Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 december 2011, 23:08   #401
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
De "gemiddelde" franstalige" volwassen mens (u merkt op dat ik niet refereer naar "jongeren")
spreekt geen andere taal dan het frans (parceque il veut que parler le néérlandais quaund il le parle parfait !)
Maar zelfs degene die Nederlands begrijpen/spreken vinden het "normaal" dan hun oudere franstalige "medeburgers" ( uw concept "Belgie") geen Nederlands "spreken"

Dat kan ik als nederlandstailge "Belg" die al jaren (13) werkt in Brussel , observeren, vaststellen en ....ik heb daar geen interview voor nodig.

Dat is en vaststelling van op " le plateau" !

Och , ja ik heb me eens kwaad gemaakt op een "jongere", een franstalige die "Arabisch" zat te leren tijdens de werkuren...en die het als "Belg" , belangrijker vond om Arabisch te leren, dan de taal
te leren die in ZIJN land (Belgie) gesproken wordt door de meerderheid !

godverdomme/ putain (godverblomme/ punaise)

Als het geen frans is dan moet het wel een "neander"taal zijn.....

Uw soort van opmerking moet ik niet aanvaarden, u daarintegen vind dat u met 400 observaties.... alles weet !
De dag dat U Frans kan spreken zoals ik Nederlands spreek hebt u recht op spreken. De dag dat u evenveel geld als ik verdien ook.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2011, 23:12   #402
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Misschien kunnen we het vastgoedbezit van Verhofstadt en Janssens eens naast dat van Dewinter leggen? We weten echt wel wie de grote gangsters van dit land zijn hoor.

Citaat:
Voormalig premier Guy Verhofstadt gaat in het hartje van Gent wonen. Samen met twee andere koppels hebben de liberaal en zijn vrouw Dominique Verkinderen een indrukwekkend historisch pand uit de 15de eeuw gekocht.

Het gebouw, dat zich bevindt in de Lievestraat en dus vlak bij het Gravensteen ligt, zal eerst worden gerestaureerd. Nadien worden er drie appartementen in ondergebracht.

Verhofstadt is momenteel de liberale fractieleider in het Europees parlement, maar heeft er nog geen enkele seconde aan gedacht de Oost-Vlaams provinciehoofdstad te verlaten.

De twee kinderen van het Open Vld-boegbeeld volgen intussen universitaire studies. Verhofstadt kan zo alleen met zijn vrouw van het Gentse stadscentrum genieten.

Het is niet de eerste keer dat Verhofstadt een pand koopt om te verbouwen. Hij deed het al twee keer in Toscane en in het Gentse Mariakerke.
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...rtje-gent.aspx
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2011, 02:42   #403
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Aangezien Belgie een federaal land is met in feite 2 belangrijke gewesten kan men wat dat betreft wel spreken van 2 aparte bevolkingsgroepen.
Men KAN dat doen, maar zo wordt elke eigenheid van een individu wel intellectueel gefnuikt.

Citaat:
En aangezien er in het Zuidelijke deel meer werkloosheid is dan in het Noorden, aanzienlijk meer, is er een transfert van Noord naar Zuid.
Wat een netto verschil is van een optelling van individuele transfers, van alle Belgen naar alle andere Belgen met een lager inkomen. Er is helemaal geen logica in de vergelijking tussen twee gebieden wat de netto ontvangsten en verzendingen van transfers betreft. Het zijn immers individuen die betalen.

Citaat:
Het enige waar u wel gelijk in hebt, is dat iemand of die nu werkt in het Noorden of het Zuiden, dat die evenveel belastingen betaalt.
Opnieuw, ik bewonder uw eerlijkheid. De meeste nationalisten weigeren het gelijk van een ander toe te geven als die ander niet achter dezelfde idealen staat. Maar goed, je hebt nu toegegeven dat er geen individuen financieel gediscrimineerd worden.

Het fundamentele verschil tussen ons beiden is dat ik uitga van het 'individu' en jij van een 'subjectieve groep mensen die lang niet allemaal een directe link met elkaar hebben'. Op die manier kunnen wij het niet eens geraken over wat rechtvaardig is, maar ik raad je aan om jezelf in te leven in een Waal die verder identiek is aan jou, inclusief job en belastingen, om de zaken misschien enigszins genuanceerder te kunnen bekijken.

Citaat:
Er is een transfert elk jaar van 11 miljard. Waarvan slechts de helft wordt besteed aan uitkeringen.
Dat is een logisch gevolg van het gemiddeld lagere bruto inkomen van Walen t.o.v. Vlamingen, voor het betalen van niet enkel uitkeringen, maar ook justitie, pensioenen, ... Het is niet zo dat zoiets op corruptie wijst of iets dergelijks. Ik begrijp dus niet de relevantie van dit (al dan niet juiste) cijfer met de vermelding dat slechts de helft wordt besteed aan uitkeringen.

