Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 december 2011, 13:18   #13101
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ja, uiteraard is het de bedoeling om geen zinnige conclusies te trekken, wanneer men er voor pleit om enkel de afkomst te registreren.
Keer op keer blijkt wie er tegen een echt wetenschappelijk onderzoek is.
Degenen die al uitgemaakt hebben wat de oorzaak is, willen geen onderzoek met registratie van alle factoren.
Wat staat u hier te blazen? Hoe kan men iets zinnings zeggen over de relatie tss allochtone groepen en criminaliteit als we niet eens de afkomst van de daders kunnen raadplegen in een databank?

Waarom denkt u dat er in Nederland zoveel meer studies kunnen gedaan worden dan in Belgie? Als u zelf steeds blijft herhalen dat "echt wetenschappelijk onderzoek" enkel mogelijk is als alle factoren worden inbegrepen, waarom doet u dan zo moeilijk over die afkomst?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2011, 13:20   #13102
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Artisjok, serieus ik ga daar hoofdpijn van krijgen van dit eindeloze gejeremias. Ik denk dat de andere factoren die onderzocht moeten/kunnen worden al voorhanden zijn. De registratie mbt afkomst is nog niet voorhanden omdat het nog niet gedaan wordt.
Niemand die je vraagt om eindeloos te jeremiassen.
Je kan ook eenduidig vertellen of die andere factoren al dan niet moeten/mogen geregistreerd en onderzocht worden

Citaat:
U schijnt precies toch een ietsiepietsie een probleem te hebben met die registratie van afkomst?
Wat heb jij gelezen, dat je dit denkt?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2011, 13:22   #13103
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, artisjok, dat mag ook hoor. Maar eerst wel die registratie mbt tot afkomst doen want anders kunnen er geen zinnige conclusies worden getrokken worden.
Citaat:
Niemand die je vraagt om eindeloos te jeremiassen.
Je kan ook eenduidig vertellen of die andere factoren al dan niet moeten/mogen geregistreerd en onderzocht worden

Heeft u leesproblemen?
Oud 27 december 2011, 13:58   #13104
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
de dhimmies zullen de uitzending net gemist hebben
Of negeren omdat het hun gewauwel in vraag stelt over hoe je zo een onderzoek moet opzetten.
Wie het wel heeft gezien, die moeders en kinderen verkleden zich als moslim om aan moskees te bedelen, toen een moeder de camera zag trok ze haar gewaad omhoog en liet haar knalrode slip zien..daar zal menige gelovige in de buurt toch een wenkbrauw bij hebben opgetrokken!
In ieder geval geef ik na het zien geen euro meer aan bedelende moeders of kinderen van Oost Europese afkomst en meldt het onmiddellijk bij politie zodat dit kindermisbruik tenminste hier stopt.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2011, 14:01   #13105
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat staat u hier te blazen? Hoe kan men iets zinnings zeggen over de relatie tss allochtone groepen en criminaliteit als we niet eens de afkomst van de daders kunnen raadplegen in een databank?

Waarom denkt u dat er in Nederland zoveel meer studies kunnen gedaan worden dan in Belgie? Als u zelf steeds blijft herhalen dat "echt wetenschappelijk onderzoek" enkel mogelijk is als alle factoren worden inbegrepen, waarom doet u dan zo moeilijk over die afkomst?
Natuurlijk is het niet zo dat een onderzoek echt wetenschappelijk wordt omdat politiek correcten het excuus verplicht willen opnemen in het onderzoek!
Trouwens, het gaat om simpele registratie van gegevens zoals daderschap en origine, die resultaten kun je dus niet manipuleren, en zouden een correct beeld geven van realiteit.Laat dat nu even een probleem zijn!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2011, 14:10   #13106
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Heeft u leesproblemen?
Neen, ik heb geen leesproblemen.
Citaat:
Ja, artisjok, dat mag ook hoor. Maar eerst wel die registratie mbt tot afkomst doen want anders kunnen er geen zinnige conclusies worden getrokken worden.
Ik vroeg je nog waarom eerst de registratie van afkomst, en niet meteen ook de andere factoren.

Citaat:
Waarom eerst de registratie van afkomst, en niet meteen ook de andere factoren.
Net door eerst de afkomst te registreren, zonder de andere factoren; kan je geen zinnige conclusies trekken.

Vertel me nu eens eenduidig.
Wat mag er onderzocht worden?
De afkomst? Of "alle" factoren?
Ik vroeg je ook expliciet
Vertel me nu eens eenduidig.
Wat mag er onderzocht worden?
De afkomst? Of "alle" factoren?
Maar op die vraag geef je geen eenduidig antwoord.
Oud 27 december 2011, 14:14   #13107
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Omdat U het bent Artisjok, is na geslacht, afkomst en schoenmaat ook de aangehangen religie een bruikbaar "criterium" om een bepaalde criminele achtergrond vast te leggen.

De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de nooduitgang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2011, 14:22   #13108
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:

Wat heb jij gelezen, dat je dit denkt?
Dus u heeft daar niet een probleem mee? Fijn, dan zijn we er toch uit?
Oud 27 december 2011, 14:24   #13109
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, ik heb geen leesproblemen.

Ik vroeg je nog waarom eerst de registratie van afkomst, en niet meteen ook de andere factoren.

We zullen al die registraties op exact hetzelfde moment doen, met een afgevaardigde van het CGKR als waarnemer die een chronometer bij zich heeft om na te gaan of de ene registratie geen milliseconde sneller zal gebeuren dan de andere.

Is het goed so sjok?
Oud 27 december 2011, 14:36   #13110
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Natuurlijk is het niet zo dat een onderzoek echt wetenschappelijk wordt omdat politiek correcten het excuus verplicht willen opnemen in het onderzoek!
Trouwens, het gaat om simpele registratie van gegevens zoals daderschap en origine, die resultaten kun je dus niet manipuleren, en zouden een correct beeld geven van realiteit.Laat dat nu even een probleem zijn!
Volgens artisjok heeft ze nochtans geen enkel probleem dat dit zou geregistreerd worden.

Als alle andere factoren ook mee worden geregistreerd (ik schrijf dit al vooraleer ze het opnieuw gaat opwerpen).
Oud 27 december 2011, 14:49   #13111
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We zullen al die registraties op exact hetzelfde moment doen, met een afgevaardigde van het CGKR als waarnemer die een chronometer bij zich heeft om na te gaan of de ene registratie geen milliseconde sneller zal gebeuren dan de andere.

Is het goed so sjok?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2011, 14:57   #13112
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Is het goed so sjok?
Exact hetzelfde moment hoeft niet.
Indien de afkomst samen met de andere factoren geregistreerd en onderzocht wordt ben ik al lang content.

Vervalt die "eerst" dan voor jou?
De factoren mogen samen geregistreerd worden?
Oud 27 december 2011, 14:58   #13113
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Artisjok, serieus ik ga daar hoofdpijn van krijgen van dit eindeloze gejeremias. Ik denk dat de andere factoren die onderzocht moeten/kunnen worden al voorhanden zijn. De registratie mbt afkomst is nog niet voorhanden omdat het nog niet gedaan wordt.

U schijnt precies toch een ietsiepietsie een probleem te hebben met die registratie van afkomst?
volgens artisjok ligt het probleem zoals vijftig jaar geleden (zonder sociale voorzieningen, zonder opleiding, zonder ondersteuning) bij de lagere sociale klassen.

dus nu is dat ook zo volgens haar. en volgens haar denken wij dat het komt omdat hun schoenmaat te groot is, hun tenen te lang en hun huid te groenig.

Maar het is vooral NIET omwille van een niet-economisch gerichte cultuur, het is NIET omwille van een totaal afwijkende arbeidsethiek, het is zeker NIET omwille van een middeleeuwse kijk op het maatschappelijke gebeuren, en het is uiteraard NIET ik herhaal NIET een gevolg van hun pre-middeleeuwse veroveringsideologie waarbij ze gedurend anderhalf millenium bestaande bloeiende culturen hebben leeggezogen zonder ooit zelf enige bijdrage te leveren. Daar is het vooral GEEN GEVOLG van. Ik herhaal: GEEN GEVOLG VAN HUN RELIGIE.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2011, 15:00   #13114
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens artisjok heeft ze nochtans geen enkel probleem dat dit zou geregistreerd worden.

Als alle andere factoren ook mee worden geregistreerd (ik schrijf dit al vooraleer ze het opnieuw gaat opwerpen).
Eens men al die gegevens heeft -maar die hebben ze al volgens mij, gezien de vele maatregelen die reeds genomen zijn- Gaat men gewoon verder afvragen 'waarom dit en dat' om toch maar niet te moeten toegeven dat:...

Vraag gewoon eens aan honderd leraars, welke jongeren van welk gelsacht en welke leeftijd van welke religie, niet willen leren....

Wedden dat zij met 'een origine' zullen antwoorden?

En laat het nu net d?*tgene zijn, wat onze beleidsmensen niet willen horen.

De mogelijkheid dat moslimjongeren zo opgevoed worden dat zij helemaal geen respect hebben voor onze maatschappij en die zelfs minderwaardig achten aan de islamitische samenleving,...

... en die trouwens heel veel van hun gedrag logisch zou verklaren, wordt al bij voorbaat uitgesloten.

Want het is nu eenmaal wettelijk bepaald dat zulke dingen nog maar durven denken, gelijk staat aan racisme.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 27 december 2011 om 15:02.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2011, 15:01   #13115
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Dank je voor zo veel streven naar zo veel correctheid in het weergeven.

Alice weet wel dat ik daar geen probleem mee heb.
Het is de forum-sport van Alice, nadat ze blok staat, om andermans stelling verkeerd weer te geven.
Ja, de voorbeelden van zo'n posts zijn legio.
Oud 27 december 2011, 15:02   #13116
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
volgens artisjok ligt het probleem zoals vijftig jaar geleden (zonder sociale voorzieningen, zonder opleiding, zonder ondersteuning) bij de lagere sociale klassen.

dus nu is dat ook zo volgens haar. en volgens haar denken wij dat het komt omdat hun schoenmaat te groot is, hun tenen te lang en hun huid te groenig.

Maar het is vooral NIET omwille van een niet-economisch gerichte cultuur, het is NIET omwille van een totaal afwijkende arbeidsethiek, het is zeker NIET omwille van een middeleeuwse kijk op het maatschappelijke gebeuren, en het is uiteraard NIET ik herhaal NIET een gevolg van hun pre-middeleeuwse veroveringsideologie waarbij ze gedurend anderhalf millenium bestaande bloeiende culturen hebben leeggezogen zonder ooit zelf enige bijdrage te leveren. Daar is het vooral GEEN GEVOLG van. Ik herhaal: GEEN GEVOLG VAN HUN RELIGIE.
Circe heeft ook op regelmatige tijdstippen last van het verkeerd weergeven van andermans stelling/mening.
Oud 27 december 2011, 15:09   #13117
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Circe heeft ook op regelmatige tijdstippen last van het verkeerd weergeven van andermans stelling/mening.
och? het ligt dus NIET aan de door U zo gevreesde socio-economische klassenstrijd?

Partij van de ARBEID? Alle Macht Aan De ARBEIDER? beetje gedemodeerd na vijftig jaar misschien? en toch maar willen dat ze spijbelen omdat pa socio economisch is achtergesteld in zijn koffiehuis zeker hé?

(d?*t en het feit dat ze gemiddeld een langere grote teen hebben waardoor racistische werkgevers hen niet willen aanwerven natuurlijk).

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 27 december 2011 om 15:11.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2011, 15:29   #13118
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Exact hetzelfde moment hoeft niet.
Indien de afkomst samen met de andere factoren geregistreerd en onderzocht wordt ben ik al lang content.

Vervalt die "eerst" dan voor jou?
De factoren mogen samen geregistreerd worden?
Ik weet niet waarom u dat "eerst" zo letterlijk neemt. Ik heb alleszins geen censuur om alle factoren die kunnen bijdragen tot een studie uit te sluiten. Maar dan moet men ook werk maken van bepaalde registraties die nu niet gebeuren.

Ik hoop dat dit duidelijk is?
Oud 27 december 2011, 15:32   #13119
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Eens men al die gegevens heeft -maar die hebben ze al volgens mij, gezien de vele maatregelen die reeds genomen zijn- Gaat men gewoon verder afvragen 'waarom dit en dat' om toch maar niet te moeten toegeven dat:...

Vraag gewoon eens aan honderd leraars, welke jongeren van welk gelsacht en welke leeftijd van welke religie, niet willen leren....

Wedden dat zij met 'een origine' zullen antwoorden?

En laat het nu net d?*tgene zijn, wat onze beleidsmensen niet willen horen.

De mogelijkheid dat moslimjongeren zo opgevoed worden dat zij helemaal geen respect hebben voor onze maatschappij en die zelfs minderwaardig achten aan de islamitische samenleving,...

... en die trouwens heel veel van hun gedrag logisch zou verklaren, wordt al bij voorbaat uitgesloten.

Want het is nu eenmaal wettelijk bepaald dat zulke dingen nog maar durven denken, gelijk staat aan racisme.

Paulus.
We kunnen het onderzoek mss laten uitvoeren door Han-Chinezen. Die kan men niet verdenken van sympathie tegenover christendom of islam.
Oud 27 december 2011, 15:58   #13120
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet niet waarom u dat "eerst" zo letterlijk neemt.
Misschien omdat die "eerst" daar zo expliciet en letterlijk stond.

Citaat:
Ik heb alleszins geen censuur om alle factoren die kunnen bijdragen tot een studie uit te sluiten. Maar dan moet men ook werk maken van bepaalde registraties die nu niet gebeuren.

Ik hoop dat dit duidelijk is?
Ja, dat is duidelijk.
Je bent voor een echt wetenschappelijk onderzoek waarbij alle factoren die kunnen bijdragen, geregistreerd en onderzocht worden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be