![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.495
|
![]() Citaat:
De test is eenvoudig te doen, in die zin, uw GPS zegt een duidelijke afstand en waarschijnlijk een bestudeerde afstand zodadelijk rechts af rijden. OP dat moment zou er een bord binnen leesafstand moeten staan. Als uw gps dan een beetje later zegt nu rechtsaf, weet je dat je dan moet invoegen. DUs op dat moment zou er daar een nieuw bord moeten staan
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 12 december 2011 om 08:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.465
|
![]() Citaat:
De stropoppastoor A hier, wil dat blijkbaar niet begrijpen. Trouwens het bewijs van die zuiver politieke reden staat nog altijd in de wegcode zelf, artikel 11.2 b): "De algemene 120 kmh op de gewone 2+2-weg met gescheiden middenberm". Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 12 december 2011 om 12:31. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | ||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
|
![]() Citaat:
Verveelt dat niet? Ik probeer het nog eens uit te leggen. Vervang als denkoefening eens 'km/h' door 'promille' in al uw postings. Dan zult ge een idee krijgen hoe ik tegen u aan kijk. Citaat:
Want met uw grafiekjes en redeneringen kunt ge even goed 'aantonen' dat ook rijden met een paar promille meer geen problemen geven. Citaat:
We (weggebruikers) presteren vrij mediocre tov de andere landen, dat is inderdaad niets om trots op te zijn. En met mensen zoals jullie die de verantwoordelijkheid bij iedereen behalve de weggebruikers leggen, gaat dat ook niet direct veranderen. Citaat:
die statistieken zijn vrij te lezen op het internet, dat weet gij even goed als ik, dus het vragen naar die statistieken is vragen naar de gekende weg. Begin hier alvast eens te lezen: http://www.swov.nl/rapport/Factsheet...t_Snelheid.pdf Citaat:
Citaat:
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.495
|
![]() Wat ik niet snap aan de NCAP testen, waarom bvb een Landrover een lagere NCAP heeft dan een BMW3 of een Golf, ondanks zijn hogere massa ? Weet er iemand waarom die test voor sommige SUV's slechter uitkomet terwijl de massa van de meeste SUV's groter is dan gemiddeld ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik denk dat zware suv's slecht scoren tov voetgangers.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.465
|
![]() Citaat:
Maar het zijn bvb bij een frontale crash 55 kmh de vertragingswaardes die de berekende kreukelzones in afstemmingen op het gordel+airbag systeem en alle hulpjes die de % in dat onderdeel bepalen. bvb Range Rover Evoque : http://www.euroncap.com/results/rang.../2011/469.aspx Adult occupant (86 %) In the frontal test, the passenger compartment remained stable. There was insufficient pressure in the front passenger's airbag to prevent the head from making contact, through the fabric of the airbag, with the dashboard. Although dummy readings were good, the car was penalised for such 'bottoming out' of the airbag. Dummy readings indicated good protection of the knees and femurs of the driver and passenger. Range Rover showed that a similar level of protection would be provided for occupants of different sizes and to those sat in different positions. Protection of the driver's chest was rated as marginal. In the side barrier impact, the Evoque scored maximum points, with good protection of all body areas. In the more severe side pole test, protection of the abdomen was adequate and that of other body regions was good. The seat and head restraint provided marginal protection against whiplash injuries in the event of a rear-end collision. Child occupant (75 %) Based on dummy readings from the crash tests, the Evoque scored maximum points for its protection of the 3 year old. Forward movement of this dummy, sat in a forward facing restraint, was not excessive. In the side impact, both the 3 year and the 18 month dummy were properly restrained by their restraints, minimising the likelihood of dangerous head contact. The passenger airbag can be disabled through the on-board computer, allowing a rearward facing child restraint to be used in that seating position. However, the system did not meet Euro NCAP's requirements regarding the clarity of information provided to the driver, and the system was not rewarded. Poor information is provided in the car regarding the danger of using a rearward facing restraint in the passenger seat without first disabling the airbag. haalt minder punten als een VW beetle http://www.euroncap.com/results/vw/beetle/2011/471.aspx Adult occupant (92 %) The passenger compartment remained stable in the frontal impact. Dummy readings indicated good protection of the knees and femurs of the driver and passenger. However, the steering column was believed to pose a risk to occupants of different sizes and to those sat in different positions. In the side barrier test, the Beetle scored maximum points, providing good protection to all body areas. In the more sever side pole test, protection of the chest was adequate and that of other body areas was good. The seat and head restraint provided good protection against whiplash injuries in the event of a rear-end collision. Child occupant (90 %) Based on dummy readings in the impact tests, the Beetle scored maximum points for its protection of the 3 year dummy. Forward movement of that dummy, sat in a forward facing restraint, was not excessive in the frontal impact. In the side impact, both dummies were properly contained by the shells of their restraints, minimising the likelihood of dangerous head contacts. The passenger airbag can be disabled to allow a rearward facing child restraint to be used in that seating position. Clear information is provided to the driver regarding the status of the airbag and the system was rewarded. The dangers of using a rearward facing restraint in that seat without first disabling the airbag are clearly labelled in the car.