mensen zijn wantrouwig om onbekenden in hun woning te laten rondlopen.
Wanneer deze dan nog behoren tot een groep met, al dan niet terecht, een slechte naam zal men niet afwachten hoe de kwaliteit achteraf is. Toen bij ons in de straat de aardgas aangelegd werd kwamen bijna alle werklui bij mij naar de wc. Blijkbaar werd hen dat door de andere buurtbewoners geweigerd.
Dat mensen wantrouwig zijn geloof ik best, maar dan maakt het ook niet uit wie dit is, wel dat het een onbekend iemand is.
UIteraard is dit zo wanneer iemand iets komt installeren of repareren.
Voor de rest vind ik dat wanneer arbeiders werken uitvoeren, er een wc moet worden voorzien, dat kan perfect!
Oud 7 december 2011, 13:00   #1171
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In de meeste gevallen heb je gelijk, maar in dat voorbeeld dat ik gaf van een zaak die een vertegenwoordiger naar Saudi wil sturen, geloof me, een vrouw gaan ze daar niet willen ontvangen, de Saudi's zouden zich zelfs belefigd voelen dat wij hen 'maar' een vrouw sturen om met hen zaken te doen.
Kijk, ik ben ene vrouw en ik zou die Saoudi's duidelijk maken dat vrouwen in het zakenleven gelijkwaardig zijn aan mannen. Je maakt me niet wijs dat ze dit niet weten, bij mij zou hun houding niet pakken. Erger nog, ik zou duidelijk maken erg beledigd te zijn wanneer een vrouw als minder wordt gezien!

Maar ik BEN dan ook een vrouw he?
Oud 7 december 2011, 14:53   #1172
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk, ik ben ene vrouw en ik zou die Saoudi's duidelijk maken dat vrouwen in het zakenleven gelijkwaardig zijn aan mannen. Je maakt me niet wijs dat ze dit niet weten, bij mij zou hun houding niet pakken. Erger nog, ik zou duidelijk maken erg beledigd te zijn wanneer een vrouw als minder wordt gezien!

Maar ik BEN dan ook een vrouw he?
De vraag is of je ook maar de kans zou krijgen om ze dat diets te maken!
Een aantal zweepslagen of zo misschien, wegens zoveel arrogantie en om je te leren waar je plaats is in hun maatschappij...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2011, 15:01   #1173
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Ik denk dat Andev hier gelijk heeft hoor Alice.
Hetgeen ik gehoord heb van expats die ginds met vrouw en kinderen een aantal jaren woonden is niet bepaald rooskleurig te noemen.
Verschillende dames zijn terug naar huis gekomen met zware depressies e.d.
Niet voor niks dat de firma ermee gestopt is de echtgenotes mee naar ginds te nemen.

Als ze nog niet alleen naar de supermarkt konden/mochten, hoe zou jij dan aan de sjeikhs gaan duidelijk maken dat ze normaal moeten doen? Ik heb er ooit eentje aan mijn bureel gehad en de testosteronreuk was duidelijk voelbaar!

Ik had dan nog eens lang blond loshangend haar ook! die mens bestierf het bijna. Ze hebben hem dan zo'n beetje moeten wegtrekken en de deur dichtdoen zodat zijn hersenen terug bloed kregen veronderstel ik. Raar genoeg heb ik hem gedurende heel zijn verblijf nooit meer in mijn bureel gezien!

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 7 december 2011 om 15:03.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2011, 17:25   #1174
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja maar ze zijn wel zo slim om zich even af te vragen wie er achter een vrouwtje staan. Hier zie je b.v. hoe zo'n Saudi zich laat toespreken door een vrouw (negerin nota bene dat is dubbel op!).

Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2011, 18:10   #1175
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De vraag is of je ook maar de kans zou krijgen om ze dat diets te maken!
Een aantal zweepslagen of zo misschien, wegens zoveel arrogantie en om je te leren waar je plaats is in hun maatschappij...
Heel eenvoudig, geen respect voor vrouwen? Geen zaken, zo simpel is dat!
Oud 7 december 2011, 18:12   #1176
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Ik denk dat Andev hier gelijk heeft hoor Alice.
Hetgeen ik gehoord heb van expats die ginds met vrouw en kinderen een aantal jaren woonden is niet bepaald rooskleurig te noemen.
Verschillende dames zijn terug naar huis gekomen met zware depressies e.d.
Niet voor niks dat de firma ermee gestopt is de echtgenotes mee naar ginds te nemen.

Als ze nog niet alleen naar de supermarkt konden/mochten, hoe zou jij dan aan de sjeikhs gaan duidelijk maken dat ze normaal moeten doen? Ik heb er ooit eentje aan mijn bureel gehad en de testosteronreuk was duidelijk voelbaar!

Ik had dan nog eens lang blond loshangend haar ook! die mens bestierf het bijna. Ze hebben hem dan zo'n beetje moeten wegtrekken en de deur dichtdoen zodat zijn hersenen terug bloed kregen veronderstel ik. Raar genoeg heb ik hem gedurende heel zijn verblijf nooit meer in mijn bureel gezien!
Ik weet het, mijn man heeft er gewerkt en om die reden ben ik niet meegegaan!Maar het gaat over zaken vanuit hier, wanneer die kerels geen vrouw accepteren om zaken mee te doen, dan is dat prima!
Geen zaken dan..een man zou ik dan niet sturen!
Oud 7 december 2011, 18:12   #1177
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Heel eenvoudig, geen respect voor vrouwen? Geen zaken, zo simpel is dat!
Niks is simpel in zaken doen..zeker niet als een systeem 's werelds grootste olievoorraden heeft..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2011, 18:12   #1178
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Ja maar ze zijn wel zo slim om zich even af te vragen wie er achter een vrouwtje staan. Hier zie je b.v. hoe zo'n Saudi zich laat toespreken door een vrouw (negerin nota bene dat is dubbel op!).

Zie je wel dat het kan?
Oud 7 december 2011, 18:13   #1179
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Niks is simpel in zaken doen..zeker niet als een systeem 's werelds grootste olievoorraden heeft..
Wanneer die kerels geen respect hebben kunnen ze hun handel houden hoor!
Oud 7 december 2011, 21:07   #1180
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat mensen wantrouwig zijn geloof ik best, maar dan maakt het ook niet uit wie dit is, wel dat het een onbekend iemand is.
UIteraard is dit zo wanneer iemand iets komt installeren of repareren.
Voor de rest vind ik dat wanneer arbeiders werken uitvoeren, er een wc moet worden voorzien, dat kan perfect!
Ik denk dat het veel verschil maakt of het een Belg is of pakweg een Roma.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be