Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 8 december 2011, 22:42   #101
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
de NVA is gaan lopen

Hoe u het ook draait en keert. Punt uit.
als je gaat gaan lopen doe je het best rechtuit
ver weg
weg dus

Is de NVA weg?
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline  
Oud 8 december 2011, 22:45   #102
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Alle politieke partijen spelen politieke spelletjes, het draait tenslotte om macht en geld. Of dacht je dat de N-VA een vrolijke bende idealisten is, met De Wever als Robin Hood ???
En dat journalisten "hier" gedecimeerd worden, als ze kritische vragen aan De Wever "durven" stellen, ben ik allang gewend geraakt.
Jij doet nu net hetzelfde zoals Devilder in het journaal. Je legt me woorden in de mond.

Ik stel me vragen bij hoe Devilder tot drie maal toe probeerde een vraag af te sluiten met een besluit dat Dewever zo niet heeft gezegd.
Herinner je je het interview nog over Der Spiegel? toen schreeuwde Wim haast naar Dewever.
Eigenlijk vind ik Devilder eigenlijk een goede nieuwslezer en interviewer. Rustig en sereen, maar die beide keren niet.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ik weet wel dat tegengestelde meningen hier niet welkom zijn. Denk er wel aan dat zonder een tegengestelde mening, er geen discussie meer is.
Nee, dan krijg je één grote collectieve masturbatie ter ere van "die ene partij".
Enfin, je kan er maar deugd van hebben.
:zucht:

Laatst gewijzigd door Miguelito : 8 december 2011 om 22:48.
Miguelito is offline  
Oud 8 december 2011, 22:48   #103
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Nee zeggen tegen de nota, en dan denken dat de anderen daaruit zullen besluiten dat de nota dus van tafel moet en er volledig zal herbegonnen worden is een toonbeeld van wereldvreemdheid, ofwel was het een berekende zet. Het eerste is de officiële versie en die zal men er om taktische redenen in blijven rammen. Het tweede is veel waarschijnlijker.

Als de formateur aan al de onderhandelende partijen (die ruim overschot hadden om een 2/3 meerderheid te vormen de vraag stelt : wie wil de onderhandelingen starten op basis van mijn nota. En hij krijgt één NEEN via een persconferentie waar de nota tot brandhout is gemaakt. En hij krijgt van alle anderen een ja, maar. En hij kan tellen : hij merkt dat hij probleemloos zijn benodigde 2/3 meerderheid kan vormen. Wel, dan trekt de karavaan voort. En zoals het spreekwoord het ons dan leert, blijven de blaffende honden achter. Sorry, maar dat was niet alleen voorspelbaar maar ook gewoon evident. Wie niet mee wil, blijft achter. Daar is niks oneerbaars aan. (ik zou het veel beter gevonden hebben hadden ze mee gestart want dan konden ze het resultaat mee aansturen en veranderen, maar je kunt niemand dwingen) Onderhandelingen mee opstarten is niet hetzelfde als akkoord gaan met het eindresultaat. Ze hadden er nog op elk zelfgekozen moment terug kunnen uitstappen hadden ze het resultaat niet goed gevonden. Nu hebben ze zelfs geen poging gedaan. Of een partijtje blufpoker willen spelen, in de simpele gedachte dat de anderen dan misschien zouden volgen. Politiek is geen kleutertuin.

De versie van "eraf gereden" is een achterafje, een communicatie handigheidje om de sympathie van de vlaming niet te verliezen en zelfs nog bij te winnen. Hoe kunnen ze anders aan al hun nieuwe kiezers die naar hen kwamen voor verandering en -eindelijk- een regering, gaan uitleggen dat ze er zelf uitstapten ? Dat gaat niet, dus MOET de n-va obstinaat bij de versie van "eraf gereden" blijven.
Het gaat niet om de waarheid, maar om de perceptie.
neen, mijn beste, het gaat om de waarheid.
Trouwens uw perceptie is niet dezelfde als de mijne.
Maar de waarheid is niks dan de waarheid.
En die is dat we neen hebben gezegd op de nota en op die manier langs de kant zijn gezet door de klassieke partijen.
Door uw kleine kanttekening, ik ben zo vrij geweest die bold te zetten, geeft u mij in feite gelijk.
stuyckp is offline  
Oud 8 december 2011, 22:52   #104
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
En die is dat we neen hebben gezegd op de nota en op die manier langs de kant zijn gezet door de klassieke partijen.
Door uw kleine kanttekening, ik ben zo vrij geweest die bold te zetten, geeft u mij in feite gelijk.
je begrijpt me wel stuyckp : het gaat n-va niet om de waarheid, maar om de perceptie bij de kiezer. Het verhaal moet overeind blijven.
peter1962 is offline  
Oud 8 december 2011, 22:55   #105
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
je begrijpt me wel stuyckp : het gaat n-va niet om de waarheid, maar om de perceptie bij de kiezer. Het verhaal moet overeind blijven.
Dat is het helemaal.
drosophila is offline  
Oud 8 december 2011, 22:55   #106
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke glazen bol heeft je dat bijgebracht, Peter?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 8 december 2011, 22:56   #107
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hoe kan je anderen verantwoordelijk stellen voor iets waar je zelf helemaal vrij en bewust voor gekozen hebt?
drosophila is offline  
Oud 8 december 2011, 22:57   #108
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee zeggen tegen de nota, en dan denken dat de anderen daaruit zullen besluiten dat de nota dus van tafel moet en er volledig zal herbegonnen worden is een toonbeeld van wereldvreemdheid, ofwel was het een berekende zet. Het eerste is de officiële versie en die zal men er om taktische redenen in blijven rammen. Het tweede is veel waarschijnlijker.

Als de formateur aan al de onderhandelende partijen (die ruim overschot hadden om een 2/3 meerderheid te vormen de vraag stelt : wie wil de onderhandelingen starten op basis van mijn nota. En hij krijgt één NEEN via een persconferentie waar de nota tot brandhout is gemaakt. En hij krijgt van alle anderen een ja, maar. En hij kan tellen : hij merkt dat hij probleemloos zijn benodigde 2/3 meerderheid kan vormen. Wel, dan trekt de karavaan voort. En zoals het spreekwoord het ons dan leert, blijven de blaffende honden achter. Sorry, maar dat was niet alleen voorspelbaar maar ook gewoon evident. Wie niet mee wil, blijft achter. Daar is niks oneerbaars aan. (ik zou het veel beter gevonden hebben hadden ze mee gestart want dan konden ze het resultaat mee aansturen en veranderen, maar je kunt niemand dwingen) Onderhandelingen mee opstarten is niet hetzelfde als akkoord gaan met het eindresultaat. Ze hadden er nog op elk zelfgekozen moment terug kunnen uitstappen hadden ze het resultaat niet goed gevonden. Nu hebben ze zelfs geen poging gedaan. Of een partijtje blufpoker willen spelen, in de simpele gedachte dat de anderen dan misschien zouden volgen. Politiek is geen kleutertuin.

De versie van "eraf gereden" is een achterafje, een communicatie handigheidje om de sympathie van de vlaming niet te verliezen en zelfs nog bij te winnen. Hoe kunnen ze anders aan al hun nieuwe kiezers die naar hen kwamen voor verandering en -eindelijk- een regering, gaan uitleggen dat ze er zelf uitstapten ? Dat gaat niet, dus MOET de n-va obstinaat bij de versie van "eraf gereden" blijven.
Het gaat niet om de waarheid, maar om de perceptie.
1) Men ging toch nooit zonder nva een regering vormen??
2) Dankzij Gennez heeft Di Rupo met opzet zijn nota zo opgesteld zodat ze neen zouden zeggen en dus uit de boot zouden vallen.
3) U hebt heel wat te leren.

Laatst gewijzigd door matthias999 : 8 december 2011 om 22:57.
matthias999 is offline  
Oud 8 december 2011, 22:59   #109
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik hou me gewoon aan de feiten.
Een neen aan een slechte nota, is niet hetzelfde als neen aan onderhandelingen voor een regering. Wel een neen aan onderhandelingen voor een regering op basis van een slechte nota.
Ik blijf er bij dat u 2 maten en 2 gewichten heeft. De nota van De Wever was op nog geen half uur afgeschoten. Dan had er evengoed een regering zonder de PS moeten gemaakt worden ?
Ook de rol van de koning valt niet te ontkennen, die is niet onafhankelijk.

Ik ben ervan overtuigd dat als de vlamingen aan hetzelfde zeel hadden blijven trekken, en niet zoals alexander aan tafel waren gaan aanschuiven, we een veel betere staatshervorming uit de brand hadden kunnen slepen.
Eentje die beter was geweest voor u en voor mij en ja zelfs beter voor de trollen hier op het forum.

BDW heeft wel degelijk moeite gedaan om wel een resultaat te bereiken. Het probleem is wellicht voor een stuk hetzelfde als voor Leterme bij de vorige verkiezingen. Te populair. En dan krijg je messen in de rug.
stuyckp is offline  
Oud 8 december 2011, 23:00   #110
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tiens, dat is een nieuwe kijk op de zaken. Dit is niet wat vlaams-populistische lezing van het illustere interview met mevrouw Gennez in Le Soir tot dusver inhield, namelijk als zou mevrouw Gennez aan meneer Di Rupo de tactische tip meegegeven hebben om de nv-a eruit te gooien door CD&V en Open Vld respectievelijk het communautaire en sociaal-economische te laten trekken.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 8 december 2011 om 23:00.
4x10E6 is offline  
Oud 8 december 2011, 23:00   #111
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Hoe kan je anderen verantwoordelijk stellen voor iets waar je zelf helemaal vrij en bewust voor gekozen hebt?
De NVA kon niet voldoende partijen vinden die wilden meegaan met hun programma. Die andere partijen konden elkaar wel vinden in een ander programma. Ik zie daar niks schandelijks in, noch voor de NVA, noch voor de andere partijen. Waar heel deze discussie over gaat is mij dan ook volstrekt onduidelijk.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 8 december 2011 om 23:02.
Flippend Rund is offline  
Oud 8 december 2011, 23:01   #112
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe interpreteert u dan de neen van Di Rupo op de nota van De Wever ?
We hebben enkel neen gezegd op die nota. Is dat nu echt te moeilijk nederlands.
stuyckp is offline  
Oud 8 december 2011, 23:02   #113
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

De mensen die blijven volharden dat NVA zelf opzij ging staan doen dat niet omdat ze de feiten niet zien. Die doen dat omdat ze de feiten niet willen zien.

Vergelijk het met fundamentalistische religie alleen in plaats van een god te aanbidden aanbidden ze de staat, je gaat deze nooit kunnen overtuigen. Zelfs moesten Elio, Beke, Bezien, Milquet, De Croo en de rest het allemaal bevestigen in koor dan nog zullen deze geloven dat NVA aan de kant gingen staan.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 8 december 2011, 23:02   #114
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
De NVA kon geen partijen vinden die wilden meegaan met hun programma. Die andere partijen konden elkaar wel vinden. Ik zie daar niks schandelijks in, noch voor de NVA, noch voor de andere partijen. Waar heel deze discussie over gaat is mij dan ook volstrekt onduidelijk.
voila, dat lijkt me een juiste analyse.
behalve dat ik graag heb dat er geen leugens worden vertelt. En daar gaat de discussie over.
stuyckp is offline  
Oud 8 december 2011, 23:02   #115
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Die andere partijen konden elkaar wel vinden. Ik zie daar niks schandelijks in, noch voor de NVA, noch voor de andere partijen.
Daar is inderdaad niks schandelijks aan.

Citaat:
Waar heel deze discussie over gaat is mij dan ook volstrekt onduidelijk.
Het is nogal kras dat de NVA, die dus in uw woorden "geen partijen kon vinden die wilden meegaan met hun programma" daar nu van maken dat ze "uit de onderhandelingen gegooid zijn".
drosophila is offline  
Oud 8 december 2011, 23:03   #116
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De NVA kon geen partijen vinden die wilden meegaan met hun programma. Die andere partijen konden elkaar wel vinden. Ik zie daar niks schandelijks in, noch voor de NVA, noch voor de andere partijen. Waar heel deze discussie over gaat is mij dan ook volstrekt onduidelijk.
De selling proposition van het vn-a in 2013, daar gaat deze discussie over. Wat niet wegneemt dat die selling proposition "wij werden eruit gezet" niets anders dan een bagatel is, echter tot veel meer dan dit soort spielereien is het nv-a nooit in staat geweest en zal het nv-a ook nooit in staat zijn.

4x10E6 is offline  
Oud 8 december 2011, 23:03   #117
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Tiens, dat is een nieuwe kijk op de zaken. Dit is niet wat vlaams-populistische lezing van het illustere interview met mevrouw Gennez in Le Soir tot dusver inhield, namelijk als zou mevrouw Gennez aan meneer Di Rupo de tactische tip meegegeven hebben om de nv-a eruit te gooien door CD&V en Open Vld respectievelijk het communautaire en sociaal-economische te laten trekken.
niks nieuws. Wat u hierboven schets is de waarheid. Dus u weet het toch.
stuyckp is offline  
Oud 8 december 2011, 23:04   #118
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is nogal kras dat de NVA, die dus in uw woorden "geen partijen kon vinden die wilden meegaan met hun programma" daar nu van maken dat ze "uit de onderhandelingen gegooid zijn".
Omdat dit ook zo gebeurd is. Tenzij u met FEITEN kan komen om dit te weerleggen.
stuyckp is offline  
Oud 8 december 2011, 23:05   #119
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Zo precies dat Bart De Wever zo lomp zou zijn om in dergelijke spelletjes in te trappen. Elio Di Rupo en Caroline Gennez komen niet van ver genoeg om de N-VA op zijn babymanier te bedotten.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 8 december 2011, 23:06   #120
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
voila, dat lijkt me een juiste analyse.
behalve dat ik graag heb dat er geen leugens worden vertelt. En daar gaat de discussie over.
Je bent weeral abuis. De discussie draait om een door het nv-a kunstmatig opgeklopte bagatel, opdat het nv-a opnieuw schitteren zou kunnen in de hun geprefereerde rol van onderdeurtje.

4x10E6 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be