![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je weet wel, de man die na dertig jaar er ons op gewezen te hebben dat twee pinten teveel is, toen hij op zat rijden betrapt werd zei, ik wist niet dat je van vier glazen apiritief, vijf glazen bier en een aantal glazen wijn zat werd. ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#402 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Die mag naast den Etienne zitten ![]() ![]()
Undefeated Army Bietan Jarrai Laatst gewijzigd door Dronkoers : 19 december 2011 om 15:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#403 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#404 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zanger Johannes 'Jopie' Heesters is zaterdag op 108-jarige overleden. Dat melden Duitse media. De medische toestand van Heesters verslechterde acuut nadat hij zondag voor tweede keer in korte tijd werd opgenomen in het ziekenhuis in Starnberg.
Eind november lag de vooral in Duitsland populaire operettezanger met koorts in het ziekenhuis. Hij was onwel geworden na een plotselinge daling van zijn bloeddruk. Jopie was omstreden vanwege zijn volgens sommigen kritiekloze optredens voor nazi's tijdens de Tweede Wereldoorlog. Zijn pogingen om zichzelf te rehabiliteren zijn in Nederland nooit echt geslaagd. Heesters was de oudste nog optredende artiest ter wereld en staat als zodanig in het Guinness Book of World Records. In Duitsland, waar hij in 1935 naartoe verhuisde, kwam zijn carrière ten tijde van de Tweede Wereldoorlog tot wasdom. Hij is er tot op de dag van vandaag populair gebleven. In Nederland bleef hij ondanks zijn strijd voor naamszuivering omstreden. In 2008 kwam Heesters onder vuur te liggen na een omstreden uitspraak in het VARA-programma De Wereld Draait Door. Toen hij de vraag kreeg voorgelegd of Hitler een aardige man was, zei de zanger dat hij de nazileider nauwelijks kende, maar dat het een 'goede kerel' was. Zijn vrouw, die op dat moment ingreep in het interview, zei later dat het antwoord Heesters in de mond was gelegd door de interviewer. Ze verklaarde dat de opzet was geweest het levenswerk van haar man kapot te maken. Eerder in 2008 stuitte het eerste optreden van Heesters in Nederland in ruim veertig jaar op veel verzet. Voor het begin van het optreden in zijn geboorteplaats Amersfoort werden mensen aangehouden omdat ze eieren hadden gegooid of anderszins overlast hadden veroorzaakt. Een laatste dieptepunt in hetzelfde jaar kwam met de ontknoping van de juridische strijd van Heesters tegen de Duitse historicus en documentairemaker Volker Kühn. De toen 105-jarige artiest wilde voorgoed afrekenen met beschuldigingen dat hij in 1941 had opgetreden voor de nazi's in concentratiekamp Dachau, maar ving bot. De rechter in Berlijn oordeelde dat Kühn genoeg bewijs had voor zijn beweringen en mocht zeggen dat Heesters in Dachau had opgetreden voor SS'ers. De zanger gaf toe dat hij in het kamp was geweest, maar zei er nooit te hebben gezongen. Hij liet destijds weten zich 'afgronddiep' voor zijn, naar eigen zeggen onvrijwillige, bezoek te schamen. Vorig jaar trof Heesters een schikking met Kühn en trok een eis tot rectificatie tegen de documentairemaker in. Dit jaar speelde hij de rol van Petrus aan de hemelpoort in de korte film Ten. Zijn eerste vrouw uit Vlaanderen stond model voor Suske of Tante Sedonia. Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 24 december 2011 om 22:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#405 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#406 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laatst gewijzigd door bgf324 : 25 december 2011 om 14:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#407 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oud-motorcoureur Cees van Dongen is na een lang ziekbed overleden. Hij is 79 jaar geworden.
Tussen 1958 en 1980 sleepte Van Dongen veertien nationale titels in de wacht in de 50cc, de 125cc en de 250cc. In 1969 boekte hij in Spanje zijn enige Grand Prix-zege; in drie andere grote prijzen haalde hij het podium. Van Dongen deed 23 keer mee aan de TT van Assen. De laatste keer was in 1980; hij was toen 48 jaar oud. |
![]() |
![]() |
![]() |
#408 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb altijd al wel gedacht dat Suske een homo was.
![]() |
![]() |
![]() |
#409 |
Banneling
|
![]() We krijgen hier het puikje van 's Nederlands doden, in Vlaanderen vrijwel onbekend
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#410 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat Shitler aardig was voor Heesters, dat het daarom een goede vent was. Dat heeft Heesters duidelijk gezegd. Onbegrijpelijk de haatcampagne tegen hem: zoals hij zelf zegt was hij geen politicus, maar een acteur. Hij had zn carrière opgebouwd in Duitsland, dus is het normaal dat hij verder bleef optreden, vooral als de situatie's voor hem gunstig waren. Dit betekend helemaal niet dat hij daarom wist wat er werkelijk aan de hand was en dat hij daarom zou mee instemmen!! Verder heeft die man veel geluk gehad om zo oud te mogen worden.
![]() |
![]() |
#411 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#412 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ook zijn stem was nog goed: http://www.youtube.com/watch?v=2H-vMIh2eXk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#413 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#414 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bruno Huygebaert
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#415 | |
|
![]() Citaat:
![]() http://www.youtube.com/watch?v=MK76F...eature=related
![]() |
![]() |
#416 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#417 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#418 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Presentator Joop Koopman overleden
» Joop Koopman in 1975 ANP Kippa Toegevoegd: dinsdag 27 dec 2011, 14:19 Update: dinsdag 27 dec 2011, 14:41 Joop Koopman, de eerste presentator van de tv-quiz Twee voor Twaalf, is op 81-jarige leeftijd op Eerste Kerstdag overleden. Zijn overlijden is door de VARA bekendgemaakt. Koopman was betrokken bij programma's als Een van de Acht en Hadimassa. Na zijn carrière bij de omroep werd Koopman begeleider en adviseur van onder anderen Youp van 't Hek. Televisiedebuut Koopman begint zijn omroepcarrière in 1950 op 20-jarige leeftijd als radio-omroeper bij de VARA. Een paar jaar later wordt hij benoemd tot Hoofd Amusement Radio. Vanaf 1960 is hij ook zelf te horen het radioprogramma Het Gesproken Portret. Eind jaren 60 krijgt hij ook de televisie aan zijn takenpakket toegevoegd en wordt hij verantwoordelijk voor programma's als Een van de Acht, Hadimassa en De Stratemakeropzeeshow. Zijn eigen televisiedebuut vindt plaats in 1971, als presentator van de door Ellen Blazer bedachte kennisquiz Twee voor Twaalf. In 1976 vertrekt hij bij de VARA omdat hij de sfeer er niet prettig meer vindt. Wel blijft hij Twee voor Twaalf nog tot 1983 presenteren en duikt hij soms op als jurylid in VARA-producties. Schouwburg In de jaren 90 werkt Koopman bij de NOS. Hij presenteert er de Nederlandse versie van de BBC-quiz De Connaisseur over beeldende kunst, architectuur en fotografie. Koopman is naast zijn televisiewerk ook korte tijd directeur van schouwburg Orpheus in Apeldoorn en mede-eigenaar van theaterbureau Lumen in Hilversum. Daarnaast begeleidt hij Nederlandse artiesten zoals Martine Bijl, Adèle Bloemendaal, Fons Jansen en Harry Jekkers. Ook was hij lange tijd artistiek adviseur van cabaretier Youp van 't Hek. Die noemt Koopman van onschatbare waarde voor zijn carrière. |
![]() |
![]() |
![]() |
#419 |
Minister-President
|
![]() Een collega op het werk, bassist. Aan longkanker.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#420 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Cheetah, de wereldberoemde chimpansee die in de jaren 30 speelde in de Tarzanfilms met Johnny Weissmuller, is overleden. Volgens het opvanghuis Suncoast Primate Sanctuary in Florida stierf de chimpansee afgelopen zaterdag op 80-jarige leeftijd aan nierfalen.
Cheetah verscheen in de jaren dertig met olympisch zwemkampioen Johnny Weissmuller op het witte doek. De chimpansee was de sidekick van Tarzan. Hij zorgde voor de vrolijke noot, was boodschapper tussen Tarzan en zijn bondgenoten en zorgde er geregeld voor dat andere dieren zijn vriend op tijd te hulp kwamen als die in gevaar verkeerde. Twijfel Cheetah speelde ook in andere films, zoals Doctor Dolittle uit 1967. Een paar jaar geleden kwam Cheetah in het nieuws, omdat werd getwijfeld of hij wel echt de aap uit de Tarzan zwart-witfilms was. Bij de opnames voor de films zouden verschillende dieren zijn gebruikt. De laatste jaren werd in de media elk jaar aandacht besteed aan de verjaardag van Cheetah, die in het Guinness Book of Records stond als de oudste aap ter wereld. Het opvanghuis waar de aap al tientallen jaren woonde, liet weten dat Cheetah graag mensen aan het lachen maakte en dol was op vingerverven. |
![]() |
![]() |