Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 17 december 2011, 13:50   #1381
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Arti je hebt wel d cijfrs

De helft van de gevangenen zijn allochtonen dat cijfer kennen we

Het aantal alloctonen in belgie kennen we ook? ?
het is erger hoor brother paul: de helft zijn niet-belgische moslims. bij de belgen zitten ook nog bipatriden bijgerekend. Men mag stellen volgens de onverdachte bron Sven Mary dat de gevangenispopulatie voor 70 �* 80% uit allochtonen bestaat.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 13:53   #1382
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
het is erger hoor brother paul: de helft zijn niet-belgische moslims. bij de belgen zitten ook nog bipatriden bijgerekend. Men mag stellen volgens de onverdachte bron Sven Mary dat de gevangenispopulatie voor 70 �* 80% uit allochtonen bestaat.
link gerust naar die uitspraak van Mary.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 13:56   #1383
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Wat is daar verkeerd mee?
Sven Mary dat is toch die politiek correcte advocaat die liever een allochtone multikiller verdedigt dat een VB-er die een verkeersovertrediging pleegt?
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 14:00   #1384
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
komt uit een artikel uit DS :

Letterlijke tekst:

'Het is geen brave jongen, maar op tien gedetineerden in dit land zijn er zeven potentiële Sekkaki's. Zowat zeventig procent van de bevolking in onze gevangenissen bestaat uit allochtonen - vooral jongeren. Ik ben geen sociaal assistent. Ik stel alleen vast dat onze opvoeding op het terrein van normen en waarden sterk verschilt van de opvoeding van kinderen in die allochtone milieus. Er zijn uiteraard uitzonderingen, maar gemiddeld is er daar al een stevige achterstand op autochtonen. De taalbarrière is een andere. Ik hoop dat die stilaan afneemt naarmate een steeds groter percentage van de allochtonen in dit land opgroeit.'

. (Sven. Mary - DS)

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=QC2DA35U

------------------

valt tegen zeker?
Oud 17 december 2011, 14:05   #1385
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

En daarbij,...

... die zogenaamde toeristen en mensen die hier illegaal verblijven, waar Arti mee schermt, om te zeggen dat Dewinter niet juist rekent,...

... horen niet tot onze bevolking...

Dus heeft Dewinter weldegelijk correct gerekend. Arti daarentegen...?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 17 december 2011 om 14:08.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 15:07   #1386
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Letterlijke tekst:

'Het is geen brave jongen, maar op tien gedetineerden in dit land zijn er zeven potentiële Sekkaki's. Zowat zeventig procent van de bevolking in onze gevangenissen bestaat uit allochtonen - vooral jongeren. Ik ben geen sociaal assistent. Ik stel alleen vast dat onze opvoeding op het terrein van normen en waarden sterk verschilt van de opvoeding van kinderen in die allochtone milieus. Er zijn uiteraard uitzonderingen, maar gemiddeld is er daar al een stevige achterstand op autochtonen. De taalbarrière is een andere. Ik hoop dat die stilaan afneemt naarmate een steeds groter percentage van de allochtonen in dit land opgroeit.'

. (Sven. Mary - DS)

------------------

valt tegen zeker?
Hoe heette die mevrouw ook weer die hier jaren geleden al op wees? Kan er niet opkomen!

Laatst gewijzigd door alice : 17 december 2011 om 15:08.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 15:15   #1387
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Hoe heette die mevrouw ook weer die hier jaren geleden al op wees? Kan er niet opkomen!
Toch weer niet die sociale werkster die ontslagen werd omdat ze haar mond durfde opendoen bij het beleid?

Heu... wacht ffkes zenne.
Oud 17 december 2011, 15:20   #1388
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Kijk 20% is van allochtone afkomst
http://www.google.com/m?hl=nl&gl=nl&...w=1024&bih=327

70% van de gevangenen is van allochtone afkomst

We moeten nu nog een getalleke hoeveel gevangenen zijn er 10k

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...n-Belgie.dhtml

Goed 7k gevagenen op 2000k allochtonen = 1:300
Dan 3k gevangenen op 9000kallochtonen = 1:3000

Dus het klopt.toch arti

Laatst gewijzigd door brother paul : 17 december 2011 om 15:27.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 15:29   #1389
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Trouwens ik vind dieanalysezelfs niet racistsch. Het is dezelfde analyse als zeggen dat jongeren tien keer meer ongevallen hebben in het verkeer
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 15:30   #1390
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch weer niet die sociale werkster die ontslagen werd omdat ze haar mond durfde opendoen bij het beleid?

Jaja die!
Blijkbaar had die mevrouw op zowat alle punten wel gelijk!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 15:47   #1391
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Het ging om de reden waarom je dat dacht. Ik ga dat toch weer geen tien keer moeten herhalen hoop ik?
Zeg dat dan direct.
Omdat we geen cijfers hebben voor het aantal mensen zonder geldige verblijfspapieren en voor het aantal toeristen dat in België verblijft.

Citaat:
Dewinter trekt geen verkeerde conclusies. Jij doet dat. Jij beweert dat hij niet rekende met bepaalde mensen, terwijl je dat niet kunt duiden. Je beweert ook dat er hier mensen rondlopen, waarvan we niet weten dat ze hier rondlopen. Dewinter zegt te rekenen met de ganse bevolking.
Ja, inderdaad.
Jij bent blijkbaar de eerste die niet weet dat wij niet weten hoeveel mensen zonder geldige verblijfspapieren en hoeveel toeristen in België verblijven.
Mijnheer Dewinter zegt zoveel. Vraag hem eens van waar hij de bevolkingscijfers haalt.

Citaat:
Dat is geen weerleggen van het feit dat je anderen verwijt dingen niet te doen die je zelf ook niet doet en naar eigen zeggen ook niet kan doen. Dat zijn per definitie nog altijd loze verwijten die je maakt.
Neen, dat is geen weerleggen van welk feit dan ook.
Dat is uitleggen voor welke groep je wel correct de criminaliteitsgraad kan berekenen. Of interesseert dat je niet meer.

Citaat:
Uw daarom volstaat niet.
Je gaf zelf aan waarom :
Cijfers die niet gekend zijn kunnen immers niet verrekend worden.
Citaat:
Neen, ik heb daar niks op tegen. Ik vraag me alleen af waarom je het dan ook niet doet.
Ik heb nochtans al talloze keren aangegeven dat en waarom de conclusie van mijnheer Dewinter verkeerd is.
Al in post 5. Maar jij blijft dat negeren.

Citaat:
Dat is allemaal al gebeurd. De conclusies en voorstellen uit dat soort van onderzoeken kennen we.
  • Partijen boycotten, cordoneren tot zelfs verbieden, die aanstootgevende, intolerante en sigmatiserende maatregelen voorstellen. Want dit is de diepe onderliggende oorzaak van het zich minderwaardig voelen van bepaalde bevolkingsgroepen. Daartoe moet het begrip "racisme" uitgebreid worden in zijn betekenis en verankerd worden in onze wetten.
  • Meer geld en middelen moeten naar die 'probleem'wijken gaan.
  • Meer straathoekwerkers
  • Meer kansen en middelen om deze jongeren aan werk te helpen.
  • Meer kansen en middelen om deze jongeren onderwijs te laten volgen.
  • Minder provocaties van politieagenten.
  • Meer buurthuizen, waar tot in detail en met voldoende tolken wordt uitgelegd hoe zij aan meer geld kunnen komen, Belg kunnen worden, familie kunnen laten overkomen enz...
  • Evenredige vervolging, want we moeten er naar streven dat de bevolkingspopulatie in de gevangenissen dezelfde is als in de maatschappij om niet de indruk te wekken dat onze rechters racistisch zouden zijn.
  • Erkenning van het Arabisch als landstaal.
  • Meer moskee's want religie brengt mensen samen en bij de islam is alles bespreekbaar.
  • Meer vreemdelingen op de kieslijsten want we moeten er naar streven dat de bevolkingspopulatie bij de politieke partijen dezelfde is als in de maatschappij om niet de indruk te wekken dat ons politiek systeem racistisch zou zijn.
  • Meer meldpunten voor overtredingen tegen het gelijke kansenbeleid en racismebestrijding.
  • Opheffing van het hoofddoekenverbod in scholen en in openbare functies.
  • Wettelijke religieuse feestdagen mogen niet voorbehouden zijn voor slechts één godsdienst.

Resultaat?

Nul komma nul.

Hoog tijd om eens iets anders te proberen.
Geef dan bron en link voor dat onderzoek met de conclusies.
Dat werd je al meermaals gevraagd, maar het komt er maar niet van.

Dan kunnen we de resultaten en verklaringen vergelijken met deze.
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1365

Citaat:
Was het voorstel van Dewinter 5 jaar geleden in wetten gegoten, hadden we ons de doden en gewonden te Luik jongstleden kunnen besparen.
Welk voorstel van mijnheer Dewinter?

Citaat:
Helaas koos men voor een ander vreemdelingenbeleid. Eentje die jij steunt en die niks relustaat aflevert.

Paulus.
Graag bron met link waar ik aangeef welk vreemdelingenbeleid ik steun.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 15:50   #1392
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Arti je hebt wel d cijfrs

De helft van de gevangenen zijn allochtonen dat cijfer kennen we

Het aantal alloctonen in belgie kennen we ook? ?
Neen, voor de zoveelste keer, we kennen niet het aantal mensen zonder geldige verblijfspapieren en het aantal toeristen dat in België verblijft.
Oud 17 december 2011, 15:56   #1393
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Letterlijke tekst:

. (Sven. Mary - DS)

------------------

valt tegen zeker?
hoeveel bronnen moeten er nog zijn voor de dhimmies?
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 15:59   #1394
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Bof, Artisjok, zelfs al kunnen we de volledige lijst van je vereisten hier weergeven. Alle gevangenen, met naam, toenaam, afkomst tot 5 generaties terug, beleden religie, opleidingsgraad van de veroordeelde crimineel en de opleidingsgraad ouders, schoenmaat, favoriete kleur onderbroek en sexuele voorkeuren om maar een klein deel van alle factoren weer te geven, dan nog gaat U meer vragen stellen.

Ik ga er van uit, zelfs al is het 100% weergegeven zoals U dat vroeg, en tot op 0.00 X% juist is, dat U of van onderwerp gaat veranderen, of de semantiek onder de loupe gaat nemen, en blijft zeuren over woordje X of Y.

En als dat kazakkendraaien nog niet leidt tot het gevoel dat U gelijk krijgt, dan kunnen we wel verwachten dat het allemaal komt omdat de Vlamingen racisten zijn, en dat uw troetels al van in de kleuterklas achtergesteld worden door de leraars, die groffe racisten zijn, en dan door de bedrijven, omdat alle HR mensen ook VB'er in hart en nieren moeten wezen.

En dan, omdat die arme gediscrimineerde Artisjoktroetels uit honger een brood stelen, dat het even racistische gerecht met plezier de maximumstraf toedient in overtreffende trap.

Wat natuurlijk leidt dat de racisten zoals hier op't forum zo duidelijk bewijst durven uitroepen dat bepaalde groepen migranten toch oververtegenwoordigd zijn in de misdaadstatistieken.
Oud 17 december 2011, 16:00   #1395
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Letterlijke tekst:

. (Sven. Mary - DS)

------------------

valt tegen zeker?
Hoe weet mijnheer Sven Mary dit, heeft hij ze allemaal geteld?
Of is dit alweer een indruk.
Oud 17 december 2011, 16:02   #1396
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Mijn toetsenbord was nog niet eens uitgerateld van de vorige posting, en ik krijg al gelijk van Artisjok. Prachtig toch.
Oud 17 december 2011, 16:03   #1397
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk 20% is van allochtone afkomst
http://www.google.com/m?hl=nl&gl=nl&...w=1024&bih=327

70% van de gevangenen is van allochtone afkomst

We moeten nu nog een getalleke hoeveel gevangenen zijn er 10k

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...n-Belgie.dhtml
Goed 7k gevagenen op 2000k allochtonen = 1:300
Dan 3k gevangenen op 9000kallochtonen = 1:3000

Dus het klopt.toch arti
Waar haal jij vandaan dat 70% van de gevangenen van allochtone afkomst is?
Oud 17 december 2011, 16:07   #1398
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Die waarop wees?
Citaat:

Bron met link graag?
Dan kunnen we dit nagaan.
Wie weet werd ze wegens onkunde ontslagen.

Laatst gewijzigd door artisjok : 17 december 2011 om 16:12.
Oud 17 december 2011, 16:37   #1399
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Zeg dat dan direct.
Allee, jij snapt dus ook niet alles van de eerste keer.....

Citaat:
Omdat we geen cijfers hebben voor het aantal mensen zonder geldige verblijfspapieren en voor het aantal toeristen dat in België verblijft.[]
Dat hoeft ook niet. Toeristen en mensen die hier illegaal verblijven horen niet tot onze bevolking.

Citaat:
Ja, inderdaad.
Jij bent blijkbaar de eerste die niet weet dat wij niet weten hoeveel mensen zonder geldige verblijfspapieren en hoeveel toeristen in België verblijven.
Mijnheer Dewinter zegt zoveel. Vraag hem eens van waar hij de bevolkingscijfers haalt.
Jij bent blijkbaar de eerste die niet weet dat mensen die hier illegaal verblijven samen met onze toeristen, niet als 'bevolking' gerekend worden.

