Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 december 2011, 10:37   #101
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Valt het je op dat je zelf zegt dat de enige verdediging die N-VA in de pers heeft de wekelijkse column van BDW zelf in DS is ( en natuurlijk de vele lezersreacties op de onlinekranten)? Ik lees nergens, behalve in Knack, artikels die enige N-VA-visie verwoorden, laat staan verdedigen. Let wel die column van BDW in DS gaat meestal dan over sociale thema's, niet zozeer over partijpolitiek. Over de 'neutraliteit' van de openbare omroep hebben we het al genoeg gehad (al moet ik eerlijk toegeven dat het de laatste tijd lichtjes gebeterd is)
De enige? Bij de gewone berichtgeving, wordt er zowel pro- als anti-NVA dingen verteld, net zoals voor élke partij. De laatste berichtgeving over Luik is koren op de molen van VB, de dalende rating voor NVA, de verdwijnende eco-kortingen voor Groen, enz enz...

Zoals ik al zei, niet content van je krant, stap dan over he... Vindt ge nergens beter, start dan uw eigen krant. Ik heb geen enkel begrip voor Calimero's. De echte slachtoffers van persvrijheid en journalistieke vrijheid zitten in Afrika, het Midden-Oosten, Rusland en China. Niet hier.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2011, 10:41   #102
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
De enige? Bij de gewone berichtgeving, wordt er zowel pro- als anti-NVA dingen verteld, net zoals voor élke partij. De laatste berichtgeving over Luik is koren op de molen van VB, de dalende rating voor NVA, de verdwijnende eco-kortingen voor Groen, enz enz...

Zoals ik al zei, niet content van je krant, stap dan over he... Vindt ge nergens beter, start dan uw eigen krant. Ik heb geen enkel begrip voor Calimero's. De echte slachtoffers van persvrijheid en journalistieke vrijheid zitten in Afrika, het Midden-Oosten, Rusland en China. Niet hier.
Om feiten kun je niet heen! Daar is de wereld van de media te toegankelijk voor geworden. Opinies die verkondigd worden in de media: dat is andere koek! En dan denk ik dat de verhouding pro of contra wel niet altijd in verhouding is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2011, 10:46   #103
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:

Het gaat hem mij niet over de invloed van die krant op mij of om de info die me al of niet aanstaat. Het gaat hem mij om de invloed die ze hebben op de massa ( alhoewel dat ook steeds minder wordt door de invloed van de nieuwe media). Dat ik daarbij van krant verander, maakt niets aan de impact die de pers - en vooral de opinies in de pers op de krantenlezers en volgers van duidingsprogramma's heeft!

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Oud 18 december 2011, 10:48   #104
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Neen. Die mensen zijn zeer zeker geen Vlaams-nationalist, separatist of vaak zelfs niet Nederlandstalig. Hoogstens anti-Belgisch omdat we nogal flauw reageren op Kabila.
Kabila wordt gesteund door de MR en de PS. Er is ook een parallel tussen hun verkiezingsuitslagen en de onze. Waarschijnlijk heeft die andere wiens naam ik niet durf typen wel degelijk de verkiezingen gewonnen. Hier heeft BDW ook gewonnen, (maar niet met dezelfde cijfers).
Die spandoeken is in alle geval om de MR en de PS te jennen.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2011, 10:49   #105
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht

Begrip hebben != goedkeuren.
if (Begrip hebben == goedkeuren){
intellectuele oneerlijkheid
}
Oud 18 december 2011, 10:50   #106
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Hebben wij frauduleuze verkiezingen gehad?
Het is zit zelfs vervat in de grondwet.
Oud 18 december 2011, 10:55   #107
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik vrees dat dat verleden tijd is
U vreest het en ik hoop het maar de spijtige edoch keiharde realiteit is dat de media nog steeds in handen zijn van links/extreem-links als trouwe geallieerde van het Belgicistische nationalisme/establishment....of dacht u in uw extreem linkse droomwereldje dat linkieland de democratische berichtgeving in ere zou herstellen voor mijn mooie ogen?
Oud 18 december 2011, 10:55   #108
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen. Die mensen zijn zeer zeker geen Vlaams-nationalist, separatist of vaak zelfs niet Nederlandstalig. Hoogstens anti-Belgisch omdat we nogal flauw reageren op Kabila.
Het is gewoon ook de Congolezen reeds lang opgevallen dat diegenen die regelmatig gaan slijmen en zoete broodjes bakken bij Kabila vooral Franstalige politici zijn. Het meest markant was Louis Michel die telkens stekelig reageert op kritische geluiden vanuit la Belgique. Daarentegen, diegenen die het aandurven om regelmatig luidop hun mening te zeggen over datzelfde regime zijn bij uitstek Vlamingen. N-VA krijgt daardoor een zekere sympathie bij de Afrikanen.
Oud 18 december 2011, 10:58   #109
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Wat mij opvalt in de hele discussie is hoe vaak en hoe flagrant de Belgicistische partijen en hun verdedigers tegenwoordig liegen. Niet gewoon het verwoorden van een verschil in mening, maar botweg en herhaaldelijk leugens als waarheid verkopen.

