![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat dat procentueel gezien een aanzienlijk aantal is tgo autochtonen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 |
Banneling
|
![]() Jij was toen nog niet geregistreerd op dit forum. Maar wel lezer zeker?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als het ene van ons is, is het brute pech, niets aan te doen. Als het ene is die we geïmporteerd hebben, hadden we dat niet gehad moesten we hem niet geïmporteerd hebben.
![]() |
![]() |
#247 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor de rest ga ik wel akkoord met wat je schrijft. Laatst gewijzigd door artisjok : 13 december 2011 om 20:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zulke 'gevaarlijke' types worden geweigerd door de bestaande instellingen wegens te gevaarlijk voor hun personeel, hun eigen patiënten etc. En maar logisch ook. Als gedetineerden een rudimentaire hulpvraag hebben (enkel en alleen als ze daar ZELF om vragen) kunnen ze met die vraag vanuit de gevangenis vaak extramuraal terecht. In die zin dat er hulp komt (extern of intern) vanuit CAW's etc. Laatst gewijzigd door Duupje : 13 december 2011 om 20:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daders worden nauwelijks opgespoord, vervolgd en gestraft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De overbevolking moet aangepakt worden, er is meer nood aan extra instellingen. Delict is delict en dat moet bestraft worden. If you can't take the heat, get out of the kitchen... Bovendien zit je in de gevangenissen met een aantal 'behandelbare' en 'onbehandelbare' gedetineerden. Die zelf alle vormen van hulp weigeren, bewust einde straf kiezen en daarna volledig van de één op de andere dag terug in de maatschappij gecatapulteerd worden. Van sommige dossiers gaan mijn tenen krullen als ik zie wat ze mispeuterd hebben en hoe licht hun uitgesproken straf dan is. Vorige maand is er nog een vrouw losgelaten waarvan ik op voorhand (en ik ben geen klein bier om zever mee te krijgen) al weet dat ik ze liefst niet zou tegenkomen. Zij koos bewust voor einde straf, wou geen hulp en de feiten waarvoor zij zat... om te janken. En die loopt nu terug vrij rond samen met haar man (medeplichtige), 3x VI negatief advies van alle betrokken instanties gekregen en in elk advies staat dat ze er helemaal niet zeker van zijn dat de betrokkenen niet onmiddellijk de draad weer op zouden nemen waar ze hem voor hun opsluiting hadden achtergelaten. Nu jij weer... De maatschappij is repressiever, de straffen worden langer en zwaarder, er is meer criminaliteit. Er moeten dringend extra plaatsen gerealiseerd worden. Ik vroeg mij gisteren nog af hoe het afgelopen is met het proefproject dat in 2005 gestart is: psychiatrische instelling voor high risk gedetineerden... blijkt dat er geen geld genoeg voor was in the end. Laatst gewijzigd door Duupje : 13 december 2011 om 20:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 |
|
![]() Mijn deelneming voor de slachtoffers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
|
![]() Ik weet het, ik heb de cijfers daarover hier al een aantal keer gegeven. Alleen heb ik in dit geval de indruk dat we enigszins andere conclusies trekken uit die vaststelling.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die nieuwe VI wet is goed voor sommige zaken, niet voor alle. Vaak wordt zelfs gewoon gekeken naar de overbevolking (waar ze de wet in de eerste plek voor aangepast hebben in den tijd). Zie mijn vorige post. Ze moeten dringend meer gevangenissen bij bouwen. EN bovendien psychiatrische instellingen waar ze wel voorzien zijn voor high risk factoren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 |
Banneling
|
![]() Update: Mogelijk zes doden en 123 gewonden...
eigenlijk vijf doden omdat ik dat tuig liever niet bij de slachtoffers zet.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een derde van de gevangenen zijn mensen zonder papieren. (reken je die bij de 1ste generatie?) Wil je criminaliteit voorkomen, dan moet je oorzakelijke verbanden vinden. Dat mensen zonder papieren geen mogelijkheid hebben om op een legale wijze aan een inkomen te geraken zou wel eens een oorzaak kunnen zijn voor hun criminaliteit. Maar misschien kijkt men liever niet verder dan "ze zijn niet van hier afkomstig". Wat daarvan het nut is, is voor mij nog altijd duister. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We moeten beseffen dat die mensen na hun straf, vroeg of laat, weer vrij komen, weer in de maatschappij komen. |
|
![]() |
![]() |