![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hier betogen heeft geen enkel effect in Congo zelf daarintegen...
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zaterdag stond ik in de Wetstraat voor her rood licht toen opeens een zwarte met een knuppel of een bord, heel goed weet ik het niet want het ging allemaal zo snel, mijn voorruit insloeg. Mijn vier- jarige kleindochter was verstijfd van de schrik.
Nu gelukkig was het mijn voorruit maar en niet de wagen zelf. Maar het was wel schrikken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() En ik zei niet allochtonenproblematiek in het algemeen, ik had het over allochtone protesten... Deze congolezen zijn trouwens allochtonen, was u mss niet opgevallen... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat die Congolezen zoveel amok maken, en net tijdens de Congolese verkiezingen, zal wel geen toeval zijn. Hun eerste stelling is natuurlijk op straat te komen om de internationale gemeenschap wakker te schudden voor hun ongenoegen over de verkiezingen en deze slaat natuurlijk snel om naar geweld omwille van in hun ogen, het paternalisme van de internationale gemeenschap. Hou er dan ook rekening mee dat de meeste Congolezen in de diaspora anti-Kabila zijn en dan weet je naar Afrikaanse gewoonten dat daar miserie van komt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als je ook maar een schijn van kans wil hebben op een min of meer harmonieuze multi-culturele maatschappij dan kan je echt alleen maar zero tolerantie opbrengen tegen iedereen die zijn/haar conflicten uit het moederland niet achter kan laten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar veralgemeen jij niet zo'n beetje. Niet de Congolezen, brachten die vernielingen aan, enkele heethoofden. Er is hier blijkbaar niet veel nodig om haat tegenover een groep op te wekken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"geen sluitende bewijzen voor massale fraude"? Wat moet er gebeuren vooraleer je het bewezen acht? Kunnen we eventueel akkoord gaan dat er op zijn minst "sterke aanwijzingen" zijn? Moet de internationale gemeenschap dan niet op zijn minst opperen dat het misschien wel eventueel nuttig zou kunnen zijn om ietsiepietsie te onderzoeken? België heeft nog altijd belangen in Congo. België kiest voor het geld i.p.v. voor de mensen, en piept zelfs niet Je zou voor minder colèrig worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ja,jij kent er alles van want jij gaat toch nog afkomen met de 70 punten van het Vlaams Belang hé... Niet? Ondertussen kan u me mss vertellen wat daar stond dat zo racistisch was... Of kan u dat ook al niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Per slot van rekening is er geen enkel eigenaar van een uitgebrande auto die in de Congo de stemmen kan gaan hertellen, geen enkele eigenaar van een geplunderde winkel die aan Kabilla kan gaan vragen of alles wel correct is verlopen... M.a.w. het zijn gewoon een hoop relschoppers en plunderaars die men beter op het vliegtuig zet om in congo voor de rechter te komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Banneling
|
![]() Niets op tegen dat de Congolezen betogen op een plaats waar ze dit kunnen doen zonder enig risico op repressie. Die vernielingen zijn natuurlijk jammer en dragen niet bij tot de goede zaak. De daders mogen dan ook opdraaien voor de schade vind ik.
Maar op zich kan je die mensen niet verwijten dat ze in hun thuisland geen gebruik kunnen maken van hun democratische rechten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door manta : 19 december 2011 om 23:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Man wat zeg jij nu? ![]() Wat zorgwekkend is , is dat er weer eens een bende buitenlanders de oorlog/ambras in hun thuisland naar hier brengen. DAT is zorgwekkend. Voor mijn part zijn ze boos omdat pinguins geen vierkante eieren leggen, maakt niet uit. Die congolezen slaan de boel kapot, en daar is geen excuus voor... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Dus volgens u hebben die betogers de weg naar België verloren? om hier alles kapot te slaan? Als je dan het verband niet ziet... Howard French heeft het goed verwoord: Citaat:
Laatst gewijzigd door zebrapad : 20 december 2011 om 01:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerlijk? Ik zie helemaal geen nuttig verband tussen hier auto's opfikken, winkels plunderen en relschoppen en de situatie in congo. Integendeel, ik zou nog enig begrip kunnen hebben moesten ze ginder amok maken... Maar niet hier, niet door onschuldige mensen het leven zuur te maken. Indien ze graag iemand zoeken die nog ergens een verantwoordelijkheid heeft kunnen ze het paleis eens binnenvallen, daar woont nog famillie van iemand die vroeger graag in de congo zat... Elke vorm van oppositie in congo verliest met het uur het respect van meer mensen, dank zij de relschoppers die u begrijpt. Dus tegen wie en voor wie zijn ze bezig... |
|
![]() |
![]() |