Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 december 2011, 11:16   #1421
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
[Artimode]ha ja ? heb jij daar cijfers van? graag quote + link aub. [/artimode]
Het is dan ook dikwijls nodig om na te gaan wat cijfers precies weergeven, om die bron met link na te lezen; gezien de veelvuldige halve waarheden en hele leugens die hier neergeschreven worden.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2011, 11:24   #1422
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Precies! En d�*t is juist de essentie van de boodschap van Dewinter. We hebben het paard van Troje binnengehaald met ons vreemdelingenbeleid. En dat valt cijfermatig te bewijzen.

Paulus.
Ik denk dat de allochtonenknuffelpartijen inmiddels zelf maar al te goed beseffen welke schade ze aan onze maatschappij aangebracht hebben door die hordes onaanpasbare religieusfanatieke uitkeringstrekkers binnen te laten en er nieuwe Belgskes van te maken. Bij de Spa zullen zullen ze het wel beseffen : van 30% naar 15%, de helft van hun autochtoon kiezers kwijt, meer zelfs, veel meer, want in die 15% zit nu een hoog aandeel importkiesvee.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2011, 12:59   #1423
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Uiteraard zitten we met een onderschatting, voor alle bevolkingsgroepen.
Dat is pas een mooie vaststelling!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2011, 13:07   #1424
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Ze kan beginnen met een rekensommetje te maken van alle gevallen van criminaliteit in de draad 'waarom er meer mensen iets krijgen tegen allochtonen". 647 pagina's over de weldaden van haar allahtone verrijkertjes.
En daarom was het misschien een goed idee van alles hier dagelijks een beetje aan te vullen dan telkens als los onderwerp te starten, wat dan verdwijnt na enkele dagen.
Nu zitten we met een "geheel" dat een gans anders licht werp op de multiculverrijking die ons te beurt valt en is het moeilijker om het voortdurend te counteren met telkens dezelfde kleine groep autochtonen er tegenover te zetten! Je moet geen 10 met Dutroux afkomen in 5 dagen...
En we lopen niet eens het risico straks stil te vallen, daar zorgen onze verrijkers dagelijks voor!
Spijtig genoeg.
Oud 18 december 2011, 13:17   #1425
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is dan ook dikwijls nodig om na te gaan wat cijfers precies weergeven, om die bron met link na te lezen; gezien de veelvuldige halve waarheden en hele leugens die hier neergeschreven worden.
Die halve leugens en hele leugens werken in twee richtingen nietwaar?
Daardoor zijn er nog een pak zakens die we niet te weten komen, en die jouw pogingen om cijfertjes en vaststellingen in twijfel te trekken nog veel meer en duidelijker teniet zouden doen! De kanker en de ramp die het multiculdom betekent, hier en elders, zouden er enkel nog meer door in de verf worden gezet.
Uitvluchten en excuses, neen dank U.
Oplossingen voor die ingevoerde smeerboel, d�*t is het wat we willen.
Oud 18 december 2011, 13:22   #1426
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Dat is pas een mooie vaststelling!
Wat is er mooi aan die vaststelling?
Oud 18 december 2011, 17:03   #1427
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat de allochtonenknuffelpartijen inmiddels zelf maar al te goed beseffen welke schade ze aan onze maatschappij aangebracht hebben door die hordes onaanpasbare religieusfanatieke uitkeringstrekkers binnen te laten en er nieuwe Belgskes van te maken. Bij de Spa zullen zullen ze het wel beseffen : van 30% naar 15%, de helft van hun autochtoon kiezers kwijt, meer zelfs, veel meer, want in die 15% zit nu een hoog aandeel importkiesvee.
En dat moet maar eens op hun volgende verkiezingsborden geplakt worden bovenop de leuze dat ze er zijn "voor de mensen" en andere hypocrisie!
Of ze het beseffen of niet, wat overblijft zal lekker blijven voortdoen zoals ze al lang bezig zijn. Onder de kiesdrempel moeten ze!
Oud 18 december 2011, 17:04   #1428
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is er mooi aan die vaststelling?
Gezien jouw manier van denken kun je dat wellicht niet door hebben.
Wij wel.
Oud 18 december 2011, 17:58   #1429
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben blij dat je mijn argument erkent als argument.
Of het een pover argument zou zijn, weten we niet, we kennen het aantal mensen zonder geldige verblijfspapieren en toeristen die hier verblijven immers niet. Maar het is dus niettegenstaande een argument. Dank je om dit te erkennen.
Het is vooral uw argument. Of deze enige waarde heeft weten we niet. Ik meen van niet. U zegt zelf dat we niet eens weten hoeveel mensen zonder geldige verblijfspapieren en toeristen die hier verblijven. Dan weten we ook niet of dit dan wel als argument zou kunnen tellen. Laat staan mogen meerekenen.

