Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 december 2011, 16:07   #21
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Nu de Higgs bozon ontdekt is, kan je beter op het land gaan werken.
Higgs is nog iet ontdekt . Integendeel, donderdag is er nog een weddenschap gesloten tussen de prof en een student over of Higgs bij 125 GeV/c² te vinden is of niet

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2011, 16:08   #22
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Ik werk aan de universiteit en ja, je zal examen hebben.
Gent?

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 20 december 2011, 16:12   #23
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

De vraag is natuurlijk of je op je examen zal geraken met het openbaar vervoer. Onze Waalse vriendjes zijn namelijk vandaag al aan het staken geslagen aangezien Vlaanderen slechts 80% van de rekening gepresenteerd krijgt en niet de door Elio beloofde 100%.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 20 december 2011 om 16:12.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2011, 16:17   #24
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De vraag is natuurlijk of je op je examen zal geraken met het openbaar vervoer. Onze Waalse vriendjes zijn namelijk vandaag al aan het staken geslagen aangezien Vlaanderen slechts 80% van de rekening gepresenteerd krijgt en niet de door Elio beloofde 100%.
Een echte student fietst

En graag hier geen communautaire polemiek, genoeg andere threads daarover.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 20 december 2011, 16:29   #25
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Higgs is nog iet ontdekt . Integendeel, donderdag is er nog een weddenschap gesloten tussen de prof en een student over of Higgs bij 125 GeV/c² te vinden is of niet
Zeg maar tegen je prof, dat ik het Higgs deel gevonden heb in de boekenkast van mijn vrouw, geschreven door Liz Curtis Higgs.
Laat me weten wie nu gewonnen heeft.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2011, 16:36   #26
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Zeg maar tegen je prof, dat ik het Higgs deel gevonden heb in de boekenkast van mijn vrouw, geschreven door Liz Curtis Higgs.
Laat me weten wie nu gewonnen heeft.
Iedereen gaat ervan uit dat Higgs gevonden is De student had veel minder info dan de prof bij het afsluiten van de weddenschap, ondertussen zitten ze al aan een goede 3sigma zekerheid (Atlas en CMS samen). De enige hoop voor de student is dat de ontdekking nog niet officieel zou zijn tegen volgende zomer (5 sigma zekerheid voor ofwel Atlas, ofwel CMS dus niet hun metingen gecombineerd). Da's minder vanzelfsprekend

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 20 december 2011, 16:48   #27
subocaj

Standaard

Citaat:
Iedereen gaat ervan uit dat Higgs gevonden is De student had veel minder info dan de prof bij het afsluiten van de weddenschap, ondertussen zitten ze al aan een goede 3sigma zekerheid (Atlas en CMS samen). De enige hoop voor de student is dat de ontdekking nog niet officieel zou zijn tegen volgende zomer (5 sigma zekerheid voor ofwel Atlas, ofwel CMS dus niet hun metingen gecombineerd). Da's minder vanzelfsprekend
Vraag eens aan Poetin of hij geen 500 km toendra ter beschikking stelt om je installatie te plaatsen. Hebben ze iets meer tijd en afstand om het te bestuderen.
En vraag dan ook of hij het wil bekostigen, want hier schijnt er geen geld meer voor te zijn.
Oud 20 december 2011, 17:16   #28
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Vraag eens aan Poetin of hij geen 500 km toendra ter beschikking stelt om je installatie te plaatsen. Hebben ze iets meer tijd en afstand om het te bestuderen.
En vraag dan ook of hij het wil bekostigen, want hier schijnt er geen geld meer voor te zijn.
Onze laatste les was wel leuk De prof vertelde dat we een meettoestel ter grootte van ons zonnestelsel nodig hebben om tot op een planckschaal onderzoek te kunnen doen. Onlangs vertelde een andere prof ook dat ze nog voor het bouwen van de LHC al de plannen gemaakt hebben voor het bouwen van de CLIC, al de opvolger van de LHC .

