Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 10 december 2011, 16:03   #321
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Het woordje 'collabo' is nu wel niet zo geschikt wanneer het komt uit een mond van een Vlaams-nationalist.
Ze bedienen zich van alles wat binnen handbereik ligt.

Nu zijn er ook al collaborateurs van het Belgisch Regime.
Henri1 is offline  
Oud 10 december 2011, 16:09   #322
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dat is helemaal geen politiek spel. Dat is politieke verantwoordelijkheid opnemen.
Huichelarij ten top. Als N-VA voorstelt een noodregering op te starten dan stelt u het voor als een politiek spelletje en nu draait u uw kar 180% door te zeggen dat De Wever zich kandidaat premier moest stellen. En u wil dan serieus genomen worden? Laat me niet lachen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 10 december 2011, 16:14   #323
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Huichelarij ten top. Als N-VA voorstelt een noodregering op te starten dan stelt u het voor als een politiek spelletje en nu draait u uw kar 180% door te zeggen dat De Wever zich kandidaat premier moest stellen. En u wil dan serieus genomen worden? Laat me niet lachen.
N-VA wilde helemaal geen Federale Regering.

Dat weet u donders goed, en dan toch volhouden hé ?
Henri1 is offline  
Oud 10 december 2011, 16:15   #324
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Mijn beste fox,

Je laat je een rad voor de ogen draaien. Als de N-VA een ernstig en welgemeend voorstel had gedaan voor het opstarten van een noodregering impliceert dat ook dat Bart De Wever premier wordt.

Het is echter het volste recht van de N-VA om politieke spelletjes te spelen. Enkel was het mijn inziens niet het moment ervoor. Nu zitten we met de gebakken peren in de vorm van Di Rupo I.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 10 december 2011, 16:16   #325
Francis Vere
Provinciaal Statenlid

Francis Vere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht

Dus U wist dat. Maar de partijvoorzitters van alle Belgische partijen wisten dat niet.
U moet zichzelf aanbieden als consultant.
Daar valt geld mee te verdienen.

Of zeg je dat de andere partijen bewust 500 dagen de bevolking mee voor de zot hebben gehouden.
"De sfeer is koet"; dat zeiden ze toch?

Welke van de 2?
Francis Vere is offline  
Oud 10 december 2011, 16:58   #326
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat is een leugen.

* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 10 december 2011, 19:16   #327
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:

Uw stelling is al weerlegd door Johan Vandelanotte. Leg je erbij neer, die mens is wat dit onderwerp betreft al veel geloofwaardiger dan u.
stuyckp is offline  
Oud 10 december 2011, 19:17   #328
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn beste fox,

Je laat je een rad voor de ogen draaien. Als de N-VA een ernstig en welgemeend voorstel had gedaan voor het opstarten van een noodregering impliceert dat ook dat Bart De Wever premier wordt.

Het is echter het volste recht van de N-VA om politieke spelletjes te spelen. Enkel was het mijn inziens niet het moment ervoor. Nu zitten we met de gebakken peren in de vorm van Di Rupo I.
weer aan het ijlen ?

Laatst gewijzigd door stuyckp : 10 december 2011 om 19:27.
stuyckp is offline  
Oud 10 december 2011, 19:18   #329
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het woordje 'collabo' is nu wel niet zo geschikt wanneer het komt uit een mond van een Vlaams-nationalist.
Dat zou ik niet zo direct zeggen. U weet maar al te goed dat de "stille collaboratie" best wel ver ging onder de belgskes noord en zuid. Ze hebben zich goed verstopt tussen de kermis van uniformen en rhune-vlaggen.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline  
Oud 10 december 2011, 19:19   #330
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Als dat je standpunt is kan ik onmogelijk op jouw vraag een antwoord geven.
oh ha ?
Is plots uw keyboard geblokkeerd misschien ?
stuyckp is offline  
Oud 10 december 2011, 19:25   #331
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Dat is een leugen.
Iedereen die het niet met u eens is, noemt u een leugenaar. Nou moe, kan het ook nog anders??
Het Oosten is offline  
Oud 10 december 2011, 20:40   #332
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iedereen die het niet met u eens is, noemt u een leugenaar. Nou moe, kan het ook nog anders??
Neen, ik noem mensen die leugens vertellen leugenaars. En dat de N-VA geen regering wilde is een al lang ontkrachte leugen.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 10 december 2011, 20:42   #333
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn beste fox,

Dank om te bevestigen dat u een huichelaar bent.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 11 december 2011, 09:16   #334
system
Banneling

Standaard

Citaat:
En dat de N-VA geen regering wilde is een al lang ontkrachte leugen.

Interview van Vanhengel vandaag in De Morgen.

(Hij heeft het hier over De Wever )

Dus volgens u was zijn hele deelname (lees: deze van De Wever) aan de gesprekken alleen maar voor de tribune?

Ja, daar ben ik meer en meer van overtuigd geraakt. De Wever wist volgens mij dat hij hier zou belanden (*), en ik denk dat hij dat eigenlijk ook wilde. Al de rest vloeide voort uit zijn weigering premier te willen worden. Met gevolg dat je het aan de tweede moest vragen om zijn verantwoordelijkheid te nemen. En die tweede heeft men dan de heel de tijd altijd maar verder afgeblokt, tot de N-VA eindelijk zelf de handdoek gooide. Pas toen kon je feitelijk starten.”

Zeer juist Guy Vanhengel. Maar niets nieuws. We wisten dit al lang.
Maar volgens Distel bent u een leugenaar. Maar ik heb het vermoeden dat Distel niet zo gesteld is op de waarheid.

(*)
De Wever deed zichzelf belanden ‘aan de kant’.

Laatst gewijzigd door system : 11 december 2011 om 09:29.
system is offline  
Oud 11 december 2011, 09:28   #335
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht

Dus volgens u was zijn hele deelname (lees: deze van De Wever) aan de gesprekken alleen maar voor de tribune?

“Ja, daar ben ik meer en meer van overtuigd geraakt. De Wever wist volgens mij dat hij hier zou belanden (*), en ik denk dat hij dat eigenlijk ook wilde. Al de rest vloeide voort uit zijn weigering premier te willen worden. Met gevolg dat je het aan de tweede moest vragen om zijn verantwoordelijkheid te nemen. En die tweede heeft men dan de heel de tijd altijd maar verder afgeblokt, tot de N-VA eindelijk zelf de handdoek gooide. Pas toen kon je feitelijk starten.”

(*)
Allee zeg, de N-VA en de VLD kunnen mekaar even niet luchten en plots is daar Vanhengel die toevallig ineens "overtuigd" is van achterbakse spelletjes van BDW. Alleen al het feit dat hij liegt dat de N-VA zelf de handdoek gooide, zou al een belletje moeten doen rinkelen. Misschien dat sommige mensen uit Het Oosten Systematisch in die onzin nog geloven...
Distel is offline  
Oud 11 december 2011, 09:31   #336
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

“Ja, daar ben ik meer en meer van overtuigd geraakt. De Wever wist volgens mij dat hij hier zou belanden (*), en ik denk dat hij dat eigenlijk ook wilde. Al de rest vloeide voort uit zijn weigering premier te willen worden. Met gevolg dat je het aan de tweede moest vragen om zijn verantwoordelijkheid te nemen. En die tweede heeft men dan de heel de tijd altijd maar verder afgeblokt, tot de N-VA eindelijk zelf de handdoek gooide. Pas toen kon je feitelijk starten.”

(*)
Om te weten of iemand liegt moet je altijd 2 vragen stellen:
Kan hij de waarheid weten (zat hij aan de onderhandelingstafel)?
Heeft hij een reden om te liegen?
Op de eerste vraag is het antwoord NEEN. Op de tweede vraag JA.
Bovendien, is dit nu toch al lang ontkracht door Alexander De Croo, Johan Vande Lanotte, ...die hebben bekend dat BDW opzij is geschoven. En dit zijn mensen die bij de onderhandelingen betrokken waren.
Het enige besluit dat je hier kan trekken, is dat Guy Vanhengel een ordinaire leugenaar is.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier

Laatst gewijzigd door Dirk A : 11 december 2011 om 09:34.
Dirk A is offline  
Oud 11 december 2011, 09:31   #337
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Allee zeg, de N-VA en de VLD kunnen mekaar even niet luchten en plots is daar Vanhengel die toevallig ineens "overtuigd" is van achterbakse spelletjes van BDW. Alleen al het feit dat hij liegt dat de N-VA zelf de handdoek gooide, zou al een belletje moeten doen rinkelen. Misschien dat sommige mensen uit Het Oosten Systematisch in die onzin nog geloven...
Als ik moet kiezen tussen de geloofwaardigheid van Vanhengel en de uwe , dan is de keuze zeer vlug gemaakt. Misschien zou er beter aan doen de term 'leugenaar' wat vaker op uzelf te betrekken in plaats van op forummers die het niet eens zijn met u.