Ik kan net zo goed stellen dat we eigenlijk niet weten of er tussen die mensen die minstens zes maand cel kregen, ook effectief misdrijven pleegden waarop minstens zes maand cel staat. Er worden nog altijd mensen onschuldig veroordeeld en er worden nog altijd schuldigen vrijgesproken. Ons rechtssysteem is helaas nog altijd niet de perfectie zelve.

Maar of dat als argument kan tellen om Dewinter uit te maken voor leugenaar en/of demagoog, vind ik een brug te ver. Net zoals ik uw argument een brug te ver vind. Ze is immers van hetzelfde waarschijnlijkheidsniveau.

Dewinter heeft gerekend met de officïele cijfers die voorhanden zijn en dat is de enige manier die aanvaardbaar is, om een stelling te innemen. Bovendien gaat het Dewinter er niet om, of het nu exact juist elf keer zo veel zou zijn. Exacte cijfers, zouden zich waarschijnlijk tot ver na de komma blijken. Waar het Dewinter om gaat, is dat we met een duidelijk criminaliteitsprobleem geplaagd zitten die zich vooral situeert bij niet-Europese vreemdelingen. En daaraan gaat u volledig voorbij.

Ook al houdt u zich vast aan de strohalm van exacte cijfers, met waarschijnlijkheidsargumentatie van hier tot ginder, u kunt er niet omheen, dat er weldegelijk een verschil is in gedrag die dermate opvalt, dat maatregelen zich opdringen, voor onze eigen veiligheid.

Citaat:
Mijnheer Dewinter heeft op zijn minst fouten gemaakt bij zijn berekening van de criminaliteitsgraad omdat hij de daden van mensen zonder geldige verblijfspapieren en toeristen die hier verblijven meerekent bij de daden van een bevolkingsgroep, maar niet het aantal mensen bij diezelfde bevolkingsgroep.
En zonder exacte cijfers is dat ook de enige aanvaardbare manier om dat te doen. Trouwens u bent verkeerd. De daders worden weldegelijk gerekend bij een bevolkingsgroep. Als er dan al mensen zijn die hier verblijven zonder geldige verblijfspapieren, behoren ze allemaal tot die groep die zich niet gedraagt zoals van hen verwacht wordt. Ook al plegen ze geen misdrijf waarop minstens zes maand celstraf staat. Het betekent toch dat die ganse groep, als ze al zou bestaan in die mate dat ze van invloed is op de cijfers van Dewinter, misschien niet het exacte cijfer zou geven, maar des te meer de uiteindelijke stelling van Dewinter zou onderschrijven.

U kunt er hoe dan ook niet niet omheen, dat er weldegelijk een verschil is in gedrag die dermate opvalt, dat maatregelen zich opdringen, voor onze eigen veiligheid.

Citaat:
Waarschijnlijk niet voldoende hoger.
Mevrouw Artisjok,...

... als ik een fictief getal van één miljoen mensen tel die hier zogezegd zouden verblijven, zonder dat we het weten, om jou tegemoet te komen notabene, en jij zegt dan dat dit waarschijnlijk niet voldoende hoger is, dan ben je toch wel heel erg onredelijk. Dat zou betekenen dat bijna 1 mens op de tien in België hier verblijft zonder dat het eigenlijk mag. Je weet zo goed als ik dat dit zeker zo niet veel is.

Maar zelfs al zou dat zo zijn, dan onderschrijft dat andermaal de stelling van Dewinter, los van de cijfers. U kunt er, hoe dan ook niet, niet omheen, dat er weldegelijk een verschil is in gedrag die dermate opvalt, dat maatregelen zich opdringen.

