Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 december 2011, 15:18   #21
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat dit niet lang meer betaalbaar zal blijken te zijn en dat u dan nog veel op straat zal komen om te janken, maar slaap gerust verder hoor.
Ambtenaren en gepensioneerde ambtenaren hun koopkracht zwaar aantasten zou weleens voor anderen ook minder aangename gevolgen hebben.

In Griekenland zijn ze zich daar iets te laat van bewust geworden, de negatieve spiraal sleurt daar iedereen mee...

Ook de druk gesticulerende haantjes in een lease-Audi worden getroffen, Fox

Laatst gewijzigd door Another Jack : 27 december 2011 om 15:18.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2011, 15:19   #22
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat steekt mensen die alles hebben opgesoupeerd, hun leven lang gesjoemeld hebben, hun ogen uit.
Dat steekt mij helemaal de ogen niet uit hoor. Als de Belgische staat dat wil en kan betalen, mij niet gelaten. Het probleem is echter dat de Belgische staat het niet meer zal kunnen betalen ondanks het uitpuilende zilverfonds. dat is een probleempje voor onze ambtenaartjes die nog steeds geloven wat de vakbonden hen wijsmaken en dat ze daadwerkelijk een royaal pensioen aan het opbouwen zijn.

Verder heb ik precies ook de indruk dat het loon van de trainer van Club Brugge u nogal de ogen uitsteekt. Ook daar heb ik weinig last van. Zolang die mensen hem zoveel willen betalen doen ze maar.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2011, 15:20   #23
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ambtenaren en gepensioneerde ambtenaren hun koopkracht zwaar aantasten zou weleens voor anderen ook minder aangename gevolgen hebben.

In Griekenland zijn ze zich daar iets te laat van bewust geworden, de negatieve spiraal sleurt daar iedereen mee...

Ook de druk gesticulerende haantjes in een lease-Audi worden getroffen, Fox
Dat ontken ik niet, dat zou zelfs heel erg goed kunnen, maar hey, de Vlamingen krijgen de leiders die ze verdienen hé. Als die leiders de realiteit niet onder ogen willen zien dan komt het daarvan en dat moet je heus niet op de druk gesticulerende haantjes in een lease Audi steken.

Maar je hebt gelijk, we betalen toch die pensioenen gewoon. Dat kan toch geen probleem zijn. We doen gewoon de belastingen nog wat omhoog en taxeren ons regelrecht terug naar de middeleeuwen. Probleem opgelost en structureel veranderen we juist niets.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 27 december 2011 om 15:23.
Oud 27 december 2011, 15:22   #24
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ja, en dan?
Dat is een gemiddelde van 1800 euro per maand over een periode van 30 jaar. Als je weet dat de verwachte gemiddelde leeftijd in 2060 88 jaar zal bedragen en dat je normaal verwacht wordt tot je 62e te werken (26 jaar op pensioen gemiddeld dus), dan is dat een hoog bedrag vergeleken met alle andere sectoren. Desondanks we spreken over gemiddeldes zie ik de meeste ambtenaren dus een relatief veel hoger pensioen genieten en das niet eerlijk.

Laatst gewijzigd door Athelas : 27 december 2011 om 15:23.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2011, 15:24   #25
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Tja, en belofte maakt schuld he. Maar zoveel is dat niet he. Normaal gezien kost een huis enkele jaren loon. Als je dus enkele decennia een vervangingsloon contractueel hebt uitgeschreven, moet je niet verwonderd zijn dat dat enkele huizen bedraagt, he.
Vijf jaar loon was dat bij mij. Een duplex- appartement 3 slpk
Alhoewel Rafke zich ooit toemat mij toe te voegen dat ik maar moest gaan werken en een huis kopen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2011, 15:26   #26
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

Maar je hebt gelijk, we betalen toch die pensioenen gewoon. Dat kan toch geen probleem zijn. We doen gewoon de belastingen nog wat omhoog en taxeren ons regelrecht terug naar de middeleeuwen. Probleem opgelost en structureel veranderen we juist niets.
Er gaat structureel zeer veel veranderen en snel
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2011, 15:29   #27
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Dat is een gemiddelde van 1800 euro per maand over een periode van 30 jaar. Als je weet dat de verwachte gemiddelde leeftijd in 2060 88 jaar zal bedragen en dat je normaal verwacht wordt tot je 62e te werken (26 jaar op pensioen gemiddeld dus), dan is dat een hoog bedrag vergeleken met alle andere sectoren. Desondanks we spreken over gemiddeldes zie ik de meeste ambtenaren dus een relatief veel hoger pensioen genieten en das niet eerlijk.
zo is dat. En dan klagen de ambtenaren maar wanneer ze door hervormingen wat langer dan 52 in sommige gevallen moeten werken, net zoals hun collega's in de privé

Iedereen gelijk voor de wet: gelijklopend afdragen, gelijklopende carrierelengte en gelijklopend pensioen. Of dat nu werknemer, ambtenaar of zelfstandige is.
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2011, 15:30   #28
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Hoeveel % van de ambtenaren zal aan die 1800 euro komen? 10?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2011, 15:31   #29
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
zo is dat. En dan klagen de ambtenaren maar wanneer ze door hervormingen wat langer dan 52 in sommige gevallen moeten werken, net zoals hun collega's in de privé

Iedereen gelijk voor de wet: gelijklopend afdragen, gelijklopende carrierelengte en gelijklopend pensioen. Of dat nu werknemer, ambtenaar of zelfstandige is.
Dat is een ander paar mouwen, maar dat is tot op heden niet het geval en dus niet van toepassing!

