![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.505
|
![]() Citaat:
Uiterst zorgbarend is dat zone 30 duidelijk geen V85 is, maar eerder een V12 Even zorgbarend is het V50 status van zone 50, Het is maar zone 90 die enigermate neigt naar een V80 effect. Dus waar jij dat vandaan haalt dat die V85 in Belgie niet in onze strot geramd wordt weetik eigenlijk niet maar die grafieken uitgelezen in de lusjes van de weg blijken toch andere dingen te vertellen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
|
![]() Citaat:
Die grafiek gaat over de gereden snelheid op een 60-weg (toen bebouwde kom). Het zijn de snelheidsverschillen tov die 60 km/h die het verschil maken. Nu is het niet zo dat ge dat zo maar kunt projecteren naar een 120 km/h weg, maar voor de fun zullen we het even doen Bebouwde kom: km/h: ![]() 60::0 65::0,5 70::0,8 75::1,2 80::2,1 Snelweg: km/h: ![]() 120::0 130::0,5 140::0,8 150::1,2 160::2,1 Nu hebt ge zelf gezegd dat ge tussen de 130 en 160 rijdt, dus ... hebt ge het risico tussen de 0,5 en 2,1. Niet 8 zoals ge verkeerdelijk stelt. Nu begrepen?
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#303 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.505
|
![]() Citaat:
als een weg zo aangelegd wordt voor 60 te rijden en zo 50 jaar gebruikt wordt met gammele karrekes, hoe kan ze dan ineesn zo verlagen naar 50/u voor de veiligheid ?
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 20 december 2011 om 23:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#304 | |
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.219
|
![]() Citaat:
Als ik 20 km/u te snel rij in de BBK heb ik hetzelfde risico op ongeval als 2.1 promille. Welnu, voor mezelf betekent dit dat ik zowaar meer dan een volledige fles porto (of iets anders van 21 vol%) zou moeten leegdrinken in één uur tijd om even risicovol te zijn als 20 km/h te snel en nuchter. Sorry, maar als ik dat zou doen, dan sneuvelen er gegarandeerd een aantal autospiegels en wie weet welk voor zwakke weggebruiker die zich op de rijbaan bevindt... En trouwens: het grafiekske geldt helemaal niet binnen de bebouwde kom, maar buiten de BBK op wegen waar 60 km/h limit geldt. Checkt uw wetenschappelijke bronnen eens... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.505
|
![]() Citaat:
Wat wel juist is, als je mij doet slalommen zal ik wel mooi de kegelkes omverrijden en even handig omverrijden als met mijn portofles, maar om nu te zeggen dat ik daarom hetzelfde ongevallenrisico heb ??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#306 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
|
![]() Citaat:
http://www.swov.nl/rapport/Factsheet...t_Snelheid.pdf Let vooral op de twee pijlers - kans op ongevallen bij hogere snelheid - kans op ongevallen bij snelheidsverschillen. De discussie waarover het ging bij dat grafiekje is als ge sneller rijdt dan toegestaan en gaat over het tweede puntje. Uw vraag gaat over het eerste puntje.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
|
![]() Citaat:
2.1 is dus bv 9 a 10 pintjes. Het varieert nogal wat. Ik weet niet wat gij, maar ik weet nog wat ik doe na 10 pintjes. Nu, pin u niet vast aan absolute cijfers. Waar het over gaat is dat te snel rijden gevaarlijk is, net zoals dronken rijden. En dat is ook normaal. Citaat:
Citaat:
Citaat:
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
|
![]() Citaat:
Het soort wegen waar je in Vlaanderen nog vaak 90 mag (maar inderdaad steeds vaker 70), daar mag je in Nederland nergens harder dan 50 op.
__________________
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
|
![]() Citaat:
Meer nog. Op die 100 km 1+1 wegen zijn eigenlijk geen kruispunten. Daar waar er een kruispunt is, stop de 100km weg en wordt het een 70 of 80. een stukje voor het kruispunt.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.505
|
![]() ALborto godverdomme je zit hier ons te desinformeren jong
Citaat:
hier staat het ze 37% minder ongevallen
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 21 december 2011 om 07:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#311 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.505
|
![]() hier ze alborte een echte studie
http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&...SdD4eOF-6PSL0Q Per 10% daling in snelheid dalen de gewonden met 20% Fantastisch hé |
![]() |
![]() |
![]() |
#312 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.505
|
![]() maar alboreto: nu weet ik nog altijd niet HOE BEPALEN ZE IN BELGIE die OPTIMALE SNELHEID
Stel dat een weg aangelegd is om 90km/u te rijden, hoe voorkom je nu dat een overijverige medewerker daar een bordje van 70 neerpoot of omgekeerd... Dus er is geen enkele manier eenV85 analyse ????