Citaat:
Hij kan de criminaliteitsgraad van de niet-Europese vreemdelingen zonder de mensen zonder geldige verblijfspapieren en toeristen correct berekenen. Waarom doet hij dat niet?
Volgens mij doet hij dat weldegelijk. Maar wat hij vooral wil, is het verschil in gedrag met de Belgen aantonen.
Citaat:
Mag ik nu nog weten welke daders?
Dit is wat mijnheer Dewinter voorstelt :
Vreemdelingen die een gevangenisstraf van minstens zes maanden oplopen, moeten onverbiddelijk uitgewezen worden. Bovendien moet alles in het werk gesteld worden opdat zij ook hun gevangenisstraf zelf zouden uitzitten in het land van herkomst. Daartoe dienen de nodige bilaterale akkoorden te worden gesloten, die ook kunnen voorzien in de bouw van gevangenissen in de landen van herkomst. Aan personen die de Belgische nationaliteit verkregen hebben en nog steeds de nationaliteit van hun land van herkomst bezitten, moet het Belgische staatsburgerschap ontnomen worden indien zij een dergelijke veroordeling oplopen binnen een termijn van tien jaar na de verkrijging van de Belgische nationaliteit. Vervolgens moeten ook zij het land uitgezet worden.”
Dewinter stelt toch duidelijk voor welke daders hij bedoelt? je citeert het zelfs. Je stelt een vraag en het antwoord citeer je. Of heb ik iets verkeerd begrepen en vroeg je wat anders?

Citaat:
1 Me dunkt dat de dader uit Luik al meer dan 10 jaar de Belgische nationaliteit had. Dit voorstel zou het drama in Luik niet voorkomen hebben.
Me dunkt dat hij al eerder veroordeeld werd voor 42 maanden. Niettemin heb je gelijk. Het is een Belg. Weliswaar van Marokkaanse afkomst, maar toch een Belg. Ik had dat dus niet mogen zeggen.

Niettemin neemt dat niet weg dat er heel wat misdrijven zouden kunnen voorkomen worden door de maatregel die Dewinter voorstelt. Namelijk alle waar meer dan zes maand celstraf op staat.

Citaat:
2 Er wordt toch aan gewerkt om niet-Belgen die veroordeeld zijn, uit te wijzen en de gevangenis-straf in het land van herkomst uit te laten zitten.
Veel te weinig en veel te traag. Dat vinden ook andere politieke partijen. http://roeselare.openvld.be/?type=ni...1&pageid=35678
http://www.karlvanlouwe.be/citaten/n...d-van-herkomst

Citaat:
3 Merk op dat dit het overgrote deel van de daders/misdrijven geen impact zou hebben.
http://www.senaat.be/www/?MIval=/index_senate&LANG=nl
Natuurlijk wel. Mensen die naar hier komen om misdaden te plegen waarop minstens 6 maand gevangenisstraf staat, komen en zijn hier niet om de juiste redens. Deze mensen kunnen we best missen. Zeker in crisistijd.

Citaat:
Om oplossingen te kunnen aanbrengen, moet je eerst oorzaken kennen]
Daarom zou het nuttig zijn om een echt wetenschappelijk onderzoek uit te voeren, waarbij zo veel mogelijk factoren worden geregistreerd.
Jij pleitte daar toch ook voor? Of ben je daarover ook alweer veranderd van gedacht.
Gewoon uitwijzen is ook een oplossing. Dat echt wetenschappelijk onderzoek naar de oorzaken kunnen de landen van herkomst ook voor hun rekening nemen. Per slot van rekening is het gedrag van hun mensen het probleem.

Citaat:
Indien dit onderzoek al bestaat, zoals jij beweert, geef dan bron en link naar dit onderzoek en conclusies.
Ik heb daar geen bron + link naar. Om een of andere reden is dat onvindbaar. Maar kom, stel dat je gelijk zou hebben, en daar geen onderzoek zou naar verricht geweest zijn, - ik vraag me af waarom niet ?- dan zou dat betekenen dat al die maatregelen die men tot nog toe nam, lucratief genomen werden door onze beleidsmensen, zonder bevredigend resultaat. Niet moeilijk te bergrijpen dat oppositiepartijen terecht kritiek uiten. Onze beleidsmensen hebben hun kans gehad om alles te proberen wat ze maar wilden en elk onderzoek te voeren dat nodig bleek om hen te helpen verantwoorde beslissingen te nemen.
Gezien het resultaat in onze gevangenissen, vind ik het hoog tijd om eens iets anders te proberen. Het huidig vreemdelingenbeleid heeft gefaald en er niks dat er op wijst dat de huidige beleidsmensen van plan zijn om van koers te veranderen.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2011, 19:30   #1430
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Het is vooral uw argument. Of deze enige waarde heeft weten we niet. Ik meen van niet. U zegt zelf dat we niet eens weten hoeveel mensen zonder geldige verblijfspapieren en toeristen die hier verblijven. Dan weten we ook niet of dit dan wel als argument zou kunnen tellen. Laat staan mogen meerekenen.

Ik kan net zo goed stellen dat we eigenlijk niet weten of er tussen die mensen die minstens zes maand cel kregen, ook effectief misdrijven pleegden waarop minstens zes maand cel staat. Er worden nog altijd mensen onschuldig veroordeeld en er worden nog altijd schuldigen vrijgesproken. Ons rechtssysteem is helaas nog altijd niet de perfectie zelve.

Maar of dat als argument kan tellen om Dewinter uit te maken voor leugenaar en/of demagoog, vind ik een brug te ver. Net zoals ik uw argument een brug te ver vind. Ze is immers van hetzelfde waarschijnlijkheidsniveau.
Het spijt me voor jou, maar het is niet een waarschijnlijkheid dat er mensen zonder geldige verblijfspapieren en toeristen verblijven in België; dat is een zekerheid.

Citaat:
Dewinter heeft gerekend met de officïele cijfers die voorhanden zijn en dat is de enige manier die aanvaardbaar is, om een stelling te innemen.
Het is niet aanvaardbaar dat hij de daden van mensen zonder geldige verblijfspapieren en toeristen die hier verblijven meerekent bij de daden van een bevolkingsgroep, maar niet het aantal mensen bij diezelfde bevolkingsgroep.

Citaat:
Bovendien gaat het Dewinter er niet om, of het nu exact juist elf keer zo veel zou zijn. Exacte cijfers, zouden zich waarschijnlijk tot ver na de komma blijken. Waar het Dewinter om gaat, is dat we met een duidelijk criminaliteitsprobleem geplaagd zitten die zich vooral situeert bij niet-Europese vreemdelingen. En daaraan gaat u volledig voorbij.
Het gaat er mijnheer Dewinter inderdaad niet om om exacte cijfers te geven, dan zou hij de criminaliteitsgraad van de niet-Europese vreemdelingen die legaal in het land verblijven apart berekenen.

Citaat:
Ook al houdt u zich vast aan de strohalm van exacte cijfers, met waarschijnlijkheidsargumentatie van hier tot ginder, u kunt er niet omheen, dat er weldegelijk een verschil is in gedrag die dermate opvalt, dat maatregelen zich opdringen, voor onze eigen veiligheid.
Je verliest een beetje uit het oog dat 80% van de gepleegde misdaden in Vlaanderen door Belgen gepleegd worden.
Indien het mijnheer Dewinter werkelijk om onze veiligheid te doen is, negeert hij die feiten niet.

Citaat:
En zonder exacte cijfers is dat ook de enige aanvaardbare manier om dat te doen.
Het is niet aanvaardbaar dat hij de daden van mensen zonder geldige verblijfspapieren en toeristen die hier verblijven meerekent bij de daden van een bevolkingsgroep, maar niet het aantal mensen bij diezelfde bevolkingsgroep.
Citaat:
Trouwens u bent verkeerd. De daders worden weldegelijk gerekend bij een bevolkingsgroep. Als er dan al mensen zijn die hier verblijven zonder geldige verblijfspapieren, behoren ze allemaal tot die groep die zich niet gedraagt zoals van hen verwacht wordt. Ook al plegen ze geen misdrijf waarop minstens zes maand celstraf staat. Het betekent toch dat die ganse groep, als ze al zou bestaan in die mate dat ze van invloed is op de cijfers van Dewinter, misschien niet het exacte cijfer zou geven, maar des te meer de uiteindelijke stelling van Dewinter zou onderschrijven.
Dan moet je voor andere bevolkingsgroepen ook dergelijke misdaden meerekenen.
Hoe zat het weer met die enquete van de CM.
De helft van de Vlamingen gaf toe al gestolen te hebben. Dat alleen geeft al een criminaliteitsgraad van 50%. Tel er de andere misdaden bij die werden toegegeven, en de Vlaming heeft een criminaliteitsgraad van ver boven de 100%.
Citaat:
U kunt er hoe dan ook niet niet omheen, dat er weldegelijk een verschil is in gedrag die dermate opvalt, dat maatregelen zich opdringen, voor onze eigen veiligheid.
Je zou verwachten dat er dan maatregelen moeten genomen worden om alle criminaliteit tegen te gaan. Of de criminaliteit van de groep die het meeste daden voor zijn rekening neemt : de Vlaming.