De transfer tussen de rijkste helft van de Belgen en de minst rijke helft van de Belgen is trouwens vele malen groter, en die geografische transfer is eigenlijk niet meer dan een onderdeel van deze grotere transfer tussen gemiddeld rijkere en gemiddeld minder rijke Belgische burgers.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2011, 08:40   #404
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
...
Het fundamentele verschil tussen ons beiden is dat ik uitga van het 'individu' en jij van een 'subjectieve groep mensen die lang niet allemaal een directe link met elkaar hebben'. Op die manier kunnen wij het niet eens geraken over wat rechtvaardig is, maar ik raad je aan om jezelf in te leven in een Waal die verder identiek is aan jou, inclusief job en belastingen, om de zaken misschien enigszins genuanceerder te kunnen bekijken.
...
Beste vriend,
waar jij van uit gaat, of waar ik van uit ga, kan me allemaal geen kloot schelen. Het is mijn politieke overtuiging dat wij niet fatsoenlijk politiek kunnen samenleven in dit tweeland. En dus volgens mij moet het gesplitst worden. Liefst in volle vrede, om naast mekaar te blijven zoals we met Nederland, Duitsland, Luxemburg en Frankrijk naast mekaar blijven, zoals we met de rest van de EU en met de wereld naast mekaar blijven.

Verder heb ik geen raad van jou nodig om mijn politieke opinie te toetsen. Ik moet mezelf niet bij voorkeur inleven in een Waal; een Waal staat bij mij op dezelfde voet als de voormelde nationaliteiten.

Jouw gezever doet me trouwens veel te veel denken aan het gepreek van pastoors.

Belastingsregering Di Rupo, zonder Vlaamse meerderheid: niet in mijn naam.
Vakbonden naar Grieks model die het zonlicht niet willen erkennen: niet in mijn naam.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2011, 09:04   #405
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
De dag dat U Frans kan spreken zoals ik Nederlands spreek hebt u recht op spreken. De dag dat u evenveel geld als ik verdien ook.
Recht van spreken, trolletje.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2011, 09:09   #406
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
De dag dag jullie allemaal evengoed Nederlands spreken als wij Frans en jullie allemaal in verhouding evenveel voor de staat opbrengen als wij, hebben jullie allemaal inderdaad recht van spreken!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2011, 09:31   #407
born2bewild
Banneling

Standaard

of de francofonen (incl di rupo) nu wel of niet deftig Nederlands praten kan mij geen lor schelen

too little too late

Laatst gewijzigd door born2bewild : 27 december 2011 om 09:32.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2011, 09:44   #408
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
of de francofonen (incl di rupo) nu wel of niet deftig Nederlands praten kan mij geen lor schelen

too little too late
Inderdaad, mensen die in het charmeoffensief van o.a. Di Rupo trappen zijn naief. De Vlaamse media doen er in ieder geval alles aan om hem in hun programmas op te voeren als een aimabel man. Ze verslijten de Vlaming voor grote dommekloten en ze zouden wel eens gelijk kunnen hebben ook als je sommigen op dit forum bezig hoort.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 27 december 2011, 09:59   #409
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Wat dacht je van Somers, Quickie, Anciaux...????

Opportunist tot in de kist Turtelboom zou naar Antwerpen verhuizen als toptroef voor de gemeenteraadsverkiezingen. De nieuwe politieke cultuur binnen de O Vld.
Het nieuws werd nog niet bevestigd, maar volgens betrouwbare bronnen zou de overstap vaststaan.

Turtelboom verhuist naar Antwerpen

Oh Turtelboom Oh Turtelboom
Wat zijn uw haren wonderschoon
Ik heb u laatst bij cd&v zien staan
toen had men daar geen postjes klaar
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2011, 10:07   #410
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Opportunist tot in de kist Turtelboom zou naar Antwerpen verhuizen als toptroef voor de gemeenteraadsverkiezingen. De nieuwe politieke cultuur binnen de O Vld.
Het nieuws werd nog niet bevestigd, maar volgens betrouwbare bronnen zou de overstap vaststaan.

Ach, Caroke heeft het haar al voorgedaan door van Sint-Truiden naar mechelen te verhuizen. Nihil novi sub sole!

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Oud 27 december 2011, 10:13   #411
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht

Ik hoop dat ze in kartel gaan met CD&V en SP.A en niet met N-VA. N-VA moet durven alleen naar de kiezer trekken in Antwerpen. Ik zou teleurgesteld zijn moest De Wever dit niet doen. Achteraf kan er eventueel gepraat worden over een postje in het schepencollege want het is natuurlijk zo dat de programmas op gemeentelijk vlak vrij gelijklopend zijn. Maar op voorhand in kartel gaan zou ik een slecht idee vinden. Het ideale is natuurlijk dat de 3 kazakkendraaipartijen de handen in elkaar slaan en front vormen tegen De Wever. Dat zou nog wat meer ogen doen opengaan.
Oud 27 december 2011, 10:14   #412
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
politiek - journalistiek - politiek - journalistiek - politiek
bweurk