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 21 december 2011 om 10:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | ||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.471
|
![]() Citaat:
Die wegen hebben wel het status van autoweg gekregen om juridisch in orde te zijn. Ze worden ook regionale stroomwegen genoemd, maar het zijn in principe 1+1 "auto"wegen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Wegen_in_Nederland http://nl.wikipedia.org/wiki/Stroomweg de 1+1 reginale stroomweg heeft 100 kmh in Nederland de 2+2 nationale stroomweg heeft zelfs 120 kmh in Nederland. Citaat:
Citaat:
Natuurlijk de gelijkvloerse kruisingen beperkt of vervangt door veiligere op en afritten waar het kan... Waar de gelijkvloerse kruisingen blijven (andere hoofdweg) kan men er een korte snelheidsbeperking naar 80 invoeren, meestal is dat sowieso dan aan geregelde verkeerslichten. Aan de weg zelf veranderd nauwelijkt iets, hoogstens een betere belijning, en het passende onderhoud (reflectoren, asfaltlaag,...), kan men alles in de links lezen. Hier de belijning, waardoor het 100 kmh wordt: http://www.vvn-altena.nl/SiteContent...mber=57&type=2 Ik had zoiets graag in Belgie gezien, maar hier degraderen ze zelfs ontworpen 120 kmh-wegen dus de 2+2 expresswegen met veilige middenberm -verboden voor kwetsbare weggebruiker- naar absurde 90 kmh. Zelfs vrachtwagens die 90 mogen/rijden kan men er strikt volgens de regels niet inhalen. De 90 2+2 wegen met dubbele lijn brengt men naar 70 kmh, en soms nog naar 50 kmh als er op 10 m van de wegrand enkele huizen staan. Dus alles niet-conform wegcodeartikel 11. Zot doen doet geen pijn. Er zijn ook enkele gerechtvaardigde beperkingen bij, die zijn er ook. Maar te weinig. De geloofwaardigheid van snelheidsbeperkingen is in Vlaanderen wel totaal naar de vaantjes, geen wonder dat meer als 50-60 % radicaal foert zegt, een klein deel houdt zich nipt aan de beperkingen (+marge), bij sommigen zit de pakkans er dik in, die rijden zelfs 5-10 kmh teller langzamer als de al te lage limiet. Daardoor verhogen het aantal snelheidverschillen en de maneuvers nog meer als vroeger, waardoor er meer risico is op ongevallen, ook voorrangsnegatie stijgt omdat men denkt uit de zijwegen er nog net voor te kunnen, totdat die taffelaar door een snellere ingehaald wordt... Citaat:
![]() Je weet toch dat een standaard 2+2 middenbermweg in NL 100 kmh algemeen heeft. (langs noord- Weert loopt zo´n stuk, richting Heerlen ook). Je weet ook dat een gewone weg in NL algemeen 80 kmh heeft. Awel in Vlaanderen is dat ondertussen beide 10 kmh lager, zonder enige zichtbare reden, enkele wegen die ik ken zijn zelfs veiliger geworden als voorheen, want ze hebben volledig gescheiden fietspaden gekregen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 21 december 2011 om 11:26. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | ||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.471
|
![]() Citaat:
(moest je eerder de krant geloven als Wikipedia ![]() Citaat:
http://www.westerscheldetunnel.nl/re...g%20folder.pdf Citaat:
deze: (gelieve de tekst te lezen) Citaat:
Behalve in traagVLAANDEREN zoals je kunt zien, dat smal gemeentebord Wuustwezel (prov. Antwerpen) duidt enkel aan dat ge de gemeentegrens passeert, en heeft niets met het bord bbk of Ortschild te doen. Of er nu een -verplicht- gescheiden fietspad ligt is zelfs niet relevant, het is duidelijk buiten de bebouwde kom, zelfs zonder fietspad hebben zulke wegen in Duitsland en andere landen meestal een 97(UK) 100 kmh-Limiet, daar is de definitie nog altijd limiet en niet kruissnelheid. ![]() Dit zijn de algemene snelheidsbeperkingen in Be, 2 daarvan - die duidelijk buiten de bebouwde kom - zijn in Vlaanderen meestal gedegradeerd met 20 kmh en 30 kmh minder... MINSTENS hé: ![]()
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 21 december 2011 om 15:05. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#315 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
|
![]() Citaat:
De enige weg die ik ken waar de snelheid van 80 naar 100 verhoogd is, is de westerscheldetunnel.
