Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 december 2011, 06:13   #701
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik zit nog altijd te wachten op nieuws uit de gerechtelijke milieu's en denoods van de regering...

Waarop wacht ik?

Het antwoord op de vraag : Hoeveel zijn de levens en het welzijn van onschuldige burgers nog waard,afgewogen tegen gerechtelijke proceduurtjes en de carrieres van gerechts- en politie-personeel...

Laatst gewijzigd door kelt : 15 december 2011 om 06:14.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2011, 08:11   #702
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Nogmaals, ik gooi geen enkele mogelijkheid van tafel. Alles mag onderzocht worden, hetgeen u doet is stellen dat het niet onderzocht wordt. Soms formuleert u het zelfs sterker alsof het zelfs niet mag onderzocht worden.

Maar een bron voor die onzin heeft u nog op geen enkel moment gegeven.
Weet je nog wel waar je eigenlijk in sprong?
U bent degene die echt onzin verkoopt hoor, als u de linkjes een keertje terugvolgt kan u zien dat u tussenkwam op posts tegen Arti en Filo...
Als u natuurlijk met oogkleppen van jewelste rondloopt leest u enkel wat u wenst te lezen....
Ik formuleer het simpel, de mogelijkheid dat de dader handelde uit racisme, zij het een haat tegen belgen, anderskleurigen of dergelijke, is een mogelijkheid die door sommige forummers wordt weggehoond of in een hoekje wordt weggeduwt. Nochtans IS het een mogelijkheid...

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=609
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=643

Laatst gewijzigd door manta : 15 december 2011 om 08:18.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2011, 08:15   #703
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Per ongeluk 99% van het verhaal Van Themsche gemist?
Tja, Van Temsche heeft er een paar omvergeknald, deze Marokkaan meer dan 120. Op een kerstmarkt. De analogie met het constante straatgeweld van Marokkanen in Brussel ligt voor de hand. Ontwortelde geesten uit een inteeltcultuur. Een samenleving kan hen missen.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2011, 08:26   #704
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Tja, Van Temsche heeft er een paar omvergeknald, deze Marokkaan meer dan 120. Op een kerstmarkt. De analogie met het constante straatgeweld van Marokkanen in Brussel ligt voor de hand. Ontwortelde geesten uit een inteeltcultuur. Een samenleving kan hen missen.
Van Temsche, Kim De Gelder, Ronald Jansen, allemaal vergeten zeker?

dit nu op zijn afkomst afwentelen, is onzin en vooral onproductief, het bewijst gewoon welke oogkleppen jij hebt.
Oud 15 december 2011, 08:33   #705
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht

dit nu op zijn afkomst afwentelen, is onzin en vooral onproductief, het bewijst gewoon welke oogkleppen jij hebt.
je noemt er drie op die binnen een periode van 10- 15 jaar gewelddaden gepleegd hebben. Als je de multiculturele crapuul import, die binnen die periode vergelijkbare gewelddaden gepleegd hebben noteert crasht de site van politics
Oud 15 december 2011, 08:40   #706
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Tja, in Zele woont de wereld. Je leest wat je wil lezen, namelijk 'afkomst'. Dan ga je daar een leugen mee construeren om dan wat te schijten.
Ik heb het over mensen die ontworteld zijn.
Maar zoiets bestaat natuurlijk niet in, wat is het nu weer, Zele??

Ga misschien 's mee naar Bogota, ik heb er al aan 3 projekten gewerkt, en kom dan 's kijken in Brussel, allé met de mensen spreken die er wonen. En vergelijk 's.
Oud 15 december 2011, 08:46   #707
Anatomehelena
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Michelle Martin bvb is niet zo mottig en toch is ze het laagst mogelijk krapuul:

Amai, gij hebt toch ne slechte smaak zenne...
Anatomehelena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2011, 08:48   #708
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
je noemt er drie op die binnen een periode van 10- 15 jaar gewelddaden gepleegd hebben. Als je de multiculturele crapuul import, die binnen die periode vergelijkbare gewelddaden gepleegd hebben noteert crasht de site van politics
periode van 10-15 jaar??? zo lang geleden is dat allemaal niet hoor.

trouwens, die crimineel in Luik was geen import, die is in Grimbergen geboren.

en hoeveel massamoordenaars van allochtone afkomst hebben we de laatste 10-15 jaar gekend?

en vooral: wat heeft de huidskleur daar nu mee te maken?
Oud 15 december 2011, 08:49   #709
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anatomehelena Bekijk bericht
Aha, we hebben te maken met een wereldverbeteraar!
Je bedoelt dat Colombia een ontwikkelingsland is?
Oud 15 december 2011, 08:55   #710
Anatomehelena
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Je bedoelt dat Colombia een ontwikkelingsland is?
Heb ik dit geschreven?
Anatomehelena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2011, 08:58   #711
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anatomehelena Bekijk bericht
Heb ik dit geschreven?
Ik geeft het toe, je bent een wereldbeterweter, niet te kloppen.
Oud 15 december 2011, 09:00   #712
alain_bergmann
Partijlid

alain_bergmann's schermafbeelding

Standaard

veel sterkte aan slachtoffers en hun families!!!
alain_bergmann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2011, 09:15   #713
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op drugs- of wapenbezit werd Amrani niet gecontroleerd, want daarvoor was de justitie-assistent niet bevoegd. En de politie ondernam ook niets, want er bestaat een richtlijn dat ex-gevangenen enkel worden gecontroleerd na klachten of betrappingen op heterdaad. Ze kreeg dus de raad om hem niet nodeloos lastig te vallen, zolang hij geen keet schopte
Men kende hem voor drugs- , zeden- en wapenfeiten...
Hij moest uitleg komen geven op het justitiepaleis...
MAAR... Men mocht niet even checken of alles nog in orde was...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2011, 10:53   #714
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ach, er zullen vast nog wel andere idiote oneliners in de populistenbox klaar liggen.

Nobel van u dat u er op blijft wijzen, natuurlijk.
Of dat het enig effect heeft..
Het is natuurlijk ook zo dat sommige mensen sarcasme niet begrijpen hé. Ik neem jullie dat niet kwalijk hoor.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2011, 12:11   #715
Irtsjak
Burger

Standaard

Citaat:
Is dat hoe het bij u werkt? Uw gedrag hangt af van wat uw tante doet?
Neen, dat is niet 'hoe het bij mij werkt'. Maar het feit dat HVT afkomstig is uit een familie met, en ik zoek de juiste woorden, nogal rechtse/nationalistische sympathieën, kan meespelen in een verklaring voor zijn daden.

De drogredenering die sommigen aanhalen om HVT niet als rascitische dader te bestempelen ('hij heeft ook een blank meisje neergeschoten') gaat trouwens niet op: HVT heeft zelf verklaard dat hij Luna in eerste instantie niet wou neerschieten, maar dit toch deed omdat het kind onbedaarlijk aan het huilen was.

U bent trouwens zelf begonnen met er nonkels en tantes bij te slepen, dan nog op een manier die de waarheid geweld aandeed. Daarop heb ik u dan ook gewezen (zijn tante stemt niet op het VB, zijn tante laat op zich stemmen in functie van het VB).

Laatst gewijzigd door Irtsjak : 15 december 2011 om 12:12.
Irtsjak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2011, 12:30   #716
Malik
Banneling

Standaard

Citaat:

en vooral: wat heeft de huidskleur daar nu mee te maken?
Niets, enkel willen sommigen daar munt uit slaan.
Malik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2011, 12:35   #717
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Irtsjak Bekijk bericht
Neen, dat is niet 'hoe het bij mij werkt'. Maar het feit dat HVT afkomstig is uit een familie met, en ik zoek de juiste woorden, nogal rechtse/nationalistische sympathieën, kan meespelen in een verklaring voor zijn daden.
.
enige link of bron van uw baardelijke onzin?
Oud 15 december 2011, 12:46   #718
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Is al geweten hoe die gast aan handgranaten kon komen?
Het is maar dat de wereld zich dat afvraagt (zelfs in Amerika, waar ze qua wapens toch een en ander gewoon zijn, vragen ze zich dat wenkbrauwfronsend af).
Waren het granaten van het Belgisch leger misschien?
Uit de Balkan?
Of waar haalt zo'n moslim-die-zich-geen-moslim-voelt gewoonlijk zijn granaten?

Laatst gewijzigd door Mitgard : 15 december 2011 om 12:47.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2011, 13:01   #719
Malik
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Is al geweten hoe die gast aan handgranaten kon komen?
Het is maar dat de wereld zich dat afvraagt (zelfs in Amerika, waar ze qua wapens toch een en ander gewoon zijn, vragen ze zich dat wenkbrauwfronsend af).
Waren het granaten van het Belgisch leger misschien?
Uit de Balkan?
Of waar haalt zo'n moslim-die-zich-geen-moslim-voelt gewoonlijk zijn granaten?
De zwarte markt. Probeer Tessenderlo eens.
Malik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2011, 13:14   #720
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alain_bergmann Bekijk bericht
veel sterkte aan slachtoffers en hun families!!!
Idd beste Alain dat wens ik hun ook van harte toe. Want dit verhaal zit ik met in ogen te lezen.

Mama van jongste slachtoffer verteerd door schuldgevoel
Mama: ‘Gabriël heeft mij het leven gered. Ik wou dat het omgekeerd was'
donderdag 15 december 2011

BinnenlandDe ouders van de kleine Gabriël, die dinsdag in Luik werd gedood door een kogel van Nordine Amrani, bereiden zich voor op de pijnlijkste ceremonie die zij zich maar kunnen indenken: hun kind begraven. ‘Daarna moeten wij de draad weer opnemen. Samen met onze drie dochters, maar zonder het zonnetje in ons gezin', zeggen Olivia (29) en Romuald Leblond (39).

Dinsdagmiddag heeft Nordine Amrani het leven van het gezin Leblond een dramatische wending gegeven. De zeventien maanden oude Gabriël werd in de armen van zijn mama door een kogel van de woesteling gedood. ‘Eigenlijk heeft Gabriël mij het leven gered', beseft moeder Olivia. ‘Had ik hem niet in mijn armen gedragen, dan had de kogel die hem in het achterhoofd geraakt heeft, mij getroffen. Ik wou dat ik de klok nog kon terugdraaien. Ik zou zo graag in zijn plaats gestorven zijn. Zo wil de natuur het toch, niet?'

Het drama speelt zich almaar opnieuw als een horrorfilm af voor de ogen van de ouders van Gabriël. ‘Wij wachtten op bus 75', vertelt Olivia. ‘Gabriël speelde op mijn schoot, hij kirde van plezier.' En toen barstte de hel los. ‘Een eerste knal, dan een tweede. En dan de schoten. De kogels floten ons om de oren. Ze spatten tegen de muren van de bushalte uiteen. Wij probeerden kost wat kost in de aangekomen bus te springen en zo snel mogelijk van die plek weg te geraken. Ik maakte mij zorgen om een andere moeder die met haar kind niet op de bus was geraakt. Gabriël lag tegen mij aan, alsof hij mij een knuffel wou geven. Daar was hij veilig, dacht ik. Toen pas zag ik dat zijn ogen waren weggedraaid. Romuald heeft hem van mij overgenomen. In de overvolle bus heeft hij Gabriël in zijn armen een mond-op-mondbeademing gegeven. Hij heeft hem ook doen braken, want Gabriël had pas gegeten en Romuald vreesde dat het eten de reddende adem kon blokkeren. Een vrouw op de bus heeft het een poosje van Romuald overgenomen. Tot iemand Gabriël aan een ambulancier heeft toevertrouwd.'

Toestel uitschakelen

De ouders zagen Gabriël pas in het ziekenhuis terug. ‘Hij was al in de spoedafdeling opgenomen. Wij vroegen de artsen ons de waarheid te vertellen en dat hebben zij ook gedaan. De kogel was diep in het hoofd van Gabriël doorgedrongen en had daar een levensbelangrijke ader beschadigd. De kogel weghalen was onmogelijk, want Gabriël zou de operatie niet overleven. Zij hebben werkelijk alles overwogen om ons zoontje te redden. Het mocht niet zijn.'

In de vooravond zijn Olivia en Romuald even naar huis gegaan. Een alarmerend telefoontje haalde hen snel terug: het hartje van Gabriël verzwakte met de minuut. ‘Toen wij in de afdeling kwamen, legde de arts Gabriël in mijn armen', zegt Olivia. ‘Toen heeft hij ons gevraagd of hij het beademingstoestel mocht uitschakelen. Wij hebben Gabriël nog snel laten dopen. Dat was normaal voor volgende zomer gepland. Het toestel ging uit. Gabriël is stilletjes in mijn armen gestorven, zonder het minste kreetje te slaken, zonder de minste pijn. Dat is onze enige troost: hij heeft niet geleden. Gabriël ligt nu in zijn bedje, alsof hij slaapt, rustig, sereen.'

Straks wacht de ouders een tweede zware beproeving: samen met de drie zusjes afscheid nemen van het zonnetje in hun gezin. ‘Lina (8) heeft veel geweend. Zij wil de werkelijkheid nog niet aanvaarden. Zij zegt dat Gabriël straks naar huis komt. Orane (6) realiseert zich nog niet echt wat gebeurd is. En toen Sarah (2,5) haar broertje op zijn bed zag liggen, vroeg ze of hij sliep. Ze aaide hem, kuste hem. Samen met hen de draad van het leven opnieuw opnemen, wordt een moeilijke opdracht. Ik was zo blij dat ik eindelijk een zoontje had. Zelfs de pijn van de bevalling kon mijn vreugde niet bederven. Gabriël was een geschenk van moeder natuur. En dat is ons nu ontnomen.'

De ouders worden verteerd door schuldgevoelens. ‘Ik had Gabriël voor het geweld van de schutter moeten beschermen en niet andersom. Was ik in het bushok niet opgeschoven om plaats te maken voor een jonge vrouw, dan had de kogel Gabriël gemist. Maar wij zijn ook woedend. Woedend op het systeem dat zo'n dolleman vrij heeft gelaten en hem zo de kans gegeven heeft opnieuw wapens te kopen en te beslissen over leven en dood van onschuldige mensen. Was hij in de gevangenis gebleven, dan had Gabriël nog geleefd en dan konden wij blijven genieten van zijn guitige glimlach, al die warme herinneringen die nu nog slechts als spoken door onze hoofden zullen rondwaren'.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=FU3JKQT0

Ik ben woest, razend kwaad. Mag het niet wensen, maar als er nu een burgeroorlog tegen die rot regering en onverantwoordelijken uitbreekt geef ik er nkis om. De Witte Mars bij Dutroux heeft ze niks geleerd. Blijkbaar moeten ze de spreuk-wie niet horen wil moet voelen- eens aan den lijve ondervinden.
Wanneer gaat de bevolking eens massaal straat op, staken, de boel sociaal en economisch plat gooien tot de dikke nekken het eindelijk gaan verstaan en luisteren.
Die moeder hoeft geen schuldgevoel te hebben, haar kindje is een ongewild een held en zij ook in haar liefde voor hem.
Rupo, madam NON Trutboom en alle magistraten die dergelijk beleid voeren dat zijn de schuldigen.
Weg ermee!!!!!!!!

Belgie BARST !!!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be