Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juli 2011, 18:03   #861
Alienation
Minister

Alienation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Iedereen ne Samsung ipv ne Nokia...
Het zionisme had nooit zo kunnen doorwortelen als de dag van vandaag.
Al die mannen dat over een "elite" spreken, moeten toch begrijpen dat Hitler dat al 50 jaar geleden inzag en daar op begon te handelen.
De rest is herschreven geschiedenis.
Oud 26 juli 2011, 18:13   #862
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gfpatch Bekijk bericht
Ja en nee.

Tijdens een operatie passen wij ons aan aan de gewoonten en traditie van het land waar wij ons bevinden. Of we proberen het op zijn minst toch zo goed mogelijk. Dit uit respect voor de lokale bevolking en hun cultuur.
Wat bedoel je met aanpassen? Kun je misschien een voorbeeld geven van hoe jullie soldaten zich aanpassen aan de cultuur en tradities?

Citaat:
En ja er zijn militairen bij die zich misdragen en niet het goede voorbeeld stellen. Deze mogen dan ook rekenen op een "blue flight" naar huis met alle gevolgen vandien.
Komt het vaak voor dat militairen zich misdragen? Wat doen ze dan bijvoorbeeld?
Citaat:
De indruk die ik hier van de multiculturele samenleving krijg is dat sommige individuen zich ook redelijk misdragen. Maar daar bestaat spijtig genoeg geen "blue flight" voor. Hoewel die er in mijn opinie wel zou moeten zijn.
Sommige individuen, dat klopt. Ik zal dat niet ontkennen. Naar mijn opinie moet zo'n terugvlucht er alleen komen voor illegalen niet voor vreemdelingen die hier geboren zijn en hier hun leven hebben opgebouwd.

Nu probeer ik me even voor te stellen dat ik iets zou uitspoken en dat ik terug naar Marokko moet keren als 'straf'. Hmm ik kan me zoiets gewoon niet voorstellen. Ik heb daar wel familie wonen maar ik zie mezelf daar niet wonen. Komaan, mn leven terug opbouwen in een land waar ik niet eens geboren ben? De gedachte alleen al. Ik denk dat we met een ander probleem zitten in dit land. Justitie faalt met de dag. Ik ken een gastje (13jaar) die 2 meisjes heeft aangevallen en ervandoor ging met hun geld. Dat gastje verscheen 1 dag later voor de jeugdrechter en die dag zelf nog kwam ik hem tegen. Hij vertelde me dat hij een brief moest schrijven naar de 2 meisjes om zn excuses aan te bieden? Laat ons even ernstig blijven hé. Dit is geen straf hé.

Citaat:
Ik woon in een straat met Congolezen, Armeniërs, Iraniërs en Belgen.
Er zijn soms kleine onenigheden maar in de marge heb ik geen problemen.
Dat is wederzijds hoor. Ik denk dat vele allochtonen goed kunnen opschieten met autochtonen. Maar af en toe kan het botsen, wat normaal is.

Citaat:
De Armeniërs zijn zeer vriendelijke mensen en wonen vlak boven mij, zij zijn politieke vluchtelingen dit terzijde, maar bij hen is het iedere dag open deur. Soms stoort dat wel maar ik heb goede contacten met hen. Als we worden uitgenodigd bij hen staat de tafel vol eten en drinken en ze delen alles ook al kost het hen hun laatste euro. Alles voor hun gasten.
Dat is bij vele allochtonen zo. De meesten zijn gastvrij.
Citaat:
De Congolezen denken dat ze nog altijd in Congo zitten. Parkeren voor je garage en als je hen erop attent maakt dan krijg je een blik van "stront wie heeft u gescheten". Maar dat is typisch voor hen ben ik gewoon
Ook voor de rest geen problemen.
Ik vraag me af hoe het moet zijn om in zo'n multicul buurt te wonen. Ik woon tussen de Vlamingen. Dat heeft zn voordelen natuurlijk. Maar ik mis soms de samenhorigheid en dat zie ik vaker bij mijn eigen landgenoten. In mijn buurt is het ieder voor zich.

Citaat:
Ze beginnen zich aan te passen hoewel het voor hen niet makkelijk is
Fijn. Maar dat komt ook door u hoor. Als jij een buur bent die niets anders dan problemen zoekt dan zul je die ook treffen. Wij hadden hier vroeger een buurman, die volgens mij niet racistisch was maar enorm gemeen. Ik was als kind doodsbang van die man. Die man ging vaak over de schreef. Met eieren uit zn raam gooien als ge naar het werk vertrok, ook naar autochtonen. Banden lek steken, ...Volgens mij was die man ziek in zn hoofd. De druppel was echter toen mn pa naar het werk vertrok. Hij moest ergens in Rotterdam zijn ofzo. Hij pikte een paar collega's op en reed door. Totdat ze werden tegengehouden door de politie. Ze reden met een wagen zonder nummerplaten tot in Rotterdam. Onze buurman gaf daarna toe dat hij het had gedaan. Bon, die man deed dingen die gewoon niet kunnen. De autochtonen in onze straat kwamen af en stelden een petitie op. Die maand nog moest onze buurman vertrekken. Het zijn kleine dingen die de band met een buur kunnen versterken.

Citaat:
Sommige maatregelen voorkomen een "blue flight" en werden door deze instanties geïnstalleerd. Met als doel meer kiesstemmen te ronselen voor verkiezingen althans zo komt het over. Daardoor krijgt de lokale bevolking de indruk dat de individuen die zich misdragen de hand boven het hoofd word gehouden en dat zij in de kou staan. Spijtig genoeg projecteer zich dit ook op de rest van allochtone samenleving.
Dat is zo maar we kunnen de linkse partijen toch moeilijk de schuld geven.

Citaat:
Daar bovenop valt ons vangnet van sociale zekerheid volledig in duigen door de enorme toevloed van allochtonen die het statuut van vluchteling niet dragen.
Wat dat betreft moet ik je gelijk geven. Ze zouden beter onderzoek moeten verrichten naar wie het geld echt nodig heeft en wie eigenlijk als doel heeft om te profiteren. Vergeet niet dat wij ook mee betalen.
Citaat:
Met een reële vluchteling kan ik geen problemen hebben aangezien ik met mijn eigen ogen al heb gezien uit welke omstandigheden deze mensen vluchten. Maar economische vluchtelingen gaan hier meestal voor op de echte noodlijdende vluchtelingen. Weerom een beslissing van de linkse partijen.
Stel jezelf eens voor dat gij zo'n vluchteling waart.
Citaat:
Als ik als militair van vandaag op morgen ontslaan wordt kan ik niet gaan doppen. Want een militair heeft geen statuut. Een sociale woning mag ik ook op mijn buik schrijven. OCMW zal met mij eens goed lachen en dat is het dan. Dan beland ik in de goot zonder een cent dit terwijl ik jaren heb gewerkt om dat sociaal vangnet mogelijk te maken. Ook dit is een politieke beslissing uit linkse kringen geweest.
Is dat echt zo? Welke linkse kringen?

Citaat:
Wij hebben duizenden Belgen die in nood verkeren, op straat slapen en erger. Doch de allochtonen hebben recht op meer dan een dakloze.
Je hebt ook daklozen die gewoon een huis weigeren hé. Ge hebt daklozen die dakloos willen blijven.
Citaat:
Wanneer heeft een dakloze van Belgische origine een hotelkamer gekregen en wat zakgeld? Dit is een scheefgegroeide situatie die erger en erger wordt.
Waarom heeft de slogan "eigen volk eerst" zoveel succes gehad en heeft het nog altijd ... de mensen zijn niet blind en doof.
Veel succes, hmm niet echt. Roepen en brullen zal niets veranderen aan de situatie. Een echte partij die verandering wilt is zeldzaam. Over eigen volk gesproken... Ik weet niet hoor. Wat doen we met allochtonen die hier geboren en getogen zijn, meebouwen aan de maatschappij en belastingen betalen. Stel dat zo iemand opeens zonder inkomen zit. Vind je dat die mensen ook recht hebben op hetgeen 'het eigen volk' eist? Ik zou het hypocriet vinden mocht u 'neen' antwoorden.

Citaat:
De islam is een godsdienst die als ze gebruikt wordt als doctrine een van de gevaarlijkste is die er bestaat. En spijtig genoeg wordt deze ook misbruikt door individuen en politici.
In mijn ogen is mijn religie een religie van vrede. Dat is hoe ik mijn geloof interpreteer. Maar ik weet best wel dat bepaalden misbruik maken van de islam. Ligt het dan aan die mensen of aan de religie?
Citaat:
De linkse partijen hebben dit in de hand gewerkt.
Op welke manier?
Citaat:
Het oprichten van de antiracisme wet die racistisch is op zich ten opzichte van de autochtone bevolking in de meeste gevallen. Het CGRK dat de indruk geeft te werken voor diegene die de doctrine gebruiken en niet de godsdienst.
Dat centrum mag van mijn part ook meer opkomen voor autochtonen. Ik vind wel dat allochtonen sneller kunnen worden gediscrimineerd.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 26 juli 2011 om 18:16.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2011, 18:21   #863
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Al die agressie, dat is nu toch nergens voor nodig. Daarbij, zo knap gaan die soldaten niet meer zijn nadat ze in een vuurbal tegen een berg geknald zijn. Hun haar gaat dan weer wel gemillimeterd zijn.
Ah, een begrafenis in technicolor.
Oud 19 december 2011, 18:00   #864
suqar_7loe

Standaard

Gfpatch, is toch niet vertrokken richting Libië hé?
Oud 19 december 2011, 18:01   #865
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ah, een begrafenis in technicolor.
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2011, 18:03   #866
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Amai ge zijt er ook weer rap bij
Oud 19 december 2011, 18:04   #867
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Amai ge zijt er ook weer rap bij
'k Ben overal rap bij, maar ik reageer niet overal...
Oud 20 december 2011, 09:29   #868
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

SUQAR GUDARI! HERRIA ZUREKIN!
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2011, 15:28   #869
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Zou gij maandenlang uw gezin verlaten
Ja.
Citaat:
om uw land en uw landgenoten te verdedigen?
Nee.
Oud 20 december 2011, 15:43   #870
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Slechte vraagstelling...
Effe aanpassen...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe

Zou gij maandenlang uw stamkroeg verlaten

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe
om uw brouwerijen en uw brouwers te verdedigen?
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2011, 15:43   #871
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Slechte vraagstelling...
Effe aanpassen...
Ten strijde!
Mijn lotgenoten nooit in de steek laten!
Oud 20 december 2011, 15:44   #872
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Slechte vraagstelling...
Effe aanpassen...
ja! PBL-RKT! Bietan Jarrai! Undefeated Army!
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 20 december 2011, 15:45   #873
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
ja! PBL-RKT! Bietan Jarrai! Undefeated Army!
Super, terwijl gij gaat vechten zal ik uwen bierkelder wel leegbuizen... euh , beschermen bedoel ik...
Oud 20 december 2011, 15:47   #874
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Super, terwijl gij gaat vechten zal ik uwen bierkelder wel leegbuizen... euh , beschermen bedoel ik...
geen probleem. ge beseft dat als wij de brouwers ni gaan helpen, ge ni veel bier gaat moeten "beschermen".
Oud 20 december 2011, 15:48   #875
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
geen probleem. ge beseft dat als wij de brouwers ni gaan helpen, ge ni veel bier gaat moeten "beschermen".
Bwah, dan bescherm ik het andere deel van de kelder wel... wiskiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Oud 20 december 2011, 15:49   #876
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bwah, dan bescherm ik het andere deel van de kelder wel... wiskiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Niks van, gij gaat mee
Oud 20 december 2011, 15:51   #877
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Niks van, gij gaat mee
Van kroeg naar kroeg tot aan het front... AANVALLEEEEUUUUH
Oud 20 december 2011, 15:53   #878
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Van kroeg naar kroeg tot aan het front... AANVALLEEEEUUUUH
Dood aan de droogleggers!
Oud 20 december 2011, 15:54   #879
Biggles
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Hoe rapper dat jullie naar dat front zijn, hoe rustiger dat ik in den Bar mijn absintje kan drinken
Biggles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2011, 15:56   #880
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Biggles Bekijk bericht
Hoe rapper dat jullie naar dat front zijn, hoe rustiger dat ik in den Bar mijn absintje kan drinken
Tegen uw sjokkedijzen... Ikke mee, alleman mee...
Laat suqar de kroeg maar in't oog houden, die drinkt genen alkool en dus is de vooraad veilig...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be