Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 9 december 2011, 07:58   #361
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Vande Lanotte zou zich eerst beter de vraag stellen hoe fair de NVA was tegenover hem. Want de brave man schijnt nog steeds niet door te hebben dat hij goed belazerd werd door de Vlaams-nationalisten .

Want deze laatsten lieten hem maar opdraven en wekenlang noeste arbeid verrichten aan zijn grondige nota, waarvande Vlaams-nationalisten al lang op voorhand wisten dat ze die nooit zouden aavaarden.
Bron? Uw duim?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 9 december 2011, 08:06   #362
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Bron? Uw duim?
Het Nieuwsblad.
"Net op het moment dat het heel slecht ging met de moeder van bemiddelaar Johan Vande Lanotte, verwierp Bart De Wever de nota-Vande Lanotte. 'Dat was onmenselijk hard', zegt De Wever nu."

'Nu' zegt hij dat, maar 'toen' niet. Wat een hypocriet deze De Wever. De Wever heeft nooit een akkoord gewild. Hierin heeft Dewael overschot van gelijk. Vande Lanotte heeft zich laten vangen als een dom kieken.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 9 december 2011 om 08:08.
Het Oosten is offline  
Oud 9 december 2011, 08:08   #363
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het Nieuwsblad.
"Net op het moment dat het heel slecht ging met de moeder van bemiddelaar Johan Vande Lanotte, verwierp Bart De Wever de nota-Vande Lanotte. 'Dat was onmenselijk hard', zegt De Wever nu."

'Nu' zegt hij dat, maar 'toen' niet. Wat een hypocriet deze De Wever. De Wever heeft nooit een akkoord gewild. Hierin heeft Dewael gelijk. Vande Lanotte heeft zich laten vangen als een dom kieken.
Waar in die quote staat dat de Vlaams-Nationalisten al lang op voorhand wisten dat ze de nota zouden verwerpen en JVDL in het duister lieten?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 9 december 2011, 08:18   #364
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar in die quote staat dat de Vlaams-Nationalisten al lang op voorhand wisten dat ze de nota zouden verwerpen en JVDL in het duister lieten?
U hebt gerekend zonder notoire overloper Sigfried Bracke. Want frakkendraaier Broeder Bracke zei het volgende over de nota van de Lanotte:

"Als de nota van bemiddelaar Johan Vande Lanotte in 2007 op tafel had gelegen, dan zou de N-VA er onmiddellijk akkoord mee zijn gegaan. Maar nu is de wereld veranderd", zegt Kamerlid Siegfried Bracke."

Of anders gezegd: de NVA was nooit van plan geweest deze nota te aanvaarden. Nog niet in de verste verte. Allemaal dikke komedie van de NVA.

En De Wever maar zijn stukske toneel komen opvoeren hoe 'hard ' het toch was om die nota te verwerpen. Hard liegen ja!

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 9 december 2011 om 08:25.
Het Oosten is offline  
Oud 9 december 2011, 08:26   #365
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U hebt gerekend zonder notoire overloper Sigfried Bracke. Want frakkendraaier Broeder Bracke zei het volgende over de nota van de Lanotte:

"Als de nota van bemiddelaar Johan Vande Lanotte in 2007 op tafel had gelegen, dan zou de N-VA er onmiddellijk akkoord mee zijn gegaan. Maar nu is de wereld veranderd", zegt Kamerlid Siegfried Bracke."

Of anders gezegd: de NVA was nooit van plan geweest deze nota te aanvaarden. Nog niet in de verste verte. Allemaal dikke komedie van de NVA.

En De Wever maar zijn stukske toneel komen opvoeren hoe 'hard ' het toch was om die nota te verwerpen. Hard liegen ja!
Zeg, kan je mij dan eens even uitleggen hoe de N-VA dan al wist wat er in de nota ging staan nog voor JVDL ze overhandigde?
Distel is offline  
Oud 9 december 2011, 08:36   #366
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het Nieuwsblad.