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 12 december 2011 om 23:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.495
|
![]() Citaat:
Waarom zo'n verschil in behandeling van beide groepen als je weet dat van snelheid het effect even vernietigend is...Je kunt je zelfs afvragen hoe we erin slagen om 120km/u naar brussel te rijden ?? Bekijk die grafiek, en dan vraag je u af, waarom in godsnaam mogen we maar 50 rijden, als die grafiek uitlegt dat het relatief risico weldegelijk maar 0 is vanaf 60. ZOu je denken dat het risico nauwelijks nog kan zakken aan 50,40,30 ??? Nu het gaat vooral over het VERSCHIL in snelheid tussen fietsers - autos. TUssen auto's en vrachtwagens. EN vanaf het verschil zeg maar groter wordt dan 30km/u vergroot je de problemen.... Citaat:
Citaat:
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 12 december 2011 om 23:33. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
|
![]() Citaat:
De bestraffing toen was toen gelijkaardig. Ondertussen is alcohol nog strenger bestraft geweest (wat een goede zaak is imho). Citaat:
Citaat:
Het relatief risico van 60 tov 60 is dus inderdaad 0. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ze hebben dus wel degelijk een effect, maar zijn zeker niet zaligmakend, dat zegt ook niemand. Maar zowel Nl als En zetten zwaar in op snelheid met, en daar doen ze het veel beter als wij, meer mobiele snelheidscontroles. Waarover we het beiden eens zijn denk ik.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.465
|
![]() Even nog eens op een rijtje: (officiële bronnen)
1. Evolutie doden+30 dagen / Voor/Na-flitspalen/ ook de snelwegkms in Europa, dit ook alles per miljoen inwoners. En de aktuele EU-stand 2010; de onderste lijn geeft de jaarlijkse evolutie Belgium tov het jaarlijks EU-gemiddelde weer in % (rood is % slechter als EU-gemiddelde, zwart beter) Vooral bij de flitspalen (313 %) blinken we uit. Sinds de flitspalen "blijven evolueren" zakken we van stand 12 naar 18, m.a.w. we zien dat "België vooral inzet toont op snelheid". ![]() 2. Evolutie afgelegde reizigerskms in dezelfde periode V/N enkel tot 2009 beschikbaar. ![]() 3. Doden + 30 dagen volgens leeftijd 2010 ![]()
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 14 december 2011 om 18:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
|
![]() Citaat:
Ik denk dat het probleem met afritten te maken heeft met het ontwerp ervan, met de kromtestraal in de afrit, en met de overzichtelijkheid. Ik ervaar dat menige afrit bij ons eerder scherper wordt verder op de afrit: de kromtestraal wordt kleiner verderop de afrit. Wellicht is dat een slecht idee. Wellicht passen mensen hun snelheid aan aan de bocht die ze zien bij het begin van de afrit, en aangezien we allemaal geleerd hebben dat je moet vermijden om in een bocht te remmen, is die snelheid dan mogelijk te hoog verderop. Ook de overzichtelijkheid is dikwijls een probleem. Een voorbeeld is de afrit Oost-Geel op de E313 vanuit Lummen. Een brug en een hoop ellendig struikgewas zorgen er voor dat je plots geconfronteerd kan worden met een stilstaande file verder op de afrit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
|
![]() Gisteren een artikel in DS:
Citaat:
Maar met de jonge verkeersdoden is het in verhouding wel nog wat slechter gesteld. Eén van de belangrijkste verklaringen is dat rijden bij ons door de inconsequente en inconsistente infrastructuur gewoon moeilijker is dan elders. Een geringe rijervaring leidt bij ons gemakkelijker tot fatale vergissingen en het leerproces duurt langer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.465
|
![]() Citaat:
![]() De parallelle afrit zelf kan men i.p. zo lang maken als men wil, dus tijd genoeg pas op de afrit zelf voldoende te vertragen -voor die scherpe afritbocht- en niet op het rechtervak van de snelweg; voorwaarden eveneens idem als hierboven... Dat alles is dus totaal irrelevant de Vmax op de snelweg zelf nog eens te verlagen (meestal is die al 120 kmh daar, soms 100 kmh om geluidsredenen (A40)) Waar gaat het naartoe als we voor "hersendode x % idioten" de Vmax op de snelweg zelf onnodig gaan verlagen ? Dan kan je op de gewone weg met af en toe een zijweg ook allles verlagen naar 30 kmh want sommige zijn echt te dom voorrang te verlenen als ze een voorrangsweg naderen. Er gaan zelfs sossenstemmen op in de media het rijbewijs nog goedkoper te maken in Belziek als het nu al is. Give peanuts => get Monkeys...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 17 december 2011 om 18:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.465