Citaat:
Mevrouw Artisjok,...

... als ik een fictief getal van één miljoen mensen tel die hier zogezegd zouden verblijven, zonder dat we het weten, om jou tegemoet te komen notabene, en jij zegt dan dat dit waarschijnlijk niet voldoende hoger is, dan ben je toch wel heel erg onredelijk. Dat zou betekenen dat bijna 1 mens op de tien in België hier verblijft zonder dat het eigenlijk mag. Je weet zo goed als ik dat dit zeker zo niet veel is.
Mijnheer Paulus,...
Die 'onvoldoende hoger" sloeg niet op je "één miljoen mensen".
Die onvoldoende hoger sloeg op "blijft de criminaliteitsgraad van niet-Europesen aanzienlijk veel meer hoger dan dat van de Belgen"

Citaat:
Maar zelfs al zou dat zo zijn, dan onderschrijft dat andermaal de stelling van Dewinter, los van de cijfers. U kunt er, hoe dan ook niet, niet omheen, dat er weldegelijk een verschil is in gedrag die dermate opvalt, dat maatregelen zich opdringen.

Volgens mij doet hij dat weldegelijk. Maar wat hij vooral wil, is het verschil in gedrag met de Belgen aantonen.
Ja, dat weet het kleinste kind, dat hij het verschil wil aantonen.

Citaat:
Dewinter stelt toch duidelijk voor welke daders hij bedoelt? je citeert het zelfs. Je stelt een vraag en het antwoord citeer je. Of heb ik iets verkeerd begrepen en vroeg je wat anders?
Dewinter stelt het wel duidelijk, in tegenstelling tot jij.
Omdat jij het niet duidelijk stelde, vroeg ik verduidelijking, en omdat jij daar, na herhaaldelijk vragen niet op antwoordt, heb ik het zelf opgezocht.

Citaat:
Me dunkt dat hij al eerder veroordeeld werd voor 42 maanden. Niettemin heb je gelijk. Het is een Belg. Weliswaar van Marokkaanse afkomst, maar toch een Belg. Ik had dat dus niet mogen zeggen.
Ja, een Belg.

Citaat:
Niettemin neemt dat niet weg dat er heel wat misdrijven zouden kunnen voorkomen worden door de maatregel die Dewinter voorstelt. Namelijk alle waar meer dan zes maand celstraf op staat.
En waarbij de dader eerder al een misdrijf pleegde waar meer dan zes maand celstraf op staat.
Het misdrijf dat aanleiding zou geven tot een uitwijzing voorkom je in geen geval.

Citaat:
Veel te weinig en veel te traag. Dat vinden ook andere politieke partijen. http://roeselare.openvld.be/?type=ni...1&pageid=35678
http://www.karlvanlouwe.be/citaten/n...d-van-herkomst
Als men er mee bezig is, moet mijnheer Dewinter niet doen alsof dit zijn voorstel is.

Citaat:
Natuurlijk wel. Mensen die naar hier komen om misdaden te plegen waarop minstens 6 maand gevangenisstraf staat, komen en zijn hier niet om de juiste redens. Deze mensen kunnen we best missen. Zeker in crisistijd.
Bedoel je nu toeristen of zo?
Uiteraard kunnen we zo'n mensen missen. duh.

Citaat:
Gewoon uitwijzen is ook een oplossing. Dat echt wetenschappelijk onderzoek naar de oorzaken kunnen de landen van herkomst ook voor hun rekening nemen. Per slot van rekening is het gedrag van hun mensen het probleem.
Mensen die hier geboren zijn, en als ze in de fout gaan zijn het plots hun mensen?
Die zijn wel in onze maatschappij geboren en getogen.

Citaat:
Ik heb daar geen bron + link naar. Om een of andere reden is dat onvindbaar. Maar kom, stel dat je gelijk zou hebben, en daar geen onderzoek zou naar verricht geweest zijn, - ik vraag me af waarom niet ?- dan zou dat betekenen dat al die maatregelen die men tot nog toe nam, lucratief genomen werden door onze beleidsmensen, zonder bevredigend resultaat. Niet moeilijk te bergrijpen dat oppositiepartijen terecht kritiek uiten. Onze beleidsmensen hebben hun kans gehad om alles te proberen wat ze maar wilden en elk onderzoek te voeren dat nodig bleek om hen te helpen verantwoorde beslissingen te nemen.
Gezien het resultaat in onze gevangenissen, vind ik het hoog tijd om eens iets anders te proberen. Het huidig vreemdelingenbeleid heeft gefaald en er niks dat er op wijst dat de huidige beleidsmensen van plan zijn om van koers te veranderen.