Er zit wel lijn in zijn politieke keuze maar zijn geloofwaardigheid en die van de journalistiek : nihil. Onbegrijpelijk dat de journalistiek die man niet aan de schandpaal nagelt. Mij maakt het fysiek misselijk en het doet me denken aan die topbankiers die voortdurend heen en weer switchen tussen grootbanken - 'onafhankelijke' centrale baken - overheden.
Er moet dringend nagedacht worden over de scheiding der machten in onze hedendaagse maatschappij. Die machten zijn namelijk al lang niet meer enkel kerk, recht en politiek.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 27 december 2011 om 10:15.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2011, 10:35   #413
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
politiek - journalistiek - politiek - journalistiek - politiek
bweurk

Er zit wel lijn in zijn politieke keuze maar zijn geloofwaardigheid en die van de journalistiek : nihil. Onbegrijpelijk dat de journalistiek die man niet aan de schandpaal nagelt. Mij maakt het fysiek misselijk en het doet me denken aan die topbankiers die voortdurend heen en weer switchen tussen grootbanken - 'onafhankelijke' centrale baken - overheden.
Er moet dringend nagedacht worden over de scheiding der machten in onze hedendaagse maatschappij. Die machten zijn namelijk al lang niet meer enkel kerk, recht en politiek.
In een niet zo ver verleden waren de kranten officieel gelieerd aan een politieke strekking. Nu is dat in de praktijk nog steeds zo, alleen wordt dat officieel zo niet meer naar buiten gebracht. Er is dus altijd een rechtstreekse en innige band geweest tussen de politiek en de journalistiek. De gespeelde verontwaardiging van sommigen omtrent het jobhoppen van PVDD is dan ook vrij lachwekkend.

Het is een opportunist, dat is waar, maar daar hoeven de andere politici dan niet echt verontwaardigd over te doen, Moenaert incluis.
Oud 27 december 2011, 10:42   #414
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Die verbleken naast kleppers als Dewinter
leg eens uit?
Die is toch ook nooit aan de macht geweest?
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2011, 10:46   #415
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
leg eens uit?
Die is toch ook nooit aan de macht geweest?
Laten we ons gelukkig prijzen
Oud 27 december 2011, 10:48   #416
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
De dag dag jullie allemaal evengoed Nederlands spreken als wij Frans en jullie allemaal in verhouding evenveel voor de staat opbrengen als wij, hebben jullie allemaal inderdaad recht van spreken!
Je kan toch moeilijk verwachten van iemand die anderstalig is opgevoed dat die geen taalfouten meer maakt?
Oud 27 december 2011, 10:54   #417
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Laten we ons gelukkig prijzen
henri vindt'em een klepper
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2011, 10:54   #418
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Je kan toch moeilijk verwachten van iemand die anderstalig is opgevoed dat die geen taalfouten meer maakt?
Sugar, het gaat hem mij niet om de taalfouten (die zijn op zichzelf van een anderstalige komende zelfs sympathiek), maar om de wil om zich in de taal van een ander uit te drukken zodra men zich onder die anderstaligen begeeft. Jij vindt het toch ook evident om je hier in het Nederlands en niet in het Arabisch of Turks uit te drukken, niet?
Trouwens mijn post was een reactie op de deze post van den Duc:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=402

Citaat:
Oud 27 december 2011, 11:00   #419
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik denk persoonlijk niet dat Bokkenrijder dat bedoelde, maar een soort neandertaal van het Frans zal wel een beetje met de haren getrokken zijn. Wij worden dan ook verplicht als tweede taal Frans te leren, niet dat we het daarom vloeiend spreken, maar het is alvast een start.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2011, 11:23   #420
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Men KAN dat doen, maar zo wordt elke eigenheid van een individu wel intellectueel gefnuikt.
Wat voor een antwoord is me dat ?
Met de rest ben ik het ook niet eens maar dat is tenminste verstaanbaar.
Er zijn in Belgie nu eenmaal gewesten en dus zijn er 2 aparte bevolkingsgroepen.
En de 2 gewesten worden op een verschillende manier gemanaged. Ik zou zeggen dat het zuidelijke deel gemismanaged wordt en als gevolg daarvan dat het Noorden moet bijspringen. Dat zijn de transferts.
Die moeten transparant worden, ik ben niet tegen solidariteit maar ik wil weten waar dat geld aan besteed wordt.
Europese subsidies worden gebruikt om een sportcentrum te bouwen en het station van Bergen wordt ook helemaal uitgebouwd als een nieuw soort Versailles. Inzetten op een serieus herstel van de Waalse regio gebeurt slechts mondjesmaat en ruim onvoldoende.
U denkt wellicht dat ik iets tegen de Walen heb, dat is niet het geval. Ik heb wel iets tegen het wanbeleid van hun verkozenen. En die hebben ze wel zelf verkozen, dus wat dat betreft heb ik er wel iets op tegen. Want ze kiezen, dat is nu eenmaal eigen aan ons ziekelijke en perfide systeem, voor mensen die een socialistisch systeem in stand houden gebaseerd op clientalisme, dat gefinancierd wordt met geld van een ander gewest. Het individu heeft daar geen zak mee te maken.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be