![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben deze week naar de RVA moeten komen,reden: gezinssamenstelling
Ik breng al meer dan 7 jaar op voor mijn dochter die ik nooit gezien hebt in 7 jaar Ik werk zelf deel tijds,5 uur per dag,en trek(te) een bijpassing Ik wist van mijn dochter niets meer,de overheid wou geen informatie geven onder het mom van de privacy ..... Wat bleek op de RVA,mijn dochter werkt al meer dan 2 jaar,terwijl ik opbracht,en bijpassing genoot Gevolg,ik kan al de bijpassing terug betalen,ik kan fluiten naar mij geld dat ik heb gegeven aan mijn ex,ik zit nu zo goed als aan de grond nu Weer een dakloze bij volgend jaar ..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Un jouw plaats zou ik advies inwinnen bv bij de juridische dienst van het OCMW. Dit is volledig gratis. Zij kunnen jou wellicht helpen. Succes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Hoe oud is uw dochter nu ? Gaat het hier over alimentatiegeld ?
I'm a barbie girl Laatst gewijzigd door kameleon : 3 december 2011 om 15:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vraag mij zelfs af, aangezien jouw dochter reeds 2 jaar werkte EN jij haar bleef "onderhouden", of ze daar wel recht op had. Is het niet mogelijk dat jij dat kunt terugvorderen? Let wel: ik ben niet thuis in de wetgeving daarrond. Daarom Duveltje: win advies in bij het OCMW. Die mensen kunnen jou correct inlichten. Niet mee wachten hoor: doen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vrees dat Duveltje bij het OCMW bot vangt.
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Het OCMW is een openbare instelling. Iedereen heeft het recht om zich tot het OCMW te wenden om advies/hulp te vragen. Het is niet dat hij daar geld gaat vragen he? Gewoon laten uitzoeken door mensen die daarvoor opgeleid zijn waar hij staat. Wat zijn rechten zijn eventueel. Ik veronderstel dat betreffende zich geen dure advocaat kan veroorloven. Mogelijk heeft hij wel recht op een pro deo advocaat. Indien dit zo is, zal het OCMW hem daarop wijzen. (ik bezit spijtig genoeg niet de kennis in dergelijke zaken). In elk geval vind ik dat deze persoon, net zoals iedere Belg, recht heeft op een correcte uitleg ivm zijn persoonlijke situatie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als het gaat over "gezinssamenstelling" kan er enkel een probleem zijn als z'n klein bij hem staat ingeschreven, wat dan wel een soort van fraude zou zijn als't niet waar is... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() Tja, ik kan moeilijk uitmaken hoe de situatie van TS juist ineenzit. Mss kan hij wat meer informatie geven? (zonder in detail te treden).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar woont uw dochter, bij je ex ? Naar wat ik lees heb je geen reden om de kaart van het slachtoffer te trekken. Laatst gewijzigd door Rudy : 3 december 2011 om 18:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hij krijgt dit neit, hij heeft dit betaald, terwijl zijn dochter al aan het werk was waardoor zij geen recht meer had op bijpassing. Hij is dit blijkbaar blijven betalen, omdat hem die info niet werd gegeven dat ze werkte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() Hij kreeg ten onrechte een bijpassing die hij nu moet terug betalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die bijpassing staat totaal los van wat hij uitgeeft aan z'n dochter, behalve als zij haar adres bij hem heeft staan maar elders woont/werkt, want dan krijgt hij een bijpassing die hoger ligt als dat van een alleenstaande terwijl hij net dat laatste is...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
|
![]() Inderdaad, logisch dus dat hij het moet terug betalen.
|
![]() |
![]() |