Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 18 december 2011, 17:32   #101
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
zou dit met terugwerkende kracht gaan? want dan zijn al die mensen die gebruik maakten van het tijdskrediet weldegelijk gesjost.

anders maakt het niet zoveel verschil uit: als men de pensioenen afroomt op 1350 euro of iets in die aard, dan geeft het niet of je 40 dan wel 45 jaar hebt gewerkt: je pensioen blijft 1350.
Voor die piloot maakt het dan niet uit, maar voor degene die onder de 1350 euro pensioen blijft of zakt maakt het wel uit.
artisjok is offline  
Oud 18 december 2011, 17:51   #102
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Voor die piloot maakt het dan niet uit, maar voor degene die onder de 1350 euro pensioen blijft of zakt maakt het wel uit.
Arti, je kunt ook zorgen dat de mensen genoeg gewerkt hebben om hun vol pensioen te krijgen; Een of andere wiskundige formule kan dat wel oplossen ? Klinkt mij redelijk. Akkoord die rijke stinker CEO moet maar 5 jaar werken om hetzelfde pensioen te krijgen als die arme luis die daar 45 jaar moet voor werken, maar in principe kan dat toch techisch geen probleem zijn om daar een formule op te plakken.
brother paul is offline  
Oud 18 december 2011, 20:12   #103
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Definieer eens sociale afbraak ? Is dat wanneer iemand maar 25jaar werkt en dan voor de rest van zijn leven gesubsidieerd wordt door een social stelsel die onbetaalbare schulden nalaat, dat die egoistisch gedrag van die groep die door de vakbond door ons strot geramd wordt, dat is voor u sociale opbouw ?
Paul, ik ben grotendeels akkoord met wat je hier schrijft. Anderzijds: "Werkloosheid heeft een verwoestend effekt op het geluk van een (of meerdere) mens(en)." W. Van Reusel.

Boduo is offline  
Oud 18 december 2011, 21:26   #104
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik wou eens een ander aspect van de zaak belichten:

de vakbonden zitten daar te janken dat er geen overleg geweest is ...
wel ... de vorige minister van pensioenen is, met volle bevoegdheid en in lopende zaken tesamen, vier jaar aan zet geweest:

is er dan geen enkel overleg geweest over het kroenpoek en het wietpoek ... ????

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 18 december 2011, 21:29   #105
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

wel ... de vorige minister van pensioenen is, met volle bevoegdheid en in lopende zaken tesamen, vier jaar aan zet geweest:

is er dan geen enkel overleg geweest over het kroenpoek en het wietpoek ... ????
Enkel informeel.
ttz op café
Scherven A. Mok is offline  
Oud 18 december 2011, 23:41   #106
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Daerden was dan ook de man die fier kwam verkondigen dat we ons niet de minste zorgen moesten maken, want dat de pensioenen wel tot 2015 gegarandeerd waren.
De vakbonden zullen het groen en witboek wel mee geschreven hebben, maar of er overleg geweest is met de werkgeversorganisaties, betwijfel ik. En kan mij er toch niet veel besparende voorstellen uit herinneren. Wel was er op zeker ogenblik sprake van een voorstel om het fiscaal voordeel van het pensioensparen af te schaffen (voorstel dat zowat tegelijkertijd door de vakbonden werd verdedigd), maar dat was het dan. Tot 2015 mochten we op onze beide oren slapen.
Bob is offline  
Oud 19 december 2011, 09:25   #107
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik zou de draad eens moeten herlezen, om te zien hoe vernuftiger sommige andere forummers het volgende kunnn formuleren:

wij kennen de laagste pensioenen van Europa, maar kunnen ze in weerwil van de hoogste belastingen van Europa niet meer betalen, laat staan verhogen.
Wie vertelt ons waar de systeemfout ligt?
(ik weet het en velen weten het, maar ....)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 19 december 2011, 09:42   #108
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zou de draad eens moeten herlezen, om te zien hoe vernuftiger sommige andere forummers het volgende kunnn formuleren:

wij kennen de laagste pensioenen van Europa, maar kunnen ze in weerwil van de hoogste belastingen van Europa niet meer betalen, laat staan verhogen.
straks annexeren ze onze 2de en 3de peiler om de ambtenaren te betalen.
INdirect doen ze dat al

als je uw pensioenspaarplan maar 30% ipv 40% moogt aftrekken.... ben je bezig met een TRANSFER van de privé naar de ambtenaar aan het organiseren

als je het pensioenspaarplan begint te belasten via beursmeerwaardebelasting, ben je opnieuw een transfer aan het organiseren van de privé naar de ambtenaar.

als je de managementvennootschappen het pensioen limiteert op 5000euro, dan ben ik weet niet wat aan het doen, maar enfin de vrije keuze van de burger wordt hier wel sterk beknot. Dus terug moet je uw meerwaarde tijdens uw werkende faze maximaal laten belasten om een transfert te organiseren naar de ambtenaar..

als de privé 10% van zijn inkomen moet sparen in de 2de en 3de peiler is het werkelijk bruikbaar inkomen van de privé 10% kleiner dan van de ambtenaar. Als het loon van de ambtenaar gelijk staat aan de privé, is de ambtenaar per definitie hier 10% bevoordeeld.

dit gaat niet over sociale afbraak, maar over de manipulatie en bedrog van het ambtenarenkorps ontzenuwen.

Laatst gewijzigd door brother paul : 19 december 2011 om 09:45.
brother paul is offline  
Oud 19 december 2011, 10:29   #109
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:

systeemfout? Laat ons zeggen dat ons systeem fout is.

Dit gecombineerd met de schrik - van de vakbonden - om de zaken grondig (totaal) anders aan te pakken lijdt tot deze impasse. En Quicky zijn oplossingen zullen daar niets aan veranderen. Indien het systeem al tot resultaten zal leiden zal dit enkel maar een verschuiving van de kosten met zich meebrengen.

Laatst gewijzigd door Bollywood : 19 december 2011 om 10:29.
Bollywood is offline  
Oud 19 december 2011, 11:12   #110
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
systeemfout? Laat ons zeggen dat ons systeem fout is.

Dit gecombineerd met de schrik - van de vakbonden - om de zaken grondig (totaal) anders aan te pakken lijdt tot deze impasse. En Quicky zijn oplossingen zullen daar niets aan veranderen. Indien het systeem al tot resultaten zal leiden zal dit enkel maar een verschuiving van de kosten met zich meebrengen.
het is nog allemaal veel te soft

Trouwens als vakbonden oplossingen hebben die dit financieren zonder dat de privésector nog meer belastingen moeten betalen, en zonder dat je belastingen heft op het vermogen die voor 80% opgestapeld zit bij de gepensioneerden, en zonder van die wat uiteindelijk maar vestzak broekzak operaties zijn, en zonder bijkomende transferts te organiseren tussen prié en ambtenaren ?

Stel je belast verwarming. Dan betaalt in feite iedereen, en je financiert ermee het pensioen. Maar stel dat de verwarming van 3000euro stijgt naar 6000euro, dan heeft de gepensioneerde 6 weddes nodig om zijn verwarming te financieren; Nu als die gast dan geld tekort heeft, kun je nog die stijging voorzien van 3000euro zodat hij met zijn 15000euro zich kan verwarmen terwijl hij verder blijft modderen aan zijn minimumpensioen. Maar dat zou een oplossing kunnen zijn. Opgelet voorwaarde is dat die 3000euro die iedereen dan meerbetaalt in de min gaat van hun belastingen. We willen geen bijkomende belasting.

Laatst gewijzigd door brother paul : 19 december 2011 om 11:15.
brother paul is offline  
Oud 19 december 2011, 12:36   #111
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welk debat?
Ik moet geen debat (meer).

1960 : den arbaaider werkte van 12 �* 14 jaar af en ging krom gebogen op pensioen op zijn 65° en profiteerde daar gemiddeld drie jaar van.

2011: heel wat arbaaiders werken vanaf 18 �* 20 en gaan op prépensioen vanaf hun 50°, en profiteren daar gemiddeld 30 jaar van. De laatste 5 jaar inbegrepen een nieuwe heup (25000 € voor de ziekenkas), een volledig vals gebit en een hoorapparaat.

http://www.youtube.com/watch?v=y5Yei7oG40k
Het probleem is dat we 'te lang' leven in een staat waarin voor velen werk niet meer mogelijk is. We worden ouder en ouder maar onze lichamen takelen nog steeds gestaag af.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 19 december 2011, 12:42   #112
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Het gratis wonen in een woning die eigendom is van het bedrijf zou 90% hoger belast worden las ik vandaag.
Verder gaat onze mieuwe minister belast met fraude onderzoeken hoe men de vele management vennootschappen kan kortwieken. Ik bezit persoonlijk niks, alles zit weggestopt in vennootschappen die zo goed als geen belastingen betalen omdat alle inkomsten herbelegd worden. Zelf wordt ik alleen belast op het deel dat ik mezelf jaarlijks toeken.
Als dat allemaal niet meer zal kunnen, wat ik toch betwijfel met de liberalen in de regering, gaat me dat op jaarbasis honderdduizenden euro kosten.
Je hebt er zelf voor gestemd slimme
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 19 december 2011, 12:46   #113
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Goed zo: oudere mensen uit zware beroepen aan de slag houden door ze jobs te geven die ze nooit hadden willen doen, gewoon omdat ze door hun leeftijd hun 'zwaar' beroep niet meer aankunnen.
Er zijn dingen die meer wegen dan een computer muis. Ooit al eens in de bouw gewerkt? Er zijn wel degelijk jobs die ge niet tot uw 70ste volhoudt. Dit ontkennen is gewoon dom.
Amon_Re is offline  
Oud 19 december 2011, 12:48   #114
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Denk trouwens, dat uitoefenaars van zware beroepen er niets mee inzitten, om op latere leeftijd over te stappen op een lichter beroep.
De vraag is, welk beroep? Iemand die in de bouw werkt moet je later niet achter een PC zetten met een boekhoudpakket bv.
Amon_Re is offline  
Oud 19 december 2011, 12:50   #115
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Michel Daerden heeft wel zijn groenboek klaargekregen na alle partners te aanhoren.

Als de vakbonden nu niet eens bereid zijn van het groenboek te lezen dan zijn ze van kwade wil.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 19 december 2011, 12:58   #116
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
De vraag is, welk beroep? Iemand die in de bouw werkt moet je later niet achter een PC zetten met een boekhoudpakket bv.
Weet ik nog niet.
Ze moeten het pakket niet meer zelf schrijven hoor.
Bobke is offline  
Oud 19 december 2011, 12:58   #117
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Die man spoort precies niet.
Dat zeg ik al jaren van Quickie
Amon_Re is offline  
Oud 19 december 2011, 13:01   #118
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Weet ik nog niet.
Ze moeten het pakket niet meer zelf schrijven hoor.
Sommige oudere mensen kunnen rap weg met computers anderen lopen rap weg. Het is allemaal niet zo evident als je zou denken
Amon_Re is offline  
Oud 19 december 2011, 13:05   #119
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat is typisch vakbondspraat. Ik vraag me af waarop die mythe is gebaseerd.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 19 december 2011, 13:09   #120
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

Het overheidsapparaat is te groot, te log en te duur.

Talloze studies hebben al bewezen dat het belgische overheidsapparaat weinig efficient is, en ook dat de dienst die de burger krijgt eigenlijk te duur betaald wordt.

Ook de wildgroei van statuten (ambtenaar, werknemer, zelfstandige...) is iets compleets 19de eeuws. Ik vraag mij af waarom een contractuele ambtenaar nog niet daar de rechter is getrokken om ongelijke verloning (cfr pensioenen) voor zelfde werk aan te klagen.

En ten laatste: openbare diensten moeten gedepolitiseerd worden.
Tavek is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be