__________________
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... Laatst gewijzigd door Zwitser : 21 december 2011 om 16:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | ||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.471
|
![]() Citaat:
![]() Toch wel, je kunt het toch lezen in de links. Maar jij leest ze niet. ![]() De enige weg die jij kent staat er bvb al tussen, link enkel Westerscheldetunnel, Zeeuws Vlaanderen had ik al geplaatst Citaat:
Citaat:
http://www.zeeland.nl/verkeer_vervoer/wegmarkering/ Nog eentje in Zeeland: ![]() Dus er zijn er zeker veel meer in heel NL zoals je kan lezen bij een enkele provincie Z-W: Daaronder begrijp ik van 80 naar 100 kmh: (link van oktober 2008 !) Citaat:
Ze gaan toch geen enorme sommen in veiligere wegen investeren en dan de snelheid op 80 laten. ![]() Die 80/100-wegen worden semisnelwegen aan 100/120 kmh respectievelijk hé, zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen ? Ik verspil hier mijn tijd als je niets leest. Ik heb 4 landen genoemd die quasi 100 kmh hebben op hun goede 1+1, passen de ander landen niet in jouw plaatje ? Ik heb bewezen en maak het bijna elke dag mee op N-hoofdwegen te rijden in Be waar 70 kmh geldt, daar heb je dus niets over te vertellen ?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 21 december 2011 om 17:28. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
|
![]() Citaat:
Ik heb al geantwoord op die vraag. Hangt af van een aantal factoren - weginrichting - graad van bewoning - geluidsoverlast - historiek van ongevallen - aanwezigheid van zwakke weggebruikers (voetgangers, (brom)fietsers,...) ... Die V85 is mooi, maar houdt enkel rekening met de wensen van de snelste weggebruiker, en dat is niet voldoende.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
|
![]() Citaat:
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.471
|
![]() Citaat:
De V85 is de snelheid die 85 % van de betuurders helemaal NIET overschrijdt ook niet in *beste omstandigheden, dus alle mogelijk snelheden die lager liggen: Is de V85 bvb 100 dan kan dat evenzo 50-60-70-80-90 kmh of juist 100 kmh zijn. (*free flow rechte stukken geen traag verkeer voor hem, vrije baan , ge begrijpt toch Nederlands ?) De snelste weggebruikers of die 15 % rijden dus regelmatig sneller en veel sneller als de V85 in die omstandigheden. De snelheidcontroles op een V85 limiet zouden dan die 15 % kunnen betrappen, en concentreren zich enkel daarop. Studies bewijzen dat snelheidslimieten die (te) ver van de V85 afwijken enkel het aantal verkeersongevallen verhogen, natuurlijk rekening houdend met alle (verzwarende) parameters. De mogelijke ongevalgevolgen zijn er ook nog. Men moet natuurlijk daarom ook rekening houden met alle omstandigheden, daarom wordt een V-Limiet tov de V85 in de bebouwde kom (veel kwetsbare weggebruiker) anders bepaald als op een expressweg of hoofdweg buiten de bbk (eventueel met gescheiden VERPLICHT fietspad) waar nooit geen kwetsbare weggebruikers op de rijbaan komen (behalve bij mogelijk oversteken, maar dan zijn ze zichtbaar en kan iedereen zijn snelheid aanpassen) Bron metingen Citaat:
Citaat:
Als binnen de bebouwde kom de V85 nu 61 tot 65 kmh is zoals we zien, gaat men daar eerder naar 50 kmh algemeen, of eventueel bij de breedste en veiligtse naar 60 (veel in NL) tot uitzonderlijk 70 bij de hoofdoorstroomwegen door de bbk (die hebben dan voetgangervoorzieningen zoals voetgangerverkeerslichten enz...) Dan de 90-wegen daar is 100 tot 110 kmh of de algemene 120 kmh(2+2 veilige middenbermm, geen kwbwgbr) als limiet aangewezen naargelang hun veiligheidstandaards, we zien het aan de V85 die tussen 96 en 109 varieerde. Naargelang de hoogte van de limiet zijn eventeel verbeteringen van de wegrandinfra dringen nodig, vb Nederland, Zweden, Duitsland. Ik ken wel 2+2-middenberm N-wegen die dat nadat ze eindelijk een totaal veilige middenberm hadden gekregen wel een snelheidverlaging kregen van 120 kmh naar 90 kmh... ![]() ![]()
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 21 december 2011 om 21:14. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#320 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.471
|
![]() vervolg:
een Duits vb hoe men rekening houdt met de V85 om de Vmax in de bebouwde kom te bepalen. Volgens Wiki-definitie wordt de V85 zelfs bij natte weg bepaald. Citaat:
Citaat:
![]() btw de gemiddeld gemeten V85 inde zone 30´s was in 2007... 63 kmh in Be... http://bivvweb.ipower.be/Observ/NL/s..._nl_lowres.pdf figuur 2
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 21 december 2011 om 22:22. |
||
![]() |
![]() |