'Nu' zegt hij dat, maar 'toen' niet. Wat een hypocriet deze De Wever. De Wever heeft nooit een akkoord gewild. Hierin heeft Dewael overschot van gelijk. Vande Lanotte heeft zich laten vangen als een dom kieken.
Hij had dus de nota-VDL gewoon moeten aanvaarden -ook al vond hij hem niet ok - gewoon omdat VDL in een rouwperiode was ??? Wil je dat zeggen?? Ik denk niet dat je uit medelijden in de politiek zaken kunt en moogt aanvaarden die je kiezers belazeren. Zo werkt dat niet!! Alleen Elio en rwa slagen erin van zo een meelijwekkend scenario in elkaar te knutselen en die stomme Vlaamse (sic) traditio's trappen daar met beide poten in, tot heil van het heeeeiiiilliiiiigg laaaaand der vaaaaaaa-aaaad"ren! Goed zot!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 9 december 2011, 08:40   #367
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:

Inderdaad, sinds 2007 is er veel veranderd in de Belgische politiek: of ben je al 13 juni 2010 vergeten??? Ik kan begrijpen dat jij daar liefst niet wil op terugblikkken, maar steeds meer en meer Vlamingen Beseffen dat die datum de point of no return was! Like it or not!

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 9 december 2011 om 08:40.
Bokkenreyder is offline  
Oud 9 december 2011, 09:14   #368
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Inderdaad, sinds 2007 is er veel veranderd in de Belgische politiek: of ben je al 13 juni 2010 vergeten??? Ik kan begrijpen dat jij daar liefst niet wil op terugblikkken, maar steeds meer en meer Vlamingen Beseffen dat die datum de point of no return was! Like it or not!

En nu schiet u zichzelf niet in de voet maar in de knie. Want volgens uw bewering bevestigt u bijgevolg dat de NVA nooit bereid geweest de Nota te aanvaarden. Meer nog, de NVA is nooit bereid geweest wat dan ook, te aanvaarden.

Eigenlijk doet de NVA precies hetzelfde al het VB. Op alles uiteindellijk 'neen!' zeggen. Maar de NVA is meer schijnheilig dan het VB. Bij het VB weet men tenminste wat men aan die partij heeft.

Bij de NVA echter is dat al wat anders. De NVA doet soms soms alsof ze misschien 'ja' zouden kunnen zeggen, terwijl ze al lang weten dat het 'neen!' zal worden en 'neen!' zal blijven, wat men ook zou voorgesteld hebben. Ze meten zich een democratische allure aan, maar in feite zijn die kornuiten maar juist hetzelfde al het Vlaams Belang.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 9 december 2011 om 09:14.
Het Oosten is offline  
Oud 9 december 2011, 09:17   #369
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vande Lanotte zou zich eerst beter de vraag stellen hoe fair de NVA was tegenover hem. Want de brave man schijnt nog steeds niet door te hebben dat hij goed belazerd werd door de Vlaams-nationalisten .

Want deze laatsten lieten hem maar opdraven en wekenlang noeste arbeid verrichten aan zijn grondige nota. Een nota, waarvande Vlaams-nationalisten al lang op voorhand wisten en besloten hadden dat ze die nooit zouden aavaarden.
ja, jij weet uiteraard beter wat de N-VA gedaan heeft, VDL kan dat nooit weten, die heeft enkel maar maanden onderhandeld met die mensen.
Oud 9 december 2011, 09:24   #370
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

verkoop eens je huis en je hebt onmiddellijk een veelvoud van die 90.000€...
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline  
Oud 9 december 2011, 09:50   #371
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
En nu schiet u zichzelf niet in de voet maar in de knie. Want volgens uw bewering bevestigt u bijgevolg dat de NVA nooit bereid geweest de Nota te aanvaarden. Meer nog, de NVA is nooit bereid geweest wat dan ook, te aanvaarden.

Eigenlijk doet de NVA precies hetzelfde al het VB. Op alles uiteindellijk 'neen!' zeggen. Maar de NVA is meer schijnheilig dan het VB. Bij het VB weet men tenminste wat men aan die partij heeft.

Bij de NVA echter is dat al wat anders. De NVA doet soms soms alsof ze misschien 'ja' zouden kunnen zeggen, terwijl ze al lang weten dat het 'neen!' zal worden en 'neen!' zal blijven, wat men ook zou voorgesteld hebben. Ze meten zich een democratische allure aan, maar in feite zijn die kornuiten maar juist hetzelfde al het Vlaams Belang.
Waar haal je dat uit mijn woorden! Je bent nog erger dan Wim de Vilder!

Citaat:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 9 december 2011 om 09:51.
Bokkenreyder is offline  
Oud 9 december 2011, 09:50   #372
Steben

Standaard

Wim is nog jong.