Ik kan u niet overbrengen hoezeer dat mij tegen de borst stuit. Ik kan nooit bedreigingen of agressie goedkeuren uiteraard, maar ik begrijp de mensen hun frustratie wel. Binnenkort is iedereen met een morzel zin voor rechtvaardigheid een N-VA supporter.
Sterker nog, ik denk dat men op den duur zijn eigen leugens is gaan geloven. Zoals die van dat BDW zelf zou opgestapt zijn.
Oud 18 december 2011, 10:59   #110
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
U vreest het en ik hoop het maar de spijtige edoch keiharde realiteit is dat de media nog steeds in handen zijn van links/extreem-links als trouwe geallieerde van het Belgicistische nationalisme/establishment....of dacht u in uw extreem linkse droomwereldje dat linkieland de democratische berichtgeving in ere zou herstellen voor mijn mooie ogen?
Mijn extreem linkse droomwereld? Goeike.
Oud 18 december 2011, 10:59   #111
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Het gaat hem mij niet over de invloed van die krant op mij of om de info die me al of niet aanstaat. Het gaat hem mij om de invloed die ze hebben op de massa ( alhoewel dat ook steeds minder wordt door de invloed van de nieuwe media). Dat ik daarbij van krant verander, maakt niets aan de impact die de pers - en vooral de opinies in de pers op de krantenlezers en volgers van duidingsprogramma's heeft!
We leven in een vrije markt, ook in de context van kranten en media. Naar mijn mening is de verhouding pro-contra oké in mijn krant, De Standaard. Elke stroming krijgt af en toe de kans een opinieartikel te publiceren.

Als gij van krant verandert, gaat daar inderdaad weinig invloed op hebben op die ene krant. Mochten er echter plotseling de helft stoppen met die krant te kopen, het zou wel invloed hebben. Gezien de vrije markt werking in media, ben ik ervan overtuigd dat mochten er genoeg mensen zoals u denken, er al LANG een krant zou ontstaan zijn die die onevenwicht naar de andere kant zou trekken. Gezien er geen krant bestaat die dit fictieve (naar mijn mening) gat in de markt zou moeten opvangen, kan ik enkel maar constateren dat er genoeg mensen van mening zijn dat de verhouding goed genoeg is.

Perfect is ze niet, dat is ze nooit. Ik heb alleen maar de indruk dat degene die nu klagen over de verhouding, er enkel op uit zijn dat alle kranten alleen maar rechts/nationalistische/liberale gedachten mogen verspreiden. Elke opinie in de andere richting is er blijkbaar een te veel want telkens opnieuw wordt er daarover geklaagd.

Ik heb overigens een tijd geleden nog een analyse gemaakt van het journaal VTM/VRT hier. De NVA is het langst de voorbije jaren in de journaals geweest.

Tot slot nog een mooie afbeelding ter illustratie van mijn bovenstaand schrijven:

"Waalse vrienden: ca suffit" en "België kraakt" (de andere titels kan ik niet zien), het zijn geen titels van belgicistische redacties.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 18 december 2011, 11:01   #112
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Als die kornuiten aan de macht komen, dan moeten we terug naar het maquis.
Deze opmerking is weer eens niet on-topic. Het gaat over haatmail. Het soort mail met inhoud waarvan uw posts ook mee doorspekt zijn.
Oud 18 december 2011, 11:01   #113
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Het is zit zelfs vervat in de grondwet.
?

Niet akkoord met de methode D'hondt?

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 18 december 2011, 11:02   #114
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht

Overheerlijk extreem linkse berichtgeving.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 18 december 2011, 11:11   #115
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
We leven in een vrije markt, ook in de context van kranten en media. Naar mijn mening is de verhouding pro-contra oké in mijn krant, De Standaard. Elke stroming krijgt af en toe de kans een opinieartikel te publiceren.

Als gij van krant verandert, gaat daar inderdaad weinig invloed op hebben op die ene krant. Mochten er echter plotseling de helft stoppen met die krant te kopen, het zou wel invloed hebben. Gezien de vrije markt werking in media, ben ik ervan overtuigd dat mochten er genoeg mensen zoals u denken, er al LANG een krant zou ontstaan zijn die die onevenwicht naar de andere kant zou trekken. Gezien er geen krant bestaat die dit fictieve (naar mijn mening) gat in de markt zou moeten opvangen, kan ik enkel maar constateren dat er genoeg mensen van mening zijn dat de verhouding goed genoeg is.
Een krant uit de grond stampen doe je niet van vandaag op morgen. De laatste 'nieuwe' krant die er in België gekomen is, is DM. En die heeft heel wat kinderziektes gehad en was op een gegeven moment op sterven na dood tot de vakbonden er geld in gepompt hebben. Dus een nieuwe krant uitgeven is -zeker- in deze geïnformatiseerde wereld helemaal geeen sinecure.
Citaat:
Perfect is ze niet, dat is ze nooit. Ik heb alleen maar de indruk dat degene die nu klagen over de verhouding, er enkel op uit zijn dat alle kranten alleen maar rechts/nationalistische/liberale gedachten mogen verspreiden. Elke opinie in de andere richting is er blijkbaar een te veel want telkens opnieuw wordt er daarover geklaagd.
Dat heb ik nooit gezegd. Alleen het evenwicht is zoek.
Citaat:
Ik heb overigens een tijd geleden nog een analyse gemaakt van het journaal VTM/VRT hier. De NVA is het langst de voorbije jaren in de journaals geweest.
Je weet ook dat het niet de tijd die je in beeld komt, die belangrijk is, maar dat het vooral de perceptie die op dat moment gecreëerd wordt het belangrijkste is: bijvoorbeeld door lastige of georchestreerde interviews af te nemen. <voorbeelden te over!
Citaat:
Tot slot nog een mooie afbeelding ter illustratie van mijn bovenstaand schrijven:

"Waalse vrienden: ca suffit" en "België kraakt" (de andere titels kan ik niet zien), het zijn geen titels van belgicistische redacties.

Geef toe: die ene foto zegt niets: ik kan ook zo een compilatie maken die net het tegenovergestelde zou kunnen suggereren.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 18 december 2011 om 11:12.
Oud 18 december 2011, 11:12   #116
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Start uw eigen krant, als ge zo zeker zijt dat er een markt is voor een liberaal nationalistische krant?
Deze reactie begrijp ik niet helemaal.
Is het teveel gevraagd van journalisten dat ze objectief zijn ?
Alle journalisten welteverstaan. Als ik gekleurde berichtgeving wil dan lees ik wel ene partijblad.
Journalisten hun eerste taak is duiding te geven en zaken uit te spitten. Ik zou niet liever willen dan dat bvb tijdens de verkiezingen al die programma's van de partijen onder de loep worden genomen om de haalbaarheid ervan te toetsen aan de realiteit. Dat zou mijn stem hebben kunnen beinvloedt in het verleden. Nu stem ik vooral op de N-VA omdat ik vind dat Belgie niet democratisch is, grendels, pariteiten en dergelijke horen in niet thuis in een democratie. Toevallig situeer ik mij ook aan de rechterzijde, moest N-VA links georienteerd zijn weet ik niet of ik er op zou stemmen. Ten tijde van de VU onder Anciaux heb ik nooit op de VU gestemd.
Oud 18 december 2011, 11:13   #117
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
?

Niet akkoord met de methode D'hondt?
Niet akkoord wanneer die methode in zuiden en noorden verschillende kiezersaantallen vereist voor een zetel. Het is dus vooral pariteiten die me dwars zitten.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2011, 11:16   #118
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee hoor, er zijn genoeg kranten om niet met frustraties te blijven zitten. Er is zelfs een krant die bijna wekelijks artikels van een vooraanstaand N-VA lid publiceert.

Wie met frustraties zit, is van slechte wil. Die ontkent journalistieke vrijheid en vrijheid van meningsuiting. Het feit dat N-VA nu zo populair is, is een teken dat de frustraties ongegrond zijn. Bart De Wever kent zijn gelijke niet in het bespelen van de media.
De logica hiervan ontgaat me.
Ze zitten niet in de regering en Belgie blijft ondemocratisch.
Vlaanderen gaat verder verarmen
De begroting is niet in orde
Dexia affaire
reden genoeg om gefrustreerd te zijn.
Ook voor niet N-VA kiezers overigens. zoals groen kiezers bvb
Maar ook van andere partijen, die zijn tenslotte door hun eigen partij verraden.
Oud 18 december 2011, 11:20   #119
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:

Nu bent u even aan het zeveren.
De dalende rating is een feit. Als die feiten nu ook al verzwegen zouden moeten worden omdat het koren op de molen is van de N-VA dan gaan we naar een totalitair regime ala China.
Er is geen sprake van Calimero gedrag, behalve misschien bij de klassieke partijen die er steeds over beginnen dat N-VA langs de kant is gaan staan terwijl dat al bewezen is dat dit niet het geval is.
Ik ben dat welles nietes spelletje trouwens hartsgrondig beu want het is geen argument, voor geen van beide zijden, en dient enkel als bliksemafleider voor een zwak beleid dat moeilijk verdedigbaar is.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 18 december 2011 om 11:29.
Oud 18 december 2011, 11:22   #120
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Niet akkoord wanneer die methode in zuiden en noorden verschillende kiezersaantallen vereist voor een zetel. Het is dus vooral pariteiten die me dwars zitten.
Inderdaad, ik heb ook nooit begrepen waarom die methode D'Hondt zo hardnekkig in stand wordt gehouden zonder veel weerstand van de Vlamingen. Die discrepantie in het aantal vereiste stemmen voor een zetel is toch niet te verantwoorden? Welke ernstige argumentering kan men hiervoor inroepen?

p.s. Ik ben het met uw handtekening eens voor wat de eerste stelling betreft. De tweede stelling gaat ook op, op voorwaarde dat de dialoog of discussie gaat tussen een atheist en een gelovige.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be