Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 december 2011, 13:27   #12961
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
De betekenis van het woord multicultuur staat niet ter discussie, wel het feit dat moslims nergens te bespeuren zijn indien er een goed doel aan de gang is voor dingen die nu eens niets met de islam te maken hebben.
Het is niet voor niks dat bepaalde wereldleiders de integratie als mislukt beschouwen...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2011, 13:38   #12962
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
De betekenis van het woord multicultuur staat niet ter discussie, wel het feit dat moslims nergens te bespeuren zijn indien er een goed doel aan de gang is voor dingen die nu eens niets met de islam te maken hebben.
ook voor andere culturele dingen zijn ze totaal niet beschikbaar. Toen het MAS werd geopend en er verschillende weekenden GRATIS inkom was zie je wel Japanners (veel zelfs) maar ik heb GEEN ENKELE hoofdddoek kunnen bespeuren. (ondertussen al drie keer geweest: noppes).

Wil je even van het zicht van de schaamhaardoeken verlost zijn? Ga naar musea, culturele evenementen, optredens etc.... helemaal monocultureel, behalve als ze hun eigen subsidies krijgen voor "kleurrijke festivals" en dan nog zijn het meestal witte linkiewinkies die naar bruine mensen komen kijken.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2011, 14:27   #12963
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Het is niet voor niks dat bepaalde wereldleiders de integratie als mislukt beschouwen...
Daar moet je geen wereldleider voor zijn...is er iemand die zegt dat het een suc6 verhaal is dan?

Laatst gewijzigd door illwill : 22 december 2011 om 14:27.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2011, 14:40   #12964
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
...Ga naar musea, culturele evenementen, optredens etc.... helemaal monocultureel, behalve als ze hun eigen subsidies krijgen voor "kleurrijke festivals" en dan nog zijn het meestal witte linkiewinkies die naar bruine mensen komen kijken.
Monocultureel Engelstalig dan.

De tragiek van 't eigen volk. Druk met uitburgeren. Moeten naar een Engelstalige Vlaming kijken en luisteren. En dat zou dan een 'wereldact' zijn. Alleen klootjesvolk kun je daarmee foppen.
Een trotse migrant leent zich daar uiteraard niet voor.

Die zijn nu eenmaal weer meer geinteresseerd in cultuur in de eigen taal. Nederlands dus.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
......, behalve als ze hun eigen subsidies krijgen voor "kleurrijke festivals" en dan nog zijn het meestal witte linkiewinkies die naar bruine mensen komen kijken.

http://www.youtube.com/watch?v=_XIsK9lVH3U

http://www.youtube.com/watch?v=7ZG79Oceu1Q

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 22 december 2011 om 15:09.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2011, 14:58   #12965
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
'k heb het eens gevraagd aan zo'n schilderij van Rubens, maar die antwoordde dus wel in het Spaans.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 22 december 2011 om 14:59.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2011, 15:34   #12966
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Zijde daar weer met uw verheerlijking van Semi Nederlandstalige, maar keelgeschraap accenterige Mocro-crappers? Vuilbekkerij met fluimen noem ik dat.

Eenzijdig Engelstalig????

't daarom dat ook Frans en/of Duitstalige nummers hits kunnen worden in Vlaanderen.

1 Voorbeeldje.
http://www.youtube.com/watch?v=tl9In2_x0hU
Oud 22 december 2011, 15:41   #12967
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De tragiek van 't eigen volk. Druk met uitburgeren. Moeten naar een Engelstalige Vlaming kijken en luisteren. En dat zou dan een 'wereldact' zijn. Alleen klootjesvolk kun je daarmee foppen.

Die zijn nu eenmaal weer meer geinteresseerd in cultuur in de eigen taal. Nederlands dus.

http://www.youtube.com/watch?v=_XIsK9lVH3U

http://www.youtube.com/watch?v=7ZG79Oceu1Q
Als Nederlander hoef je jezelf niet als klootjesvolk af te schilderen hoor,doe eens iets aan je negatieve zelfbeeld!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2011, 16:36   #12968
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Zijde daar weer met uw verheerlijking van Semi Nederlandstalige, maar keelgeschraap accenterige Mocro-crappers? Vuilbekkerij met fluimen noem ik dat.

De gebruikelijke houding tav het Nederlands door het bekende gedeelte van het eigen volk.
We zullen kijken wat jouw minachting voor je eigen taal in november 2012 in jouw Vilvoorde oplevert.

Citaat:
't daarom dat ook Frans en/of Duitstalige nummers hits kunnen worden in Vlaanderen.
Inmiddels zijn er in de loop van de tijd honderdduizenden euro's van de Vlaamse belastingbetaler (auteursrechten, promoties) naar de bv Axelle Red gevloeid.

Daar mag je best trots op zijn.

Jouw minachting voor de eigen taal deel je alvast met Axelle:

"La Belgique est un pays très nouveau, rien n’est mâché, il faut prouver ses qualités tout le temps lorsque tu es belge. Quand tu parles le flamand et que tu n’es pas ouvert vers d’autres cultures, tu sais que tu n’arriveras pas ?* sortir de ta boîte"

"Francophones n'ont jamais vu l'intérêt d'apprendre une langue qu'on ne parle guère en-dehors du pays. Je l'entend. Le français étant présent dans une soixantaine de pays, les Flamands avaient, eux, avantage ?* le parler."

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 22 december 2011 om 16:43.
Oud 22 december 2011, 16:50   #12969
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De gebruikelijke houding tav het Nederlands door het bekende gedeelte van het eigen volk.
In't Nederlands schelden en vuilspuien blijft vuilbekken nietwaar.

Citaat:
We zullen kijken wat jouw minachting voor je eigen taal in november 2012 in jouw Vilvoorde oplevert.
De laatste keer dat men een "schaduwverkiezing" heeft georganiseerd voor de niet opkomstplichtigen in Vilvoorde, was de hoofdmoot van de stemmen voor het VB. Niet verwonderlijk dat je weet dat we veel Spanjaarden en Portugezen hebben die redelijk misnoegd zijn over de "jongeren".

Citaat:
Inmiddels zijn er in de loop van de tijd honderdduizenden euro's van de Vlaamse belastingbetaler (auteursrechten, promoties) naar de bv Axelle Red gevloeid.
Beter daaraan dan aan een of ander Mocro gedomineerd multicul festival.
Oud 22 december 2011, 17:36   #12970
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Degeen die gelooft dat music4life een goed doel dient is knettergek.

Alleen klootjesvolk kan dat geloven. 1-0 voor de moslims dus.

Is dat niet het doorgeven van de Angelsaksische cultuur op kosten van de belastingbetaler, het kloot afdraaien van nietsvermoedende meewerkvlamen ter er en meerdere glorie van een paar dj's en ter verrijking van de goededoelenindustrie?

De auteursrechten op uitgezonden werken worden netjes betaald hoor. Geen artiest of uitgever die afziet van die inkomsten.
Je hebt het weer over klootjesvolk, Eberhard, zeg nu eindelijk eens wie je daarmee bedoelt. Ik heb het nu al zo dikwijls gevraagd en nooit een antwoord gekregen!
En als ik er zelf een interpretatie aan geef, nemen sommigen op dit forum mij dat kwalijk.
Dus leg het eindelijk eens uit
Oud 22 december 2011, 17:41   #12971
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Als Nederlander hoef je jezelf niet als klootjesvolk af te schilderen hoor,doe eens iets aan je negatieve zelfbeeld!
2
Oud 22 december 2011, 18:33   #12972
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:

De tragiek van 't eigen volk. Druk met uitburgeren.
Wat een idiote redenering.Nog nooit iemand tegengekomen die zo gefrustreerd is omdat de Vlaming liever engelstalige muziek verkiest boven Vlaamse. Et alors?

Citaat:
Moeten naar een Engelstalige Vlaming kijken en luisteren. En dat zou dan een 'wereldact' zijn. Alleen klootjesvolk kun je daarmee foppen.

Nog belachellijker. Indien NL hun taal zou zijn zou er niet zoveel taalachterstand vast gesteld worden in de verrijkte scholen.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2011, 18:39   #12973
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Wat een idiote redenering.Nog nooit iemand tegengekomen die zo gefrustreerd is omdat de Vlaming liever engelstalige muziek verkiest boven Vlaamse. Et alors?

Nog belachellijker. Indien NL hun taal zou zijn zou er niet zoveel taalachterstand vast gesteld worden in de verrijkte scholen.
Om de één of andere reden vind dat heerschap onze openheid voor anderstalige ( boeiende) culturen maar niks...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2011, 21:11   #12974
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In't Nederlands schelden en vuilspuien blijft vuilbekken nietwaar.
Het blijft vooral Nederlands. Maar daar wringt het schoentje nietwaar?

Citaat:
De laatste keer dat men een "schaduwverkiezing" heeft georganiseerd voor de niet opkomstplichtigen in Vilvoorde, was de hoofdmoot van de stemmen voor het VB.

Van Jonge koppels met kinderen in Vilvoorde gebruikt het 21 % Nederlands als moedertaal.

Citaat:

Beter daaraan dan aan een of ander Mocro gedomineerd multicul festival.

Dat zeg ik. Etnocentrisme in de meest pure vorm. Voor jou liever een Engelstalige Vlaam, dan een Nederlandstalige migrant.

Jammer voor je dat het aantal raszuivere Vlamen sterk terugloopt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Eberhard, zeg nu eindelijk eens wie je daarmee bedoelt. Ik heb het nu al zo dikwijls gevraagd en nooit een antwoord gekregen!
Je hebt wél antwoord gekregen, maar het niet begrepen.

(Niet dat ik dat verwacht had)

Citaat:
...omdat de Vlaming liever engelstalige muziek verkiest boven Vlaamse. Et alors?
De Vlaamse media verkiezen Engelstalig. Ik stel dat gewoon vast. De beleidsmakers kiezen daarvoor , en dat mag.