Jammer dat er niet wat meer miljarden in fundamenteel onderzoek gestoken wordt ipv. in oorlogen... Ik kijk al uit naar de eerste detectie van het graviton

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 20 december 2011, 17:28   #29
subocaj

Standaard

Citaat:
Onze laatste les was wel leuk De prof vertelde dat we een meettoestel ter grootte van ons zonnestelsel nodig hebben om tot op een planckschaal onderzoek te kunnen doen. Onlangs vertelde een andere prof ook dat ze nog voor het bouwen van de LHC al de plannen gemaakt hebben voor het bouwen van de CLIC, al de opvolger van de LHC .

Jammer dat er niet wat meer miljarden in fundamenteel onderzoek gestoken wordt ipv. in oorlogen... Ik kijk al uit naar de eerste detectie van het graviton
Oorlogen brengen nu meer op.
Oud 20 december 2011, 17:32   #30
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Man, jij hebt een spannend leven...

Mij heeft chemie en Fysica nooit echt kunnen boeien, maar ik was wel altijd gefascineerd door die proffen die het met zoveel enthousiasme aan het uitleggen waren. Misschien moet je een carriere overwegen in de academische wereld om mensen zoals mij er toch door te sleuren voor die vakken Guido Pitsi is voor altijd mijn universitaire held.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2011, 17:41   #31
subocaj

Standaard

Citaat:

Mij heeft chemie en Fysica nooit echt kunnen boeien, maar ik was wel altijd gefascineerd door die proffen die het met zoveel enthousiasme aan het uitleggen waren. Misschien moet je een carriere overwegen in de academische wereld om mensen zoals mij er toch door te sleuren voor die vakken Guido Pitsi is voor altijd mijn universitaire held.
Hij was waarschijnlijk je favoriete off spin lattice relation.
Oud 20 december 2011, 17:42   #32
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Er is te weinig geld dat nog gaat naar wetenschappelijk onderzoek. Ik vroeg eens hoe het kwam dat er echt bijna nooit grote wetenschappelijke ontdekkingen (nieuwe fundamentele theorieën, wetenschappelijke Nobel prijzen, ...) aan Belgische universiteiten worden gedaan, terwijl men ons altijd wijsmaakt dat ons onderwijs tot de beste van de wereld behoort. Hij zegt dat Belgische proffen tot de slechtst betaalde van de academische wereld behoren en dat je zo nooit de beste van de beste mensen gaat kunnen houden.

Onlangs pakte Vlaanderen overigens uit met het binnenhalen van een tiental grote wetenschappers, die ze door enkele miljoenen euro's er tegenaan te gooien, terug zouden binnenhalen. O.a. Frank Verstraete zou zo in de vakgroep fysica en sterrenkunde van UGent zijn binnengehaald. Hij werd verwacht in oktober, tot op heden is hij nog niet aanwezig. Wat er met het geld gebeurd is? Zal wel gebruikt worden om de Vlaamse begroting op te smukken zeker?

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[

Laatst gewijzigd door gehuigert : 20 december 2011 om 17:42.
Oud 20 december 2011, 17:49   #33
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Jep, zeer zeker. Zeker in deze tijden, we staan op een punt dat er zoveel fundamentele vragen rijzen in de wetenschap, dat de kans groot is dat er een nieuwe 'grote' theorie (zoals relativiteit en kwantummechanica ooit is ontdekt geweest omdat er teveel vragen reisden over Newtoniaanse mechanica) moet bedacht worden.

Een leuke: uit relativiteitstheorie volgt dat de kosmologische constante een theoretische waarde in een factor van 10^107 verschilt van de effectief gemeten waarde. Tegenwoordig ook bekend onder "the worst theoretical prediction in the history of physics".

