Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 december 2011, 18:31   #241
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

[quote=lombas;5886261]Zullen we ook eens opzoeken wat Bush heeft verdiend doordat hij president is geweest?[/quote
Be my guest.

Citaat:
Je hoeft geen hoog loon te krijgen om gigantische hoeveelheden lucratief sociaal kapitaal te krijgen.

Waarom denk je dat een flink aandeel "goeroe"-bedrijfsleiders voor de symbolische dollar "werken"?

Trouwens: plaats jij het verkrijgen van titels door je kapitaal moreel hoger dan het verkrijgen van kapitaal door je titels?
Ok zeg het maar hoeveel verdiende bush tijdens zijn presidentschap dan wel?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2011, 18:33   #242
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht

Dat weet ik niet, zou kunnen, de meeste staatsleiders hebben wel meerdere huizen.
Dus eigenlijk geef je toe dat je er niks van weet maar toch ovetuigd dat adnere verkeerd zijn. raar

Zolang je niet aantoont dat dit effectief zijn ambtswoning is en het tientallen huizen heeft ... Veel meer dan gelijk welke democratisch verkozen leider ooit overhield aan zijn tijd aan de macht.

Citaat:
Waar heb je dat gelezen? Deze geruchten worden al toentallen jaren verspreid door de anti-castristische organisaties in Miami.
dat doe ik niet, maar als je beschuldigingen uit moet je goede en betrouwbare bronnen hebben.
Net zoals jouw onbestaande bronnen uit "goede en betrouwbare" zouden moeten komen?

Zolang je niet aantoont dat dit onzin is ...

Citaat:
slechter, heb ik dat gezegd?

Je kunt beide natuurlijk niet vergelijken, VS is de machtigste natie ter wereld, terwijl Cuba een derde wereldland is en was dat lang door hen gekoloniseerd werd en nu economisch versmacht door een embargo dat al 50 jaar in stand wordt gehouden.
idd dus raar dat castro zoveel overhoud en obama amper iets.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 26 december 2011, 18:40   #243
k9

Standaard

Citaat:
De broer was samen met Fidel een van de belangrijkste revolutionairen van het eerste uur, de enige trouwens die nog in goede gezondheid is. Hij heeft z'n macht niet aan Fidel te danken. Welke andere leden van de Castro-familie zitten in de regering of hebben hoge functies? Ik heb enkel weet van de dochter van Raul Castro die opkomt voor holebi's.
Ah jij denkt dus dat het toevallig is dat familie van castro de macht kreeg.

Zegt genoeg denk ik.

De kinderen van de broer bijvoorbeeld :

"Castro married Vilma Esp�*n, a former Massachusetts Institute of Technology chemical engineering student and the daughter of a wealthy rum distiller, on 26 January 1959.[26] Vilma became president of the Cuban Federation of Women.[27] They have three daughters (Déborah, Mariela and Nilsa) and one son (Alejandro) Castro Esp�*n.[28] Their daughter Mariela currently heads the Cuban National Center for Sex Education, while Déborah is married to Colonel Luis Alberto Rodr�*guez, head of the Armed Forces' economic division.[29] Vilma Esp�*n died on 18 June 2007; a daughter and some relatives of Raúl are believed to reside in Italy."

of

http://www.latinamericanstudies.org/...tro-family.htm

Geen zin om meer te zoeken je doet het toch af als propaganda.

Oud 26 december 2011, 18:44   #244
k9

Standaard

Citaat:
Putin verdient officieel een paar duizend euro's per maand, z'n kapitaal wordt op 30 miljard geschat volgens The Guardian (een gerespecteerde krant die daar goede bronnen voor kan aanvoeren, niet te vergelijken dus met de roddels over Castro verspreid door miscontenten)
Putin is dan ook niet veel verschillende van castro, eerder dictator.

Oud 26 december 2011, 19:22   #245
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Omdat andere landen Duitsland binnenvielen. (Rusland, USA. GB en Frankrijk die hen de oorlog verklaarden).
Doen we even aan revisionisme?

15 maart 1939: Duitsland valt Tsjechoslovakije binnen
1 september 1939: Duitsland valt Polen binnen
9 april 1940: Duitsland valt het neutrale Noorwegen en Denemarken binnen
10 mei 1940: Duitsland valt het neutrale Nederland, België en Luxemburg binnen
22 juni 1941: Duitsland valt de Soviet-Unie binnen
Oud 26 december 2011, 19:25   #246
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Doen we even aan revisionisme?
nee, aan provocatie

Laatst gewijzigd door eno2 : 26 december 2011 om 19:28.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2011, 20:36   #247
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Hij was inderdaad een film fan. Hij liet zelfs een Zuid-Koreanse regiseur (en zijn vrouw, een actrice) ontvoeren om voor hem films te maken.
Die Another Day (2002) speelde zich deels in Noord-Korea af: http://www.imdb.com/title/tt0246460/

Ik heb van die film genoten en Kim waarschijnlijk ook.