En voor een homoseksueel vind ik zijn kledingsstijl zwaar tegenvallen
Leve Fortuyn op dat gebied
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 9 december 2011 om 09:51.
Steben is offline  
Oud 9 december 2011, 10:06   #373
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ik heb geen 90.000 euro op mijn rekening. Ik ga alleen werken.
Toch moet ik de volle pot betalen voor mijn studerende zoon.
Toch heb ik geen recht op een studiebeurs.
Alleen omdat ik af en toe eens een weekendje overwerk.

Een regelrechte schande is het.
Wat is een regelrechte schande ?

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 9 december 2011, 10:10   #374
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Rijker kan altijd natuurlijk. Maar wil dat dan zeggen dat iemand die een jaar lang een kleine 90.000 euro kan laten slapen, een arme luis is?
Want als men geen arme luis is, moet men afdragen ? Afdragen tot hoeveel ? Tot men terug arme luis is ? Aan de andere arme luizen ? Het perfecte communisme van iedereen even arm ?

Citaat:
Als iemand zoveel geld heeft, en toch tot de middenklasse wordt gerekend, dan heb ik er geen enkel probleem me dat een dergelijke 'middenklasser' fiscaal een vetter duit in het fiscale zakje mag doen.
Kijk, ik zou MET GEMAK een veelvoud van dat bedrag kunnen sparen, maar dat doe ik niet, want ik zie niet in waarom ik "plezier voor morgen" zou moeten opzij zetten en mij dus "plezier voor vandaag" ontzeggen. Ik gooi de kortingtickets van de supermarkten in de prullenmand, ik koop wat mij door het hoofd schiet, en let niet op mijn uitgaven. Maar aangezien ik ook geen luxebeest ben, blijven die uitgaven binnen de perken, en kan ik met een redelijk confortabel gezinsinkomen rond komen zonder schulden te maken.

Ik let ook niet op mijn verbruik, laat soms alle licht aan gans de nacht door (gewoon de moeite niet genomen om het uit te doen - 't zijn toch spaarlampen ), soms stook ik met de ramen open, kortom, ik let totaal niet op. Dat kost mij manden geld. Met een beetje moeite zou ik mijn maandelijke uitgaven waarschijnlijk met 2000 Euro kunnen laten dalen, maar ik vind het plezant om zo zorgenloos door de dag te gaan.

Ik heb een appeltje voor de dorst opzij, maar dat dient enkel maar als "buffertje voor moeilijke momenten" en heb totaal geen goesting om mij daar moeite voor te doen en mij dingen te ontzeggen om dan moeten vast te stellen dat een of andere fruitvlieg die het voor het zeggen krijgt, het mij zou afpakken. Wat ik gehad heb, kan men mij niet meer afpakken is mijn devies. Zonder onvoorzichtige dingen te doen die het mij morgen serieus moeilijk gaan maken, leef ik vandaag.

Het grappige is dat ik door mijn slordige gedrag en mijn kwistige manier van doen dus minder zou afgestraft worden door drosofielen dan de goed oplettende huisvader of huismoeder die minder kwistig is, en dat geld beetje bij beetje op een spaarboeke zou plaatsen, waar het voor een heel bescheiden inflatie correctie op heel veilige wijze bijdraagt aan de financiering van de investeringen van onze industrie, en de kwistige staat.

Citaat:
I.p.v. mensen die moeten leven van een uitkering of een bestaansminimum. Het is toch al te gek dat de armen de crisis moeten betalen terwijl er een vadsige 'middenklasse' is die zomaar 90.000 euro rustig kan laten opbrengen?
Het is een beetje grappig om mensen die EEN UITKERING KRIJGEN (dus op de generositeit en de kap leven van hun werkende medemensen), bij een vermindering van die generositeit, beschouwd worden als zijnde "betalende", he. Ze leven dan gewoon wat minder op de kap van iemand anders.
Let wel, ik neem aan dat de omstandigheden waarin mensen verkeren niet altijd hun eigen schuld is, en dat het alles behalve plezant is om dat te moeten ondergaan en dat het niet gemakkelijk leven is en dergelijke, he. Dat zeg ik niet. Maar je kan moeilijk zeggen dat MINDER KRIJGEN voor niet, "betalen" is, he.