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Oud 27 december 2011, 15:32   #30
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat ontken ik niet, dat zou zelfs heel erg goed kunnen, maar hey, de Vlamingen krijgen de leiders die ze verdienen hé. Als die leiders de realiteit niet onder ogen willen zien dan komt het daarvan en dat moet je heus niet op de druk gesticulerende haantjes in een lease Audi steken.

Neen, we verlagen de belastingen, maar beginnen eindelijk eens met ze wel degelijk te innen.
Verlagen met een kwart het aantal ambtenaren.
Sociale en fiscale fraude aanpakken met daden in plaats van slogans.
Oud 27 december 2011, 15:34   #31
Bokkenreyder

Standaard

Ik weet dat mijn zoon die aan het bouwen is ongeveer van elke zelfstandige de 'eis' krijgt om minstens 2/5 in het zwart te betalen!

Citaat:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 27 december 2011 om 15:35.
Oud 27 december 2011, 15:34   #32
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Niet akkoord: de zelfstandigen moeten eerst bewijzen dat ze wel degelijk een geloofwaardige bijdrage hebben geleverd.
En daar bedoel ik niet de lonen mee van Spaanse bouwvakkers die hun villa in Calpe hebben rechtgezet.
Oud 27 december 2011, 15:36   #33
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, we verlagen de belastingen, maar beginnen eindelijk eens met ze wel degelijk te innen.
Verlagen met een kwart het aantal ambtenaren.
Sociale en fiscale fraude aanpakken met daden in plaats van slogans.
U beseft toch dat we met Di Rupo opgescheept zitten tot 2019 als de Vlamingen niet massaal CD&V/VLD/SP.A en groen! verlaten hé?
Oud 27 december 2011, 15:37   #34
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Hoeveel % van de ambtenaren zal aan die 1800 euro komen? 10?
het gemiddelde ambtenarenpensioen is 1600 netto. Er zullen er dus wel degelijk veel zijn die aan 1800 geraken ook.
Oud 27 december 2011, 15:38   #35
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
het gemiddelde ambtenarenpensioen is 1600 netto. Er zullen er dus wel degelijk veel zijn die aan 1800 geraken ook.
Cijfers hierover?

Citaat:
Oud 27 december 2011, 15:38   #36
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet akkoord: de zelfstandigen moeten eerst bewijzen dat ze wel degelijk een geloofwaardige bijdrage hebben geleverd.
En daar bedoel ik niet de lonen mee van Spaanse bouwvakkers die hun villa in Calpe hebben rechtgezet.
kunt gij eigenlijk lezen? Dat is net wat ik gezegd heb: gelijke afdrage voor iedereen.
Heeft een zelfstandige "zogezegd" amper iets verdiend in zijn leven en dus niet veel afgedragen, dan moet hij in verhouding tot zijn afdracht ook pensioen krijgen. Op dezelfde manier als het pensioen van werknemers wordt berekend op basis van hun loon
Oud 27 december 2011, 15:39   #37
Tavek
Banneling

Standaard

De ambtenarenpensioenen gaan er sowieso aan, al is het maar omdat ze financieel niet meer houdbaar zijn voor de overheid.

Met 40 % ambtenaren die 50+ zijn en een omgekeerde piramide van de mensen die er aan bijdragen, gaat dit gewoon op korte termijn nog ineen storten. Niks aan te doen.

Of men moet de ambtenarenpensioenen samennemen met de werknemerspensioenen, die met veel meer zijn kwa bijdragende personen. Maar dan gaat het pensioen van een ambtenaar tegenvallen: het is gelijk aan dat van een werknemer.

Tis dat, of gewoon geen pensioen, vrees ik, voor de ambtenaar.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2011, 15:39   #38
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Cijfers hierover?
ik zou het even moeten opzoeken. Maar dat kwam toch zo aan bod in de uitleg in de media. Ik ga er van uit dat die hun cijfers wel controleren?

Het kwam er op neer dat een gemiddeld pensioen van een werknemer 1000 euro netto was en dat van een ambtenaar 1600 ongeveer. Enkel door zelf nog veel te sparen tijdens de carriere van de privé-werkmens en een tweede pijler op te zetten, kon men in de buurt komen van de ambtenaren
Oud 27 december 2011, 15:40   #39
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
U beseft toch dat we met Di Rupo opgescheept zitten tot 2019 als de Vlamingen niet massaal CD&V/VLD/SP.A en groen! verlaten hé?
Ik vrees dat de Nva het lef niet heeft om zijn aanhang van kleine middenstanders te schofferen om werkelijk sociale en fiscale fraude te willen aanpakken.
Oud 27 december 2011, 15:44   #40
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Cijfers hierover?
http://www.jobat.be/nl/artikels/hoev...mijn-pensioen/

hier al wat info, maar ik zoek nog het tabelletje dat ik voor ogen heb.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be