Oud 26 december 2011, 21:45   #248
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Ook de eksters rouwen om de dood van Kim:
http://frontpage.fok.nl/nieuws/48022...m-jong-il.html
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2011, 23:04   #249
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Ja, je moet in Groot Brittannië zijn om te leren over Rusland...
Een groot deel van het kapitaal van de Russische elite staat geparkeerd op Westerse banken of westerse aandelen in allerlei weinig doorzichtige vormen.

Daaraan wil ik natuurlijk wel toevoegen dat de britten graag met het vingertje wijzen maar niet graag in de spiegel kijken...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2011, 23:15   #250
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

k9

Citaat:
Dus eigenlijk geef je toe dat je er niks van weet maar toch ovetuigd dat adnere verkeerd zijn. raar
Ik kan enkel zeggen dat het internet vol staat met de gekste verzinsels en leugens.

Citaat:
Zolang je niet aantoont dat dit effectief zijn ambtswoning is en het tientallen huizen heeft ... Veel meer dan gelijk welke democratisch verkozen leider ooit overhield aan zijn tijd aan de macht.
Jij moet eerst met een geloofwaardige bron afkomen die dat aantoont dat dit zijn privé-eigendom is, dan zal ik de zaak onderzoeken en zien of dit meer dan de zoveelste roddel is "made in Miami". ("Castro eet graag feutussen als ontbijt": altijd goed om de christian majority mee te krijgen in je anti Castro kruistocht...)

Citaat:
Net zoals jouw onbestaande bronnen uit "goede en betrouwbare" zouden moeten komen?
Als ik iets beweer dat niet tot de algemene kennis behoort dan zul je daar bijna altijd een bronverwijzing bij zien...

wikipedia is bvb. een goede bron omdat al te eenzijdige artikels, feiten die niet kunnen gestaafd worden of leugens meestal vlug verwijderd of gewijzigd worden.

Ik zou graag een bronvermelding zien om uw bewering te ondersteunen dat Castro miljardair is en veel huizen persoonlijk bezit...

Citaat:
idd dus raar dat castro zoveel overhoud en obama amper iets.
Obama zal niet arm sterven, zoals trouwens geen enkele Amerikaanse president.

Wat Castro betreft weet ik het niet, ik weet wel dat de familie van vroegere Sovjet-leiders (dus van voor de val van de muur, ik heb het dus niet over de dieven die Rusland sinds de jaren 90 besturen) of DDR-leiders etc. niet rijk zijn.
Ook Stalin's familie is nooit rijk geweest.
Oud 26 december 2011, 23:21   #251
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Ah jij denkt dus dat het toevallig is dat familie van castro de macht kreeg.

Zegt genoeg denk ik.

De kinderen van de broer bijvoorbeeld :

"Castro married Vilma Esp�*n, a former Massachusetts Institute of Technology chemical engineering student and the daughter of a wealthy rum distiller, on 26 January 1959.[26] Vilma became president of the Cuban Federation of Women.[27] They have three daughters (Déborah, Mariela and Nilsa) and one son (Alejandro) Castro Esp�*n.[28] Their daughter Mariela currently heads the Cuban National Center for Sex Education, while Déborah is married to Colonel Luis Alberto Rodr�*guez, head of the Armed Forces' economic division.[29] Vilma Esp�*n died on 18 June 2007; a daughter and some relatives of Raúl are believed to reside in Italy."

of

http://www.latinamericanstudies.org/...tro-family.htm

Geen zin om meer te zoeken je doet het toch af als propaganda.
Geen enkele echt hoge functie dus behalve natuurlijk de 2 Castro's die zowat de vaders van de revolutie zijn. Dat de dochter zich met minderheden en vrouwenzaken bezig hield had ik al gezegd.

Ze kunnen niet tippen aan de Degucht's , Decroo's, Tobback's, Dehaene's, Bush', Assad's en Michel's van deze wereld. Als je het zo bekijkt lijkt BelgiË een stuk meer op Noord-Korea dan Cuba...

