![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#521 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 9 december 2011 om 21:17. |
|
![]() |
![]() |
#522 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat maakt van jou een angsthaas die 0 op 10 krijgt en niks presteert.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
#523 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
#524 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op: http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23 Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 9 december 2011 om 21:26. |
|
![]() |
![]() |
#525 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U zal zich verwonderen, maar De Wever als Eerste Minister zag ik wel zitten. Dan kon hij eindelijk eens laten zien wat hij in de mouwen had. Maar zoals verwacht...hij zag het niet zitten. Op federaal vlak heeft hij nooit iets zitten gezien. Hij heeft de onderhandelende partijen goed voor de aap gehouden. Dat heeft ie wel ja.
|
![]() |
![]() |
#526 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik wel; ik ben nog altijd tevreden met de manier waarop hij de onderhandelingen heeft gevoerd. Of hij eruit is gestapt of eruit is gezet, zal me eerlijk gezegd worst wezen (ik heb daar mijn mening over, maar ik was er niet persoonlijk bij) Ik ben nog altijd overtuigd dat Dewever een echte (dixit Reynders) hervorming van Belgie wou. Dat hij niet wou meestappen in een zoveelste compromis a la belge strekt hem, wat mij betreft, tot eer. Kloten; dat is wat we nu nodig hebben. Wat jij over hem denkt, is uw zaak natuurlijk. Maar stellen dat de man geen verdiensten heeft, terwijl zijn partij op alle niveau's, behalve federaal, beleidsverantwoordelijkheid neemt en daarbij met alle partijen samenwerkt, lijkt me nogal een bewijs van een dogmatisch denken al la 'Wat Dewever is, Vals is' Gelukkig lijken nogal wat mensen op dezelfde lijn te zitten als ik, als we peilingen mogen geloven tenminste. Nogmaals, 't is de verdienste van Di Rupo dat hij vanuit zijn perspectief een zo geslaagd akkoord uit de brand wist te slepen voor zijn gemeenschap; kloten heeft die man. Maar men mag BdW niet verwijten dat hij hetzelfde wou doen voor zijn gemeenchap. Laat staan dat men hem mag verwijten dat hij zou moeten meegaan in het plan Di Rupo voor 2 staatssecretarissen en een paardekop. De ganse Vlaamse politiek valt ten prooi aan een polarisering rond de figuur Dewever. Spijtig. Maar aan de andere kant; machtig gespeeld van de PS. Laatst gewijzigd door Francis Vere : 9 december 2011 om 21:27. |
|
![]() |
![]() |
#527 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#528 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#529 |
Banneling
|
![]() Houdt U van huichelaars?
Laatst gewijzigd door freelancer : 9 december 2011 om 21:32. |
![]() |
![]() |
#530 |
|
![]()
#531 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#532 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#533 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De oude politieke cultuur weerspiegelt zich perfect bij de NVA in de Vlaamse regering. Ze zouden de samenwerking 'herbekijken' moest het akkoord slecht zijn op federaal vlak. Naar het zeggen van de NVA zou het dus een slecht akkoord zijn. Niks hebben ze 'her'bekeken. Ze zijn mooi blijven zitten, vastgeplakt aan hun vette weddes.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 9 december 2011 om 21:40. |
![]() |
![]() |
#534 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Als Pragmatische NVA'er vind ik Di Rupo een zeer geschikte kandidaat als PM. Zijn Nederlands zorgt zeker voor een 2-6% stijging voor NVA. Zalig vind ik het als hij het heeft over de "skoch van marchten op krote skaal die we moeten wegdrinken". Als ik mijn personeel dan de dag nadien hoor kankeren op die schande, weet ik dat Di Rupo in feite een standbeeld verdient. En Dewever wist dat ook wel in juni 2010. Nogmaals; je onderschat die kerel. |
|
![]() |
![]() |
#535 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#536 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
||
![]() |
![]() |
#537 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
De NVA zei zelfs indien het federaal akkoord de uitvoering van het Vlaamse regeerakkoord zou bemoeilijken of onmogelijk maken, ze de Vlaamse regering niet zou verlaten. Waarom zou de NVA uit de regering moeten stappen omdat CD&V en SPA het schenden? MAW; NVa zou moeten meespelen met het spelletje om de O-VLD in de Vlaamse regering te krijgen? Of nog het spelletje van de PS om de Vlaamse partijen nog verder te verdelen... Hier meer: http://www.knack.be/nieuws/belgie/ge...5095917067.htm |
|
![]() |
![]() |
#538 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() heerlijke smiley
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 9 december 2011 om 22:43. |
|||
![]() |
![]() |
#539 |
|
![]() @ Oostmans: ik wil er ook nog wel aan toevoegen dat ik best wel geinteresseerd ben in wat u verstaat onder presteren?
#540 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat: