![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op welke leeftijd zou een kleuterjuf met pensioen mogen gaan ?
Wat mij betreft: 65 !! Oeps, onmenselijk streng ?? Neen, want ik zou wel het volgende combineren: Vanaf 55 jaar zou ze met volle pree het recht hebben om maximaal 10 kindjes in haar klas te hebben; vanaf 60 jaar nog maar 8; en vanaf 63 nog maar 5. Vindt ze het vanaf vroegere leeftijd nog te zwaar, dan moet ze maar een duobaan aanvragen; voor exact een halve pree natuurlijk (gelukkig zijn de belastingen dan nog wat lager ...) Wat denken jullie ? (Gelieve ook de draad niet te vermoorden door te beginnen en door te drammen over andere beroepen. Je mag altijd een eigen draadje over jouw geliefkoosd beroep beginnen.) Belastingsregering Di Rupo, zonder Vlaamse meerderheid: niet in mijn naam. Vakbonden naar Grieks model die het zonlicht niet willen erkennen: niet in mijn naam.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Werken met kinderen en jeugd kent zijn beperkingen. Het beroep wordt met de jaren moeilijker en moeilijker omdat de (leeftijds)kloof steeds groter wordt. Voor degenen die er niet instaan is dit niet altijd zo begrijpelijker. Ik vergellijk het soms met de scouts ... iemand die er bij blijft als leider tot zijn 65e zou scheef bekeken worden. Laatst gewijzigd door Karma : 26 december 2011 om 12:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vanalles en nog wat een zwaar beroep maken om toch maar vroeger te kunnen stoppen. Tjah... Ze proberen maar, het wil nog niet zeggen dat het daadwerkelijk zo is.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zou eens willen weten wat de staat en werkgevers zouden zeggen, als al de 65 plussers morgen tegen hun kinderen zouden zeggen, zorg maar dat jijzelf, de staat of je werkgever, voor de opvang van jouw kinderen zorgt.
Wij hadden dat vroeger ook niet. Kan je in veel gevallen niet beter van kinderdumping spreken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niemand wordt armer van langer te werken
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denkt gij misschien dat ik zot ben ? Maar dat betekent niet dat ik het systeem onrechtvaardig vind. Nu, ik had wel gevraagd, heel beleefd, om niet over andere beroepen te beginnen. Dus, on topic, het tweede gedeelte van je post: Citaat:
En wat vind je van de overgangsregeling die ik voorstelde ? (en mogen onthaalmoeders van boven die leeftijd wel werken met kinderen? Ze zouden de kindjes eens ouderwets bejegenen zeg ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Men moet diegene de het nog graag doen niet tegenhouden maar diegene die het met tegenzin doen ook niet dwingen. Maar een kleuterjuf voor drie kindjes ? Privé dan voor drie rijke kindjes ofzo ? Pensioen is al rendabeler of kostenefficiënter dan zich bezig houden met drie kleuters of is dat aan de som die gelijk is aan het pensioen ? Gaan we mensen laten werken voor hun pensioen terwijl we dat niet doen voor werklozen ?
Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 26 december 2011 om 13:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zowat iedereen bedenkt wel redenen waarom zijn/haar beroep zwaarder is dan dat vane een andere en hij/zij aldus vroeger op pensioen zou mogen gaan. Ik zie geen enkel objectief criteria om dit te staven. Ik heb veel respect voor onderwijzend personeel, maar als ze denken dat hun job zwaarder is dan die van de meeste andere mensen dan zie ik daar maar weinig argumenten voor om dat te staven. Wat mijns insziens wél kan is dat men probeert om ouderen voor een stuk andere taken te geven. Bvb wat meer administratieve jobs of waarom niet - transfereren naar een andere overheidsfunctie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dedju, met dat laatste heb ik het moeilijk gehad, het Arabisch schrijft van rechts naar links op je blad .... Maar on topic: heb jij al eens twee kleuters bijgehouden gedurende één uur ? En zeg toch a.u.b. eens een leeftijd op dewelke jij ze met pensioen zouden sturen. Durf !! Belastingsregering Di Rupo, zonder Vlaamse meerderheid: niet in mijn naam. Vakbonden naar Grieks model die het zonlicht niet willen erkennen: niet in mijn naam.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() Wie spreekt hier van op pensioen te sturen? Ik alvast niet. Maar op een bepaalde leeftijd zou men toch de mogelijkheid moeten kunnen hebben om in een andere dienst te kunnen gaan werken. De realiteit is echter dikwijls dat als men heel zijn leven (of een groot deel er van) op een bepaald werk heeft gestaan, men dikwijls een enorme achterstand in kennis en kunde heeft opgedaan (tenzij in eigen branche) om nog te kunnen wedijveren met andere (jongere) kandidaten. Ik vind het zelf ook niet meer zo evident om op een bepaalde leeftijd zich nog volledig om te scholen om ergens anders aan de slag te kunnen. Komt er bij dat indien men iets anders doet, men meestal weer van voor af aan moet beginnen met een groot weddeverlies als gevolg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Immers, als ge een vriendje hebt zijt ge geen juf meer.
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Draden vermoorden mag en doet iedereen.
Draadopener vermoord zijn eigen draden door in ieder bericht te spammen: Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 26 december 2011 om 14:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is zelfs zwaar ermee te vrijen (kunnen die je in de hoek zetten zeg) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 26 december 2011 om 15:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |