Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 14 december 2011, 21:38   #321
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meuh Bekijk bericht
Tuurlijk is BDW zijn Frans niet perfect, maar moet dat dan? Het is meer dan voldoende om zich goed uit te drukken en dat wil al veel zeggen! .
zo is dat. Iemand als Magnette bvb maakt ook wat fouten maar spreekt voortreffelijk nederlands. Reynders, in zijn eigen stijl weliswaar, trekt goed zijn plan
vrijevlaming is offline  
Oud 14 december 2011, 21:39   #322
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meuh Bekijk bericht
Tuurlijk is BDW zijn Frans niet perfect, maar moet dat dan? Het is meer dan voldoende om zich goed uit te drukken en dat wil al veel zeggen! Zelfs in hun eigen moedertaal zijn veel politici niet in de mogelijkheid om duidelijk te maken wat ze bedoelen en waar ze voor staan, dus meer dan chapeau om het in een vreemde taal toch maar mooi te doen! Ik zie het EDR echt niet doen hoor, zelfs in het Frans draait en keert hij en antwoordt hij naast de vraag.
Neen dat hoeft niet. Wat telt is dat BDW zijn boodschap "loud and clear" overbrengt naar de Franstaligen. Natuurlijk kan zijn Frans nog steeds beter, dat is overigens het geval bij het merendeel van de Vlamingen. Maar dat is evenzeer zo bij de Belgische franstaligen. Het Frans zoals het in la Belgique wordt gesproken klinkt zeer sjofel. Je hoeft maar gedurende een maand in Frankrijk dagelijks met échte Fransen om te gaan en daarna in deze koekoeksstaat opnieuw geconfronteerd te worden met het "Belgisch" Frans. Het eerste wat opvalt is het zware accent, hetzij Brussels, hetzij Waals en het gebruik van wendingen die je in Frankrijk nooit hoort.
Oud 14 december 2011, 21:41   #323
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Hij behoort tot de lagere klasse.
"Pardon dat ik mij verexcuseer..."

Maar, moeten wij uw avatar dan letterlijk nemen?
Oud 14 december 2011, 21:45   #324
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
En wat zijn Frans betreft, volgens Laporte was er in elke zinnetje Frans dat De Wever sprak, wel een foutje te bespeuren.
Dat is typisch voor Franstaligen, de Vlamingen zijn zogezegd nooit tweetalig, en om het even welk klein foutje ze kunnen vinden is een reden om te argumenteren dat de anderen toch nog wat meer hun best moeten doen.
Hun politici daarentegen komen dan af met het Vlaams waar een ingeweken vreemdeling mee schaterlacht.
En dat moeten wij dan fantastisch vinden.
Oud 14 december 2011, 21:48   #325
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Daar zal ik zelf wel over beslissen. Ik ben Franstalig en als ik Nederlands spreek in Vlaanderen is er geen enkele Vlaming die ook maar één vermoeden heeft dat ik Franstalig ben.
oh you naughty boy!

Citaat:
De Wever daarentegen met zijn Frans, je hoort er op honderd kilometer dat hij Vlaming is. De loser.
Flippend Rund is offline  
Oud 14 december 2011, 21:53   #326
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Goed bestuur is bestuur dat het land niet in de afgrond doet vallen. Wij zijn ondertussen al op het randje van de afgrond...
Gelukkig staan we sedert de vorming van deze regering al een stapje verder
Oud 14 december 2011, 21:53   #327
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Goed bestuur is bestuur dat het land niet in de afgrond doet vallen. Wij zijn ondertussen al op het randje van de afgrond...
Gelukkig staan we dankzij de vorming van deze regering al een stapje verder
Oud 14 december 2011, 21:56   #328
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik zou maar wat vlug een toontje lager zingen:
In een forum met als titel 'schoolmeesters zeuren over spelfouten' zou u ongetwijfeld een goede beurt maken.
Hier gaat het over politiek, en u krijgt dan ook uw gekende score : 0/10

Ik heb het eventjes in het rood en vetjes gezet, want daar houden schoolmeestertjes van...
Oud 14 december 2011, 22:03   #329
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Een half uur ....

Dus werkelijk alles gaat daar bijzonder traag in dat uithoekje van jullie...
Tja, ik denk dat het Oosten nogal veel tijd nodig heeft.
Dat de zon opgaat in het Oosten zal ook wel geen toeval zijn, je moet er verdorie een hele dag op wachten.
Oud 14 december 2011, 22:23   #330
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Is er eigenlijk een dag dat die vette papzak NIET op TV te zien is?
Dat is lelijk om zo over Maggy Deblock te schrijven.
Ik snap ook niet waar ze hier te pas komt.
Oud 14 december 2011, 22:30   #331
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
De Wever is vooral een van de enige Vlaams-Nationalisten die voor een groot Franstalig publiek durft te spreken. Herinnert u de "zaak Van Aelst"? De RTBF wilde Vic Van Aelst in "Mise au point" uitnodigen maar hij die uitnodiging geweigerd, dit vind ik zeer kleingeestig als reactie.
Inderdaad. De meelopers van de N-VA die regelmatig bij RTBF tijdens Mise �* point hun Frans zitten te oefenen kan je bezwaarlijk Vlaams Nationalisten noemen.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 14 december 2011, 22:32   #332
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met de realiteit geconfronteerd worden is voor het plebs zoals u nooit gemakkelijk, loser.
Jij bent het schelden in je hoogheidswaanzin van franco precies wel gewoon, hé?!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 14 december 2011, 22:37   #333
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik heb met veel aandacht ook gekeken naar het tweede gedeelte van dit interview en poog een zo evenwichtig mogelijke beoordeling te geven. Dit tweede gedeelte was naar mijn gevoelen eigenlijk nóg beter dan het eerste, niet alleen door hetgeen BDW antwoordde, maar eigenlijk evenzeer door de vragen van de journalist. En sta mij toe, maar die journalist was iemand met een grote professionele klasse. Daar kunnen figuren zoals een Kathleen Cools of een Lieven Verstraete nog wat van leren. Ik ben ervan overtuigd dat een goedmenende Franstalige uit dit interview heel wat heeft kunnen opsteken. Zeker omdat de éénzijdige berichtgeving van een gedeelte van de francofone pers hiermee werd doorbroken.

O ja, dit nog: het Frans van De Wever was niet perfect maar toch wist hij de zaken behoorlijk te formuleren. Ik denk dat zijn meest voorkomende fout het geslacht van de substantieven betrof. Mochten alle Francofonen even vlot het Nederlands hanteren ...
Laurent Haulotte. Hij heeft heel lang het nieuws op RTL-TVI gepresenteerd en is nu directeur van de RTL-TVI redactie.
Everytime is offline  
Oud 14 december 2011, 22:43   #334
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

BDW zijn Frans was behoorlijk, maar WAT hij gezegd heeft was nog veel behoorlijker, aan de reacties van de gewone Franstalige in de commentaren op de persartikels over het interview te zien! En dat is het voornaamste! BDW heeft bij de Franstaligen 'gescoord'!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 14 december 2011, 22:49   #335
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Franstalige journalisten die voor privé-ondernemingen functioneren zoals RTL zijn dan ook van een superieure klasse dan die van VRT en VTM.
Is dit een grap of wat? Beschouwt u bijvoorbeeld Luc Gilson als een journalist? Voor mij is hij helemaal niet geloofwaardig in deze functie, net als de Franse Jean-Pierre Pernaut, Laurence Ferrari - als zij "journalist" is, kan iedereen "journalist" worden - en Claire Chazal op TF1. En dan Vrebos op zondagmiddag op RTL : dat is geen debat maar meer "café du commerce" dan iets anders.
Delahousse en Pujadas op France 2 zijn daarentegen uitstekende journalisten, of Calvi maar die laatste presenteert geen nieuws, wel debatten rond politiek.

Laatst gewijzigd door Everytime : 14 december 2011 om 22:57.
Everytime is offline  
Oud 14 december 2011, 22:51   #336
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik het heb over klasse, spreek ik over sociale klasse ...
Dag AyneRand, hoe gaat het met je?
stropdrager is offline  
Oud 14 december 2011, 22:52   #337
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
PAPZAK van het jaar. Dat zeer zeker. Ook al heeft hij serieuze concurrentie van Maggie De Block.
of van den dikke michel
born2bewild is offline  
Oud 14 december 2011, 22:53   #338
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar zal ik zelf wel over beslissen. Ik ben Franstalig en als ik Nederlands spreek in Vlaanderen is er geen enkele Vlaming die ook maar één vermoeden heeft dat ik Franstalig ben. De Wever daarentegen met zijn Frans, je hoort er op honderd kilometer dat hij Vlaming is. De loser.
Onmogelijk. U zal altijd "fouten" maken die duidelijk zullen maken dat u Franstalig bent. Geen probleem ermee, het is hetzelfde voor Vlamingen die in het Frans spreken. Het is logisch dat ze "fouten" maken, het is niet hun moedertaal. Klassieke voorbeeld : Vlamingen die "je suis commencé" zeggen. Waarom zeggen ze dat? Omdat men in het Nederlands zegt : ik BEN begonnen. Maar in het Frans zegt men j'AI commencé.
Everytime is offline  
Oud 14 december 2011, 22:54   #339
born2bewild
Banneling

Standaard

fenomenaal interview
naar verwachting
born2bewild is offline  
Oud 14 december 2011, 22:55   #340
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Onmogelijk. U zal altijd "fouten" maken die duidelijk zullen maken dat u Franstalig bent. Geen probleem ermee, het is hetzelfde voor Vlamingen die in het Frans spreken. Het is logisch dat ze "fouten" maken, het is niet hun moedertaal. Klassieke voorbeeld : Vlamingen die "je suis commencé" zeggen. Waarom zeggen ze dat? Omdat men in het Nederlands zegt : ik BEN begonnen. Maar in het Frans zegt men j'AI commencé.
ojee

niveau 1ste middelbaar

voor vlamingen toch
born2bewild is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be