Laatst gewijzigd door tomm : 26 december 2011 om 23:23.
Oud 27 december 2011, 09:06   #252
k9

Standaard

Citaat:
Geen enkele echt hoge functie dus behalve natuurlijk de 2 Castro's die zowat de vaders van de revolutie zijn. Dat de dochter zich met minderheden en vrouwenzaken bezig hield had ik al gezegd.

Ze kunnen niet tippen aan de Degucht's , Decroo's, Tobback's, Dehaene's, Bush', Assad's en Michel's van deze wereld. Als je het zo bekijkt lijkt BelgiË een stuk meer op Noord-Korea dan Cuba...
Jij vind het echt erger dat de mensen hier vrij om te kiezen stemmen op politici dan de broer van een dictator die aan de macht komt zonder ooit verkozen te zijn geweest?

Mai wist niet dat er zo'n mensen nog bestonden .

Oh en assad is toch echt zoals raul, onverkozen familie van. grappig dat je dit in dat rijtje zet.

Oud 27 december 2011, 10:03   #253
k9

Standaard

Citaat:

Ik kan enkel zeggen dat het internet vol staat met de gekste verzinsels en leugens.

Jij moet eerst met een geloofwaardige bron afkomen die dat aantoont dat dit zijn privé-eigendom is, dan zal ik de zaak onderzoeken en zien of dit meer dan de zoveelste roddel is "made in Miami". ("Castro eet graag feutussen als ontbijt": altijd goed om de christian majority mee te krijgen in je anti Castro kruistocht...)

En waarom is deze bron onbetrouwbaar?

Citaat:
Als ik iets beweer dat niet tot de algemene kennis behoort dan zul je daar bijna altijd een bronverwijzing bij zien...

wikipedia is bvb. een goede bron omdat al te eenzijdige artikels, feiten die niet kunnen gestaafd worden of leugens meestal vlug verwijderd of gewijzigd worden.

Ik zou graag een bronvermelding zien om uw bewering te ondersteunen dat Castro miljardair is en veel huizen persoonlijk bezit...
Ik zei nergens miljardair en is forbes een goed genoege bron? geen wikipedia maar toch ...

http://www.usatoday.com/money/2006-05-04-castro_x.htm

"Castro, who says his net worth is nil, is likely the beneficiary of up to $900 million, based on his control of state-owned companies, the U.S. financial magazine said in its annual tally of "Kings, Queens & Dictators" fortunes Thursday.

"

Citaat:

Obama zal niet arm sterven, zoals trouwens geen enkele Amerikaanse president.
Omdat de meeste al niet slecht afwaren voordat ze president werden.

Obama bijvoorbeeld is bijna uitsluitend te danken aan de boeken die hij schreef een fortuin geschat op enkele miljoenen.

Citaat:
Wat Castro betreft weet ik het niet, ik weet wel dat de familie van vroegere Sovjet-leiders (dus van voor de val van de muur,
ik heb het dus niet over de dieven die Rusland sinds de jaren 90 besturen) of DDR-leiders etc. niet rijk zijn.
Ook Stalin's familie is nooit rijk geweest.
Nu begin je over iets anders, precies alsof de elite in communist rusland even arm leefde als de plebs. Precies alsof die elite in de jaren 90 het land niet compleet plenderde. Voor jou zijn dat "andere en criminelen" maar dit waren gewoon dezelfde mensen alleen op andere tijdstippen aan de macht.

Ik vraag me trouwens af wat je wil zeggen met al dit, dat de dictaturen die als excuus communisme gebruiken "beter" zijn als het gaat over onterrechte persoonlijke verrijking tov verkozen politici in een democratie?

Oud 27 december 2011, 10:04   #254
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Ik zei nergens miljardair en is forbes een goed genoege bron? geen wikipedia maar toch ...

"Castro, who says his net worth is nil, is likely the beneficiary of up to $900 million, based on his control of state-owned companies, the U.S. financial magazine said in its annual tally of "Kings, Queens & Dictators" fortunes Thursday.
Hoe verloopt deze berekening? Want in dat opzicht is Magnette natuurlijk multimiljonair vanwege zijn belang in de NMBS...?
Oud 27 december 2011, 10:18   #255
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

k9

Citaat:
En waarom is deze bron onbetrouwbaar?
je hebt zelfs geen bron gegeven, wat is uw bron?

Citaat:

tja... dus omdat hij de leider is van Cuba gaat men er zomaar eventjes vanuit dat hij de staatsbedrijven plundert voor eigen rekening, zonder enig bewijs. Nonsens dus.

