![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In Griekenland zijn ze zich daar iets te laat van bewust geworden, de negatieve spiraal sleurt daar iedereen mee... Ook de druk gesticulerende haantjes in een lease-Audi worden getroffen, Fox Laatst gewijzigd door Another Jack : 27 december 2011 om 15:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder heb ik precies ook de indruk dat het loon van de trainer van Club Brugge u nogal de ogen uitsteekt. Ook daar heb ik weinig last van. Zolang die mensen hem zoveel willen betalen doen ze maar.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar je hebt gelijk, we betalen toch die pensioenen gewoon. Dat kan toch geen probleem zijn. We doen gewoon de belastingen nog wat omhoog en taxeren ons regelrecht terug naar de middeleeuwen. Probleem opgelost en structureel veranderen we juist niets.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 27 december 2011 om 15:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister
|
![]() Dat is een gemiddelde van 1800 euro per maand over een periode van 30 jaar. Als je weet dat de verwachte gemiddelde leeftijd in 2060 88 jaar zal bedragen en dat je normaal verwacht wordt tot je 62e te werken (26 jaar op pensioen gemiddeld dus), dan is dat een hoog bedrag vergeleken met alle andere sectoren. Desondanks we spreken over gemiddeldes zie ik de meeste ambtenaren dus een relatief veel hoger pensioen genieten en das niet eerlijk.
Laatst gewijzigd door Athelas : 27 december 2011 om 15:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alhoewel Rafke zich ooit toemat mij toe te voegen dat ik maar moest gaan werken en een huis kopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Er gaat structureel zeer veel veranderen en snel
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iedereen gelijk voor de wet: gelijklopend afdragen, gelijklopende carrierelengte en gelijklopend pensioen. Of dat nu werknemer, ambtenaar of zelfstandige is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verlagen met een kwart het aantal ambtenaren. Sociale en fiscale fraude aanpakken met daden in plaats van slogans. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Ik weet dat mijn zoon die aan het bouwen is ongeveer van elke zelfstandige de 'eis' krijgt om minstens 2/5 in het zwart te betalen!
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op: http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23 Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 27 december 2011 om 15:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En daar bedoel ik niet de lonen mee van Spaanse bouwvakkers die hun villa in Calpe hebben rechtgezet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U beseft toch dat we met Di Rupo opgescheept zitten tot 2019 als de Vlamingen niet massaal CD&V/VLD/SP.A en groen! verlaten hé?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Cijfers hierover?
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heeft een zelfstandige "zogezegd" amper iets verdiend in zijn leven en dus niet veel afgedragen, dan moet hij in verhouding tot zijn afdracht ook pensioen krijgen. Op dezelfde manier als het pensioen van werknemers wordt berekend op basis van hun loon |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() De ambtenarenpensioenen gaan er sowieso aan, al is het maar omdat ze financieel niet meer houdbaar zijn voor de overheid.
Met 40 % ambtenaren die 50+ zijn en een omgekeerde piramide van de mensen die er aan bijdragen, gaat dit gewoon op korte termijn nog ineen storten. Niks aan te doen. Of men moet de ambtenarenpensioenen samennemen met de werknemerspensioenen, die met veel meer zijn kwa bijdragende personen. Maar dan gaat het pensioen van een ambtenaar tegenvallen: het is gelijk aan dat van een werknemer. Tis dat, of gewoon geen pensioen, vrees ik, voor de ambtenaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() ik zou het even moeten opzoeken. Maar dat kwam toch zo aan bod in de uitleg in de media. Ik ga er van uit dat die hun cijfers wel controleren?
Het kwam er op neer dat een gemiddeld pensioen van een werknemer 1000 euro netto was en dat van een ambtenaar 1600 ongeveer. Enkel door zelf nog veel te sparen tijdens de carriere van de privé-werkmens en een tweede pijler op te zetten, kon men in de buurt komen van de ambtenaren |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Ik vrees dat de Nva het lef niet heeft om zijn aanhang van kleine middenstanders te schofferen om werkelijk sociale en fiscale fraude te willen aanpakken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() http://www.jobat.be/nl/artikels/hoev...mijn-pensioen/
hier al wat info, maar ik zoek nog het tabelletje dat ik voor ogen heb. |
![]() |
![]() |