Paulus.
Ik dacht het al. Het onderzoek is "onvindbaar".

Dan is het aangewezen om eindelijk een echt wetenschappelijk onderzoek te doen.
Jij pleitte eerder toch ook voor een wetenschappelijk onderzoek met registratie met alle mogelijk relevante factoren; zoals bijvoorbeeld :
Geslacht, leeftijd, generatie, schoolsoort, onderwijsniveau en voortijdig schoolverlaten, werk en uitkeringsafhankelijkheid, pleegcarrière (beginners, meerplegers, veelplegers), aard van de criminaliteit, burgerlijke staat, gezinssituatie.
Oud 18 december 2011, 19:35   #1431
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

dus als de vastgestelde verhouding 11 tegen 1 is, dan zitten hier volgens haar 11X11.000.000 = 121.000.000 illegalen en toeristen!

Boomende business precies.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2011, 19:55   #1432
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
dus als de vastgestelde verhouding 11 tegen 1 is, dan zitten hier volgens haar 11X11.000.000 = 121.000.000 illegalen en toeristen!

Het is nu wel duidelijk dat je posts niet leest.
Oud 18 december 2011, 20:27   #1433
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is nu wel duidelijk dat je posts niet leest.
Wat is volgens U de definitie van toerist?

Iemand die hier geld komt uitgeven?
of
Iemand die hier geld komt halen/pikken/roven?
Oud 18 december 2011, 20:28   #1434
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:

Over welke criminele toeristen heeft mevrouw A het? Toch niet die Japannerkes met fotoapparaat in Brugge?
Oud 18 december 2011, 20:32   #1435
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is volgens U de definitie van toerist?

Iemand die hier geld komt uitgeven?
of
Iemand die hier geld komt halen/pikken/roven?
De OCMW-toeristen die uit de boot vallen. Geen Jappen, Amerikanen, Aussies, maar de 'verrijkende' soort.
Oud 18 december 2011, 21:04   #1436
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
De OCMW-toeristen die uit de boot vallen. Geen Jappen, Amerikanen, Aussies, maar de 'verrijkende' soort.
ik weet het ook niet, maar ze denkt toch wel dat het over een 120 miljoen gaat.
Oud 18 december 2011, 21:13   #1437
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
ik weet het ook niet, maar ze denkt toch wel dat het over een 120 miljoen gaat.
Raar dat ze de gevangenissen compleet halaliseren voor al die criminele toeristen. Yankees vragen daar toch niet om? Jappen ook niet.
Oud 19 december 2011, 00:01   #1438
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het spijt me voor jou, maar het is niet een waarschijnlijkheid dat er mensen zonder geldige verblijfspapieren en toeristen verblijven in België; dat is een zekerheid.
U hoeft niet te doen alsof u het groot lot gewonnen hebt. Het exacte cijfer van de mensen die hier eventueel verblijven zonder dat we er weet van hebben, is weldegelijk een waarschijnlijkheid. U zegt zelf dat cijfer niet te kennen maar verwijt Dewinter dat hij die niet gebruikt. Mooi is dat (!).

De argumentele waarde van dat fictief cijfer is nul komma nul.

Zoals ik eerder al zei weten we ook dat ons rechtssysteem niet 100% correct werkt. Er worden nog altijd onschuldigen gestraft en schuldigen vrijgeproken. Dat is ook een zekerheid. U zou ,et zo goed met dat fictief cijfer kunnen schermen om Dewinter leugenachtig te maken.

De waarheid is dat u geen poot heeft om op te staan om Dewinter te beschuldigen. En daarom schermt u maar met wat waarschijnlijkheden waarvan we niet eens weten of het al enige invloed zou hebben op zijn afgerond eindresultaat.

Citaat:
Dat is weldegelijk aanvaardbaar. Het aantal mensen van die bevolkingsgroep is immers niet bekend. Onaanvaardbaar is het, om daarvoor cijfers uit de mouw te gaan schudden. Dat is pas onaanvaardbaar. Met mensen die hier rondlopen zonder dat we het weten kunnen we geen rekening houden. En gelukkig maar voor u, want deze mensen zijn sowieso in ovetreding. En dat is nu net het punt dat Dewinter maakt.

Citaat:
Het gaat er mijnheer Dewinter inderdaad niet om om exacte cijfers te geven, dan zou hij de criminaliteitsgraad van de niet-Europese vreemdelingen die legaal in het land verblijven apart berekenen.
Hij moet dat niet berekenen. Daarvoor bestaan er bevolkingsregisters. Met mensen die daar niet in staan kunnen we geen rekening houden. Want ze horen alsdusdaning niet tot de bevolking.

Geen natte vingerwerk.

Citaat:
Je verliest een beetje uit het oog dat 80% van de gepleegde misdaden in Vlaanderen door Belgen gepleegd worden.
Indien het mijnheer Dewinter werkelijk om onze veiligheid te doen is, negeert hij die feiten niet.
Stop toch eens met zeveren Artisjok. Er zijn zoveel posters die u dat vragen. Als Dewinter iets niet doet dan is het wel de cijfers van de criminele Belgen minimaliseren, laat staan negeren. Integendeel rekent hij mensen met een dubbele nationaliteit als Belg.

Als dat alles is wat u te vertellen hebt naar aanleiding van de essentie van het betoog van Dewinter, dat er namelijk een groot verschil is tussen criminaliteitsgedrag van Belgen en niet-Europese vreemdelingen waar we mee geplaagd zitten, dan bevestigt u alleen maar wat ik zeg. U gaat aan de esstenie van zijn betoog voorbij.

Citaat:
Dat is het zeker wel. Wat niet aanvaardbaar is, is cijfers uit de mouw gaan schudden, die niemand kent. Dewinter zegt dat hij rekent met de bevolkingscijfers en dat klopt. Dat er eventueel een aantal mensen niet bij die bevolkingscijfers staan, bevestigt alleen maar het betoog van Dewinter. Want dat is verboden en alsdusdanig crimineel gedrag.

Citaat:
Dan moet je voor andere bevolkingsgroepen ook dergelijke misdaden meerekenen.
Hoe zat het weer met die enquete van de CM.
De helft van de Vlamingen gaf toe al gestolen te hebben. Dat alleen geeft al een criminaliteitsgraad van 50%. Tel er de andere misdaden bij die werden toegegeven, en de Vlaming heeft een criminaliteitsgraad van ver boven de 100%.
Die enquete was nogal eenzijdig. Men vroeg niks aan niet-Europese vreemdelingen. Ze is dus niet representatief in deze discussie waar het net over de verhouding van de criminaliteitscijfers gaat tussen Belgen enerzijds en niet-Europese vreemdelingen anderzijds.

U weerlegt daarmee op geen enekel wijze dat als er dan al mensen zouden zijn die hier verblijven zonder geldige verblijfspapieren, deze allemaal tot die groep die zich niet gedraagt zoals van hen verwacht wordt.

Ook al plegen ze geen misdrijf waarop minstens zes maand celstraf staat. Het betekent toch dat die ganse groep, als ze al zou bestaan in die mate dat ze van invloed is op de cijfers van Dewinter, misschien niet het exacte cijfer zou geven, maar des te meer de uiteindelijke stelling van Dewinter zou onderschrijven.

Citaat:
Je zou verwachten dat er dan maatregelen moeten genomen worden om alle criminaliteit tegen te gaan. Of de criminaliteit van de groep die het meeste daden voor zijn rekening neemt : de Vlaming.
U gaat te ver in uw onredelijkheid. U schermt niet alleen maar met cijfers die niemand weet, maar nu gaat u zelfs beweren dat het niet de niet-Europese vreemdeling is die het meeste crimineel gedrag vertoont, maar gaat u zelfs de Vlaming beschuldigen van de meeste daden te plegen, weeral zonder cijfermateriaal.
Citaat:
Ja, dat weet het kleinste kind, dat hij het verschil wil aantonen.
Dan moet jij het toch ook weten?

Het is geen weerlegging van het feit dat als men om u tegenmoet te komen zou rekenen met een fictief cijfer van één miljoen mensen zonder geldige verblijfsducomenten, dat de stelling van Dewinter onderschrijft ipv ondergraaft.

Citaat:
Dewinter stelt het wel duidelijk, in tegenstelling tot jij.
Omdat jij het niet duidelijk stelde, vroeg ik verduidelijking, en omdat jij daar, na herhaaldelijk vragen niet op antwoordt, heb ik het zelf opgezocht.
Je hoefde het niet op te zoeken. Ik heb de link meermaal gegeven. Had je dat gelezen, moest je die vraag niet stellen en evenmin aan opzoekingswerk doen. Als je serieus wil debateren, moet je wel wat moeite willen doen natuurlijk om te lezen wat je discussie partners zeggen en meegeven.

Citaat:
En waarbij de dader eerder al een misdrijf pleegde waar meer dan zes maand celstraf op staat.
Het misdrijf dat aanleiding zou geven tot een uitwijzing voorkom je in geen geval.
Waarom niet? Iemand die zijn gevangenisstraf in zijn thuisland moet uitzitten en nooity meer mag terugkomen, kan hier toch geen misdrijven meer plegen zekers?! Wat bazel je toch allemaal?

Citaat:
Als men er mee bezig is, moet mijnheer Dewinter niet doen alsof dit zijn voorstel is.
Hij doet helemaal niet alsof het zijn voorstel is. Het is zijn voorstel. Al meer dan 25 jaar. En wat er tot nog toe uit de bus gekomen is van onze beleidsmensen, si belachelijk weinig resultaat. Dat zeggen nu ook al andere partijen waar ik je de link naar gaf.

Citaat:
Bedoel je nu toeristen of zo?
Uiteraard kunnen we zo'n mensen missen. duh.
Nee ik bedoelde wat ik schreef. Namelijk: Mensen die naar hier komen om misdaden te plegen waarop minstens 6 maand gevangenisstraf staat, komen en zijn hier niet om de juiste redens. Deze mensen kunnen we best missen. Zeker in crisistijd.

En stop met zeveren met uw "duh". Het draagt niks inhoudelijks of constructiefs bij aan deze discussie. Integendeel zelfs. Het bevestigt alleen maar uw wijd verspreidt imago van forumtrol van politics.be.

Citaat:
Mensen die hier geboren zijn, en als ze in de fout gaan zijn het plots hun mensen?
Die zijn wel in onze maatschappij geboren en getogen.
Je zevert maar door. Niet-Europese vreemdelingen zijn hier niet geboren. En zelfs als ze hier niet geboren zijn en een dubbele nationaliteit hebben, worden ze als Belg gerekend.

Uw weerwoord op het feit dat gewoon uitwijzen ook een oplossing is en dat wetenschappelijk onderzoek naar de oorzaken ook kunnen in de landen van herkomst, is hilarisch.

Citaat:
Ik dacht het al. Het onderzoek is "onvindbaar".

Dan is het aangewezen om eindelijk een echt wetenschappelijk onderzoek te doen.

Maar kom, stel dat je gelijk zou hebben, en daar geen onderzoek zou naar verricht geweest zijn, - ik vraag me af waarom niet ?- dan zou dat betekenen dat al die maatregelen die men tot nog toe nam, lucratief genomen werden door onze beleidsmensen, zonder bevredigend resultaat.

Niet moeilijk te bergrijpen dat oppositiepartijen terecht kritiek uiten. Onze beleidsmensen hebben hun kans gehad om alles te proberen wat ze maar wilden en elk onderzoek te voeren dat nodig bleek om hen te helpen verantwoorde beslissingen te nemen.

Misschien eens niet naast de kwestie reageren Artisjok?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 19 december 2011 om 00:10.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2011, 00:52   #1439
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
komt uit een artikel uit DS :

Letterlijke tekst:

'Het is geen brave jongen, maar op tien gedetineerden in dit land zijn er zeven potentiële Sekkaki's. Zowat zeventig procent van de bevolking in onze gevangenissen bestaat uit allochtonen - vooral jongeren. Ik ben geen sociaal assistent. Ik stel alleen vast dat onze opvoeding op het terrein van normen en waarden sterk verschilt van de opvoeding van kinderen in die allochtone milieus. Er zijn uiteraard uitzonderingen, maar gemiddeld is er daar al een stevige achterstand op autochtonen. De taalbarrière is een andere. Ik hoop dat die stilaan afneemt naarmate een steeds groter percentage van de allochtonen in dit land opgroeit.'

. (Sven. Mary - DS)

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=QC2DA35U

------------------

valt tegen zeker?
Wees maar zeker!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2011, 01:02   #1440
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het klopt, ik heb nog geen voorstel van mijnheer Dewinter gelezen waar ik mee akkoord kan gaan.
Goed om weten dat jij tegen uitwijzing bent van zware misdadigers.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be