Dat "leven op de kap van een ander" is de grootste oorzaak van de huidige problemen trouwens he. Niet gewoon op dit ogenblik, maar de geaccumuleerde onbalans tussen "uitgedeelde snoep" en "geinde snoep" is wat ons na 40 jaar de das omdoet.
Oud 9 december 2011, 10:11   #375
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg, kan je mij dan eens even uitleggen hoe de N-VA dan al wist wat er in de nota ging staan nog voor JVDL ze overhandigde?
Politiek inzicht ? Ze hebben wel samen over de nota onderhandelt. Maandelang over elk lettertje en elke nuance zitten zeveren. Ze kenden de nota uit het hoofd vooraleer deze werd uitgeschreven.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 9 december 2011, 10:16   #376
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Kijk, wat je daar schrijft is wat ik HOOPTE dat de houding was van de N-VA, maar volgens verschillende getuigenissen, waaronder die van VDL, zijn ze veel tjeefser dan dat, he. Aan de andere kant stel ik ook dat het intox kan zijn, om de N-VA in een slecht, tjeefs en slap, daglicht te stellen.

Maar je bent ook wel verkeerd want natuurlijk waren er dingen die de N-VA zou aanvaarden he. Een oplossing voor het probleem dat "Belgie" heet zou ze zeker aanvaarden, en is daar zelfs tot verregaande compromissen bereid, in de zin dat ik er zeker van ben dat de N-VA zelfs nog een tijdelijk voortbestaan van het probleem, in verminderde vorm, had kunnen accepteren, zolang er maar zicht komt op een oplossing op lange termijn.

Dat de anderen op dat vlak totaal tot geen enkel compromis bereid zijn, is gebleken, maar was ook evident.

Komaan: welke van de andere partijen was DAADWERKELIJK bereid om toch een DEEL van het probleem "Belgie" aan te pakken ? Geen enkele.
Welke totale splitsingen van significantie waren aanvaardbaar ? De totale fiscale splitsing ? De sociale zekerheid ? Geen enkele, zeg ik je. Geen een van de andere partijen is ook maar een millimeter opgeschoven in de richting "einde van Belgie in zicht". Daar kan je dus geen enkel akkoord mee sluiten, he.

Als de beweringen van VDL juist zijn, is het heel teleurstellend voor de strategische inzichten van de N-VA. Vandaar dat ik het als intox beschouw.
Oud 9 december 2011, 10:20   #377
Jan Meuleman
Europees Commissaris

Jan Meuleman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat "leven op de kap van een ander" is de grootste oorzaak van de huidige problemen trouwens he. Niet gewoon op dit ogenblik, maar de geaccumuleerde onbalans tussen "uitgedeelde snoep" en "geinde snoep" is wat ons na 40 jaar de das omdoet.
De sossen doen meer voor profiteurs die niet willen werken dan voor de werkenden.
Oud 9 december 2011, 10:22   #378
Steben

Standaard

NVA was weldegelijk bereid om akkoord te gaan met iets ... waarvan ze dachten dat het wellicht nooit gepresenteerd ging worden.
Kijk, de NVA is een vlaamsnationalistische partij met wellicht tjeventrekken: er wordt enkel gedacht aan postjes en akkoordjes op vlaamse zaken en vlaams niveau. En ze zijn daar consequent in. Er is een echte allergie voor belgische/federale ambten. Meer dan perfect voor mij. Tis en blijft een bende politiekers. Je kan nu eenmaal niet het onmogelijke gaan verwachten van de politiek.
Een machtige NVA heeft enkel nut binnen de huidige politieke situatie
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 9 december 2011 om 10:24.
Steben is offline  
Oud 9 december 2011, 10:22   #379
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman Bekijk bericht
De sossen doen meer voor profiteurs die niet willen werken dan voor de werkenden.
Eigen kiesvee eerst! De sossen verdedigen het recht op wekloosheid, niet op werk!

Citaat:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 9 december 2011 om 10:28.
Bokkenreyder is offline  
Oud 9 december 2011, 10:25   #380
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Politiek inzicht ? Ze hebben wel samen over de nota onderhandelt. Maandelang over elk lettertje en elke nuance zitten zeveren. Ze kenden de nota uit het hoofd vooraleer deze werd uitgeschreven.
Onvoorstelbaar knap dan hoe BDW volgens jou op de hoogte moet zijn geweest van wat JVDL met de andere partijen bedisseld heeft.
Distel is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be