![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#562 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Neen, handel en productie van drugs dient aan NIEMAND overgelaten te worden. Handel en productie van drugs dient bestraft te worden. Niet bestraffing a la Belgique maar echte straffen. Dealen 5 jaar zonder vervroegde vrijlating. Recediveren 10 jaar zonder vervroegde vrijlating. Nogmaals recediveren. Game over. Onze vriend de cannabisboer uit West Vlaanderen hoort niet meer vrij rond te lopen als god in Frankrijk. Die man is een notoire recedivist en hoort thuis in het gevang.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 14 december 2011 om 16:13. |
|
|
|
|
|
#563 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#564 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Begin hier nu niet weer te zagen over drugs, je hebt dit forum al genoeg vervuild met threads rond dat thema. Het gaat hier over de aanslag in Luik, niet over hoe de overheid met drugs omgaat.
|
|
|
|
|
|
#565 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#566 |
|
Vreemdeling
|
Ik heb de indruk dat artisjok een meester is in het afbuigen van thema's die hem niet goed uitkomen. Zoals een marokaanse aanslagpleger in Luik.
|
|
|
|
|
|
#567 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De oorlog tegen criminaliteit is verloren..red de wereld..verbied gevangenissen.. |
|
|
|
|
|
|
#568 | |||
|
Gouverneur
|
U bedoelt de "Wet betreffende de externe rechtspositie van de veroordeelden tot een vrijheidsstraf en de aan het slachtoffer toegekende rechten in het raam van de strafuitvoeringsmodaliteiten." ?
Ik zou toch graag weten wie er beslist heeft en op basis waarvan dat: Er geen tegenaanwijzingen bestonden, welke tegenaanwijzingen krachtens de letter van de wet betrekking hebben op: 1° de afwezigheid van vooruitzichten op sociale reclassering van de veroordeelde; 2° het risico van het plegen van nieuwe ernstige strafbare feiten; 3° het risico dat de veroordeelde de slachtoffers zou lastig vallen; 4° de houding van de veroordeelde ten aanzien van de slachtoffers van de misdrijven die tot zijn veroordeling hebben geleid. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Trouwens, wat u daar zegt, geldt dan ook voor de rechters van het hof van beroep (die werken toch ook in de magistratuur), dus misschien hebben die het dan ook niet altijd bij het rechte eind? Of zijn zowel procureur als rechters gewoonlijk verkeerd, vermits het volgens u doorgaans de minst kundigen zijn. U schetst een wel zeer pessimistisch beeld van ons rechtsapparaat. Maar goed, daarmee heb ik nog altijd geen sluitend antwoord op al mijn vragen. |
|||
|
|
|
|
|
#569 |
|
Minister-President
|
|
|
|
#570 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#571 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het cgkr heeft wel eens een rondzendbrief gestuurd naar een aantal geregulariseerden, oa met de vraag of ze ondertussen werkten of niet. Ongeveer de helft die hadden geantwoord (de overgrote hoop antwoorde niet, dacht ik), dus met andere woorden de beteren, werkten ondertussen nog niet. Maar heeft Uwe vakbond geen connecties bij bvb het Antwerpse ocmw ? Dan zullen ze U dit wel bevestigen. |
|
|
|
|
|
|
#572 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
We gaan ze beter in het oog houden. Er is noch het volk noch het geld voor, maar we gaan ze beter in het oog houden. En iedereen is weer tevreden... Er zijn zo'n 15.000 cellen te kort om een ernstig strafbeleid te voeren, we zijn de eerste driehonderd al aan het bijbouwen. Tegen 2018 zullen die klaar zijn, alles komt in orde... binnen duizend jaar.
|
|
|
|
|
#573 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ah? Verwachtte je argumenten op die onnozele zever?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#574 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Waarom? Ziet er mij een doodnormale man uit...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#575 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#576 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#577 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#578 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#579 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#580 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als voor de rechter van de correctionele rechtbank verschijnt, dan zegt die in wezen, je bent schuldig omdat ik het zeg. Er is helemaal geen bewijslast, men werkt op de overtuiging van de rechter, denkt die dat je schuldig bent, dan ben je dat ook, ze moeten hun vonnis niet motiveren Kom je dan voor het beroepshof, dan werkt het anders, die mensen moeten hun vonnis wel motiveren. Met andere woorden, daar heeft de procureur dus wel bewijslast. Als de rechter daar zegt dat je schuldig bent moet hij ook motiveren waarom dat je schuldig bent, daar is het "omdat ik het zeg" van de rechter in eerste aanleg niet goed genoeg. Als je dus op correctioneel veroordeeld wordt wegens verboden wapenbezit met wapens die je wel mag hebben, dan heeft het beroepshof geen andere keuze dan u vrij te spreken.
|
|
|