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[

Laatst gewijzigd door gehuigert : 20 december 2011 om 17:50.
Oud 20 december 2011, 19:28   #34
Perzik
Parlementsvoorzitter

Perzik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Anders neem je een paar privé proffen voor thuis studie, betaalt die en niemand kan je nog wat.
Je vraagt dan maar aan je eerste werkgever de onkosten die je gemaakt hebt, terug.
Je zult zien. Ze staan te springen om je aan te nemen.
M%jha dat is niet aftrekbaar he. Enkel kosten gemaakt voor opleiding die meerwaarde heeft in huidige job is aftrekbaar.
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)
Perzik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2011, 19:35   #35
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar als de prof gaat gaan meetoeteren ... 'k Denk trouwens dat als de vakbond zoiets beslist, er redelijk weinig nog inspraak is van individuele mensen die wel willen werken?
De vakbond beslist wel niet of wij meestaken of niet hé. Als individu bepaal je zelf of ge meedoet.
Oud 20 december 2011, 19:47   #36
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
De vakbond beslist wel niet of wij meestaken of niet hé. Als individu bepaal je zelf of ge meedoet.
Ik bedoelde, net zoals één treinbestuurder niet kan beslissen met zijn trein toch te rijden, kan ik mij niet inbeelden dat één prof zelf kan beslissen of de universiteit dan gaat open zijn of niet?

Ik heb echt geen flauw idee hoe zo'n staking in de praktijk georganiseerd wordt.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 20 december 2011, 19:51   #37
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik bedoelde, net zoals één treinbestuurder niet kan beslissen met zijn trein toch te rijden, kan ik mij niet inbeelden dat één prof zelf kan beslissen of de universiteit dan gaat open zijn of niet?

Ik heb echt geen flauw idee hoe zo'n staking in de praktijk georganiseerd wordt.
Hmm het is misschien een tikkeltje anders in vergelijking met ons (lk op secundaire en basisscholen) maar bij ons komt de directeur rond om te polsen wat we gaan doen. Als iedereen meestaakt, sluit de school gewoon. Indien niet iedereen meestaakt bepaalt de leerling zelf of hij naar school komt of niet. Maar hoe het zit, tijdens een examen... Ik zou het begot ni weten. Ze zullen jullie op voorhand wel op de hoogte brengen, zeker?

Ik wens je alvast veel succes met je examen.
Oud 20 december 2011, 20:21   #38
Tavek
Banneling

Standaard

het is een wildgroei aan statuten, met name vooral de RUG. Daar lopen statutaire ATP'ers rond gemixt met contractuele ATP'ers. De KUL heeft die miserie gelukkig niet.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2011, 20:44   #39
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is te weinig geld dat nog gaat naar wetenschappelijk onderzoek. Ik vroeg eens hoe het kwam dat er echt bijna nooit grote wetenschappelijke ontdekkingen (nieuwe fundamentele theorieën, wetenschappelijke Nobel prijzen, ...) aan Belgische universiteiten worden gedaan, terwijl men ons altijd wijsmaakt dat ons onderwijs tot de beste van de wereld behoort. Hij zegt dat Belgische proffen tot de slechtst betaalde van de academische wereld behoren en dat je zo nooit de beste van de beste mensen gaat kunnen houden.

Onlangs pakte Vlaanderen overigens uit met het binnenhalen van een tiental grote wetenschappers, die ze door enkele miljoenen euro's er tegenaan te gooien, terug zouden binnenhalen. O.a. Frank Verstraete zou zo in de vakgroep fysica en sterrenkunde van UGent zijn binnengehaald. Hij werd verwacht in oktober, tot op heden is hij nog niet aanwezig. Wat er met het geld gebeurd is? Zal wel gebruikt worden om de Vlaamse begroting op te smukken zeker?
Vóór vrijdag zal Verstraete niet aanwezig zijn.
Het gaat hier over de algemene staking van donderdag.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2011, 20:48   #40
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Ik blokte nooit tussen Kerst en Nieuw.

En ik vier zelfs geen Kerst of Nieuw.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be