Laatst gewijzigd door system : 11 december 2011 om 09:32.
system is offline  
Oud 11 december 2011, 09:38   #338
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Om te weten of iemand liegt moet je altijd 2 vragen stellen:
Kan hij de waarheid weten (zat hij aan de onderhandelingstafel)?
Heeft hij een reden om te liegen?
Op de eerste vraag is het antwoord NEEN. Op de tweede vraag JA.
Bovendien, is dit nu toch al lang ontkracht door Alexander De Croo, Johan Vande Lanotte, ...die hebben bekend dat BDW opzij is geschoven. En dit zijn mensen die bij de onderhandelingen betrokken waren.
Het enigste besluit dat je hier kan trekken, is dat Guy Vanhengel een ordinaire leugenaar is.
U verbaast me steeds meer met uw dagdagelijkse zwakke antwoorden.

Het is niet omdat Leterme niet betrokken was bij de onderhandelingen, dat hij niet perfect op de hoogte bleef van datgene wat zich aan de onderhandelingstafel afspeelde. Idem dito voor Vanhengel. Bovendien wilde Vanhengel zo vlug mogelijk een regering , want hij moest ondertussen wel op de centen passen in een dimissionaire regering. En het bleef maar duren. Liegen komt hier niet te pas. Kortom , u vertelt zo maar wat.

Besluit: u bent zoals uw spitsbroeder Distel. Het woordje 'liegen' komt nogal vlug uit uw mond. Tè vlug.

Laatst gewijzigd door system : 11 december 2011 om 09:40.
system is offline  
Oud 11 december 2011, 09:47   #339
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U verbaast me steeds meer met uw dagdagelijkse zwakke antwoorden.

Het is niet omdat Leterme niet betrokken was bij de onderhandelingen, dat hij niet perfect op de hoogte bleef van datgene wat zich aan de onderhandelingstafel afspeelde. Idem dito voor Vanhengel. Bovendien wilde Vanhengel zo vlug mogelijk een regering , want hij moest ondertussen wel op de centen passen in een dimissionaire regering. En het bleef maar duren. Liegen komt hier niet te pas. Kortom , u vertelt zo maar wat.

Besluit: u bent zoals uw spitsbroeder Distel. Het woordje 'liegen' komt nogal vlug uit uw mond. Tè vlug.
Als U het niet kan halen, begint U maar te schelden.
U heb in uw handtekening staan: "De Croo staatsman in wording". Nochtans heeft Alexandertje zelf gezegd dat hij BDW van de onderhandelingstafel heeft gereden. U zal toch eens moeten kiezen, wie U gelooft. Mensen die betrokken waren of mensen die zelf langs de zijkant stonden toe te kijken.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier

Laatst gewijzigd door Dirk A : 11 december 2011 om 09:48.
Dirk A is offline  
Oud 11 december 2011, 09:50   #340
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ja, daar ben ik meer en meer van overtuigd geraakt. De Wever wist volgens mij dat hij hier zou belanden (*), en ik denk dat hij dat eigenlijk ook wilde. Al de rest vloeide voort uit zijn weigering premier te willen worden. Met gevolg dat je het aan de tweede moest vragen om zijn verantwoordelijkheid te nemen. En die tweede heeft men dan de heel de tijd altijd maar verder afgeblokt, tot de N-VA eindelijk zelf de handdoek gooide. Pas toen kon je feitelijk starten.”

Maar volgens Distel bent u een leugenaar. Maar ik heb het vermoeden dat Distel niet zo gesteld is op de waarheid.

(*)
Vanhengel, toppunt van de belgicistische intriganten, de man die elke gelegenheid te baat neemt om op de Franstalige zenders Vlaanderen in een slecht daglicht te stellen, die vooer jij hier op als getuige. Een getuige die zijn mening geeft, niet met feiten afkomt! Het moet erg zijn voor de belgicistjes om zich tot zo een referenties te verlagen. Maar het zal bij gebrek aan beter zijn, zeker?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be