Citaat:
Neen, dat is geen weerleggen van welk feit dan ook.
Dat is uitleggen voor welke groep je wel correct de criminaliteitsgraad kan berekenen. Of interesseert dat je niet meer.
Blij dat je toegeeft me niet te weerleggen.

Citaat:
Je gaf zelf aan waarom :
Cijfers die niet gekend zijn kunnen immers niet verrekend worden.
Dat is geen goede reden.

Citaat:
Ik heb nochtans al talloze keren aangegeven dat en waarom de conclusie van mijnheer Dewinter verkeerd is.
Al in post 5. Maar jij blijft dat negeren.
Uw 'waarom' is verkeerd en daarom is de conclusie van Dewinter juist.

Citaat:
Geef dan bron en link voor dat onderzoek met de conclusies.
Dat werd je al meermaals gevraagd, maar het komt er maar niet van.
Denkt u dan dat men al deze maatregelen genomen heeft zonder enig voorafgaand onderzoek?

Dat is genoteerd.!

Citaat:
Welk voorstel van mijnheer Dewinter?
Ik dacht dat u naar hem geluisterd had? Ik dacht dat u de link gegeven had die ik gaf?

Niet dus....

Tjah?!

Citaat:
Graag bron met link waar ik aangeef welk vreemdelingenbeleid ik steun.
Je hebt het lef niet om die zelf eens klaar en duidlijk te geven. Dus kan ik je daar ook niet naar verwijzen.

Je blijft aan de kant staan schreeuwen zonder zelf een duidelijk standpunt in te nemen. Bij deze illustreer je dat weer andermaal.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 17:07   #1400
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Allee, jij snapt dus ook niet alles van de eerste keer.....

Dat hoeft ook niet. Toeristen en mensen die hier illegaal verblijven horen niet tot onze bevolking.

Jij bent blijkbaar de eerste die niet weet dat mensen die hier illegaal verblijven samen met onze toeristen, niet als 'bevolking' gerekend worden.
Dan moeten hun misdaden ook niet meegeteld worden bij de misdaden van één van onze bevolkingsgroepen.

Ofwel tellen de misdaden en het aantal mensen mee bij het bepalen van de criminaliteitsgraad van één van onze bevolkingsgroepen ofwel tellen noch de misdaden noch het aantal mensen mee.

Maar de misdaden meetellen en het aantal mensen niet, dat is eigenlijk bedrog.

Citaat:
Blij dat je toegeeft me niet te weerleggen.
In dit specifieke geval.
Dat is graag gedaan.
Ben je nu nog geïnteresseerd in de criminaliteitsgraad van niet-Europese vreemdelingen? Of alleen als die kan overdreven worden?

Citaat:
Dat is geen goede reden.
Waarom is "Cijfers die niet gekend zijn kunnen immers niet verrekend worden." geen goede reden?

Citaat:
Uw 'waarom' is verkeerd en daarom is de conclusie van Dewinter juist.
Waarom is dit verkeerd?
De criminaliteitsgraad die mijnheer Dewinter uit de cijfers afleidt klopt niet.

De illegalen en toeristen worden wel meegerekend bij de daders maar niet bij de leden van de bevolkingsgroep.

Citaat:
Denkt u dan dat men al deze maatregelen genomen heeft zonder enig voorafgaand onderzoek?

Dat is genoteerd.!
Je kan dus geen bron en link geven naar het onderzoek en de conclusies.
Sta me toe te betwijfelen dat er een onderzoek is, in tegenstelling tot wat je beweert.

Citaat:
Ik dacht dat u naar hem geluisterd had?
Nu en dan, ja. Maar hij verteld zoveel.
Ik had dus graag geweten welk van zijn voorstellen je daarnet in gedachten had.

Citaat:
Ik dacht dat u de link gegeven had die ik gaf?

Niet dus....

Tjah?!
Neen, ik gaf de link niet die jij gaf. Zoals je zelf zegt, jij gaf die.

Citaat:
Je hebt het lef niet om die zelf eens klaar en duidlijk te geven. Dus kan ik je daar ook niet naar verwijzen.

Je blijft aan de kant staan schreeuwen zonder zelf een duidelijk standpunt in te nemen. Bij deze illustreer je dat weer andermaal.

Paulus.
Wat is het nu, steun ik dat ander vreemdelingenbeleid waarvoor men koos, of weet je het niet?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be