Citaat:
Nu begin je over iets anders, precies alsof de elite in communist rusland even arm leefde als de plebs.
Het verschil was veel kleiner dan in het Westen. Dat is trouwens ook in Cuba zo.

Citaat:
Precies alsof die elite in de jaren 90 het land niet compleet plenderde. Voor jou zijn dat "andere en criminelen" maar dit waren gewoon dezelfde mensen alleen op andere tijdstippen aan de macht.
Soms waren dat dezelfde mensen, meestal niet. Vanaf 1991 werd in Rusland en andere rpublieken het kapitalisme ingevoerd, vanaf dan begon de corruptie heel snel te stijgen.

Citaat:
Ik vraag me trouwens af wat je wil zeggen met al dit, dat de dictaturen die als excuus communisme gebruiken "beter" zijn als het gaat over onterrechte persoonlijke verrijking tov verkozen politici in een democratie?[/
meestal wel, hoewel er natuurlijk altijd en overal corruptie is, ook in België.
Maar de meeste kapitalistische derde wereld landen zijn ultra-corrupt.
Oud 27 december 2011, 12:38   #256
Zwitser

Standaard

Citaat:
tja... dus omdat hij de leider is van Cuba gaat men er zomaar eventjes vanuit dat hij de staatsbedrijven plundert voor eigen rekening, zonder enig bewijs. Nonsens dus.
Dat iemand die een bedrijf bezit dat automatisch voor eigen rekening plundert is inderdaad nonsens.
Echter Forbes heeft een punt. "Bezit" betekent in essentie controle. Als je een bedrijf bezit, dan controleer je het. Omgekeerd kan je dus stellen dat als je een bedrijf controleert je het bezit. De Castro's hebben op zoveel gebieden het laatste woord in Cuba dat je inderdaad kan stellen dat ze de-facto het land bezitten.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2011, 12:42   #257
Zwitser

Standaard

Citaat:
De broer was samen met Fidel een van de belangrijkste revolutionairen van het eerste uur, de enige trouwens die nog in goede gezondheid is.
Is dat een reden om geen verkiezingen voor de opvolger van Castro te organiseren?
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2011, 12:55   #258
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Ze kunnen niet tippen aan de Degucht's , Decroo's, Tobback's, Dehaene's, Bush', Assad's en Michel's van deze wereld. Als je het zo bekijkt lijkt BelgiË een stuk meer op Noord-Korea dan Cuba... :?
Nee België lijkt veel meer op Cuba. Jobs raken niet ingevuld omdat de mensen liever werkloos blijven, zo steun krijgen en hier en daar wat schooien/zwart werken dan effectief aan de slag te gaan. Aangezien het verschil tussen werken en niet werken te klein is, net zoals in België.

In NK worden de arbeiders verplicht om te werken/in het leger te gaan. Zelfs de woonplaats wordt er bepaald (mooie/slimme mensen in Pyongyang).

Corruptie is er evenzeer in Cuba. Dit is makkelijk herkenbaar aan de types nummerplaten. De dure wagens waren zo enkel voorbehouden aan toeristen/overheidspersoneel. Ook uit de gesprekken die we hadden met de bevolking soms werd duidelijk gemaakt dat er heel wat corruptie is in Cuba.
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2011, 15:59   #259
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Hoe verloopt deze berekening? Want in dat opzicht is Magnette natuurlijk multimiljonair vanwege zijn belang in de NMBS...?
ZOek het op zou ik zeggen. Als ik het goed heb gaat het uit van bepaalde winsten afromen.

Dus nee Magnette verdient niks aan de NMBS .

Oud 27 december 2011, 16:38   #260
k9

Standaard

Citaat:
k9

je hebt zelfs geen bron gegeven, wat is uw bron?
Stond hierboven bijvoorbeeld mar bijvoorbeeld deze :

http://the26thparallel.blogspot.com/...vs-castro.html

Citaat:

Dus wat is dan bewijs voor jou? bankoverschriften? Castro die een grote zak geld krijgt?

Is forbes dan volgens jou een onbetrouwbare bron?

Citaat:
Het verschil was veel kleiner dan in het Westen. Dat is trouwens ook in Cuba zo.
Heb je daar enige bron voor? De elite leefde hetzelfde dan de politieke elite hier, de burger veel armer, lijkt mij een groter verschil.

Citaat:
meestal wel, hoewel er natuurlijk altijd en overal corruptie is, ook in België.
Maar de meeste kapitalistische derde wereld landen zijn ultra-corrupt.
De vergelijking was belgie, niet pakweg congo

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be