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Maak het rijbewijs nog maar goedkoper sossenwieten, ik vrees ervoor ... ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
van 15 tot 19 jaar 54 van 20 tot 24 jaar 134 van 25 tot 29 jaar 81 totaal: 269 gedeeld door 10,9 miljoen inwoners is 24,7 verkeersdoden+30d /miloen inw. Geen aap die het controleert ![]()
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 17 december 2011 om 18:35. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | ||
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
|
![]() Citaat:
- er is de opgelegde snelheidslimiet - er is de gereden snelheid - er is de impactsnelheid Onderzoek laat dus niet toe een relatie te vinden tussen opgelegde snelheidslimiet en impactsnelheid, en wellicht al evenmin tussen gereden snelheid en impactsnelheid (tenzij misschien dat de impactsnelheid altijd lager zal zijn dan de gereden snelheid). De relatie tussen die 3 onderliggende begrippen is allesbehalve eenduidig. Behalve voor onze overheid, want uit haar politiek blijkt dat voor haar de opgelegde snelheidslimiet = gereden snelheid = impactsnelheid. (En dat geldt ook voor bepaalde drukkingsgroepen, zoals de fietsersbond die in alle bebouwde kommen de snelheidslimiet van 50 naar 30 willen omdat de overlevingskans van een fietser bij een snelheid van 30 (versta dus dat voor hen de snelheidslimiet = impactsnelheid) hoger is dan bij 50) Dat verklaart de obsessie die onze overheid heeft voor steeds lagere snelheidslimieten. Ik denk dat het de visie en de aanpak rond verkeersveiligheid in dit land enorm vooruit zou helpen als we eindelijk die verschillende begrippen erkennen, als ingezien wordt dat ze niet wetmatig met elkaar verbonden zijn, en als het besef ontstaat dat het uiteindelijk alleen om de impactsnelheid gaat als de enige belangrijke parameter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
|
![]() Citaat:
Verkeerssituaties die onveilig aanvoelen maar het in de feiten niet zijn, dat is waar we naar zoeken. Je kent ongetwijfeld de theorie over risico-homeostase en het verkeer ( http://psyc.queensu.ca/target/ ). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.465
|
![]() Citaat:
btw heb je die dikke kemel van Touring en-of DS / en-of VRT niet gelezen ? Je citeerde DS. Citaat:
![]() Gelukkig staat mijn post ook al op Google daarmee ze hun fout snel kunnen rechtzetten. Moet natuurlijk 25 doden/miljoen inwoners zijn tussen 15-30 j. Of bedoelen ze met Belgen enkel de rasechte over pakweg 20 generaties ? ![]()
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 17 december 2011 om 19:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
|
![]() Citaat:
De 136 is het aantal doden per miljoen inwoners. Basis: de samenstelling van de bevolking zoals op 01/01/2010) (tussen 15 en 30 = geboortejaar 1994 tem 1980 Tussen 15 en 30 -> 269 doden Tussen 15 en 30 -> 2.003.059 inwoners (conform deze ref http://statbel.fgov.be/nl/statistiek...acht/pyramide/ ) Maakt: 134.3 doden per miljoen inwoners, precies zoals jij dat gevonden had op statbel. Laatst gewijzigd door PeterCC : 17 december 2011 om 19:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | ||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.465
|
![]() En goed gedaan.
![]() Citaat:
Bij verkeerdoden per inwoners bedoeld men altijd de inwoners van een gans land, daarom ´Belgen´ in die zin. Stond er een komma tussen leest men die zin al anders en oplettender. Ik dacht dat men dan de verhouding van de tussen 15-30 jarigen op het totaal Be-inwoners wou benadrukken, zoals altijd in statbel geschreven staat. Of zoals ik rekende 25/miljoen in die 15-30j-categorie op 74 doden/miljoen voor Belgie, blijkbaar niet dus. 136 klinkt ook meer spectaculair als 25... * Dat zou zo idd bij grove benadering kunnen kloppen. Ik ben (bijna*) de aap. ![]() Citaat:
2.124.664 inwoners * of 269/2,124664 = 126,61 doden per miljoen in die 15-30 jaar-categorie, dus nog verder af..., lijkt die 136 toch verkeerd... ![]() ![]() Citaat:
Citaat:
![]() of 135,76 afgerond 136 wie zoekt die vindt. ![]() ![]() Maar hoe Touring op dat vergelijk komt weet ik nog altijd niet, velen zullen die zin anders interpreteren.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 17 december 2011 om 20:30. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | ||
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
|
![]() Citaat:
Overigens stond er in het krantenartikel wel degelijk per miljoen inwoners. Het is logisch om bij dergelijke vergelijking de teller en de noemer te bepalen op basis van dezelfde definitie, in dit geval een beperking van de bevolking tot tussen 15 en 30 jaar, kwestie van appels met appels te vergelijken. Hieronder de bewuste zin zoals in DS van 16 december ll. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.465
|
![]() Citaat:
Dus diegene die eind 2010 al 15 jaar zijn = 14 verstreken en die nog geen 30 jaar zijn (28 verstreken = 29; zoals in de tabel # page 7 in statbel# , want dat zijn die getelde 269 van mij dan klopt het perfect 136 afgerond.. Citaat:
![]() of 269 vanaf 15 j tem 29 jaar / 1,981 = 135,8 in die categorie/miljoen. # Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 17 december 2011 om 20:41. |
|||
![]() |
![]() |