Over de inwoners zelf van Vlaanderen kunnen we veel optimistischer zijn. Het meest geviewde plaatje in Belgie in 2011 was een Nederlandstalig plaatje.
Van de meest geviewde 10 in Belgie waren er trouwens 5 Frans , 4 Nederlands en 1 Engelstalig.

Citaat:
Ik stel tevens droog vast dat de helft van de eigenvolkers op de eigen tv ondertiteld wordt.

Over taalachterstand gesproken.
Oud 22 december 2011, 21:22   #12975
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het ironische is wel dat mijn persoonlijke muzieksmaak geen zang behoeft. In geen enkele taal.
En uw Mocro-vuilbekkerij in't nederlands , da's uw smaak. Tof. geef mijn portie maar aan fikkie.
Citaat:
Van Jonge koppels met kinderen in Vilvoorde gebruikt het 21 % Nederlands als moedertaal.
Tja, wat wil je, dat de combinatie van keelgeschraap ,Pied Noir Frans en criminaliteit hand in hand gaan. Het is eerder de fout van onze beleidsmakers die Democratisch ons vanalle gedrochten in de keel duwen. En dan verbaasd zijn dat we een topic hebben "waarom er meer mensen iets krijgen tegen allochtonen." En dan uw stichtelijke voorbeelden. Geniaal.

Citaat:
Gelukkig dat raszuivere vuilspuiende Crappende Mocro's in opmars zijn dan nietwaar. Meer muziek op jouw niveau.

En zou liever zien dat de gehele wereldbevolking wat meer heterogeen werd, maar veel minder in getal. Zo'n 500 000 000 is meer dan genoeg voor moeder aarde.
Oud 22 december 2011, 21:49   #12976
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.
Waarom dan zagen over het Nederlands lied ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2011, 22:00   #12977
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarom hebben we zoveel tolken nodig, dacht al dat het om ze aan het werk te houden was.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 10:44   #12978
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

.
Ah? Heb ik al antwoord gekregen? Wanneer was dat? Mogelijk heb ik het niet gezien. Mogelijk was het een definitie die zo weinig indruk maakte dat ik ze al vergeten ben.

Kom, doe een efforreke, herhaal uw definitie van klootjesvolk nog eens voor die arme, ouwe Marie, die u toch een beetje gaarne zie(t).
Oud 23 december 2011, 10:48   #12979
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat zeg ik. Etnocentrisme in de meest pure vorm. Voor jou liever een Engelstalige Vlaam, dan een Nederlandstalige migrant.

De Vlaamse media verkiezen Engelstalig. Ik stel dat gewoon vast. De beleidsmakers kiezen daarvoor , en dat mag.

Over de inwoners zelf van Vlaanderen kunnen we veel optimistischer zijn. Het meest geviewde plaatje in Belgie in 2011 was een Nederlandstalig plaatje.
Van de meest geviewde 10 in Belgie waren er trouwens 5 Frans , 4 Nederlands en 1 Engelstalig.

Ik stel tevens droog vast dat de helft van de eigenvolkers op de eigen tv ondertiteld wordt.

Over taalachterstand gesproken.
Ik heb me ook al eens afgevraagd waarom er zoveel ondertiteld wordt op onze Vlaamse zenders.
Vroeger was dat niet zo. Eigenlijk is het begonnen met de voortdurende instroom van duizenden migranten. Als ik erover nadenk, vraag ik me af of die twee mogelijk verband houden met elkaar? Een manier van onze lichtelijk rood getinte zender om de migranten vlot de taal bij te brengen?
Wat zijn wij Vlamingen toch sympathieke mensen om iedereen met alles ter wille te zijn!
Oud 23 december 2011, 11:38   #12980
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik heb me ook al eens afgevraagd waarom er zoveel ondertiteld wordt op onze Vlaamse zenders.
Vroeger was dat niet zo. Eigenlijk is het begonnen met de voortdurende instroom van duizenden migranten. Als ik erover nadenk, vraag ik me af of die twee mogelijk verband houden met elkaar? Een manier van onze lichtelijk rood getinte zender om de migranten vlot de taal bij te brengen?
Wat zijn wij Vlamingen toch sympathieke mensen om iedereen met alles ter wille te zijn!
Ik denk eerder omdat uitspraak nogal verschillen, een Nederlander uit Groningen klinkt anders dan iemand uit pakweg Roeselare. Toch is dat allemaal Nederlands taalgebied, wanneer je ondertitelt wordt het beter verkoopbaar aan meerdere zenders.
Niets ingewikkeld aan , dat Eber als Nederlander vindt dat je enkel naar Marco Borsato, André Hazes of Will Tura mag luisteren en niet naar U2 omdat dit Engels is, lijkt me een bekrompen mening.
Omdat de meerderheid van WestEuropeanen het Engels verstaat vindt die muziek ook hier een afzetgebied, wat daar mis mee is kan ik echt niet begrijpen hoor.Of gaan we ook boeken in andere talen verbieden, omdat we anders klootjesvolk zijn?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be